Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od goblin »

Bas taj identican model i motor je kod mog prijatelja sa plinom napravio karambol.
Dok isto znam da se u Foresteru vec duze vreme vozi bez problema...
Ali mislim da nije mit zato sto mi je to rekao bas covek koji se bavi ugradnjom plina (jedan od eminentnijih na nasem trzistu). Po njegovim recima sve je izvodljivo i moze da tera bez ikakvih problema, ali da nije podoban i da ima veca verovatnoca kvarova i to stoji.
Laki021 napisao:Kod mocnih motor razlika izmedju "normalne" i "sportske" voznje je jos manja. Jer aj vozi ti "sportski" auto od 300 plus ks van staze...
Ovo sto je moimoi stavio meni potpuno ima smisla i deluju realno podaci (da znam, moze svaki taj i dosta vise ako ti je primarni cilj pre svega da mu podignes potrosnju). Isto na mom autu, nije neka ogromna razlika ako ga vozis pazljivo ili ga solidno ganjas (tipa 20-30%).
Moje iskustvo nije bas takvo.
Imao sam vise benzinaca (S8, A8 4.2, SL350, S63AMG, X5 3.0i, TT 1.8T, A6 2.4...) kao i brojne koje sam imao prilike da koristim (Cayenne S i Turbo, ML63AMG, BMW 760...) i kod svakoga sam primetio upravo to da je potrosnju moguce drzati u granicama normale pri normalnoj voznji, iako je i to opet u samom startu debelo preko potrosnje dizelasa.
Medjutim, kada krenu da se cepaju onda potrosnja ide u nebesa, i razlika je bas drasticno veca nego kada bi cepao dizelasa.

Pa tako sam imao prilike da na otvorenom putu pri zestokom tempu na nekoliko benzinaca izlazim sa prosecnom potrosnjom +25L (trenutne potrosnje i krace relacije bolje da ne pominjemo posto je moguce izvuci potrosnju i debelo preko 30L), dok isti taj benzinac opusteno moze da trosi i 12L.
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11153
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od TheWickerMan »

@ goblin kad sam se raspitivao za ugradnju kod dvojice eminentnih plinadžija, jedan je rekao da će biti problema a drugi da ako se dobro ugradi onda nema problema. Bilo je problema prvih par hiljada km i onda je Zavoli izvršio opoziv cele serije dizni u kojoj su bile i ove i po zameni nije se više javljalo trokiranje.

sent from Lumia 640LTE using Tapatalk Classic
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24640
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl »

Laki021 napisao:trend je poslednjih godina da se prodaje sve manje dizela,
Tako ispada, ako jos smanje potrosnju benzinaca u odnosu na dizele sva je prilika da ce se trend dalje menjati.
Evo cale od devojke Dragan Torbica sindrom. Kupice makar i 5-10 godina star VW dizlo, jer sve ostalo je bezveze. :uf:
Prikačeni fajlovi
Untitled.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od goblin »

Odakle vam podatci o tim trendovima za nase trziste?

Po informacijama koje ja imam iz:
- BMW nova vozila u Srbiji i CG
- Porsche/Audi/VW/Skoda nova vozila u Srbiji i CG
- Nekoliko ozbiljnijih auto placeva u Srbiji i CG
Potraznja za benzincima se uglavnom svodi na 2 kategorije. Prva su male kubikaze ili gradski automobili koji su jeftiniji od svojih dizelaskih opcija a sa potrosnjom su koliko toliko podnosljivi pa ih uzimaju ljudi koji ne prelaze puno i nemaju racunicu da placaju skuplje dizelase. Druga su kupci koji ciljano idu na neke sportske perfromantne modele obicno Porsche-a ili jacih modela BMW.
Ali uglavnom i dalje prakticno ne postoji potraznja za nekom srednjom klasom motorizacije u benzinskoj varijanti i takvi primerci se statisticki ne primecuju na trzistu.

A da ne pominjem tek informacije sa auto placeva. Iole jaci benzinac za njih znaci poslovno samoubistvo, bukvalno ne znaju sta da rade sa takvim autom osim da ga drze na ukras na placu. I ono benzinaca sto se moze videti na placevima, uglavnom se radi o usluznoj prodaji ili bezobrazno dobrim kombinacijama gde im u zameni zakucavaju cene...

Ne verujem da se situacija na celom Balkanu (sto jeste nase trziste) drasticno razlikuje.

