Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 04 Mar 2021, 21:28
I ja ga rado preporucim.
forum Kluba ljubitelja automobila GARAŽA
https://forum.garaza.rs/
Ne cudi me, takav je covek. Meni je X puta izasao u susret (mnoge stvari nije naplatio, ostajao duze u servisu, zakazivao u kratkom roku). Cak mi je pomogao i u vezi Audija (pozvao je nekog kolegu koji rade VW) kada sam imao problem.Saša napisao:I od mene takođe preporuka. Meni je jednom pomogao i našao rešenje (oko instrument table) kada ni ovlašćeni Fiat servis ni dva druga majstora u Novom Sadu nisu mogli to da reše. I još nije hteo da uzme ni dinara.
A, izvini, meni je pogrešno ostalo u sećanju da si imao nameru da ga probaš, ali nisi još ugradio. Znači - i on je loš.Saša napisao: 04 Mar 2021, 06:57 Jesam, eno ga u autu, imaš sve u mojoj temi. Ukratko - ne valja ni on. Dok je napolju u plusu odnosno dok ne uključim grejanje sve je u redu, drži kazaljku na pola, čak brzo dolazi i do radne temperature, ali čim je baš hladno i grejanje radi - kazaljka osciluje i zna da pada za ceo podeok. Ništa bez OEM termostata.
Ne mogu da verujem da jednostavan deo, kao što je termostat, niko ne uspeva da napravi kako treba. Biće da je reč o falsifikovanim markama. Znači, Kinez ili Turčin napisao Behr i Marelli, a u stvari je neki noname proizvođač? Takve stvari me baš užasavaju. Često ni uvoznici ne znaju šta kupuju, a i nije ih briga. Falsifikovana ulja su još opasnija stvar, i tu je nekada na tržištu postojalo svašta. Između ostalog sam zato, posle priče o falsifikovaim NGK svećicama od pre desetak godina, svoje naručio na sparkplugs.uk.Bax napisao: 04 Mar 2021, 08:40 Snork, sto se termostata tice ovde smo potvrdili da je Behr koji bi trebalo da je OEM prevara, kao i ovaj Marelli, takodje prevara.
Od cilindra kvačila, odnosno "cviljenja" i kočenja papučice kvačila kada je toplo ili kada se zagreje u kreni-stani vožnji, je sve i počelo. To je bilo pre oko 25000 km. Ja sam kriv što sam dugo vozio tako, umesto da odmah rešavam problem. Razlog je što je i tada, kao i sada, u vožnji na putu i umerenoj gradskoj, sve bilo u redu. Najnormalnije se moglo otići do Grčke ili Crne Gore, a da se problem nijednom ne ispolji. Ali u intenzivnoj kreni-stani vožnji (povratak sa posla) je postajalo sve gore. Zatrese se pri kretanju iz mesta, uz zvuk kao da se kvačilo ili zamajac raspadaju. Kad se baš baš zagreje, na kraju je zvuk polako prestajao desetak sekundi posle puštanja kvačila, tj. izgleda da korpa nije punom snagom odmah nalegala na zamajac. To je verovatno dovodilo do još većeg grejanja i na kraju se zamajac "zapalio" (poplaveo). Zato ga je majstor nosio na obradu, ali ja mislim da se on deformisao i po drugim osama (ne samo u pravcu naleganja korpe) i da zato njegova obrada i zamena kvačila nije u potpunosti rešila problem. Kvačilo je zamenjeno tek posle nekih 15000 km, a u međuvremenu sam prvo podmazivao osovinu pedale kvačila (delovalo je da tu "cvili"), menjao unutrašnji cilindar (greška - uvek treba zameniti oba istovremeno), menjao hidrauličnu tečnost, i uvek je delovalo da je posle intervencije bolje. Na kraju sam zamenio oba cilindra (tek je tada potpuno prestalo "cviljenje" i zastajkivanje), a ubrzo, kod istog majstora i set kvačila (stavljen Sachs). Tada je obrađen i zamajac. Fabričko kvačilo nije bilo mnogo potrošeno, ali je druk lager zujao kad se zavrti rukom i majstor je predložio da sve zamenimo. Pisao sam ovde o toj popravci, majstor je komšija mojih roditelja i dobar je i pedantan čovek. Ćale je bio s njim kad je to radio i čovek se stvarno potrudio da sve uradi korektno. Jedino što nije specijalista za Fiat, pa ne znam da li možda ima neka "caka" koju je trebao znati. S druge strane, Punto je auto proste i klasične konstrukcije, nema tu ništa specijalno ni neobično.Bax napisao: 04 Mar 2021, 08:40 Sto se tice kvacila, jel ti se menja osecaj na papucici kad je toplije, jer sa zagrrvanjem dopazo do promene ponasanja losoh cilidara kvacila.