zuzazu napisao:Ako za skolovanje kontrolora treba 80K evra, a pilota (sofera) 40K evra, onda je ovde neko lud ili ne govori istinu?
Mislim da ovo nisi dobro protumačio.
Ako dobro shvatam školovanje kontrolora od nule do aktivnog rada košta 80 k€, a tebi samo obuka za određeni tip aviona košta 40 k€. A gde je tvoja akademija? Grešim li?
Za skolovanje kontrolora, covek tvrdi (a ja ne znam) potrebno je 80K.
Za profesionalnu dozvolu pilota, covek tvrdi (a to znam) potrebno je 40K evra. Sa profesionalnom dozvolom, kako joj i samo ime govori, mozes da pocnes da radis nesto ozbiljno i da zaradjujes.
Licenca koju ja imam je oko 30K evra. Znaci da bi radio moj posao treba ti 40+30=70K
E sada, kada ukalkulises te tone goriva potrosene na obuku pilota, pitam se kako obuka za kontrolora kosta koliko je navedeno?
Da ne idemo u sitna creva i da kazemo da skola za jednog i drugog traje isto (a ne traje) i da simulator za jednog i drugog traje i kosta isto (a ne traje i ne kosta).
kvcali napisao:Zato našim kontrolorima letenja, čije školovanje košta oko 80.000 evra, moramo da pružimo standard koji njihove kolege imaju, inače bi otišli tamo da rade
A mogu i da ih obavezu ugovorom na 10ak godina
Kao da su samo kontrolori problem u Srbiji pa jedino njima treba obezbediti zapadnoevropski standard
Doktori neka rade za 500e...ko ih hebe kad su glupi.
Koliko se secam negde sam procitao da je skolovanje lekara da izadje sa faksa 100ke.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
zuzazu napisao:Apsolutno ne gresis, samo si neobavesten.
Za skolovanje kontrolora, covek tvrdi (a ja ne znam) potrebno je 80K.
Za profesionalnu dozvolu pilota, covek tvrdi (a to znam) potrebno je 40K evra. Sa profesionalnom dozvolom, kako joj i samo ime govori, mozes da pocnes da radis nesto ozbiljno i da zaradjujes.
Licenca koju ja imam je oko 30K evra. Znaci da bi radio moj posao treba ti 40+30=70K
E sada, kada ukalkulises te tone goriva potrosene na obuku pilota, pitam se kako obuka za kontrolora kosta koliko je navedeno?
Da ne idemo u sitna creva i da kazemo da skola za jednog i drugog traje isto (a ne traje) i da simulator za jednog i drugog traje i kosta isto (a ne traje i ne kosta).
Mislim da idemo malo preširoko sa temom. Nikad nije dobro viriti u tuđi novčanik, a što po novinama možemo da čitamo razne gluposti, na to smo već navikli.
Zavrsetak prve polovine skolovanja je dobijanje dozvole sportskog pilota.
Zavrsetak skolovanja, Akademije kako je sada zovu je dobijanje dozvole profesionalnog pilota i IFR ovlastenja, tj. ovlastenja za letenje po instrumentima. I to je deo koji te je mozda bunio.
E, onda ako hoces vise, upisujes ovlastenje za odredjeni tip saobracajnog aviona. Razliciti tipovi - razlicite cene. Boinzi, Basovi, uskotrupni, sirokotrupni...
E, ako hoces jos vise, i to mora da se plati (kapetan, instruktor)
Svako novo ovlastenje vuce jos novca, ali je onaj pocetak najubojitiji za novcanik.
Obicno se kaze da najskuplje sediste u avionu nije u prvoj klasi, vec desno sediste u kokpitu. Tu kompanija najvise zaradjuje.
Juce sam imao jednu neprijatnost na aerodromu.
Zakasnio sam na check in citavih 2 minuta i nisu hteli da me puste u avion koji je poletao tek za 40 minuta.
Ok, priznajem da sam kriv (ne direktno ja ali nije ni bitno) ali prosto ne mogu da verujem da nece da izadju u susret i da me makar i uz novcanu kaznu ipak puste u avion...
Resenje problema sam nasao tako sto sam se kuci vratio vozom jer cenu koju su mi ponudili za prvi sledeci let je bila blago receno pljacka.
Jeftinije bi mi bilo da sam uzeo sofera sa limuzinom da me vozi.
U tom momentu, On je mali bog, i ima da gospodari tvojom sudbinom.
Svakako, pravila postoje, ali treba ljudima izaci u susret.
Ja sam pre neki dan trcao na brod, ponistio sam kartu, i sa dusom u nosu usao u prostor gde mi je Misko sa znacajnom kamenom facom na licu ("Sledeci Put Kreni Na Vreme Ili Cu Ponovo Da Te Prevaspitavam") zatvorio vrata ispred nosa, i ako jos nisu zatvorili vrata na brodu a kamo li ga odvezali...
trojanac napisao:Mislim da idemo malo preširoko sa temom. Nikad nije dobro viriti u tuđi novčanik, a što po novinama možemo da čitamo razne gluposti, na to smo već navikli.
dvocifren broj mojih kolega je otisao u nesto manji broj evropskih/bliskoistocnih zemalja, ne racunajuci francusku i svajcarsku u poslednjih nekoliko godina. siguran sam da je to zato sto je tamo manja plata, losiji standard, losiji uslovi rada...
da ne sirim pricu....
Floyd napisao:Juce sam imao jednu neprijatnost na aerodromu.
Zakasnio sam na check in citavih 2 minuta i nisu hteli da me puste u avion koji je poletao tek za 40 minuta.
Ok, priznajem da sam kriv (ne direktno ja ali nije ni bitno) ali prosto ne mogu da verujem da nece da izadju u susret i da me makar i uz novcanu kaznu ipak puste u avion...
Resenje problema sam nasao tako sto sam se kuci vratio vozom jer cenu koju su mi ponudili za prvi sledeci let je bila blago receno pljacka.
Jeftinije bi mi bilo da sam uzeo sofera sa limuzinom da me vozi.
Ma kreteni...bas su me iznervirali a ja ih svuda hvalim.
Sto je najgore, to je kompanija koju sam preferirao i cesto cak i vise placao kartu da bi leteo s njima