Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Da li je veličina bitna?

Post od perfiko »

Ivan napisao: Uvek smo imali limuzinu...
Ivan napisao:Superb 2.0tdi 170ks i grande punto sport 1.9mjt 130ks + TB koristim na oba auta, i prelazim dosta (cca 40kkm godisnje) i vozim zustrije i tacno osetim i devojka kad sedne, iako su stvarno nijanse u pitanju i nije samo placebo u pitanju.

Meni se licno karavan mnogo losije vozi, pa eto i hatchback sa 5v u odnosu na 3v, oseti se da je cvrstoca karoserije veca na kupeu, da se manje uvija, da bolje drzi kroz krivinu iako su opet nijanse u pitanju.

Meni je smesno da neko ne oseca te razlike, pogotovo ako je u pitanju slabiji auto sa manje obrtnog gde se dodatna tezina mnogo vise oseti.
Pa meni je čudno kako ti tako osećajan nisi osetio da je taj superb hatchback sa 5 vrata od kojih su jedna toliko velika da više utiču na uvijanje karoserije nego mnogo manja 5 vrata na karavanu?
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Dusan »

@Starac, Da, ali su procenti potpuno drugaciji u ovakvom automobilu koji je osakacen od gotovo svih komponenti. Ja tvrdim da u konkretnom primeru Superba koji smo uzeli normalan vozac ne moze da utvrdi razliku.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Xepoj87 »

@Dusan,ovi koji su vozeni nemaju autonivelaciju,u pitanju su Elegance 200 benzinac i Elegance 250TD,to jest nemaju vazdusno ogibljenje,a imam 290TD karavana i on ima vazdusno ogibljenje...
W210 je u pitanju.

Opet ponavljam,za tezinu ne znam da li neko oseca devojku od 50,60kg,ali nevezano za to,bas se oseti razlicito ponasanje karavana i limuzine...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Paja »

Xepoj87 napisao:Ja sam jos pre par strana rekao da je razlika izmedju limuzine i karavana dosta velika...
Mozda neko ko se samo ponekada provoza na to ne obrati paznju ili ne oseti,ali imam karavan,drugar ima limuzinu isti model,oba u super stanju sa oko 200.000km...
Moze to vama da se ne svidja,ali zaista sto se komfora tice,limuzina je u prednosti,po meni poprilicnoj...
Ne znam za to ubrzanje sa 50kg razlike,ali se ostale stvar poprilicno razlikuju...
Oseti se da bulja vise hoce da zanese,oseti se taj prostor pozadi,oseti se razlika u cvrstoci karoserije,jednostavno automobil se totalno drugacije ponasa...
Ne znam da li je tako,ali mogao bih da se zakunem da je ogibljenje pozadi razlicito ili je barem jace na karavanu,mozda da trpi tezine u gepeku...
Svakako putnicima na zadnjoj klupi nije isto u limuzini i karavanu...
Ne moras da divljas da bi te stvari osetio...
Nisu to sada ni stvari koje su kao razlika izmedju M3 i 3 karavana,ali da ih ima,ima ih i ko na njih obraca paznju,a smetaju mu,jednostavno pocne vremenom da se nervira oko toga,tako da razumem Ivana...
Sve je do coveka.
Sve je to ok. Oseti se da je različito vešanje, da je različita čvrstoća, pa i da je različita akustika, ali da u svakodnevnoj vožnji osetiš da je auto 20-30 kg teži, e to teško.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Xepoj87 »

To je vec smesno,jer isti automobil sa razlicitom opremom lako varira 100kg...
Pogotovo tako jak automobil od 170ks i 400+Nm...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Paja »

Pametnice moja. :D
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Xepoj87 »

:rofl:
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od ljubitelj »

Ivan napisao: Sa moje strane minusi na strani karavana (pored ruznoce mada je to subjektivno) su losije ponasanje na putu (zbog vece tezine i drugacije rasporedjene u odnosu na limuzinu), losija ubrzanja, losija aerodinamika koja povlaci vecu potrosnju i manju maksimalnu brzinu, vecu buku, izrazeno prljanje zadnjeg stakla i na kraju losije ocuvanje vrednosti.

