Putevi u Srbiji
Re: Putevi u Srbiji
Baš danas sam jih gledao u prodvnici kod nas, 5e kila, a ne znaš da li su iz plastike ili kojeg materiala. Nema tu ni B od breskve.
Re: Putevi u Srbiji
Moguće vrlo brzo potpuno zatvaranje starog puta BG-NS.


Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Putevi u Srbiji
Radovi na starom putu napreduju, novih stotinak metera je prošireno, kopaju se novi kanali...




upload image online free




upload image online free
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- Darko
- Postovi: 9464
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Putevi u Srbiji
Samo neka gaze. Jedva cekam da u bg idem preko banstola pa na autoput. Najbrza i najpovoljnija varijanta 

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24661
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Putevi u Srbiji
80 dindzi.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Putevi u Srbiji
http://www.politika.rs/sr/clanak/403862 ... m-putevima
Putarina za teretnjake i na magistralnim putevima
Ukoliko zaživi ideja „Puteva Srbije” država bi mogla godišnje da zaradi 66 miliona evra
U „Putevima Srbije” osmislili su način kako da reše problem sa kamiondžijama koji zaobilaze auto-puteve i tako izbegavaju da plate putarinu. Prevoznicima novac ostaje u džepu, ali država plaća njihov ceh. Vozila čija se težina meri tonama ne habaju samo asfalt, već i njegov temelj, koji se deformiše pod prekomernim opterećenjem. Tada više ne pomažu zakrpe, pa ni novi slojevi asfalta, a putari navode i ugroženu bezbednost saobraćaja i zagađenje.
– Taj problem će sa rastom privredne aktivnosti i pratećim transportom robe i sirovina biti sve izraženiji. Mi, nažalost, sada imamo apsurdnu situaciju da država priliv od putarine, umesto za redovno održavanje postojećih i izgradnju novih puteva, izdvaja za sanaciju štete koju načine teretna vozila. Složićete se da je to van svake logike – kaže Milenko Caković, izvršni direktor Sektora za naplatu putarine pri Javnom preduzeću „Putevi Srbije”.
Naplata putarine za teretna vozila na državnim putevima, prema njegovim rečima, u početku bi, ako država odobri primenu ovog projekta, bila primenjivana samo za kamione težine 12 i više tona. Plan je da naplatom putarine potom budu obuhvaćeni i teretnjaci teži od tri i po tone.
Projekat „Teretna elektronska naplata putarine” (TENP) predviđa da duž puteva i deonica po kojima kamioni sada jezde besplatno počne postavljanje portala. To su nosači iznad kolovoza na koje se postavljaju senzori za detekciju i klasifikaciju vozila. Svaki portal je radio-opremom povezan sa centralnim softverom koji će obračunavati kroz koliko je portala kamion prošao i na osnovu toga izračunavati iznos putarine.
Naplata će se obavljati automatski, bez zaustavljanja vozila. Tokom prolaska kamiona, portal radio-vezom uspostavlja komunikaciju sa posebnim uređajem u vozilu i automatski se skida „kredit” koji je prevoznik unapred uplatio, ili mu se prosleđuje račun na osnovu postpejd ugovora. Vozila koja prođu bez opreme za naplatu biće fotografisana, a vlasnicima sleduje kazna.
– Sistem TENP zasniva se na sistemu elektronske naplate putarine koji se već koristi na auto-putevima u Srbiji. Razlika je samo u tome što kod TENP-a nema naplatnih rampi. To je velika prednost ovog rešenja jer postavljanje portala ne zahteva ozbiljnije infrastrukturne radove i moguća je realizacija u etapama – objašnjava Caković.
U praksi to bi značilo da na putu Pojate–Kotroman duž 228 kilometara bude postavljeno 27 portala. Ibarska magistrala od Orlovače do Preljine (125 kilometara) bila bi pokrivena sa 19 portala. Za putni pravac Kikinda–Beograd planirano je 10 portala razmeštenih duž 124 kilometra, a od Beograda do Vatina (91 kilometar) – devet. Put od Batočine do Kragujevca pokrila bi samo dva, a od Pančeva do Ralje, preko Kovina, četiri portala.
Što se tiče ekonomskog aspekta, odnosno prihoda od naplate putarine za teretnjake, može da posluži primer obilaznice oko Beograda. Put od petlje kod Dobanovaca do petlje u Bubanj potoku, dužine 41,4 kilometara, bio bi podeljen na sedam deonica. Putarina za šlepere teže od 12 tona samo na tih sedam deonica donela bi prihod od 4,24 miliona evra, dok bi ta suma u slučaju proširenja putarine i na vozila teža od tri i po tone porasla na 5,18 miliona evra godišnje.
Prema proračunima Sektora za naplatu putarine JP „Putevi Srbije”, koji je i razvio „Teretnu elektronsku naplatu putarine”, realizacija ovog projekta koštala bi manje od 40 miliona evra. On bi obuhvatio 291 deonicu širom Srbije, dužine 3.264 kilometra. Postavljanje jednog portala košta oko sto hiljada evra, a očekivani prohod od TENP-a kreće se oko 66,48 miliona evra na godišnjem nivou. Sve to koštalo bi kamiondžije 0,126 evra po pređenom kilometru, što je u kategoriji vozila teških 12 i više tona 30 odsto jeftinije od putarine na auto-putu.
