Amortizeri
Re: Amortizeri
Ne bi naravno, amortizeri nemaju ulogu u tome nabijanju već opruge.
Taj na klipu auto je potpuno bez amortizera.
Inače, Bilstein B4 iznutra prolupao, pušta zvuke pri kretanju klipa i naravno oseća se nedostatak prigušenja.
35,700km celih izdržao, druga strana je za sada ok.
Znao sam da nije to ono kao ranije što se tiče raznih delova u aftermarket kategoriji ali nisam znao da je i ovaj nemački proizvodjač toliko potonuo sa kvalitetom.
Taj na klipu auto je potpuno bez amortizera.
Inače, Bilstein B4 iznutra prolupao, pušta zvuke pri kretanju klipa i naravno oseća se nedostatak prigušenja.
35,700km celih izdržao, druga strana je za sada ok.
Znao sam da nije to ono kao ranije što se tiče raznih delova u aftermarket kategoriji ali nisam znao da je i ovaj nemački proizvodjač toliko potonuo sa kvalitetom.
Re: Amortizeri
Jel 100% original?
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Amortizeri
Da, dogodilo se isto ono što se dogadjalo drugima u SAD po iskustvima sa istim modelom na istom vozilu.
Nažalost to sam bio saznao prekasno, kod mene se samo potvrdilo.
Nije procurio spolja, iznutra se pohabao, verovatno ventili popustili jer se čuje "žuborenje".
Nažalost to sam bio saznao prekasno, kod mene se samo potvrdilo.
Nije procurio spolja, iznutra se pohabao, verovatno ventili popustili jer se čuje "žuborenje".
- YUgisa
- Postovi: 895
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Amortizeri
Sumnjam da su ventili, nego verovatno karika.
Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Amortizeri
Koje vozilo je u pitanju?ljubitelj napisao: 24 Sep 2024, 09:35 dogodilo se isto ono što se dogadjalo drugima u SAD po iskustvima sa istim modelom na istom vozilu.
Da li to znači da Bilstein B4 može biti bolji ili lošiji u odnosu na marku i model auta? Da li su B6 i B8 modeli kvalitetniji?
Re: Amortizeri
B4 treba da bude ono što je fabrika konstruisala, dakle neosetna zamena.
I potpuno prilagodjena marki i modelu auta.
Pisao sam Bilstein-u na fin način da daju komentar pa ću videti reakciju ako je bude.
Inače, stavljena istovremeno sva 4 nova B4 kupljena kod zvaničnog uvoznika/dilera sa spiska na njihovom matičnom sajtu.
Za ove druge pomenute serije ne znam kako bi se ponašali u istim okolnostima, nisam koristio.
I potpuno prilagodjena marki i modelu auta.
Pisao sam Bilstein-u na fin način da daju komentar pa ću videti reakciju ako je bude.
Inače, stavljena istovremeno sva 4 nova B4 kupljena kod zvaničnog uvoznika/dilera sa spiska na njihovom matičnom sajtu.
Za ove druge pomenute serije ne znam kako bi se ponašali u istim okolnostima, nisam koristio.
Re: Amortizeri
Vozio sam ja 2 godine B8 na Alfi 147,odličan amortizer ali to je skroz druga klasa u odnosu na b4 koji je zamena za fabrički.B8 je fabrički dosta tvrđi i kraći,namenjen za kraće opruge.
- YUgisa
- Postovi: 895
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Amortizeri
Pa to sto je sa spiska nista ne znaci jer nasi prodaju originalne uz kopije istovremeno, cak i jedan ovlascen servis je prodavao takodje
Bio sam u prilici da zbog mene sortiraju magacin i razdvajaju kopije od originala
To je realno najveca mana Bilstein B4 amortizera, na svu srecu barem ja nisam nikad naleteo na kopije B6 i B8 i zbog relativno kompleksne izrade verujem da ih nema.


Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Amortizeri
Naravno da znači, mnogo znači jer se može po lotu proizvodnje ispratiti tok snabdevanja počev od dobavljača sirovina do maloprodajnog objekta...odavno je logistika u toj oblasti precizno regulisana.
Ne trčati pred rudu, sačekati odgovor Bilstein nadležne službe pa onda zaključke o poreklu.
Mana originala B4 je poznata u svetu, i u SAD i u Nemačkoj su prijavljivani slični slučajevi a teško da je to tamo dospelo iz nekog tog "magacina" gde su tebi odvajali primerke.
A i zašto bi neko (ko?) gde i zašto pravio kopiju B4 i kako bi mu se to isplatilo, e to treba prvo navesti kroz neke brojke, makar pretpostavljene zar ne.
Jeftine / ili lako dostupne stvari se po pravilu ne kopiraju
Ne trčati pred rudu, sačekati odgovor Bilstein nadležne službe pa onda zaključke o poreklu.
Mana originala B4 je poznata u svetu, i u SAD i u Nemačkoj su prijavljivani slični slučajevi a teško da je to tamo dospelo iz nekog tog "magacina" gde su tebi odvajali primerke.

A i zašto bi neko (ko?) gde i zašto pravio kopiju B4 i kako bi mu se to isplatilo, e to treba prvo navesti kroz neke brojke, makar pretpostavljene zar ne.
Jeftine / ili lako dostupne stvari se po pravilu ne kopiraju

- YUgisa
- Postovi: 895
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Amortizeri
Zato sto najjeftiniji moguci amortizer izadje oko 2e u Kini i za 99% kupaca deli ga samo jedna nelepnica od toga da se predstavi kao Bilstein
Mislim imao sam u ruci amortizer gde se jasno vidi lepak od stare nalepnice i onda ispod "Bilstein" nalepnica koja se jedva drzi. Kupovao sam kineske amortizere za Yuga, pored cinjenice da sam ih ja uzimao od preprodavca koji ih je uzimao od uvoznika i ja sam ih platio vrtoglavih 1000din koliko su trazili i na otpadu za polovne i ti mislis da se nekome ne isplati praviti Bilstein, ali im se isplati da prave za Yuga pre koju godinu, a kamoli sada kad je kriza da nema interesa u proizvodnji kopija i jeftine robe. Da ne kazem da su postojale kopije Yugovih amortizera od nekih evropskih proizvodjaca (npr kopije Quinton Hazell amortizera za Yuga su bile dostupnije i lakse su se nalazile od originalnih i bile dostupne godinama nakon sto je i sam Quinton Hazell na svom zvanicnom sajtu objavio prestanak proizvodnje) dok je jos bio aktuelan, tako da ne vidim cemu zaludjenost da neko ne bi pravio kopije za bilo koji noviji auto ako je iole popularniji. Cak su vizuelno kopije Quinton Hazell amortizera izgledale i nesto lepse po zavisnoj obradi, ali funkcionalnost tih kopija je bila na nivou raspalih amortizera, bilo je nekih koji jedva da su davali bilo kakav otpor odmah iz kutije.
Mada i da jeste original, niko nije savrsen pa nije ni Bilstein. Mada za probleme koje ja znam da su specificni za odredjen tip auta vezano za Bilstein su u globalu specificni za nacin upotrebe ili specifican problem samog auta. Nisam vidjao bas puno primera da ljudima crkne original sam od sebe bez razloga ali sigurno da je moguce kao i za svaki drugi proizvod. Nisam jos naleteo na neki proizvod da neko nije imao problem cak i u moru pozitivnih.
Mogu da krenem i od sebe koji ima svoj proizvod, pa makar koliko se ja trudio da ponudim proizvod bez greske, u globalu imam 1 reklamaciju godisnje.