Te stvari su mi izuzetno bitne pa cak i kad je razlika u nijansama.
Redom, drugacije vidjenje.
Tezina je ista prakticno, 1% moguce razlike ne vidim kao bitno.
Masa je bolje rasporedjena kod vecine karavana u odnosu na limuzinu, a to zbog toga sto je vecina vozila sa prednjim pogonom i imaju debalans sa manjkom mase pozadi.
Ubrzanje, ne zavisi od oblika karoserije (auto je jedno kruto telo)..
Karavan ima po pravilu bolju aerodinamiku iz prostog razloga sto ima duzi krov koji se zavrsava na istom mestu gde i pod.Za limuzine ima citav niz trikova kako da se losa aerodinamika gepeka poboljsa, obicno namernim ispupcenjem nagore da se usmeri vazduh koji napusta vozilo na gore i smanji turbulencija koju uzrokuje gepek koji strci.

No ta razlika je i onako nebitna jer je glavni aerodinamicki problem pod vozila i strujanje vazduha tamo. CdA vrednost je manje vise ista nevezano za oblik karoserije, i postize se odgovarajucim aerodinamickim oblikovanjem.

Prljanje zadnjeg stakla zavisi od konstrukcije deflektora koji usmeravaju tok vazduha, isto kao i prljanje bocnih prednjih stakala. Negde je to dobro reseno, negde nije. Bez delektora drasticno vece je prljanje zadnjeg stakla kod karavana.

Karavani imaju vecu vrednost na trzistu, obicno se skuplje prodaju kao novi a kao polovni su izrazito skuplji u odnosu na limuzinu.

Trazeni modeli karavana su i do 40% skuplji u odnosnu na limuzinu, kao polovni. Prit tome karavani su trazeniji od kupaca pa se shodno tome i eskpresno prodaju.

Pricam o pravim transportnim karavanima, ne o fensi wannabe modnim.

Prednost karavana je cvrsca karoserija na torziono uvijanje sto je samo po sebi osobina kutijaste konstrukcije i duzine krova, karavani obavezni imaju D stub koji dodatno sve ukrucuje sto limuzine nemaju.

Mana karavana je da nije odvojen prostor za prtljag od kabine i da je time znatno umanjena bezbednost stvari u gepeku.
Mana karavana moze da bude i veca buka jer je gepek velika rezonatna kutija ako nije dobro odradjena akusticka obrada (citati stedelo se na materijalu za dampiranje).

Prednost karavana je sto moze da prevozi kabastije stvari i sto moze da ima 7 sedista, sto je nemoguce za limuzine.

Prednost karavana je sto obicno imaju i automatsku nivelaciju visine vesanja pa su znatno manje osetljivi na opterecenje kabine, i ne oseca se da li je u kabini samo vozac, ili 5 putnika jer se vesanje samoprilagodjava.

Ima i limuzina sa takvim vesanjem ali to nije tako cesto serijska oprema.

Prednost karavana je daleko bolja preglednost i lakse parkiranje zbog vertikalnog zadnjeg kraja sa jasnim ivicama.
Mana karavana je sto ima velike staklene povrsine koje privlace provalnike, vise se greje kabina leti i teze je zimi zagrejati kabinu jer je vece zapremine.

Prednost karavana je sto se lako vade sedista i nasloni zadnje klupe dok je kod mnogih limuzina moguce samo oboriti sedista a vadjenje je komplikovano ili zahteva dodatno upotrebu alata.

Prednost karavana kao vucno vozila je da omogucuje daleko vecu stabilnost prikolice u odnosu na limuzinu jer ima dugacak krov koji omogucava kasno odvajanje struje vazduha od krova i time mnogo manju turbulenciju ceono na prikolicu.

Ta razlika u voznji je vrlo osetna.

Mana karavana je sto ga treba skuplje platiti bilo kao novoga bilo kao polovnog.
Mana karavana je sto kada znaju da imate karavan sticete nepoznate "prijatelje" koji bi da nesto prevezu.

Prednost karavana je dugacak krov na kojem se bez problema mogu transportovati dugacki predmeti poput cevi od 6m a i ceo camac.
To je istovremeno i mana limuzine.

Prednost limuzine je tisa unutrasnjost, mada je to obicno 1-2dB (A) sto mnogi i ne primete i bolja mogucnost za lakse postizanje kvaliteta zvucne slike audio uredjaja.

I limuzina i karavan i ven imaju svoje prednosti i mane.

Italija, Nemacka, ili SAD su zemlje gde tradicionalno su karavani pozeljniji od limuzina, i obicno vise kostaju.
Zemlje istocne Evrope tradicionalno vise cene klasicni limuzinski oblik a karavani se smatraju "nizom" vrstom vozila.

Englezi cene hecbek/fastbek oblik.
Japanci cene MPV, i to sto manjih dimenzija.

Itd, nema univerzalnog resenja za sve ali je ponuda vrlo siroka da pokriva svacije potrebe.
zex
Reactions:
Postovi: 575
Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
Garaža: Audi A3 Sportback
Lokacija: Darmstadt, Deutschland

Re: Da li je veličina bitna?

Post od zex »

ljubitelj napisao:
Masa je bolje rasporedjena kod vecine karavana u odnosu na limuzinu, a to zbog toga sto je vecina vozila sa prednjim pogonom i imaju debalans sa manjkom mase pozadi.
Karavan ima po pravilu bolju aerodinamiku iz prostog razloga sto ima duzi krov koji se zavrsava na istom mestu gde i pod.Za limuzine ima citav niz trikova kako da se losa aerodinamika gepeka poboljsa, obicno namernim ispupcenjem nagore da se usmeri vazduh koji napusta vozilo na gore i smanji turbulencija koju uzrokuje gepek koji strci.
No ta razlika je i onako nebitna jer je glavni aerodinamicki problem pod vozila i strujanje vazduha tamo. CdA vrednost je manje vise ista nevezano za oblik karoserije, i postize se odgovarajucim aerodinamickim oblikovanjem.
Karavani imaju vecu vrednost na trzistu, obicno se skuplje prodaju kao novi a kao polovni su izrazito skuplji u odnosu na limuzinu.
polozaj tezista (centra mase) odredjuje opterecenje osovine...imajuci u vidu da se karavani po pravilu prave za prevoz tereta dodatno opterecenje gepeka nepovoljno utice na opterecenje prednjeg pogonskog mosta jer pomera centar mase...postoje limuzine koje imaju odnos opterecenja oba mosta (pogonskog i ne pogonskog ) 50:50...rasterecen karavan je jako nepovoljan na zadnjoj osovini ako je teziste pomereno napred...pomeranje centra mase zbog malo vise lima kod karavana i eventualno veceg osnog rastijanja je neznatno, ali to si u pravu...
karavani, bas zbog svoje kutijaste skoljke imaju jako nepovoljan oblik i visi koeficijen opstrujavanja vazduha...zato su i bucniji a i nestabilniji na poprecni vetar...koliko se ja secam mehanike fluida, najaerodinamicnije telo u prirodi je kap kise...u biti karavani i imaju vece potrosnje goriva u istim uslovima...
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od NexT »

hahahahahaaha

ova tema je potpuni hit.

A jel osetis kako auto poleti kad ti je gorivo na rezervi, ili vise volis pun rezervoar, posto snizi teziste?
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Dusan »

^ Kad je pun bolje lezi u krivini, a na rezervi kao da ima dve turbine. :loool:
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Paja »

Još ste deco vi zeleni. Iskusan balansero je empirijski dokazao da je 1/2 rezervoara idealna mera. Osim ako se vozi i devojka. Onda 1/4. :mrgreen:
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13576
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Grujic »

Ivan napisao:@grujic pogledaj zvanicne specifikacije vecine karavana, pa sta mislis da je taj dodatni prostor napravljen od kartona i da nema nikakve tezine, i mislis da dodatnih 50-60kg postavljenih tako visoko na zadnjem delu auta ne narusava balans i ravnotezu auta ;)

@perfiko gresis, jer nisam ni osetio kad sam par puta godisnje morao nesto kabastije preneti, ali zato sve ostalo nabrojana osecam svaki dan u svakom momentu, evo npr. duze vremena sam vozio pasata b5.5 limuzinu, kada sam provozao jednom pasata lubenicara od drugara to je bio sok, toliko isti a toliko razliciti, toliko sitnica se nagomila da sam ja licno imao utisak da sam u drugom autu, meni te nijanse izuzetno znace ;)
Nije stvar u primećivanju, nego kažeš narušen balans, kao da je on već idealan, tako da ne mora nužno da znači da će biti narušen, može čak da se približi 50/50
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8231
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Ji 4Tze »

zex napisao:
ljubitelj napisao: koliko se ja secam mehanike fluida, najaerodinamicnije telo u prirodi je kap kise...
Ne znam da li si video kap kiše na usporenom snimku - liči na zgnječenu zemičku
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
Texonja
Reactions:
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Texonja »

Kapljicu? Hammond vodio emisiju. :)
Discovery mislim.

sent from my HTC Sensation
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Odgovori