
Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO
Malo je jednog bojkovati, treba bar tri mafije izabrati 

- dag81
- Postovi: 7527
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO
Radio sam pre 3 godine sa gorivom. Verujte jedino na EvroDizelu je postojala neka marza da kazem od 10-20din, zavisi kako kad, a na D2, benzinu su marze smesne oko 5-7di cini mi se da su tako bile. Ne kazem da je malo kada se suvo racuna, pogtovu za pumpe na dobrim mestima, ali zato sve ostale ne bi mogle da prezive sa 2-4din marze. A i sta Vam znaci da li je 150din ili 153din. Drzava tu kajmak kupi, e sad nas je problem sto je standard takav kakav je pa gledamo na cene goriva.
Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO
Slažem se, mada ne znam kolike su im marže (kao što sam i napisao).
S druge strane, bojkotom na primer NIS-a bi se postiglo makar to da se država i njeni organi malo zapitaju, jer bi im se cela maloprodaja navalila na leđa. Dobro znamo da se većina goriva kupuje od NIS-a, tako da oni ne bi bili ugroženi, ali opet, da imaju ne znam koliko pumpi na kojima zaposleni vrte palčeve ceo dan ne ide...
Sad je pravo vreme pred izbore, jer niko neće talasanje. Bolje i niže akcize nego da imaju problem sa jednim od najvećih sistema u zemlji, barem ja to tako vidim. To je 'problem' sa kartelima, čim se jedan unervozi, ceo sistem pada.
S druge strane, bojkotom na primer NIS-a bi se postiglo makar to da se država i njeni organi malo zapitaju, jer bi im se cela maloprodaja navalila na leđa. Dobro znamo da se većina goriva kupuje od NIS-a, tako da oni ne bi bili ugroženi, ali opet, da imaju ne znam koliko pumpi na kojima zaposleni vrte palčeve ceo dan ne ide...
Sad je pravo vreme pred izbore, jer niko neće talasanje. Bolje i niže akcize nego da imaju problem sa jednim od najvećih sistema u zemlji, barem ja to tako vidim. To je 'problem' sa kartelima, čim se jedan unervozi, ceo sistem pada.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15381
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO
Ma NIS ce ionako da se ratosilja maloprodaje.
Zadrzace samo najprometnije i velike pumpe. Ostalo ide u zakup, sve sa radnicima, kao sto je vec polako pocelo.
Dakle, njih interesuje rafinerija i slicno, ne maloprodaja.
Mislim da ce i one hotele/motele/odmaralista sto imaju (O Zone hoteli) da rasprodaju.
Zadrzace samo najprometnije i velike pumpe. Ostalo ide u zakup, sve sa radnicima, kao sto je vec polako pocelo.
Dakle, njih interesuje rafinerija i slicno, ne maloprodaja.
Mislim da ce i one hotele/motele/odmaralista sto imaju (O Zone hoteli) da rasprodaju.
Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO
Samo da potvrdim. Na starom putu BG-NS, pumpa kod Gladnoša je data u zakup privatniku.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO
nije problem marzi nego akciza... drzava ima toliko prstora da snizi akcize, poveca prodaju i opet sve bude na istom nivou, al su pohlepna goveda.
- profesorPROST
- Postovi: 3281
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
- Lokacija: Beograd
Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO
Marže su jako male, razgovarao sam sa direktorom jedne privatne benzinske pumpe i čovek mi je rekao da Eurodizel plaćaju 144 din. 

Never Say Never Again
- dag81
- Postovi: 7527
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO
Pa da to pricam, a kad smo drugar i ja poceli veleprodaju, tj. u tranzitu razlika izmedju NC i na pumpama je bila oko 20din, pa onda padne pred poskupljenje na 10-15din i opet u krug. I posle par meseci, jbg kad nismo usli ranije u taj posao, su razlike bile od 10din pa do cak 5-7din, krenula kriza, a posto se radi o velikim sumama, doduse sa lepim zaradama i da se stavi 1din po litru, prekinuli smo na vreme da ne bi kiksnuli zbog placanja i valute.
Pumpe su odlicno zivele od ED, a sad ne znam kako je ako i tu ne mogu da zarade, jer su im ostala goriva pre 3-4godine bukvalno bila eto cisto da se ima za radnike, a ED je profit.
Pumpe su odlicno zivele od ED, a sad ne znam kako je ako i tu ne mogu da zarade, jer su im ostala goriva pre 3-4godine bukvalno bila eto cisto da se ima za radnike, a ED je profit.
Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO
NexT napisao:nije problem marzi nego akciza... drzava ima toliko prstora da snizi akcize, poveca prodaju i opet sve bude na istom nivou, al su pohlepna goveda.

