Vladapetr napisao:
Put kocenja je oko 35-45m u idealnim uslovima testiranja, u praksi obicno veci.
Zaustavni put je duzi za jos oko 25-30m koliko traje reakcija vozaca.
Ukupno je oko 70tak metara kao nesto sto se moze ocekivati.
@ljubitelj: nebitna je podloga jer na nju ne mogu da utičem, vozim po putevima koji postoje i ne mogu da ih biram. Bolja guma će imati kraći zaustavni put i na to mogu da utičem tj to mogu da izaberem.
Onda nisi razumeo medjuzavisnost podloge i gume iako je tacno to sto si napisao.
Ali, na zaustavni put presudan uticaj, najbitnija je podloga a na nju ne mozes direktno da utices a posredno mozes.
Bolja guma ili losija guma za 5% ima daleko manji uticaj i time daleko manju vaznost u odabiru kako ces da se zaustavis.
Najvazniji je faktor vozac, od njega i njegove procene prostora i vremena zavisi moguci uticaj na zaustavni put.
Jedna je guma bolja za jednu podlogu, druga guma je bolja za drugu podlogu, treca guma je bolja za trecu podlogu... tvojom logikom uvek ne vozis bolju gumu za neku datu podlogu koju si navodno birao.
A zapravo ti ne biras jer ne znas unapred kakva je podloga, kao glavni faktor za odabir gume.
Da sumiram, 5% bolja guma A od gume B ne znaci da ce biti kraci zaustavni put kao volja vozaca koji je vrsio taj odabir bolje gume. Zapravo u praksi se bolja guma pokaze kao losija u nekim okolnostima.
Pravilo je da ne vazi to pravilo "ja biram bolju gumu 5% pa cu imati 5% bolje zaustavljanje" kao tvrdo shvatanje uvek i svuda.
Dalja prica kada se udje u detalje je da ista guma na razlicitim autima ima razlicite mogucnosti prenosa i efekte na kretanje vozila.
Na autu A losija guma moze da bude u boljem kontaktu sa podlogom od auta B sa boljom gumom.
I teorijski i prakticno.
Mnogo je promenljivih u sistemu jednacina da bi samo jedna promenljiva, bolja guma, bio dovoljan i neophodan uslov za odredjivanje opsteg zakljucka.