Dvostruko jeftiniji od regiona
Kilometar vožnje po auto-putu u Srbiji vozači putničkih vozila plaćaju 0,03 evra. U Turskoj ta usluga košta 0,039, u Grčkoj 0,045, a u Italiji 0,05 evra. Putarina u Hrvatskoj je dvostruko skuplja – 0,06, dok u BiH po kilometru treba izdvojiti 0,061 evro.
I putarina za kamione u Srbiji je jeftinija nego u Sloveniji, Slovačkoj, Hrvatskoj, Francuskoj i Italiji. U odnosu na Mađarsku i Nemačku naša putarina dvostruko je niža za kamione sa dve, četiri i više osovina. Za kamione sa tri osovine putarina je jeftinija čak tri puta.
Putarina za teretnjake i na magistralnim putevima
Ukoliko zaživi ideja „Puteva Srbije” država bi mogla godišnje da zaradi 66 miliona evra
U „Putevima Srbije” osmislili su način kako da reše problem sa kamiondžijama koji zaobilaze auto-puteve i tako izbegavaju da plate putarinu. Prevoznicima novac ostaje u džepu, ali država plaća njihov ceh. Vozila čija se težina meri tonama ne habaju samo asfalt, već i njegov temelj, koji se deformiše pod prekomernim opterećenjem. Tada više ne pomažu zakrpe, pa ni novi slojevi asfalta, a putari navode i ugroženu bezbednost saobraćaja i zagađenje.
– Taj problem će sa rastom privredne aktivnosti i pratećim transportom robe i sirovina biti sve izraženiji. Mi, nažalost, sada imamo apsurdnu situaciju da država priliv od putarine, umesto za redovno održavanje postojećih i izgradnju novih puteva, izdvaja za sanaciju štete koju načine teretna vozila. Složićete se da je to van svake logike – kaže Milenko Caković, izvršni direktor Sektora za naplatu putarine pri Javnom preduzeću „Putevi Srbije”.
Naplata putarine za teretna vozila na državnim putevima, prema njegovim rečima, u početku bi, ako država odobri primenu ovog projekta, bila primenjivana samo za kamione težine 12 i više tona. Plan je da naplatom putarine potom budu obuhvaćeni i teretnjaci teži od tri i po tone.
Projekat „Teretna elektronska naplata putarine” (TENP) predviđa da duž puteva i deonica po kojima kamioni sada jezde besplatno počne postavljanje portala. To su nosači iznad kolovoza na koje se postavljaju senzori za detekciju i klasifikaciju vozila. Svaki portal je radio-opremom povezan sa centralnim softverom koji će obračunavati kroz koliko je portala kamion prošao i na osnovu toga izračunavati iznos putarine.
Naplata će se obavljati automatski, bez zaustavljanja vozila. Tokom prolaska kamiona, portal radio-vezom uspostavlja komunikaciju sa posebnim uređajem u vozilu i automatski se skida „kredit” koji je prevoznik unapred uplatio, ili mu se prosleđuje račun na osnovu postpejd ugovora. Vozila koja prođu bez opreme za naplatu biće fotografisana, a vlasnicima sleduje kazna.
– Sistem TENP zasniva se na sistemu elektronske naplate putarine koji se već koristi na auto-putevima u Srbiji. Razlika je samo u tome što kod TENP-a nema naplatnih rampi. To je velika prednost ovog rešenja jer postavljanje portala ne zahteva ozbiljnije infrastrukturne radove i moguća je realizacija u etapama – objašnjava Caković.
U praksi to bi značilo da na putu Pojate–Kotroman duž 228 kilometara bude postavljeno 27 portala. Ibarska magistrala od Orlovače do Preljine (125 kilometara) bila bi pokrivena sa 19 portala. Za putni pravac Kikinda–Beograd planirano je 10 portala razmeštenih duž 124 kilometra, a od Beograda do Vatina (91 kilometar) – devet. Put od Batočine do Kragujevca pokrila bi samo dva, a od Pančeva do Ralje, preko Kovina, četiri portala.
Što se tiče ekonomskog aspekta, odnosno prihoda od naplate putarine za teretnjake, može da posluži primer obilaznice oko Beograda. Put od petlje kod Dobanovaca do petlje u Bubanj potoku, dužine 41,4 kilometara, bio bi podeljen na sedam deonica. Putarina za šlepere teže od 12 tona samo na tih sedam deonica donela bi prihod od 4,24 miliona evra, dok bi ta suma u slučaju proširenja putarine i na vozila teža od tri i po tone porasla na 5,18 miliona evra godišnje.
Prema proračunima Sektora za naplatu putarine JP „Putevi Srbije”, koji je i razvio „Teretnu elektronsku naplatu putarine”, realizacija ovog projekta koštala bi manje od 40 miliona evra. On bi obuhvatio 291 deonicu širom Srbije, dužine 3.264 kilometra. Postavljanje jednog portala košta oko sto hiljada evra, a očekivani prohod od TENP-a kreće se oko 66,48 miliona evra na godišnjem nivou. Sve to koštalo bi kamiondžije 0,126 evra po pređenom kilometru, što je u kategoriji vozila teških 12 i više tona 30 odsto jeftinije od putarine na auto-putu.