Mada i da jeste original, niko nije savrsen pa nije ni Bilstein. Mada za probleme koje ja znam da su specificni za odredjen tip auta vezano za Bilstein su u globalu specificni za nacin upotrebe ili specifican problem samog auta. Nisam vidjao bas puno primera da ljudima crkne original sam od sebe bez razloga ali sigurno da je moguce kao i za svaki drugi proizvod. Nisam jos naleteo na neki proizvod da neko nije imao problem cak i u moru pozitivnih.
Mogu da krenem i od sebe koji ima svoj proizvod, pa makar koliko se ja trudio da ponudim proizvod bez greske, u globalu imam 1 reklamaciju godisnje.
Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Amortizeri
Da da , hoće ta priča o 2 evra troška proizvodnje amortizera. Samo ovde na forumu teško da može da prodje
Nije ni Kina svemoguća da iz vazduha pravi nešto bez sirovina makar
Zvao Vudim Trade kao jednog od uvoznika Bilstein-a. Toliko je popularan B4 da nisu uvezli ni jedan komad, nemaju na stanju a i ne znaju koliko dugo godina već nisu prodali ni 1 komad, za konkretan auto.
Toliko o popularnosti da neko kopira masovno, ili će možda da kopira sa proizvodnjom od 5 komada
Nisam znao ali uči se čovek, B4 nema ni standardnu garanciju od 24 meseca, odavde ta informacija https://www.ttforum.co.uk/threads/bilst ... d.1548369/
Kako god, Bilstein očito nije ono što je nekada pre 40 i 50 godina bio kada je počinjao, kvalitet u rangu OEM koji se ne dovodi u sumnju.
Monroe aftermarket bar pošteno napišu da je radni vek 40,000km kada oni preporučuju zamenu. Kod mene su izdržali čak i duže, celih 60,000km ali to sam znao unapred da je verovatni scenario trajnosti.
Bilstein se hvali da je OEM kvalitet, i tu je problem barem za moje shvatanje šta to podrazumeva da jedan proizvod zadovolji da bi imao takvu deklaraciju.
Btw, nemam pojma za Yuga šta je pre više decenija bilo od ponude i koliko je čega kopirano po šupama...tada (90tih pretpostavljam kada je najviše i bilo Jugića kod nas pa time i potražnje delova).
A QH i jeste kopija u suštini, oni ništa ne proizvode uzimaju sa raznih strana- trgovačka marka nešto slično kao Lidl alati što je situacija.


Zvao Vudim Trade kao jednog od uvoznika Bilstein-a. Toliko je popularan B4 da nisu uvezli ni jedan komad, nemaju na stanju a i ne znaju koliko dugo godina već nisu prodali ni 1 komad, za konkretan auto.
Toliko o popularnosti da neko kopira masovno, ili će možda da kopira sa proizvodnjom od 5 komada

Nisam znao ali uči se čovek, B4 nema ni standardnu garanciju od 24 meseca, odavde ta informacija https://www.ttforum.co.uk/threads/bilst ... d.1548369/
Kako god, Bilstein očito nije ono što je nekada pre 40 i 50 godina bio kada je počinjao, kvalitet u rangu OEM koji se ne dovodi u sumnju.
Monroe aftermarket bar pošteno napišu da je radni vek 40,000km kada oni preporučuju zamenu. Kod mene su izdržali čak i duže, celih 60,000km ali to sam znao unapred da je verovatni scenario trajnosti.
Bilstein se hvali da je OEM kvalitet, i tu je problem barem za moje shvatanje šta to podrazumeva da jedan proizvod zadovolji da bi imao takvu deklaraciju.
Btw, nemam pojma za Yuga šta je pre više decenija bilo od ponude i koliko je čega kopirano po šupama...tada (90tih pretpostavljam kada je najviše i bilo Jugića kod nas pa time i potražnje delova).
I nije ti bilo čudno ništa oko te cene i da je od uvoznika kao prateća pričica.Kupovao sam kineske amortizere za Yuga, pored cinjenice da sam ih ja uzimao od preprodavca koji ih je uzimao od uvoznika i ja sam ih platio vrtoglavih 1000din koliko su trazili i na otpadu za polovne
A QH i jeste kopija u suštini, oni ništa ne proizvode uzimaju sa raznih strana- trgovačka marka nešto slično kao Lidl alati što je situacija.
Re: Amortizeri
Ja i dalje mislim da je dobar izbor reparacija fabričkog amortizera kad bi postojala ta opcija, kod nekog iskusnog starog majstora koji se bavio time. Kupovina novih pogotovu u našim krajevima je kao izbor najmanjeg zla. Bilstein 50-50% da ćeš naleteti na falsifikat, Sachs varira kvalitet zavisno od zemlje proizvodnje, KYB tvrda i takođe ih falsifikuju. Jedino ako imaš nekog rođaka u Dojčlendu da ti pošalje i da budeš malo sigurniji.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
- YUgisa
- Postovi: 895
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Amortizeri
Vudim Trade ne prodaje jer im se ne prodaje, ja sam prestao da kupujem u Srbiji kad su i oni prestali da uvoze. Oni su bili jedina firma sa kojom ja nikad nisam imao problem oko originalnosti ali su jednog dana prestali da ih lageruju pa samim tim ih ne mogu ni prodavati. Ja sam od njih kupio sigurno jedno 50kom istog modela amortizera u roku od jedno 3 godine pa opet nisu hteli da izadju u susret i uvezu dodatnu kolicinu tako da nije stvar ponude i potraznje. Da li ces ti verovati ili ne u kopije, to je tvoj problem, meni je sastavni deo posla vec skoro 13godina, stoji pored mene 16kom Bilsteina koji cekaju ugradnju, isti taj model amortizera koji sam uzimao nekada davno u Vudimu:

Kada jedan te isti model amortizera uzmes u kolicinama koje su u stotinama i svaki prodje dyno test, onda je prilicno lako videti da svaki put kad se razlikuje vizuelno od "originalnog" da ni sile ne odgovaraju. Sa druge strane nije se desilo jos ni jednom da je vizuelno isti i da je odstupao po performansama. Pa sem ako necemo verovati da bas u fabrici se zbune i krenu da proizvode vizuelno totalno drugacije amortizere i da je to sve original, ne znam sta bih drugacije zakljucio sem da postoje kopije.
Sa drugim amortizerima sam imao manje iskustava, pa se desilo brdo puta da iako merim iste modele nemaju iste karateristike. Zaista nisam pratio sta Bilstein sada navodi na svom sajtu ako i navodi, pre je bilo na sajtu previdjen rok trajanja, mislim da je bio 50 ili 60.000km. Spominjali su to i u snimcima cesto kad se prica o nekoj tehnologiji koju primenjuju ili modelu. Eto ja bas imam losa iskustva sa Monroe amortizerima, tj onima koje proizvode u Turskoj (bukvalno ni jedan par amortizerima nije imao iste sile), znam za primer gde je coveku propisao u roku od nedelju dana i primer gde nije izdrzao 6 meseci.
Ti kao da nisi video aliaxpress i slicne sajtove sa milion proizvoda koji su jeftiniji nego sirovina tu. Ja sam nekoliko proizvoda izbacio iz svoje ponude jer sem sto kinezi prodaju uz besplatno slanje jeftinije nego sto ja mogu materijal kao sirovinu da kupim, nego su u proteklim godinama poboljsali kvalitet/dizajn do te mere da nisam imao prednost ni u tom domenu. Pogotovo ovaj jedan deo koji ja licno nisam nigde drugde na internetu tog dizajna kao sto sam ja smislio ali posle par godina ponudili su isto za 4 puta manju cenu. Vecinu cene sto mi placamo za robu u Srbiji nije sirovina nego porezi i tudji dzepovi.
Niko u Srbiji ne reparira amortizere koji traju duze od godinu dana
Da ne ulazim sad previse u pricu zasto je tako i zasto i ne moze da se ocekuje bolje od toga.

Kada jedan te isti model amortizera uzmes u kolicinama koje su u stotinama i svaki prodje dyno test, onda je prilicno lako videti da svaki put kad se razlikuje vizuelno od "originalnog" da ni sile ne odgovaraju. Sa druge strane nije se desilo jos ni jednom da je vizuelno isti i da je odstupao po performansama. Pa sem ako necemo verovati da bas u fabrici se zbune i krenu da proizvode vizuelno totalno drugacije amortizere i da je to sve original, ne znam sta bih drugacije zakljucio sem da postoje kopije.
Sa drugim amortizerima sam imao manje iskustava, pa se desilo brdo puta da iako merim iste modele nemaju iste karateristike. Zaista nisam pratio sta Bilstein sada navodi na svom sajtu ako i navodi, pre je bilo na sajtu previdjen rok trajanja, mislim da je bio 50 ili 60.000km. Spominjali su to i u snimcima cesto kad se prica o nekoj tehnologiji koju primenjuju ili modelu. Eto ja bas imam losa iskustva sa Monroe amortizerima, tj onima koje proizvode u Turskoj (bukvalno ni jedan par amortizerima nije imao iste sile), znam za primer gde je coveku propisao u roku od nedelju dana i primer gde nije izdrzao 6 meseci.
Ti kao da nisi video aliaxpress i slicne sajtove sa milion proizvoda koji su jeftiniji nego sirovina tu. Ja sam nekoliko proizvoda izbacio iz svoje ponude jer sem sto kinezi prodaju uz besplatno slanje jeftinije nego sto ja mogu materijal kao sirovinu da kupim, nego su u proteklim godinama poboljsali kvalitet/dizajn do te mere da nisam imao prednost ni u tom domenu. Pogotovo ovaj jedan deo koji ja licno nisam nigde drugde na internetu tog dizajna kao sto sam ja smislio ali posle par godina ponudili su isto za 4 puta manju cenu. Vecinu cene sto mi placamo za robu u Srbiji nije sirovina nego porezi i tudji dzepovi.
Niko u Srbiji ne reparira amortizere koji traju duze od godinu dana

Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Amortizeri
"Zaista nisam pratio sta Bilstein sada navodi na svom sajtu ako i navodi, pre je bilo na sajtu previdjen rok trajanja, mislim da je bio 50 ili 60.000km. Spominjali su to i u snimcima cesto kad se prica o nekoj tehnologiji koju primenjuju ili modelu. "
Pa o tome i pišem, kvalitet im je očito dosta opao i nisu ni približno reklamiranom OEM kvalitetu.
Dao sam link jednog iskustva gde je 2 puta Bilstein kupljen takodje u regularnoj njihovoj prodajnoj mreži vrlo brzo završio karijeru.
A i da sačekam(o) objašnjenje samog Bilstein-a ako ga bude o čemu se radi.
Ja najbolje iskustvo imam sa Boge i Kayaba, bez greške i pri tome je Kayaba imala veoma veoma zahtevnu primenu (Gas A Just serija).
Pa o tome i pišem, kvalitet im je očito dosta opao i nisu ni približno reklamiranom OEM kvalitetu.
Dao sam link jednog iskustva gde je 2 puta Bilstein kupljen takodje u regularnoj njihovoj prodajnoj mreži vrlo brzo završio karijeru.
A i da sačekam(o) objašnjenje samog Bilstein-a ako ga bude o čemu se radi.
Ja najbolje iskustvo imam sa Boge i Kayaba, bez greške i pri tome je Kayaba imala veoma veoma zahtevnu primenu (Gas A Just serija).
Re: Amortizeri
To nije moguće ako je došlo do mehaničkog habanja klipa ili cilindra a što je normalno tokom radnog veka. Moj fabrički je jedan još kao ok, drugi je u stanju ovog prolupalog Bilsteina, pohabalo se to nakon 200,000+ km i nema tu sreće sa reparacijama šta god to značilo. Prosto mora novo proizvedeni, samo je pitanje šta uzeti da valja i potraje.A170T napisao: 25 Sep 2024, 16:12 Ja i dalje mislim da je dobar izbor reparacija fabričkog amortizera kad bi postojala ta opcija, kod nekog iskusnog starog majstora koji se bavio time.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
To ti je kao kada se potroše kočione pločice, ne radi se reparacija....iskusni stari majstor nije faktor u tom pitanju sve i da postoji.
Ionako ovaj potreban Bilstein može da se poruči (iz centralnog EU magacina), ima ga na stanju van Srbije trenutno 10+ komada.
Teško da za celu Evropu ide u prodaju nekakva "kopija" 50-50%.