Ja bi prvi voleo da se benzinci bolje probiju na trziste, da budu trazenija roba na trzistu... Vise volim benzince i u takvom ambijentu bi odmah presao sa dizela na benzince, ali mrka kapa u ovom ambijentu i na ovom trzistu.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj »

goblin napisao:Bas taj identican model i motor je kod mog prijatelja sa plinom napravio karambol.
Dok isto znam da se u Foresteru vec duze vreme vozi bez problema...
Ali mislim da nije mit zato sto mi je to rekao bas covek koji se bavi ugradnjom plina (jedan od eminentnijih na nasem trzistu). Po njegovim recima sve je izvodljivo i moze da tera bez ikakvih problema, ali da nije podoban i da ima veca verovatnoca kvarova i to stoji..
Nisi ti to dobro razumeo, ili taj koji ti je tu pricu slozio.
Subaru motor se ni u cemu ne razlikuje od bilo kog motora osim u jednoj sitnici, egzotika je i treba vise znanja pri konverziji. Nase trziste nije reper, sirom sveta se voze Subarui bez problema.
Kod nas je Subaru na losem glasu jer su plin ugradjivali tu gde jesu....nije uzrok Subaru.


Inace obicno je veca doplata za dizel nego sto je doplata za plin od 600 evra koju si naveo tako da ne stoji da je dizel u prednosti u tome.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24640
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl »

goblin napisao:Odakle vam podatci o tim trendovima za nase trziste?

Po informacijama koje ja imam iz:
- BMW nova vozila u Srbiji i CG
- Porsche/Audi/VW/Skoda nova vozila u Srbiji i CG
- Nekoliko ozbiljnijih auto placeva u Srbiji i CG
Potraznja za benzincima se uglavnom svodi na 2 kategorije. Prva su male kubikaze ili gradski automobili koji su jeftiniji od svojih dizelaskih opcija a sa potrosnjom su koliko toliko podnosljivi pa ih uzimaju ljudi koji ne prelaze puno i nemaju racunicu da placaju skuplje dizelase. Druga su kupci koji ciljano idu na neke sportske perfromantne modele obicno Porsche-a ili jacih modela BMW.
Ali uglavnom i dalje prakticno ne postoji potraznja za nekom srednjom klasom motorizacije u benzinskoj varijanti i takvi primerci se statisticki ne primecuju na trzistu.

A da ne pominjem tek informacije sa auto placeva. Iole jaci benzinac za njih znaci poslovno samoubistvo, bukvalno ne znaju sta da rade sa takvim autom osim da ga drze na ukras na placu. I ono benzinaca sto se moze videti na placevima, uglavnom se radi o usluznoj prodaji ili bezobrazno dobrim kombinacijama gde im u zameni zakucavaju cene...

Ne verujem da se situacija na celom Balkanu (sto jeste nase trziste) drasticno razlikuje.

Ja bi prvi voleo da se benzinci bolje probiju na trziste, da budu trazenija roba na trzistu... Vise volim benzince i u takvom ambijentu bi odmah presao sa dizela na benzince, ali mrka kapa u ovom ambijentu i na ovom trzistu.
Ti uporno potenciras trziste Balkan/ExYU sto je 10-ak posto platezno prilicno nemocnog evropskog stanovnistva. Otprilike da ne prodaju ni jedan auto vise ovde ne bi se bas puno potresli. Mi smo tu potpuni marginalci koji ne uticu na bilo kakve trendove.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj »

dag81 napisao: A sta da kazemo za benzin-plin gde dihtung glave strada skoro 0a sigurno na oko 100-1xx km. I to je trosak. Pa crkne pumpa goriva, pa dizne tapeknu, pa retko koji radi lepo uglavnom trokiraju, sija lampica check itd.
Da kazemo da je izmisljotina, sve po redu sto si pobrojao.
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od goblin »

ljubitelj napisao: Nisi ti to dobro razumeo, ili taj koji ti je tu pricu slozio.
Subaru motor se ni u cemu ne razlikuje od bilo kog motora osim u jednoj sitnici, egzotika je i treba vise znanja pri konverziji. Nase trziste nije reper, sirom sveta se voze Subarui bez problema.
Kod nas je Subaru na losem glasu jer su plin ugradjivali tu gde jesu....nije uzrok Subaru.
.
Odlicno sam ja razumeo i servisera koji ugradjuje plin i drugara koji je imao probleme sa Subaruom...
Nebitno koji je pravi razlog, cinjenica je da vlasnici Subarua jednostavno imaju problem sa plinom kod nas i da ne ide uvek sve bas glatko, to je poenta.

Sto se tice trzista, pa nase trziste nije reper za nista i toga smo svesni. Medjutim, ne mogu ja da posmatram Ameriku ili Kinu kada zivim na Balkanu.
Sta ja imam od toga sto se neka verzija motora fantasticno pokazala u Kini i sto je to jako bitno za fabriku... kada ja zivim na Balkanu sa svim svojim karakteristikama i specificnostima gde se taj isti model ne moze ni naci na ulici posto ga niko nece ni uopola cene.