Dvostruko jeftiniji od regiona
Kilometar vožnje po auto-putu u Srbiji vozači putničkih vozila plaćaju 0,03 evra. U Turskoj ta usluga košta 0,039, u Grčkoj 0,045, a u Italiji 0,05 evra. Putarina u Hrvatskoj je dvostruko skuplja – 0,06, dok u BiH po kilometru treba izdvojiti 0,061 evro.
I putarina za kamione u Srbiji je jeftinija nego u Sloveniji, Slovačkoj, Hrvatskoj, Francuskoj i Italiji. U odnosu na Mađarsku i Nemačku naša putarina dvostruko je niža za kamione sa dve, četiri i više osovina. Za kamione sa tri osovine putarina je jeftinija čak tri puta.
Re: Putevi u Srbiji
Ne vidim poentu uvodjenja putarina za kamione preko 12t na putevima gde je zabranjen saobracaj za vozila preko 12t?
Ta vozila ne bi smela uopste da budu tu, e sad sto policija ima tarifu i skrece pogled to je ono cime ova "drzava" treba da se pozabavi.
Znam da jedino Madjari imaju ovaj jajarski potez da naplacuju magistralu, nisam upoznat da jos neko sem njih to naplacuje.
Ta vozila ne bi smela uopste da budu tu, e sad sto policija ima tarifu i skrece pogled to je ono cime ova "drzava" treba da se pozabavi.
Znam da jedino Madjari imaju ovaj jajarski potez da naplacuju magistralu, nisam upoznat da jos neko sem njih to naplacuje.
Re: Putevi u Srbiji
I Rumuni.
Re: Putevi u Srbiji
I Slovacka.
- kragujevac
- Postovi: 3491
- Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
- Garaža: Jaguar XF 4.2 V8 (NA)
- Lokacija: Minhen/BRD
Re: Putevi u Srbiji
I u Nemačkoj na nekim opterećenijim lokalnim putevima.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Ljuba Moljac
- TheWickerMan
- Postovi: 11203
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Putevi u Srbiji
To sam tek pre neki dan isto saznao, nije mi bilo jasan znak "kraj puta za MAUT i prekrižen kamion".
Sent from my Redmi Note 4x using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4x using Tapatalk
Re: Putevi u Srbiji
Ekstra, znači sigurno ćemo se pridružiti tom trendu. Ne bi bio problem ni da se plaća kada bi se to naknadno moglo uračunati u cenu, ali ne daj bože da u Srbiji pomenes podizanje cene transporta, naopako.
Može samo jeftinije, skuplje ne sme.
Može samo jeftinije, skuplje ne sme.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24661
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Putevi u Srbiji
Plati se na mufte panduru koji ima malu platu, a onda se razvali put i to placa drzava. Bravissimo. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Putevi u Srbiji
Банстол од недеље у подне без саобраћаја због реконструкције
https://www.dnevnik.rs/index.php/novi-s ... 18-05-2018
Због рекострукције државног пута II-А реда 100, познатијег као стари Новосадски пут, од 12 часова у недељу, 20.маја, потпуно ће бити обустављен саобраћај за моторна возила.
Обустава ће бити на деоници три километра пре излаза из Сремских Карловаца, па до два километра после Чортановачке петље. Возила ће бити преусмеравана на алтернативне путеве.
Путничка возила из смера Београда преусмераваће се од Инђије на пут за Марадик, Крушедол, Ириг, преко Иришког венца и Петроварадина до Новог Сада и обрнуто. Теретна возила која долазе из Београда ићи ће од Инђије преко Путинаца, Руме, Иришког венца и Петроварадина до Новог Сада. Иста путања је и у супротном смеру.
Реконструкција седам километара овог пута почела је 23. априла и трајаће 149 календарских дана, односно до 19. септембра.

https://www.dnevnik.rs/index.php/novi-s ... 18-05-2018
Због рекострукције државног пута II-А реда 100, познатијег као стари Новосадски пут, од 12 часова у недељу, 20.маја, потпуно ће бити обустављен саобраћај за моторна возила.
Обустава ће бити на деоници три километра пре излаза из Сремских Карловаца, па до два километра после Чортановачке петље. Возила ће бити преусмеравана на алтернативне путеве.
Путничка возила из смера Београда преусмераваће се од Инђије на пут за Марадик, Крушедол, Ириг, преко Иришког венца и Петроварадина до Новог Сада и обрнуто. Теретна возила која долазе из Београда ићи ће од Инђије преко Путинаца, Руме, Иришког венца и Петроварадина до Новог Сада. Иста путања је и у супротном смеру.
Реконструкција седам километара овог пута почела је 23. априла и трајаће 149 календарских дана, односно до 19. септембра.

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24661
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Putevi u Srbiji
Jel samo navlace asfalt preko ploca osim prosirivanja ili se radi temeljnije?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money