Misliš Renault?TheWickerMan napisao:Zato što je bio za lokalno tržište , nije se prodavao vani. Ni Pug nije ništa pokretao oko patenta imena Floride dok nisu hteli da je prodaju na Engleskom tržištu.
Sent from my LG-P880 using Tapatalk
Dobro veče
Re: Dobro veče
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- Kuzmanovic
- Postovi: 15278
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Dobro veče
Eto odgovora.TheWickerMan napisao:Zato što je bio za lokalno tržište , nije se prodavao vani. Ni Pug nije ništa pokretao oko patenta imena Floride dok nisu hteli da je prodaju na Engleskom tržištu.
Sent from my LG-P880 using Tapatalk

- TheWickerMan
- Postovi: 11207
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Dobro veče
Vidi šta sam napisao , budala. Rešo, Rešo.
Aleksa, 1100 se zvao na kojim tržištima? Možda u Egiptu, ako se dobro sećam.
Sent from my LG-P880 using Tapatalk
Aleksa, 1100 se zvao na kojim tržištima? Možda u Egiptu, ako se dobro sećam.
Sent from my LG-P880 using Tapatalk
Re: Dobro veče
Pa valjda za sva inostrana trzista... 

- pedja
- član 001
- Postovi: 15381
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Skala je bio naziv modela kada su preuzeli ime Yugo, umesto Zastava. Zar ne?Kuzmanovic napisao:Jel moguce da se zvanicno stojadin ne naziva kao Zastava 101 nego Skala 45 ili tako nesto,
- TheWickerMan
- Postovi: 11207
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Dobro veče
Aleksa, 101 se u Engleskoj zvao kao što Maestro kaže, nije 1100.elMaestro napisao:Odnosilo se, pogledaj nazive koje je Zastava koristila u Engleskoj. Postojale su Zastave 311, 511, 313, 513, ako se ne varam. Uglavnom odredjivani su nazivi prema zapremini i broju vrata, nije postojala Zastava 101. Ne znam sada tacno, sa fona sam. Inace, zbog tuzbe od strane Renoa se Florida preko prodavala kao Yugo Sana.
Послато са Nexus 4 уз помоћ Тапатока
Sent from my LG-P880 using Tapatalk
Re: Dobro veče
1100p u Poljskoj.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Dobro veče
Zato sto na nasim prostorima nije postojala pravna drzava niti pravni sistem zastite imena, na nacin kako se to podrazumeva u svetu.Kuzmanovic napisao:Ali i dalje nismo dosli do odgovora, zasto se na nasim prostorima stojadin zvao 101 tj zasto se to Pezoovo pravilo nije odnosilo na nas?
Ukratko, Pezo niti je imao kome da se buni, niti je smeo. Odmah bi im bila oduzeta fabrika, tj njihov udeo, u Pristini koju su imali.
Socijalizam je poseban sistem, verujem da ti je tesko i da zamislis a kamoli da razumes kako je SFRJ funkcionisala privredno.
Iz slicnih razloga Zastava nije smela da koristi cetvrtaste farove niti zmigavce kao svi Fiati po licenci sirom planete nego su imali sopsteveno resenje sve do pocetka 80tih kada je Zastava pocela da proizvodi rezervne delove koji su isli u prodaju unutar sistema Fiat i pod imenom Fiat za celu planetu van SFRJ i tzv. kooperativni program za COMECON zemlje.
Poznajem jako dobro i jako dugo coveka koji je radio u Zastavi nekih 30+godina, bas zaduzen za tu takozvanu kooperativnu proizvodnju i dosta dobro poznajem te cudnovate odnose i aranzmane.
Zastava nije imala nikakav svoj izvoz, bilo joj je zabranjeno da prodaje van zemlje kao licenca Fiata a za ino prodaju je bio zaduzen Miki Savicevic tj GENEX sa svojim cerka firmama.
A prodaju u odredjenim kvotama je odobravao Fiat tamo gde je smatrao da mu ne smeta Zastava, kao sto je Egipat, Nigerija i jos neke druge zemlje gde je Zastava odnosno Yugo bio plasiran.
Slicno tome kod nas prodavala Lada ili 125p kao Zastava tj domaci proizvod.
Krusevac pravio zadnje osovine, Trepca akumulatore, Saturnus farove, Ohridska fabrika sedista, Surdulica elektro motore, Pancevo stakla itd itd.
Ostalo mi cak i neke dokumentacije za porudzbinu rezervnih delova, jedan od brojeva u part no, je bio zemlja gde se proizvodi unutar COMECON (iliti SEV) ekonomske zone.
Za Floridu je vezana i posebna prica oko postavljanja proizvodnje nakon osvajanja prototipa i uloge frankfurtsikog GENEXa koji je organizovao tehnicki pregled u Kragujevcu pre napiustanja auta fabricke hale.
I procedura kako su birani radnici koji su na traci sklapali Floridu, poseban nacin organizacije rada tada nevidjen u socijalizmu.
Zastava je izvanredan primer i uspeha i neuspeha tog modela. tj vrlina i mana.
Izvoz na Kipar je isto interesantna prica, i kako je Zastava bila jedno vreme dominantan auto tamo,
A onda Grcka, gde se Fiat prodavao pod markom Seat a Zastavini delovi se svercovali i prodavali na crno u Solunu jer je bio zabranjen uvoz iz Jugoslavije kao tadasnjeg neprijatelja.
Pa je tako za par komada skupljih delova koje se ostave u Solunu moglo da se letuje mesec dana na Halkidikiju

Pa cuvena epizoda Yugo America koja je zaposlila JZ kao nikada do tada.
Ima toliko toga, Zastava je SFRJ privreda u malom, maltene nema sela koje nije nesto pravilo ili ucestvovalo na neki nacin u radu tog SOUR-a.
Drugi slican sistem je bio SOUR Unix iz Sarajeva, isto jako razudjen na celu zemlju sa vrlo sirokim spektrom poslovanja. Od bicikala pa nadalje.
- TheWickerMan
- Postovi: 11207
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Dobro veče
Retko ko zna da su se i Fiati 132 proizvodio u SFRJ, tj . sklapao u Zagrebu i vodio kao Zastava Fiat 132. Ako se dobro sećam , sklapali su model sa 1800 ccm i nije ih nešto mnogo sklopljeno, tipa 800 komada.
Gego, tako je, u Poljskoj je bio 1100.
Gego, tako je, u Poljskoj je bio 1100.
Re: Dobro veče
I uglavnom su teget Fiate 132 vozili direktori firmi. 

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Dobro veče
Nikaragva, hvala
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Dobro veče
Zar je bilo drugih, ne-direktorskih i u drugoj boji?Geza napisao:I uglavnom su teget Fiate 132 vozili direktori firmi.

Sećam se negde '82-'83 ćale od druga inače tada neki direktor u TV nas je vozio u 132-ci. Drvo, koža, prozori na struju, centralna brava, klima. U ono vreme mislena imenica za 99% kola.

Širim haos!
Re: Dobro veče
E sad zamisli kako je bilo nama kada nas je 84. keva jednog druga vozila volvoom 760 sa Liona do Kluza na neki rođendan. Nas 13 klinaca stalo unutra.
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V