Ako pricamo o kompanijama, onda je OK da trziste posmatramo globalno. Ali ako pricamo o realnim prednostima i manama bilo cega u auto industriji, pa moramo spustiti loptu i biti svesni i ukljuciti vrlo bitan faktor trzista i ambijenta u kojem se nalazimo.
ljubitelj napisao: Inace obicno je veca doplata za dizel nego sto je doplata za plin od 600 evra koju si naveo tako da ne stoji da je dizel u prednosti u tome.
Jeste veca doplata za dizel nego za plin, ali kod dizela dobijas "fabricki kompletiran" auto dok kod ugradnje plina neki proizvodjaci mogu da ti prave problem sa garancijom, povecavas tezinu auta, menjas raspored tezine, smanjujes autonomiju i gubis prostor za rezervni tocak ili gubis deo prostora u prtljazniku uz estetsko naruzivanje prtljaznog prostora...
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od goblin »

@dragvorl, ali sta ja imam kao kupac, vlasnik i prodavac auta od situacije na globalnom trzistu?

Hocu li ja svoj auto kupovati u Americi, Kini, Australiji, Nemackoj... ili u Srbiji ili CG?
Hocu li ga voziti po Americkim putevima sa 6 traka samo pravo po smesnoj ceni benzina gde bi mi odgovarali i njihovi kamioneti... ili cu ga voziti po krivudavim i zahtevnim putevima, gde je skupo gorivo....
Hocu li ga sutra prodavati u Svajcarskoj gde im je svejedno da li se radi o dizelu ili benzincu ili gde ce benzinac cak biti u prednosti, ili cu ga prodavati na trzistu gde od 3.0 benzinca beze kao djavo od krsta....

Ljudi moji morate ukljuciti ove parametre ako mislite da realno diskutujemo. Ne zivimo mi u Nemackoj ili Svajcarskoj.

A kakvi su trendovi na globalnom trzistu, poslovni rezultati i smernice kompanija.... to je sasvim druga tema koja veze nema sa ovim.
Evo samo jedan primer. Kada vec zelita da pricamo o globalnom trzistu, pa koliko je tamo zastupljena naknadna ugradjnja plina? Nadam se da je sve jasno...
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24640
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl »

Imas veze jer globalni trendovi vaze i ovde, s tim sto se mi ne pitamo skoro nista. To ti je kao sto su od pre par godina motori sve manji, turbo itd...nema veze sto mozda nama vise odgovara ovde atmo Punto, sa sto manje komplikacija, elektronike (da ne kazem Golf II), ali dzabe, nas nosi talas onih koji diktiraju pravila i mi se tu puno ne pitamo. Sutra ce mozda uvaliti obavezu da svi novi auti budu hibridi, da start stop ne moze da se gasi, itd...mislis da ce da prave Balkan edisn bez svega toga? Da izvines bas ih zabole da li ces kupiti i S65AMG ili bilo sta slicno, mi smo trziste ravno 0 u evropskim okvirima, da ne idemo dalje. To se da videti i po servisnoj podrsci, recimo ja to gledam za MB program za komercijalna vozilo, jad, beda, cemer. Da to rade na nekom znacajnom trzistu letela bi cela postava sa posla, ali kako smo indijansko trziste izgleda da ih ne fermaju puno...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj »

nidza napisao:Prosto te tera da kliziš na 1500rpm, pa i nižim obrtajima, bez nekog zaletanja.

Ovi jači dizeli sa varijabilnom turbinom, swirl flaps i 4 ventila po cilindru na višim obrtajima dolaze u pun potencijal, ali i na nižim obrtajima ti nude barem 60KS. Neki već na 2000rpm imaju 80-100KS i preko 300Nm, što je sasvim dovoljno da povuče u bilo kom stepenu prenosa.

Recimo, 2.4 JTDm ima 400Nm na 1750rpm. Po kalkulatoru je to 100KS na tim obrtajima. Teško da ima manje od 50KS na 1200 obrtaja, što znači da za neku normalnu svakodnevnu vožnju nema potrebe uopšte prelaziti 2000 obrtaja, jer se auto vozi potpuno normalno.
Pa sve to nudi turbo benzinac samo tise, mirnije, udobnije, brze ide u obtaje i brze ima priliv snage i pri tome se zavrti u vise maksimalne obrtaje. Mana mu je potrosnja goriva pri tome i tu nema pomoci.

Ne znam za koji motor je dijagram koji si postavio, upravo pokazuje koliko je uzana margina obrtaja gde je obrtni momenat >90% od maksimalnog.Na takav dizel sam mislio da ne dostize sposobnosti benzinaca.
Kod turbo benzinaca je dostignuto da je bukvalno horizontalna od 1500-5000.

