Stranica 22 od 219

Re: Tesla automobili

Poslato: 21 Jul 2015, 12:21
od Floyd
NexT napisao:Hau d fak se ovde pominju neke stvari?

Tesla je los auto jer ne mozes da ga punis na Balkanu?
Tesla sranje jer nije upotrebljiva za apsolutno svaku situaciju, kad treba da napravis 1000 km u danu?
Tesla sranje, nemacka trojka moze bolje, ali nece
Ko ti drma kavez? :)

Ko je i gde napisao da je Tesla zbog toga sranje?

Re: Tesla automobili

Poslato: 21 Jul 2015, 12:24
od NexT
Pa ne kapiram kako se prvi realan elektro auto stavlja kao obavezno da bude i jedini i da se koristi za transkontinentalna putovanja?

Kada su se kola pojavila, jel su mogla da zamene kocije?

Treba vremena i para. I za 5-10 godina ce mozda i moci. Ne vidim kako to mozes da navodis kao neki problem, tj manu Tesle. Pogotovo sto ti jadni mali ljudi koji imaju 120k za Teslu ne mogu da priuste S klasu za putovanja :)

edit: Nije direktno napisano tim recima, ali procitaj postove opet :)

Re: Tesla automobili

Poslato: 21 Jul 2015, 12:25
od Nemanja987
Nije se nadao da će tema o tesli da naraste za pet strana preko noći. I to uglavnom na račun vas ljubitelja njemačkih vozila koji ne vidite dalje od bavarske :mrgreen:

Re: Tesla automobili

Poslato: 21 Jul 2015, 12:27
od Laki021
AcaKayak napisao:Zaboravio sam na Floydovu konstataciju za punjenje I voznju, to je sasvim ok odnos za 95% dana.

Zapravo, odnos je takav da pod uslovom da auto ne vozis vise od 3 sata odjednom ili vise od pola dana po danu, baterije ce ti biti dovoljno pune.

U Londonu I Glazgovu mi pricaju drugari da su punjaci postavljeni po ulici, po marketima, shopping centrima I to da imaju prime lokacije na parkiralistima, odmah do invalida, tako da zapravo gde god parkiras auto on se puni a I ne moras da se zajebavas oko parkinga.

Nemanja, crna slova su tvoje pisanje:

Ja samo tvrdim da jedan čovek za puno radno vreme može da isprati maksimum dva ili tri indeksa

Bilo kako bilo slazemo se da je Bloomberg odlican, a to koliko sta ko moze je vec do ljudi koji to rade, nisu svi jednaki.

Takođe rekao sam svoje mišljenje da su površni na osnovu njihovih javnih analiza i emisija i da su TU univerzalne neznalice kao i svi novinari.

Nisam bas detaljisao, ali sumnjam da ce izaci ikada pogresna informacija, mozda samo ne dovoljno sagledana iz svih uglova. Svakako nije kurir nivo.

Ako imaš 200000usd viška i želiš da me uveriš kako njihov ozbiljni deo analitičara radi dobar posao, poslaću ti žiro račun u pp

Imam ulozene pare u berzu, tj otac, za sada je u plusu nekih 5% u tri meseca, mada ne moze da oprosti sebi sto nije ulozio pare u Teslu kada su bili na 160.

Što se tiče pfizera tu si me ubo u struku, profiti su nestvarni a struktura rashoda je dijametralno suprotna u poređenju sa Teslom. U pravu si ali porediš babe i žabe. Mada, nekome ko ima novca i samo investira to sve izgleda kao da su u pitanju sve babe. Ili sve žabe.

Mene kao akcionara zabole ona stvar da li je baba ili je zaba :D
Bitno je da je firma stabilna, da ima dugogodisnji rast koji je linearan (nije posledica neke srecne odluke), da ima tu neku sigurnost (u ovom slucaju mnogo uspesnih patenata) I dobru dividend I rado cu ima dati svoje pare. Naravno, ne u jednu firmu, ali kad ulozis u 5 takvih firmi, prilicno si siguran (koliko to mozes biti na berzi) na duzi rok.

P.S. svidja mi se kako razmisljas sve u svemu, volim s takvima da budem u diskusiji :D
Kolike su dividende Pfizera (u procentima) da ne kopam sa telefona.
Nemanja987 napisao:@Aca
E shvati onda moju frustraciju kada sam nagovarao ljude da ulažu u TSLA dok su bile da nivou 28-32 usd, tamo 2012. godine. Dobro sam proučio, znao sam o čemu pričam, ali nisam imao novca da uložim neku iole ozbiljniju svotu.
Gledali su me kao budalu, u fazonu vidi njega, student farmacije sa viškom slobodnog vremena.
Upravo te 2012. sam i zamrzeo te analitičare berzanskih kretanja jer Tesli nisu davali nikakve šanse a sve sam gledao kroz prizmu Tesle. A sad su im puna usta hvalospeva. Otkrili su toplu vodu.
Ali dobro, valjda to tako ide...
Sto ce reci sad je rast zavrsen cim su im puna usta :) Meni su cirkus ta pisanja sa predvidjanjima, a sve se manje vise svodi na bacanje kockica. Ko god da je bilo sta na berzi kupivao prethodnih 6 godina je u debelom plusu, trebalo je biti bas baksuz pa ne biti. Ali malo je bilo junaka 2008, videcemo u sledecem talasu jer su majstori opet sve naduvali do besmisla...

Re: Tesla automobili

Poslato: 21 Jul 2015, 12:29
od Floyd
Ja razmišljam iz mog ugla. Imam auto od +100k evra a za odlazak u SRB mi treba dva dana plus zajebancije za punjenje tamo :)

Taksisti u Parizu ili Madridu je verovatno do jaja. Vozi se u luksuznom autu za male pare (mislim na energiju), plus dobija subvencije od države.

Re: Tesla automobili

Poslato: 21 Jul 2015, 12:34
od NexT
Pa dobro, Teslu nece voziti gastosi?
Za vas postoje E klase, A6ice, karavani :)

Bice neki drugi gastos koji ce putovati avionom, Tesla ce ostati na punjacu u garazi...

Re: Tesla automobili

Poslato: 21 Jul 2015, 12:44
od Floyd
I to što kažeš. Čekam novi E250d :)

Re: Tesla automobili

Poslato: 21 Jul 2015, 12:51
od AcaKayak
Laki, ne znam ni ja tacno, njih sam dao primer koji znam da je doar ali ne znam koliko dobar, zato sam I naglasio da malo karikiram.

Mislim da neke (ne znam koje) naftne kompanije daju 10% sto je prilicno ozbilja svota, daleko bolje investiranje nego kupovina stana recimo.

Kad ulozis u deset najvecih kompanija u nafti prilicno si minimizirao rizik, koji naravno da postoji I da mozes da izgubis pare (mada ne sve kao sto mnogi misle), ali u principu najvece svetske kompanije rastu iz godine u godinu (zadesi se kriza ponekad ali uvek prodje) tako da recimo mi imamo akcije u 10ak razlicitih tipova kompanija (razlicitih oblasti poslovanja), u USA, Engleskoj, Nemackoj I Aziji, tako da u principu smo prilicno bezbedni.

Igramo se s tim gde ulazemo vise ili manje ali nista drasticno. Bitno je reci I da nije isto da li ulazes iz dana u dan gde su ogromne I zarade I gubitci, kao I stress, ali kada ulozis na duzi period ide to sve nekim svojim tokom. Mi smo podelili ovako trzista zbog razlicitih valuta, tako da smo I tu smanjili rizik. Sto se tice Svajcarske, znam da imamo neke pare u investicionom fondu, ali ne znam kom, a moguce da I da znam ne bih napisao, tj bolje receno necu ni da proveravam zbog ove teme.

Recimo juce smo akcijama tesca, kupio ih je za 200 po akciji, porasle su na 230 I onda pocele da padaju, prodao ih je na 215 I nastavile su da padaju. Rekao je da vise nece ici u hipermarkete jer nije siguran kako ce oni poslovati u buducnosti, imaju ogromne promote, niske profite I prilicno su nesigurni.

Next, ne mogu da naprave bolje automobile nego sto prave, ulazu sve sto mogu u svaki svoj proizvod. Mani se prica kako se ne isplati ovo ili ono, svaka sitnica se gleda u modernoj proizvodnji.

EDIT: Sada vidim da apple ima yield 3%, Telenor oko 5%, exxon mobil 3%, phizer 3% itd... Ima nekih investicionih fondova koji nude 20+ % ali njima ne bih dao pare ne znam sta da se desi.

EDIT 2: BMW ima 3,2%, tesla ima 0,00% zarade od akcije. Eto resene investitorske misterije bar donekle :D

Edit 3: Shell pumpe imaju 6,6%. Eto, da ne smaram dalje, otprilike se vide neke razlike.

Re: Tesla automobili

Poslato: 21 Jul 2015, 13:20
od Laki021
AcaKayak napisao:Laki, ne znam ni ja tacno, njih sam dao primer koji znam da je doar ali ne znam koliko dobar, zato sam I naglasio da malo karikiram.

Mislim da neke (ne znam koje) naftne kompanije daju 10% sto je prilicno ozbilja svota, daleko bolje investiranje nego kupovina stana recimo.

Kad ulozis u deset najvecih kompanija u nafti prilicno si minimizirao rizik, koji naravno da postoji I da mozes da izgubis pare (mada ne sve kao sto mnogi misle), ali u principu najvece svetske kompanije rastu iz godine u godinu (zadesi se kriza ponekad ali uvek prodje) tako da recimo mi imamo akcije u 10ak razlicitih tipova kompanija (razlicitih oblasti poslovanja), u USA, Engleskoj, Nemackoj I Aziji, tako da u principu smo prilicno bezbedni.

Igramo se s tim gde ulazemo vise ili manje ali nista drasticno. Bitno je reci I da nije isto da li ulazes iz dana u dan gde su ogromne I zarade I gubitci, kao I stress, ali kada ulozis na duzi period ide to sve nekim svojim tokom. Mi smo podelili ovako trzista zbog razlicitih valuta, tako da smo I tu smanjili rizik. Sto se tice Svajcarske, znam da imamo neke pare u investicionom fondu, ali ne znam kom, a moguce da I da znam ne bih napisao, tj bolje receno necu ni da proveravam zbog ove teme.

Recimo juce smo akcijama tesca, kupio ih je za 200 po akciji, porasle su na 230 I onda pocele da padaju, prodao ih je na 215 I nastavile su da padaju. Rekao je da vise nece ici u hipermarkete jer nije siguran kako ce oni poslovati u buducnosti, imaju ogromne promote, niske profite I prilicno su nesigurni.

Next, ne mogu da naprave bolje automobile nego sto prave, ulazu sve sto mogu u svaki svoj proizvod. Mani se prica kako se ne isplati ovo ili ono, svaka sitnica se gleda u modernoj proizvodnji.

EDIT: Sada vidim da apple ima yield 3%, Telenor oko 5%, exxon mobil 3%, phizer 3% itd... Ima nekih investicionih fondova koji nude 20+ % ali njima ne bih dao pare ne znam sta da se desi.

EDIT 2: BMW ima 3,2%, tesla ima 0,00% zarade od akcije. Eto resene investitorske misterije bar donekle :D

Edit 3: Shell pumpe imaju 6,6%. Eto, da ne smaram dalje, otprilike se vide neke razlike.
Eto vidis, znao sam da ces naici na tanak led :)

Tim pre sto sam znao dobro sta da ocekujem za odgovor :) A za BMW znam tacno koliko daju.

I na kraju sta je poenta do koje sam hteo da dodjem.
Sto se akcija tice, nije bitno kolika im je marza, nema veze sto Phizer ima vecu marzu kad je to sve vec uracunato u cenu akcija pa ti prinos dodje na isto, za vecinu stabilnih firmi se to mota oko 3-5% osim za mnoge US firme koje slabi isplacuju dividende a akcije su im naduvane u nebesa (ko rece Facebook???).
BMW ima verovatno daleko veci revenu, proizvode daleko vise i mnogo su veca firma od Phizera ali im vrednost kompanije ne prati tu razliku zbog niskih marzi... Kad se uzme velicina, brand i znacaj BMW-a (merc-a, audi-a), njihova vrednost firmi je smesna.

Imamo gomilu budalastina na berzi, npr BMW, Merc i Audi zajedno vrede manje id glupog Facebooka (proveriti brojeve), koji moze od nule da se napravi za 3 meseca, besmisao, ali cesto u tome nema mesta smislu...

Sumnjam da ijedna stabilna firma danas isplacuje dividende 10% (da je tako akcihe bi im odmah skocile 3x i to bi svuklo dividendu na standardnih 3.3%...). Pre par god Zurich osiguranje je isplacivalo 10%, th 17chf, danas i dalje isplacuju 17chf, al su im akcije 320chf... To je kao sto sam pimenuo trend da se cene akcija pumpaju do besmisla a tu prednjace neke americke kompanije, dok npr Ch firme uvek imaju uporiste za cenu akcija u dividendama.

Kad pominjes naftne kompanije, vise niko ne zna ni koliko je to sigurno, osim ovog debakla sa cenom nafte koji je dobrano uzdrmao sve naftne kompanije, i ova tema je dobar razlog za razmisljanje o njihovoj buducnosti...

Za kraj, trenutno ne bih nista od akcija pipnuo, ali zato commodities su na velikom popustu :)

Re: Tesla automobili

Poslato: 21 Jul 2015, 13:40
od AcaKayak
Na kakav sam tanak led naleteo, ne razumem?

Ja sam I ranije napisao da je generalno autoindustrija slaba za ulaganje, niti sam branio teslu tu. Tesla mi se svidja kao proizvodjac, ali I dalje je daleko od stabilne kompanije, trebace tu jos vremena. Ima ogromna ulaganja a daleko je od sigurne proizvodnje, ali se takodje ne osporava da je najuspesnija kompanija mladja od 70 godina. Da li je to dovoljno - za mene nije.

Sto se tice dividendi, pricacu sa calom za par dana kad se vrati u BG pa cu znati gde je 10%.

Re: Tesla automobili

Poslato: 21 Jul 2015, 13:58
od Nemanja987
Ja se izvinjavam ali bežite iz moje omiljene teme na forumu! :D
Dosta je bilo offtopica.
Sada se čeka prvi yt video kako P90DL dere neke švapske konzerve :D

Re: Tesla automobili

Poslato: 21 Jul 2015, 14:28
od NexT
AcaKayak napisao: Next, ne mogu da naprave bolje automobile nego sto prave, ulazu sve sto mogu u svaki svoj proizvod. Mani se prica kako se ne isplati ovo ili ono, svaka sitnica se gleda u modernoj proizvodnji.
Da li bi Mercedes ili Audi mogao da napravi bolji auto nego Tesla?
Sigurno da bi. Tesla nije nikakva svemirska tehnologija.

Ali njima trenutna gama donosi toliko para po prodatoj jedini da ne vidim nikakav smisao u tome da ulazu brdo para u nesto sto ne bi bilo toliko profitabilno i sigurno nece napustati svoj nacin rada dok ne budu apsolutno primorani.

Re: Tesla automobili

Poslato: 21 Jul 2015, 14:35
od AcaKayak
Ja bas mislim da ne mogu da naprave bolji auto od tesle a da bude 100% na struju i da toliko kosta.

Tesla je zaposlio vrhunske strucnjake iz svih oblasti vezanih za automobile i za struju, nije nimalo naivan. Ima ugovore koje oni nemaju i izvore koje oni nemaju za sada. Mislim da su zakasnili s reakcijom i da ce najebati. Nije ni sony morao da se prilagodjava kad mu je walkman bio najbolji proizvod pa je zbog toga propao.

Dal bi im se isplatilo to ne znamo. Svakako ce svi da propadnu kad apple napravi automobil :mrgreen:

Re: Tesla automobili

Poslato: 21 Jul 2015, 14:39
od NexT
Pa ako uzmes u obzir da oni ne prave nove modele od nule, vec razvijaju postojece tehnologije, dok zaradjuju pare od starih, mislim da bi im prelazak na 100% struju u pocetku napravio ogromne troskove. One koje ima i Tesla, ali oni su svakako sve poceli od nule i na njih su racunali.

Mislim da SLS na struju nije najbolje sto Mercedes moze trenutno, samo ne pridaju dovoljno vaznosti tom sektoru trenutno. Da li ce da bude kasno kad se ukljuce... Videcemo... Mislim da su svesni da ce se bar jos deceniju voziti kao danas, a da trenutni trend smanjenja kubikaze i povecanja efikasnosti samo moze da produzi to. Na nasu srecu ili zalost :)

Svakako bih voleo da mi se trenutno puni Tesla u garazi.

Re: Tesla automobili

Poslato: 21 Jul 2015, 14:44
od Nemanja987
https://youtu.be/IElqf-FCMs8

Mogu da naprave šta im padne na pamet...
Ali i da hoće (kao što nikako neće i ne žele) da naprave neki model koji bi prodavali u većem broju jedinica imaće ozbiljan problem da nabave baterije u toj količini.
Ako Tesla uspe da izgradi fabriku baterija za dve godine upravo baterije će biti ta prednost Tesle koja se teško nadoknađuje.
Tako da postoji šansa, opet mala, da će se nemcima to kasno paljenje obiti o glavu.