Emisije CO2 i NOx

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24658
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od dragvorl »

Samo da vidimo rok do kad ce da se rese fosilnog pogona u avionima i brodovima. A ovde i za kamione pisu o smanjenju CO2 u projekciji do 2050...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48084
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Geza »

US regulator finds another cheat device in Audi car
http://www.dw.com/en/us-regulator-finds ... a-36280676

A year on since the parent party Volkswagen was hit with near bankruptsy, German media has reported the discovery of a second illegal software function in automatic transmission Audis.

German newspaper "Bild am Sonntag" reported on Sunday that the Californian Air Resources Board (CARB) had discovered another illegal software function in an automatc transmission in Audi last summer.

The paper said the device, which was not the same as the one which triggered last year's diesel emissions scandal at Audi's parent company, Volkswagen, was also used in gasoline and diesel-powered cars in Europe.

The illegal software deactivated pollution controls on more than 11 million diesel vehicles sold worldwide, triggering the deepest business crisis in the German carmaker's history.

Investigators found that the cars emitted more than 40 times the legal limit of nitrogen oxide, which can cause respiratory problems.

VW said earlier this week, however, that the use of the software “did not constitute an unauthorized shutdown device under European law.”

According to "Bild am Sonntag" the most recently discovered software was installed on many Audi models with a certain automatic transmission. If the steering wheel does not turn, this indicates laboratory testing conditions, and a gear shifting program which produces less carbon dioxide is activated.

If the driver turns the steering wheel by more than 15 degrees, however, the "warm-up strategy" deactivates, "Bild am Sonntag"said.

Audi reportedly stopped using the software in May 2016, just before CARB discovered the manipulation in an older model, the paper said, adding that the carmaker had suspended several engineers in connection with the matter.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
ivica122
Reactions:
Postovi: 1526
Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
Garaža: Honda Accord CL7
Lokacija: Pirot, Србија

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ivica122 »

Dakle, prevaranti ostaju prevaranti.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

Ako je tacno obrazlozenje rada za ovo VAG treba da dobije nagradu a da regulatorna tela uvedu kao obavezu svim proizvodjacima.
Pise, ako i kada postoje uslovi u voznji se smanjuje emisija gasova (i smanjena potrosnja goriva automatski) pa auto manje zagadjuje nego sto bi inace.

Ne valja kada auto manje zagadjuje makar jednim delom predjenog puta u odnosu na vece zagadjenje stalno tokom predjenog puta?
Cudna mi logika, ako je ovo u originalnom tekstu potpuno tacno.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20497
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Heinz »

Možda može i tako da se tumači.
Ja bih ipak tumačio da ovi što donose propise nemaju pojma i da je VW inženjerski ispravno zadovoljio zahteve. Tj. prošao kroz rupe u njima.
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Velja »

Može da se tumači i da Amerikanci zlonamerno jedu g*vna jer decenijama numeju da naprave ljucki auto, pa napadaju sve što im ugrožava profit - pogotovo ovu smejuriju sa Teslom.
Čuj, oni nekom prigovaraju u vezi zagađenja :kuku:
Korisnikov avatar
ivica122
Reactions:
Postovi: 1526
Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
Garaža: Honda Accord CL7
Lokacija: Pirot, Србија

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ivica122 »

Ameri su prvi i počeli ozbiljno da gledaju na zagađenje. Katalizatori na vozilima su pre 30-40 godina počeli da se prave baš zbog američkog tržišta.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20497
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Heinz »

http://rs.n1info.com/a212033/Auto/Grado ... elase.html
Četiri metropole zabranjuju dizelaše do 2025. godine

Meksiko se pridružio Parizu, Madridu i Atini koji su se obavezali da će do 2025. godine na svojim ulicama zabraniti vozila s dizel-motorima.

Ovo je saopšteno na samitu gradonačelnika C40 koji se danas završava u Meksiku. C40 je Grupa za klimatska pitanja u kojoj su 83 grada sveta.

Gradonačelnici desetina gradova od 30. novembra glavnom gradu Meksika učestvuju na šestom Samitu C40 koji se održava svake dve godine.

U saopštenju sa samita se navodi da će se odlukom o zabrani vozila s dizel-motorima smanjiti zagadjenje vazduha, te i zdravstveni problemi stanovništva.

Ti gradovi će time moći da lakše ispune svoje ciljeve za smanjenje zagadjenja ; dovodi do zagrevanja klime.

U saopštenju nema pojedinosti o merama planiranim za ispunjenje tako ambicioznog cilja, a pominju se podsticaji za upotrebu alternativnih vozila, pešačenje i korišćenje bicikla kao gradskog prevoznog sredstva
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

ivica122 napisao:Ameri su prvi i počeli ozbiljno da gledaju na zagađenje. Katalizatori na vozilima su pre 30-40 godina počeli da se prave baš zbog američkog tržišta.
Da, 1976. je volvo 240 prvi auto koji je uveo sistem sa lambda sondom i regulisanim katalizaotorom za Kaliforniju kao standard.
Ali, Ameri vrlo selektivno gledaju na zagadjenje. Em su najveci zagadjivaci na svetu kako god da se gleda, i po glavi stanovnika, i po predjenom kilometru, em ne prihvataju medjunarodne norme i ugovore (Kjoto protokol na primer), em zagadjuje avio sektor enormno tako da je po meni dosta licemerno da oni bilo kome iz Evrope spocitavaju kada jos uvek masovno koriste Ford F150 i slicne sa V8 motorima.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24658
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od dragvorl »

Ah, taj Volvo. :kezo:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Floyd »

Heinz napisao:http://rs.n1info.com/a212033/Auto/Grado ... elase.html
Četiri metropole zabranjuju dizelaše do 2025. godine

Meksiko se pridružio Parizu, Madridu i Atini koji su se obavezali da će do 2025. godine na svojim ulicama zabraniti vozila s dizel-motorima.

Ovo je saopšteno na samitu gradonačelnika C40 koji se danas završava u Meksiku. C40 je Grupa za klimatska pitanja u kojoj su 83 grada sveta.

Gradonačelnici desetina gradova od 30. novembra glavnom gradu Meksika učestvuju na šestom Samitu C40 koji se održava svake dve godine.

U saopštenju sa samita se navodi da će se odlukom o zabrani vozila s dizel-motorima smanjiti zagadjenje vazduha, te i zdravstveni problemi stanovništva.

Ti gradovi će time moći da lakše ispune svoje ciljeve za smanjenje zagadjenja ; dovodi do zagrevanja klime.

U saopštenju nema pojedinosti o merama planiranim za ispunjenje tako ambicioznog cilja, a pominju se podsticaji za upotrebu alternativnih vozila, pešačenje i korišćenje bicikla kao gradskog prevoznog sredstva
Sve mi je jasno ali ne znam kako u Parizu planiraju da to izvedu a da ne zabrane 60% registrovanih privatnih i preko 90% komercijalnih vozila.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Laki021 »

Prodaj taj X5 dok jos ista mozes da dobijes za njega...
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Floyd »

Hoću ali kad bude mogao da se kupi M550d :)

Da izgustiram i to savršenstvo tehnike a posle može i PHEV.
Korisnikov avatar
ivica122
Reactions:
Postovi: 1526
Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
Garaža: Honda Accord CL7
Lokacija: Pirot, Србија

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ivica122 »

ljubitelj napisao:
ivica122 napisao:Ameri su prvi i počeli ozbiljno da gledaju na zagađenje. Katalizatori na vozilima su pre 30-40 godina počeli da se prave baš zbog američkog tržišta.
Da, 1976. je volvo 240 prvi auto koji je uveo sistem sa lambda sondom i regulisanim katalizaotorom za Kaliforniju kao standard.
Ali, Ameri vrlo selektivno gledaju na zagadjenje. Em su najveci zagadjivaci na svetu kako god da se gleda, i po glavi stanovnika, i po predjenom kilometru, em ne prihvataju medjunarodne norme i ugovore (Kjoto protokol na primer), em zagadjuje avio sektor enormno tako da je po meni dosta licemerno da oni bilo kome iz Evrope spocitavaju kada jos uvek masovno koriste Ford F150 i slicne sa V8 motorima.
Sad sam na brzinu pogledao, u wiki piše da je 1975. donešen zakon u SAD da sva benzinska vozila moraju da imaju katalizator. A znam da je i Honda Civic već 1976. imala isti, verovatno što je moralo tako :)
moimoi
Reactions:
Postovi: 210
Pridružio se: 26 Apr 2012, 14:14
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od moimoi »

ljubitelj napisao:
ivica122 napisao:Ameri su prvi i počeli ozbiljno da gledaju na zagađenje. Katalizatori na vozilima su pre 30-40 godina počeli da se prave baš zbog američkog tržišta.
Da, 1976. je volvo 240 prvi auto koji je uveo sistem sa lambda sondom i regulisanim katalizaotorom za Kaliforniju kao standard.
Ali, Ameri vrlo selektivno gledaju na zagadjenje. Em su najveci zagadjivaci na svetu kako god da se gleda, i po glavi stanovnika, i po predjenom kilometru, em ne prihvataju medjunarodne norme i ugovore (Kjoto protokol na primer), em zagadjuje avio sektor enormno tako da je po meni dosta licemerno da oni bilo kome iz Evrope spocitavaju kada jos uvek masovno koriste Ford F150 i slicne sa V8 motorima.
V8 na F150 je spao na 20%. Sad su glavni 2.7 i 3.5 V6 twin turbo.

Ali što je veći motor ne znači da više zagađuje (NMHC, NOx). Npr. Fiat 500 1.4 vs F150 V8 (i to ne standardni 5.0 nego 6.2 iz Raptora)
Slika
A close look at the vehicles' underhood emissions labels sheds further light — the Fiat 500 is classed as LEV-II, whereas the Raptor in California trim is ULEV-II. The Raptor's emissions control equipment is simply more capable.
https://www.edmunds.com/car-reviews/fea ... lower.html
Odgovori