Lagano klizi na 1100-1200 obrtaja. Bas sam na skupu sa nekim pricao kako retko prelazim 2000 obrtaja u tipicnoj voznji.
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od goblin »

dragvorl napisao:Imas veze jer globalni trendovi vaze i ovde, s tim sto se mi ne pitamo skoro nista. To ti je kao sto su od pre par godina motori sve manji, turbo itd...nema veze sto mozda nama vise odgovara ovde atmo Punto, sa sto manje komplikacija, elektronike (da ne kazem Golf II), ali dzabe, nas nosi talas onih koji diktiraju pravila i mi se tu puno ne pitamo. Sutra ce mozda uvaliti obavezu da svi novi auti budu hibridi, da start stop ne moze da se gasi, itd...mislis da ce da prave Balkan edisn bez svega toga? Da izvines bas ih zabole da li ces kupiti i S65AMG ili bilo sta slicno, mi smo trziste ravno 0 u evropskim okvirima, da ne idemo dalje. To se da videti i po servisnoj podrsci, recimo ja to gledam za MB program za komercijalna vozilo, jad, beda, cemer. Da to rade na nekom znacajnom trzistu letela bi cela postava sa posla, ali kako smo indijansko trziste izgleda da ih ne fermaju puno...
Ali u tematici benzin vs dizel, nemoguce je posmatrati globalno trziste a zanemarivati trziste kojem pripadas u diskusiji, posto je upravo trziste kojem pripadas ima daleko veci uticaj na nas kao korisnike/kupce/prodavce, a globalno trziste je prakticno totalno nebitno.

Nemamo ekonomske mogucnosti da u bilo kojem ozbiljnijem procentu uzimamo Teslu, cene goriva su daleko vece nego na znacajnim trzistima na globalnom nivou, dizeli su vise nego popularni (apsolutno opravdano), naknadna ugradnja plina u benzince je masovna pojava, jaci benzinci su roba od koje svako bezi........ To je realnost naseg trzista, a slozices se da sve to veze nema sa globalnim ili bilo kojim drugim trzistem.

To sto negde postoji trend da su dizelasi u padu sto se tice potraznje a benzinci u porastu, apsolutno ne moze ni 0,1% uticati da bilo sta promeni na nasem trzistu, a to je poenta.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj »

nikaragva napisao:Mislim da je hteo da kaze da to nema veze sa motorom, odnosno famoznim plivajucim zamajcem, dizel pumpom, diznama i turbinom.
Jer to su stvari koje tipicnog dizelasa razlikuju od tipicnog bencinca. Turbo benzinac sa plivajucim je kod nas jos uvek egzotican.
Zanima me sta ce biti kada svaki benzinac bude imao apsolutno sve kao i dizel, plus svecice, bobine, ... :D

A tecnost moze gubiti i benzinac.


Ljubitelj, istorija mog automobila je poznata od prvog kilometra.

Za ovih 300,000 nikad nisam posetio servis zbog pumpe, dizni i turbine. Niti, kako sam napisao, imam najavu za tako necim.
Nisi posetio servis zbog motora tokom tog perioda, super rezultat stvarno. Nisi li ti bese menjao motor ili sam nesto pomesao?
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11153
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od TheWickerMan »

Menjao je beše samo glavu.

sent from Lumia 640LTE using Tapatalk Classic
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24640
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl »

goblin napisao:veze nema sa globalnim ili bilo kojim drugim trzistem.

To sto negde postoji trend da su dizelasi u padu sto se tice potraznje a benzinci u porastu, apsolutno ne moze ni 0,1% uticati da bilo sta promeni na nasem trzistu, a to je poenta.
Naravno da ima veze i mi ne mozemo pobeci sa mesta gde jesmo. Kao sto se promenio trend da je manji broj registracija benzinaca ovde u nekom proslom periodu, tako ce se promeniti na drugu stranu ukoliko se sutra nesto tehnoloski promeni, a u tom smeru se ide. Nece niko ni u Srbiji da se rukovodi ne znam cim ukoliko ekonomska racunica pokaze drugacije. Pogledaj pre 15 godina koliko je ljudi vozilo na gas, a koliko sad. A mnogima od njih je gas bio samo za kuvanje. Tako i ako se obrne palacinka na stranu stedljivih benzinaca mislim da ce rezultat biti isti kao i drugde po Evropi. Ja znam careve sto nece da uzmu nista sem dizla, a nikad nisu uzeli papir i olovku da izracunaju kolika im je usteda na svih 5000km godisnje, uz sve pokrivanje haube cebetom u garazi jer dizel makina mozda nece upaliti ujutro.
TheWickerMan napisao:Menjao je beše samo glavu.

sent from Lumia 640LTE using Tapatalk Classic
nikaragva napisao:@sabekkg
Pa dobro najzesca stvar je sto sam menjao motor, sve ostalo je manje vise normalno, ili posledica te zamene. A sad kad sam vec stavio drugi motor, teraj dalje :) Da, stavio sam identican motor, samo 2g noviji i sa dosta manje kilometara.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori