Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Au zeznuto... sto rizikuju sa tako malim rastojanjima...
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
vojni vazduhoplovi su posebna prica. oni mogu da lete vizuelno u parovima i grupama na visinama civilnog saobracaja ( pri tome se primenjuju drugacija razdvajanja nego kad su sami, vertikalno razdvajanje je uvek 2000ft umesto mogucih 1000ft u nekim slucajevima ), i da su medjusobno udaljeni po par desetina metara. ovako poslagani na ekranu, za njih to nije nista, ali izgleda dobro
...
dok se malo kaubojskije radilo, 90tih ( i kad je bilo vise vojnog letenja ) normalna stvar je bila da ih vise polece, i slece, na jednu istu pistu ( poletno-sletnu stazu ), mislim na vojne vazduhoplove, dok je za civilne izricito pravilo da se na pisti ( i u odredjenom pojasu oko nje ) moze naci samo jedan vazduhoplov u isto vreme...
@zuzazu - ranije su kontrolori cak uceni da kad imaju vise vazduhoplova na cruising levelima, koji idu ka istoj tacki i destinaciji, da se prvo snizavaju poslednji vazduhoplovi, jer sa gubljenjem visine gube i ground speed, tj ne stizu ovog ispred sebe i zadrzavaju longitudinalnu separaciju. to nije bas bilo dobro za ove poslednje u nizu, jer su prerano snizavali i duze leteli na nizim visinama time troseci mnogo vise goriva nego potrrebno. to se na srecu ne praktikuje vec duze vreme, i meni je potpuno besmisleno, jer moderni avioni imaju sasvim solidan raspon IAS da mogu da se koliko-toliko podese u prilazu, vise njih, da zadrze neko inicijalno duzinsko rastojanje. ti to sigurno bolje znas, koliko faktora sve utice na IAS za neki vazduhoplov u odredjenim uslovima, i koliko je sada lakse podesavati se u skladu sa nekim zahtevanim brzinama nego ranije na starijim tipovima aviona ( ili nije, mada mislim da jeste, i to dosta )...

dok se malo kaubojskije radilo, 90tih ( i kad je bilo vise vojnog letenja ) normalna stvar je bila da ih vise polece, i slece, na jednu istu pistu ( poletno-sletnu stazu ), mislim na vojne vazduhoplove, dok je za civilne izricito pravilo da se na pisti ( i u odredjenom pojasu oko nje ) moze naci samo jedan vazduhoplov u isto vreme...
@zuzazu - ranije su kontrolori cak uceni da kad imaju vise vazduhoplova na cruising levelima, koji idu ka istoj tacki i destinaciji, da se prvo snizavaju poslednji vazduhoplovi, jer sa gubljenjem visine gube i ground speed, tj ne stizu ovog ispred sebe i zadrzavaju longitudinalnu separaciju. to nije bas bilo dobro za ove poslednje u nizu, jer su prerano snizavali i duze leteli na nizim visinama time troseci mnogo vise goriva nego potrrebno. to se na srecu ne praktikuje vec duze vreme, i meni je potpuno besmisleno, jer moderni avioni imaju sasvim solidan raspon IAS da mogu da se koliko-toliko podese u prilazu, vise njih, da zadrze neko inicijalno duzinsko rastojanje. ti to sigurno bolje znas, koliko faktora sve utice na IAS za neki vazduhoplov u odredjenim uslovima, i koliko je sada lakse podesavati se u skladu sa nekim zahtevanim brzinama nego ranije na starijim tipovima aviona ( ili nije, mada mislim da jeste, i to dosta )...
Re: Vazduhoplovi
Konacno... jedan od ugovora. Ovo niko nije preneo, ni T6 blog, ni B92......
Prema kopiji ugovora potpisanog između srpske (potpisane kao Jat Ervejz) i nemačke kompanije, koja je dostavljena nevladinoj organizaciji GLASNO, Jat Ervejz (odnosno Er Srbija) se obavezao da mesečno isplati sledeće zarade:
Trener - 16.784 evra
Kapetan aviona A320 - 13.139 evra
Prvi oficir aviona A320 - 9.423 evra
Takođe, iako se Er Srbija kao preduzeće u većinskim državnom vlasništvu finansira novcem građana Srbije, zbog čega javnost u Srbiji ima pravo na uvid u ugovor, dokument koji možete videti na kraju ovog teksta do sada se nije pojavio u srpskim medijima, niti je predstavnicima Er Srbije ili Vlade Srbije postavljeno pitanje o razlozima za ovakvo trošenje budžetskog novca.
Ugovor ovde:
http://glasno.org/provera-cinjenica/er- ... -000-evra/
Cekamo samo da se pojavi ono glavno...
Od pilota AS jos niko ne leti BUS, i ako su na simulator poslate tri ili cetiri grupe pilota jos negde pocetkom oktobra, a plata kapetana je reda 350.000 din
Prema kopiji ugovora potpisanog između srpske (potpisane kao Jat Ervejz) i nemačke kompanije, koja je dostavljena nevladinoj organizaciji GLASNO, Jat Ervejz (odnosno Er Srbija) se obavezao da mesečno isplati sledeće zarade:
Trener - 16.784 evra
Kapetan aviona A320 - 13.139 evra
Prvi oficir aviona A320 - 9.423 evra
Takođe, iako se Er Srbija kao preduzeće u većinskim državnom vlasništvu finansira novcem građana Srbije, zbog čega javnost u Srbiji ima pravo na uvid u ugovor, dokument koji možete videti na kraju ovog teksta do sada se nije pojavio u srpskim medijima, niti je predstavnicima Er Srbije ili Vlade Srbije postavljeno pitanje o razlozima za ovakvo trošenje budžetskog novca.
Ugovor ovde:
http://glasno.org/provera-cinjenica/er- ... -000-evra/
Cekamo samo da se pojavi ono glavno...

Od pilota AS jos niko ne leti BUS, i ako su na simulator poslate tri ili cetiri grupe pilota jos negde pocetkom oktobra, a plata kapetana je reda 350.000 din
Re: Vazduhoplovi
Ovo su plate samo za privremeno angazovane strance ili ce toliko imati i domaci?
-
- Site Admin
- Postovi: 1910
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Vazduhoplovi
Ja koliko razumeh ovo je za strane pilote.....
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Gradjani Srbije skuplje placaju pilote na uskotrupnom A320 nego sto imaju piloti u Etihadu na sirokotrupnom avionu. Na ove cifre dodati hotel, hranu, prevoz i prekovremeni...
Plate u Etihadu
Kapetan na A330 ili B777 9600 USD bazna plata
Kopilot na A330 ili B777 7000 USD bazna plata
http://careers.etihadairways.com/ehire/ ... htjob.aspx
Plate u Etihadu
Kapetan na A330 ili B777 9600 USD bazna plata
Kopilot na A330 ili B777 7000 USD bazna plata
http://careers.etihadairways.com/ehire/ ... htjob.aspx
-
- Site Admin
- Postovi: 1910
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Vazduhoplovi
Cekaj malo, pričamo o bruto ili neto zaradama? Porez na zarade u Abu Dhabi nema. Kompenzacije za stan, hranu, prevoz su nešto drugo. Dakle, 13000 eur plata kapetana u Air Serbia je bruto ili neto, čisto da ne mešamo babe i žabe....
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Ovo izgleda kao ugovor o iznajmljivanju zaposlenih ("secondment"), u ovom slučaju pilota. U tom slučaju rekao bih da su bitna dva pitanja:
1. Da li su ovo standardne cifre kada se iznajmljuju piloti od druge kompanije? To jest, da li Air Serbia plaća tržišnu cenu iznajmljenih pilota ili su cifre naduvane?
2. Da li je iznajmljivanje pilota jedino rešenje? To jest, ako je Air Serbia odlučila da flotu bazira na Airbus letelicama a zaposleni piloti nisu imali licence za iste, onda se tu stvara jaz koji zahteva neko premošćavanje. Da li je taj jaz bilo moguće premostiti drugačije?
1. Da li su ovo standardne cifre kada se iznajmljuju piloti od druge kompanije? To jest, da li Air Serbia plaća tržišnu cenu iznajmljenih pilota ili su cifre naduvane?
2. Da li je iznajmljivanje pilota jedino rešenje? To jest, ako je Air Serbia odlučila da flotu bazira na Airbus letelicama a zaposleni piloti nisu imali licence za iste, onda se tu stvara jaz koji zahteva neko premošćavanje. Da li je taj jaz bilo moguće premostiti drugačije?
Re: Vazduhoplovi
Oko 350000 din je neto zarada srpskog pilota. U taj deo nije uracunat porez na ekstra dohodak ili ako se tako nekako zove, sto se placa na kraju godine.
Navedene su plate za strance, svakako ne za domace. Procitajte ugovor. Nemojte da ja prepricavam napisano. Na ove plate ide jos... imate u clanku i na srpskom jeziku.
Date su plate u jednoj od najjacih kompanija u UAE, takodje na sajtu pise sta jos ide na platu (skolovanje za decu), pa uporedite sa ovim sto se isplacuje u Srbiji. Realne svetske cifre su podeljene sa dva.
Moguce je bilo premostiti jaz, pravljenjem dugorocnog plana - slanjem pilota na skolovanje na taj nacin da prve grupe vec budu spremne kada stignu prvi avioni, a ne da se uzimaju avioni pa tek onda skoluju piloti. Procitati moje prethodne postove od pre par meseci. Podsecam, cim se krene na obuku za jedan avion (A320), pilot vise ne moze da leti avion za koji ima licencu (B737)
Svaki moguci nacin se trazi da se zavrsenim pilotima Er Srbije ne dozvoli ulazak u avione. Podsecam, da su do 31.12 troskovi (pa i ova skolovanja, isla na teret Jat-a tj, Srbije) a od januara bi to sve trebao da hendluje Etihad. No jos ne videsmo ugovor tako da je i ovaj poslednji pasus samo prenosenje iz stampe.
Navedene su plate za strance, svakako ne za domace. Procitajte ugovor. Nemojte da ja prepricavam napisano. Na ove plate ide jos... imate u clanku i na srpskom jeziku.
Date su plate u jednoj od najjacih kompanija u UAE, takodje na sajtu pise sta jos ide na platu (skolovanje za decu), pa uporedite sa ovim sto se isplacuje u Srbiji. Realne svetske cifre su podeljene sa dva.
Moguce je bilo premostiti jaz, pravljenjem dugorocnog plana - slanjem pilota na skolovanje na taj nacin da prve grupe vec budu spremne kada stignu prvi avioni, a ne da se uzimaju avioni pa tek onda skoluju piloti. Procitati moje prethodne postove od pre par meseci. Podsecam, cim se krene na obuku za jedan avion (A320), pilot vise ne moze da leti avion za koji ima licencu (B737)
Svaki moguci nacin se trazi da se zavrsenim pilotima Er Srbije ne dozvoli ulazak u avione. Podsecam, da su do 31.12 troskovi (pa i ova skolovanja, isla na teret Jat-a tj, Srbije) a od januara bi to sve trebao da hendluje Etihad. No jos ne videsmo ugovor tako da je i ovaj poslednji pasus samo prenosenje iz stampe.
Re: Vazduhoplovi
Pročitao sam ugovor ali ne mogu da zaključim da li je štetan po poreske obveznike bez nekih dodatnih informacija... Jer predmet ugovora je gotovo tipsko ustupanje zaposlenih drugoj firmi, toga recimo ima puno u firmi u kojoj radim (s tim da se ne radi o pilotima i nije u pitanju javno preduzeće).
Koliko vidim iz ugovora, tamo ne piše da lične zarade iznajmljenih pilota iznose 13k evra već da je to mesečna naknada koju će Jat plaćati AirBerlinu za iznajmljivanje ovih ljudi. Ovo čini suštinsku razliku. Njihove plate i dalje može isplaćivati AirBerlin, i to mogu biti njihove regularne i potpuno nepromenjene plate (značajno manje od 13k), a ovo što AirBerlin po ugovoru dobija od Jata je prihod iz poslovanja. Što je normalna stvar, zašto bi iznajmljivali svoje ljude nego da na tome nešto zarade...
Zbog toga sam rekao da je "tržišna cena" ovakvog iznajmljivanja pilota prva bitna stavka. Kada se hitno iznajmljuju kvalifikovani kadrovi onda su oni po pravilu skuplji od onih koji su već tu. Kada moja firma iznajmi menadžera projekta nekom klijentu, mesečno ga naplaćuje mnogo skuplje nego što bi iznosila njegova plata (bilo kod nas bilo kod klijenta)... Ali njegova plata ostaje ista i firma je isplaćuje potpuno isto kao i da je u kancelariji... To nema veze sa ugovorenom naknadom njegovog iznajmljivanja, taj ugovor je čist prihod za firmu a ne za iznajmljenog radnika.
Pretpostavljam da ovo nije neki redak slučaj u vazduhoplovstvu i da kompanije ponekad iznajmljuju pilote jer nemaju drugo rešenje. Zbog toga sam pitao da li postoje neke "tržišne cene" ovakvog iznajmljivanja ili je sve stvar okolnosti i hitnosti. U ovom slučaju bih očekivao da AirBerlin ponudi bolju cenu od neke druge kompanije, budući da zajedno sa Jatom pripadaju Etihad grupi.
Drugo bitno pitanje je pitanje alternativnog rešenja. Slažem se da je prvo trebalo iškolovati pilote pa onda uzeti avione, ali da li je Jat imao dovoljno pilota da održi svoje dnevne operacije dok traje školovanje za A320? Moguće je da jeste ali tu postoje i drugi faktori, npr. produžavanje agonije Jata kome su hitno trebali novi avioni u floti. Možda je trebalo iznajmiti još par B737 ali to verovatno ne bi bilo moguće na kraće od jedne godine, tako da bi odlaganje prelaska na Airbus verovatno kreiralo neke druge troškove koji se mogu porediti sa troškovima ovog iznajmljivanja pilota. A možda se i ne mogu porediti, ne bih da donosim sudove bez dodatnih informacija.
Ali definitivno mislim da su dodatne informacije potrebne jer ovo što je objavljeno samo po sebi ne predstavlja nekakav skandal već se radi o iznajmljivanju zaposlenih iz jedne firme drugoj firmi, a navedene cifre nisu njihove plate već naknada koju iznajmljivač naplaćuje kako bi zaradio. Prilično sam siguran da su im plate nepromenjene ili možda uvećane za neki mali bonus koji je daleko od 13k mesečno.
Koliko vidim iz ugovora, tamo ne piše da lične zarade iznajmljenih pilota iznose 13k evra već da je to mesečna naknada koju će Jat plaćati AirBerlinu za iznajmljivanje ovih ljudi. Ovo čini suštinsku razliku. Njihove plate i dalje može isplaćivati AirBerlin, i to mogu biti njihove regularne i potpuno nepromenjene plate (značajno manje od 13k), a ovo što AirBerlin po ugovoru dobija od Jata je prihod iz poslovanja. Što je normalna stvar, zašto bi iznajmljivali svoje ljude nego da na tome nešto zarade...
Zbog toga sam rekao da je "tržišna cena" ovakvog iznajmljivanja pilota prva bitna stavka. Kada se hitno iznajmljuju kvalifikovani kadrovi onda su oni po pravilu skuplji od onih koji su već tu. Kada moja firma iznajmi menadžera projekta nekom klijentu, mesečno ga naplaćuje mnogo skuplje nego što bi iznosila njegova plata (bilo kod nas bilo kod klijenta)... Ali njegova plata ostaje ista i firma je isplaćuje potpuno isto kao i da je u kancelariji... To nema veze sa ugovorenom naknadom njegovog iznajmljivanja, taj ugovor je čist prihod za firmu a ne za iznajmljenog radnika.
Pretpostavljam da ovo nije neki redak slučaj u vazduhoplovstvu i da kompanije ponekad iznajmljuju pilote jer nemaju drugo rešenje. Zbog toga sam pitao da li postoje neke "tržišne cene" ovakvog iznajmljivanja ili je sve stvar okolnosti i hitnosti. U ovom slučaju bih očekivao da AirBerlin ponudi bolju cenu od neke druge kompanije, budući da zajedno sa Jatom pripadaju Etihad grupi.
Drugo bitno pitanje je pitanje alternativnog rešenja. Slažem se da je prvo trebalo iškolovati pilote pa onda uzeti avione, ali da li je Jat imao dovoljno pilota da održi svoje dnevne operacije dok traje školovanje za A320? Moguće je da jeste ali tu postoje i drugi faktori, npr. produžavanje agonije Jata kome su hitno trebali novi avioni u floti. Možda je trebalo iznajmiti još par B737 ali to verovatno ne bi bilo moguće na kraće od jedne godine, tako da bi odlaganje prelaska na Airbus verovatno kreiralo neke druge troškove koji se mogu porediti sa troškovima ovog iznajmljivanja pilota. A možda se i ne mogu porediti, ne bih da donosim sudove bez dodatnih informacija.
Ali definitivno mislim da su dodatne informacije potrebne jer ovo što je objavljeno samo po sebi ne predstavlja nekakav skandal već se radi o iznajmljivanju zaposlenih iz jedne firme drugoj firmi, a navedene cifre nisu njihove plate već naknada koju iznajmljivač naplaćuje kako bi zaradio. Prilično sam siguran da su im plate nepromenjene ili možda uvećane za neki mali bonus koji je daleko od 13k mesečno.
Re: Vazduhoplovi
Osnovno pitanje je što se na silu prelazilo na Bus? Moglo se ostati na Boeing-u još neko vreme.
Re: Vazduhoplovi
Da li bi to bilo moguće bez iznajmljivanja dodatnih B737?paja napisao:Osnovno pitanje je što se na silu prelazilo na Bus? Moglo se ostati na Boeing-u još neko vreme.
Re: Vazduhoplovi
Sve i da nije bolje da su lizovali 737 nego Buseve kojima nema ko da leti.
Re: Vazduhoplovi
Ko će ga znati, Etihadu je verovatno više odgovaralo da dočekaju 1. januar ove godine sa što manje B737 u floti - pogotovo jer Jat plaća iznajmljene posade a ne oni.
Sada je 49% tog troška njihovo pa će se verovatno iscimati da Jatove posade što pre dobiju svoje licence.
Sada je 49% tog troška njihovo pa će se verovatno iscimati da Jatove posade što pre dobiju svoje licence.