Pumpadžije imaju malo prostora za korekciju cene i upravo u akcizama prostor za balansirenje. Samo se treba odreci dela,nista vise.
Al realno nama kojima posao ne zavisi direktno od cene goriva ne preostaje ništa više osim da racionalizujemo troškove time što ćemo se manje voziti...
Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO
TNG poskupeo na 82 dinara
Tanjug.rs
U Srbiji je poskupeo i tečni naftni gas (TNG), a njegova cena je dostigla 82 dinara za litar, kaže predsednik Udruženja benzinskih stanica Srbije Borisav Tatić.
Cena tog goriva u maloprodaji početkom ovog meseca bila je 75 dinara po litru, što znači da je samo tokom marta TNG poskupeo za oko sedam dinara po litru.
Tatić je objasnio da je TNG poskupeo zbog rasta veleprodajnih cena koje su, kako je istakao, verovatno porasle zato što nema dovoljnih količina tog goriva na regionalnom tržištu.
On je izrazio očekivanje da će se tržište naftnih derivata i TNG-a sada "primiriti" i ocenio da su cene TNG-a dostigle maksimum i da ne bi trebalo više da rastu, jer će u protivnom doći do pada potrošnje.
Tatić je naveo i da je potrošnja naftnih derivata od početka godine opala za sedam do 10 odsto, zbog pada kupovne moći stanovništva, ali i zato što su se automobili manje vozili za vreme ledenog talasa, kada je i industrija radila smanjenim kapacitetom.Čim dođe do poremećaja na inostranom tržištu nafte i naftnih derivata, to se odražava na cene goriva i TNG-a i kod nas, kaže predsednik Autogas asocijacije Srbije Branko Vuksan, objašnjavajući razloge poskupljenje TNG-a u Srbiji.
Veliki svetski proizvođači uglavnom usmeravaju prodaju TNG-a na azijsko tržište, zbog čega postoji manjak tog goriva na evropskom i regionalnom tržištu, kazao je Vuksan.
Kao razlog zbog koga TNG poskupljuje, Vuksan je naveo i to što domaći uvoznici uglavnom nemaju dugoročne ugovore za kupovinu tog goriva, pošto nisu sigurni koliko će moći da ga plasiraju, već ga kupuju na "spot" tržištu, kada su i cene više.
On je kazao da nije smanjena potrošnja TNG-a i da i pored toga što automobili troše za oko 10 odsto više TNG-a od drugih vrsta naftnih derivata, to gorivo je i dalje isplativo.
Još isplativiji od TNG-a je komprimovani prirodni gas (CNG), čija proizvodnja i prodaja kod nas još nije zaživela i koji se za sada prodaje na samo pet do šest pumpi u Srbiji, rekao je Vuksan i naveo da je CNG skoro upola jeftiniji od TNG-a.
Ima naznaka da bi njegova proizvodnja mogla da počne na pet gasnih polja u Srbiji, što bi bio dobar početak za tržište CNG-a kod nas, rekao je Vuksan i dodao da se CNG uveliko koristi u evropskim zemljama, posebno u Italiji i Bugarskoj.
Početne investicije za CNG su skuplje, bilo da se radi o ugradnji opreme za automobile ili uvođenju instalacija za to gorivo na pumpama, ali se ta ulaganja brzo isplate, dodao je Vuksan.
Akciza na TNG je uvedena od 2007. i iznosi 19,2 dinara po litru.
Stručnjak Privredne komore Srbije za energetiku Ljubinko Savić kaže da je TNG obično skuplji zimi, kada je traženiji, s obzirom da se ono osim za automobile upotrebljava i za propan-butan boce u domaćinstvima. Ljubinko Savić je naveo da Srbija uvozi oko 70 odsto TNG-a i to ne samo iz susednih zemalja, već i iz Kazahstana i Italije, jer postoji manjak tog goriva na tržištu, a oko 30 odsto domaćih potreba za TNG-om podmiruje se iz domaće rafinerijske prerade i iz postrojenja za proizvodnju TNG-a u Elemiru.
Tanjug.rs
U Srbiji je poskupeo i tečni naftni gas (TNG), a njegova cena je dostigla 82 dinara za litar, kaže predsednik Udruženja benzinskih stanica Srbije Borisav Tatić.
Cena tog goriva u maloprodaji početkom ovog meseca bila je 75 dinara po litru, što znači da je samo tokom marta TNG poskupeo za oko sedam dinara po litru.
Tatić je objasnio da je TNG poskupeo zbog rasta veleprodajnih cena koje su, kako je istakao, verovatno porasle zato što nema dovoljnih količina tog goriva na regionalnom tržištu.
On je izrazio očekivanje da će se tržište naftnih derivata i TNG-a sada "primiriti" i ocenio da su cene TNG-a dostigle maksimum i da ne bi trebalo više da rastu, jer će u protivnom doći do pada potrošnje.
Tatić je naveo i da je potrošnja naftnih derivata od početka godine opala za sedam do 10 odsto, zbog pada kupovne moći stanovništva, ali i zato što su se automobili manje vozili za vreme ledenog talasa, kada je i industrija radila smanjenim kapacitetom.Čim dođe do poremećaja na inostranom tržištu nafte i naftnih derivata, to se odražava na cene goriva i TNG-a i kod nas, kaže predsednik Autogas asocijacije Srbije Branko Vuksan, objašnjavajući razloge poskupljenje TNG-a u Srbiji.
Veliki svetski proizvođači uglavnom usmeravaju prodaju TNG-a na azijsko tržište, zbog čega postoji manjak tog goriva na evropskom i regionalnom tržištu, kazao je Vuksan.
Kao razlog zbog koga TNG poskupljuje, Vuksan je naveo i to što domaći uvoznici uglavnom nemaju dugoročne ugovore za kupovinu tog goriva, pošto nisu sigurni koliko će moći da ga plasiraju, već ga kupuju na "spot" tržištu, kada su i cene više.
On je kazao da nije smanjena potrošnja TNG-a i da i pored toga što automobili troše za oko 10 odsto više TNG-a od drugih vrsta naftnih derivata, to gorivo je i dalje isplativo.
Još isplativiji od TNG-a je komprimovani prirodni gas (CNG), čija proizvodnja i prodaja kod nas još nije zaživela i koji se za sada prodaje na samo pet do šest pumpi u Srbiji, rekao je Vuksan i naveo da je CNG skoro upola jeftiniji od TNG-a.
Ima naznaka da bi njegova proizvodnja mogla da počne na pet gasnih polja u Srbiji, što bi bio dobar početak za tržište CNG-a kod nas, rekao je Vuksan i dodao da se CNG uveliko koristi u evropskim zemljama, posebno u Italiji i Bugarskoj.
Početne investicije za CNG su skuplje, bilo da se radi o ugradnji opreme za automobile ili uvođenju instalacija za to gorivo na pumpama, ali se ta ulaganja brzo isplate, dodao je Vuksan.
Akciza na TNG je uvedena od 2007. i iznosi 19,2 dinara po litru.
Stručnjak Privredne komore Srbije za energetiku Ljubinko Savić kaže da je TNG obično skuplji zimi, kada je traženiji, s obzirom da se ono osim za automobile upotrebljava i za propan-butan boce u domaćinstvima. Ljubinko Savić je naveo da Srbija uvozi oko 70 odsto TNG-a i to ne samo iz susednih zemalja, već i iz Kazahstana i Italije, jer postoji manjak tog goriva na tržištu, a oko 30 odsto domaćih potreba za TNG-om podmiruje se iz domaće rafinerijske prerade i iz postrojenja za proizvodnju TNG-a u Elemiru.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO
Ko da gledam, izacice i on na jedno stotku i onda kao vozac sta da razmisljas...samo se naguzis i opustis svingter



What i do for the livin'? I live for the livin'.
Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO
Bilo je samo pitanje trenutka kad će i TNG početi da divlja - čim se poveća potražnja, automatski će dići cenu i više nego što treba kako bi 'nadoknadili' ono što gube na prodaji BMB-a i ED-a. Kuća uvek dobija...
Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO
Kako se menjalo učešće akcize u ceni plina?
Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO
Pa naravno, nece oni dozvoliti da budu na gubitku, sad da li ce zaradu ostvariti kroz dizel, gas ili bezolovni...potpuno je nebitno.fq400 napisao:Bilo je samo pitanje trenutka kad će i TNG početi da divlja - čim se poveća potražnja, automatski će dići cenu i više nego što treba kako bi 'nadoknadili' ono što gube na prodaji BMB-a i ED-a. Kuća uvek dobija...
U CH npr. ovih dana skace cena bezolovnog a dizel miruje te se cena ta dva derivata polako izjednacava a ranije je razlika bila 20ak % u korist bezolovnog

p.s. I ameri poceli da u prvi plan isticu potrosnju (podatak koji je do pre par godina bio potpuno nebitan za njih): http://www.ford.com/