TNG vs Benzin

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9315
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: TNG vs Benzin

Post od dragan »

milose odnos 1/5 za letnju sezonu je takodje mnogo velik utrosak benzina...
ajde kad bude doslo prolece videcemo stanje...
gotovo sam siguran da je odnos plina i benzina 1/0 do 1/20 pri visim temperaturama, ali da ne nagadjam empirija ce pokazati...
milosdoktorabs
Banned
Reactions:
Postovi: 1259
Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
Lokacija: Srb

Re: TNG vs Benzin

Post od milosdoktorabs »

1-5 je odnos kod mene bio za perod nov-dec i merena je isklj.u gradskim uslovima,relacije do 5 km max
Slika
Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9315
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: TNG vs Benzin

Post od dragan »

ja sam te razumeo za letnji period, to je onda ok za grad...
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20668
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: TNG vs Benzin

Post od Heinz »

I kod mene je 20% udeo benzina u ukupnoj potrošnji, puno kratkih relacija i hladnih startova, a malo km na otvorenom (Jazzom smo išli na odmor u GR npr.).
Evo detaljno po godinama:

2007/2008 466+1372=1838, benzina 25,4%
2009 242+1400=1642, benzina 14,7%
2010 281+1006=1287, benzina 21,8%
2011 202+942=1144, benzina 17,7%
2012 181+672=854, benzina 21,2%

Ukupno 1372+5292=6764, benzina 20,3%

Ima tu par desetina litara benzina kada nisam vozio na gas zbog podešavanje plinske mape, ali ne menja bitno računicu.
Korisnikov avatar
Prota
Reactions:
Postovi: 2
Pridružio se: 11 Mar 2013, 17:33
Garaža: Opel Ascona C
Lokacija: Krnule

Re: TNG vs Benzin

Post od Prota »

Veliki pozdrav svima.
Pročitao sam ove teme o plinu, oči su mi pobelele, baš ste se raspisali. :presrecan:
Asconu vozim već 70 000 na plin, prezadovoljan sam istim.
Plin nisam ugradio zbog visoke cene benzina (tada je benzin bio oko 70 din) nego zbog problema sa Pierburg karburatorom koga ovde niko nije znao da sredi, dobrih servisa za karburatore skoro da nema.
Od 2009 godine Ascona ide i pali uvek na plin, čak i na velikim minusima bez problema.
Potrošnja ulja se za svo ovo vreme nije povećala.
Što se kvarova tiče, progoreo mi je dihtung glave posle nekih 30k km, verovatno zbog plina, što potvrđuje da plin šteti glavi, a čuva "donji" deo motora.
Problem je i u našem čuvenom "zavrtanju" plina zbog manje potrošnje, a u stvari pravi se veća šteta nego korist jer smeša bude siromašna pa lako izgore ventili.
Naravno, pad snage se oseti, pogotovo na visokim obrtajima, ipak je ovo klasični venturi sistem.
Ne vidim razlog zbog kojeg mnogi po svaku cenu sakrivaju čep, pa nije bre sramota voziti na plin.
Izvinite ako sam vas udavio dugim postom...
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24760
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: TNG vs Benzin

Post od dragvorl »

Nisi udavio. Videces sta su dugi postovi ovde. :rofl: Srecno sa masinom.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Vlada BCS
Reactions:
Postovi: 22
Pridružio se: 11 Mar 2013, 12:34
Lokacija: BG

Re: TNG vs Benzin

Post od Vlada BCS »

Vozim na plin iz jednog prostog razloga, u suštini kao i većina vas ovde, ne plaća mi se litar goriva 153dinara, mamu im lopovsku!
milosdoktorabs
Banned
Reactions:
Postovi: 1259
Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
Lokacija: Srb

Re: TNG vs Benzin

Post od milosdoktorabs »

Da se oglasim povodom potrosnje.Prevezeno je nekih 950 km od toga 2/3 auto put,ostalo grad.B.C je pokazao sledece podatke
8.3 l/100 km,47 km/h,950 km,79.3 l, a merenja:
89.25 l TNG -a i 5 l EBMB-a.
Ako ne racunam utrosen benzin ispada da je trosio u proseku 9.4 l TNG-a na 100 km
Posto je kolicina EBMB-a zanemarljivo mala nju necu ni racunati dolazimo do sledecih podataka a to je:
potroseno je vise 9.95 l gasa u odnosu na b.c ili 12.5 % vise a prosecna potrosnja je bila visa za nekih 13%.
E sada uzecemo dva primera,prvi se odnosi na dizele sa potrosnjom od 5.5 l na 100 km a drugi na benzince sa potrosnjom od 7.5 l na 100 km.Govorimo o automobilima koji imaju priblizno isto snagu tj oko 100 do 110 ks i pripadaju tzv golf segmentu.
Gledajuci cene na danasnji dan preko LUK oil sajta(http://www.lukoil.rs/main/static.asp?art_id=1495) racunica bi izgledala ovako:
cena ED je 152.90 din/l
cena EBMB je 153,90 дин/l
cena TNG je 76.90 din/l
Dakle,prevezenih 950 km je kostalo 89.25 l ( tng) x 76.90 din/l je 6863.25 din
Sa 6863.25 din moze kupiti 44.88 l ED odnosno 44.6 l EBMB.
Ako uzmemo potrosnju koju sam gore naveo za dizela odnosno benzinca ,oni ce sa ovom kolicinom novca preci 816 km ( dizel ) odnosno 594 km ( benzinac ) ali posto merimo istovetnu km tj 950 km onda racunica pokazuje da je dizelu potrebno 52.25 l ED ( 7989.25 din ) a benzincu 71.25 l EBMB ( 10965.375 din ).Pretpostavimo da oba vozila imaju rezervoara od 50 l.
Tako da na osnovu ove racunice dolazimo do sledecih zakljucaka a to je da je voznja na plin puta od 950 km
jeftinija za 4102 din u odnosnu na benzin odnosno 1123 din ukoliko auto trosi ED.
Slika
Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od NexT »

Prvih 1000 km sa 607

Bord je pokazao prosecnu potrosnju 10.3 l/100
Merenjem cep/cep (ista pumpa, isti pistolj) prosek je 11.6 plina.
Benzina ne znam koliko je potrosio. Kada sam ga preuzeo sipao sam 2000 i pre neki dan jos 1000, jos nije upalio lampicu. Vozio sam ga 20ak km na benzin, i dok nisam isao na servis plina bio je podesen da prebacuje na plin tek preko 2000 obrtaja, iako je dostigao temperaturu koja je drugi uslov. Tako da je onda lapao benzin dok stoji u mestu na parkingu, svaki put kad ga upalim.

Potrosnjom sam potpuno odusevljen. Hladno je, bilo je dosta kratkih relacija koje mi inace nisu standardne rute, ganjao sam se po gradu uz kisu i sneg i guzve, svako pokazivanje auta znacilo je i jednu agresivniju test voznju... (meni je realan prosek brzine oko 33-35 km/h, dok se sad drzim jedva oko 23-24 km/h) Iskreno, ocekivao sam da ce biti veca potrosnja u takvim uslovima. Prema ovome kad malo otopli, uz moje standardne relacije mogu da ocekujem litar dole, sto bi bilo vise nego idealno.

Cak i uz ovaj prosek, kad se preracuna u novac trosi manje od 2.0 HDI, a 2.2 u Mercedesu da ne pominjem.
U ponedeljak idem u Sofiju. Ako bude bio prosek do 11 litara plina bicu odusevljen. Taman cemo da testiramo autonomiju bojlera na auto-putu.

edit: Bez obzira sto se ovaj lepo vrti i jos lepse ide, nedostaje mi dizel :mrgreen:
Poslednja izmena od NexT u 23 Mar 2013, 17:32, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: TNG vs Benzin

Post od mr.Big »

U svakom slučaju, OK za toliki auto...
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od NexT »

Pa da, prilicno.

da se razumemo, ne planiram ja nikakvu ustedu da napravim u odnosu na 406 niti mislim da je to moguce, samo da voznja ne bude znatno skuplja.
milosdoktorabs
Banned
Reactions:
Postovi: 1259
Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
Lokacija: Srb

Re: TNG vs Benzin

Post od milosdoktorabs »

Evo jednog detaljnijeg testa potrosnje.Test trajao od 15.3 do 29.3.2013.Prevezeno je ukupno 2200 km.
B.C je pokazao sledece podatke: potroseno 177 l,prosecna brzina 57.5 km/h,prosecna potrosnja je 8.5 l/100 km.
Realnost ej drugacija:
potroseno je 19 l EBMB-a i 206 l TNG-a i to je ukupno kostalo 18994 din ( TNG+EBMB,cene su varirale tokom ovog perioda od 1 do 3),dakle ukupno 225 l derivata ( tng+EBMB).
Ako se preracuna ispada da je prosecna potrosnja bila 10.23 l ( oba goriva).Da bi se dobio odnos benzin-tng uradjeno je sledece-odnos TNG i EBMB je 206:19 i iznosi 10.84 ( dakle u 10.23 l derivata se nalazi 10.84 puta vise TNG-a u odnosu na EBMB).Daljim razvijanjem jednacine dobijamo da je na svakih 100 km puta troseno 9,366 l TNG-a i 0.864 l EBMB i uzimajuci u obzir aktuelne cene goriva ( LUK OIL) ispada da 100 km voznje kosta 0.864 l x 153.90 + 9.366 x 76.90 ukupno 853 din.
Za 853 din se moze kupiti 5.58l ED odnosno 5.54 l EBMB.
Dalja kalkulacija bi se odnosila na brzinu isplacivnja ugrdajenog uredjaja ali o njoj neki drugi put.Ovde je u pitanju LR omegagas sistem u K4M 1.6.16 v REnaultovom benzincu koji pokrece Megane Generation.
Slika
Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13450
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: TNG vs Benzin

Post od McGruja »

Zakljucak je uvek isti, zar ne?

Kao nov auto, bolje dizela (ko hoce vece kilometraze i ustedu)
Za grad, tu je benz+plin bolja opcija
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: TNG vs Benzin

Post od mr.Big »

Pa i nije tako. Ovaj Reno bi po BG potrošio bogaoca...
milosdoktorabs napisao:prosecna brzina 57.5 km/h
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od NexT »

U cistim gradskim guzvama i dizel i benzinac trose boga oca, samo je kod benzinca mnogo veci raspon. Kada ima plin, to se prilicno pegla, nekad cak i u korist benzinca.

E klasa 2.2 dizel sa 150 konja u gradu trosi oko 8 litara, dok je 607 sa 2.2 benzincem oko 13-14, zavisi kolika je guzva.

Na otvorenom dizel pravi mnogo manje proseke, ali opet, duplo niza cena gasa pegla i to.

S moje tacke gledista - uvek biram dizela za voznju.
Kada se kupuje polovnjak sa xxx.000 na satu, prednost dajem benzincu.
Odgovori