Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4643
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ix. napisao:Pročitao sam ugovor ali ne mogu da zaključim da li je štetan po poreske obveznike bez nekih dodatnih informacija... Jer predmet ugovora je gotovo tipsko ustupanje zaposlenih drugoj firmi, toga recimo ima puno u firmi u kojoj radim (s tim da se ne radi o pilotima i nije u pitanju javno preduzeće).

Koliko vidim iz ugovora, tamo ne piše da lične zarade iznajmljenih pilota iznose 13k evra već da je to mesečna naknada koju će Jat plaćati AirBerlinu za iznajmljivanje ovih ljudi. Ovo čini suštinsku razliku. Njihove plate i dalje može isplaćivati AirBerlin, i to mogu biti njihove regularne i potpuno nepromenjene plate (značajno manje od 13k), a ovo što AirBerlin po ugovoru dobija od Jata je prihod iz poslovanja. Što je normalna stvar, zašto bi iznajmljivali svoje ljude nego da na tome nešto zarade...
Po poreske obveznike jeste stetno sto ce Air Serbia, Republika Srbija ili ti MI, dati 13K po lobanji uposlenog stranog pilota. Da li ce on dobiti 5, 10 ili svih 13 - meni je potpuno svejedno.

BTW, Nemacki piloti nisu hteli ni da primirisu u Srbiju za istu svotu novca koji imaju u Er Berlinu. A i zasto bi?

Istina je da Etihad ima deo deonica Er Berlina, ali to kako su oni mislili da narede Nemcima da nasima potpisu dokumenta, kod njih ne moze da prodje. Oni nisu Bananistan kao mi. Zato ce sledece grupe na skolovanje u Abu Dabi...
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20553
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

Ix. napisao:Ko će ga znati, Etihadu je verovatno više odgovaralo da dočekaju 1. januar ove godine sa što manje B737 u floti - pogotovo jer Jat plaća iznajmljene posade a ne oni.
Etihad ima nameru da Boinge nasecka brusilicom, kao i da oformi svoje održavanje za AirBus.
Inače, skandal je već što za Buseve stižu rezervni delovi iz Abu Dabija, bez ikakve kontrole i carine npr. Ne sme niko da ih pregleda, a pored delova može svašta još da se donese odande. Možda je priča rekla-kazala, ali za delove je prilično sigurno.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48177
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Beogradski aerodrom: Častili Mađare sa pet miliona evra?
http://novosti.rs/vesti/naslovna/ekonom ... liona-evra

Slika

Da li je "Viz er" u protekle tri godine bio povlašćen na Aerodromu „Nikola Tesla“. Mađarskom prevozniku 20 odsto niža putnička taksa, veliki popusti za zemaljske usluge

MAĐARSKI "Viz er" je u protekle gotovo tri godine, zahvaljujući popustima koje je imao na beogradskom aerodromu, "uštedeo" 5.412.350 evra. U vazduhoplovnim krugovima već duže vreme kruže priče o privilegovanom položaju ove niskotarifne avio-kompanije, ne samo u odnosu na ostale strane prevoznike, već i u odnosu na nacionalni nekadašnji - "Jat ervejz". Ugovor beogradskog aerodroma i mađarskog prevoznika, aneks ugovora, cenovnik, ali i nekoliko faktura do kojih su došle "Novosti" pokazuju da su za "Viz er" važila ozbiljna sniženja.

Primera radi, mađarski "loukoster" imao je popust od 20 odsto za putničku taksu na Terminalu 1. Umesto 12 evra, što je puna cena, plaćao je 9,6 evra po putniku. Dakle, u 2011. "Viz er" je imao 143.984 odlazećih putnika, puna cena za putničku taksu je 1.727.808, dok je "Vizu" naplaćeno 1.382.246 evra. Naredne godine bilo je 175.366 putnika u odlasku i umesto 2.104.392 evra naplaćeno je 1.683.513 evra. Lane je "Viz er" imao 232.721 odlazećeg putnika i platio je 2.234.412 umesto pune cene od 2.792.652 evra. Tako je samo po osnovu putničke takse "Viz er" za tri godine "bio dobar" za 1.324.681 evro.

SKORO UPOLA CENE
U ANEKSU ugovora između aerodroma "Nikola Tesla" i "Viz era", koji se primenjuje od 27. marta 2011. godine stoji da se mađarskoj kompaniji daje popust od 25 odsto za hendling i infrastrukturu. Na to su imali još 45 odsto popusta, kako stoji u aneksu ugovora.



Zahvaljujući popustima za prihvat i otpremu aviona, osvetljenje i parking, "Viz er" je za tri godine uštedeo 4.087.669 evra. Puna cena po avionu za prihvat i otpremu iznosi 1.683,4 evra a za "Viz er" 629,88. Takođe, za osvetljenje puna cena je 177,12 dok se "Viz eru" naplaćivalo 123,98 evra. Za parking, cena je 129,6 a "Viz eru" je parking, po avionu, naplaćivan 90,72 evra. U 2011. godini mađarski prevoznik je imao 1.020 poletanja sa beogradskog aerodroma, za šta je po cenovniku trebalo da plati 2.029.992 evra, ali je fakturisan 925.731 evro. Naredne godine bila su 1.183 poletanja, što po cenovniku košta 2.354.311, a "Viz" je platio 1.073.667 evra. Lane su bila 1.573 poletanja, puna cena je 3.130.458 evra, ali su "Vizu" zbog popusta obračunata 1.427.623 evra.

Inače, posle nacionalnog avio-prevoznika, mađarski "loukoster", imao je u protekle tri godine, činjenica je, najviše putnika sa beogradskog aerodroma, a slede nemačka "Lufthansa", "Montenegro"...


ODGOVOR AERODROMA BEOGRAD: NIJE BILO PRIVILEGOVANIH

- NE postoji način da bilo koja kompanija neopravdano ostvaruje privilegovan položaj u odnosu na druge. Pravila su jasno definisana i potpuno jednako se primenjuju na sve avio-prevoznike - tvrde na beogradskom aerodromu, ukazujući na to da su ugovori poslovna tajna, što ih ograničava u odgovorima na pitanja koje su postavile "Novosti".

Kako kažu, praksa je da avio--kompanije, bez obzira na to da li su nacionalne ili niskobudžetne, o uslovima za sve usluge koje im pruža aerodrom pregovaraju sa sektorom zaduženim za taj deo poslovanja, a to je komercijalna delatnost.

- Postoje definisani cenovnik i pravilnik, koji preciziraju uslove pod kojima je moguće ostvariti redukciju cena za svaki vid usluga - navode u "Tesli". - U zavisnosti od obima prevezenih putnika, terminala koji koristi i obima i izbora usluga, avio-kompanija ostvaruje tačno precizirane skale redukcije cena. Za usluge koje pojedine kompanije neće da koriste (poput ček-ina, kargo sekcije, avio-mostova...) cena im se umanjuje proporcionalno uslugama koje ne žele. Tu, dakle, suštinski nije reč o popustu već o odustajanju, u potpunosti ili delimično, od određene grupe usluga. Osnovni cilj menadžmenta je razvoj i maksimalna dobit za osnivače uz samostalno finansiranje investicija. Svi planovi poslovanja prebacivani su i u fizičkom i u novčanom obimu. Pravilnikom su posebno definisane moguće stimulacije za dolazak novih kompanija, otvaranje novih linija, povećanje broja letova... Svi stimulativni popusti su komercijalno logično postavljeni i uvek su ograničenog vremenskog trajanja. Do sada su svi finansijski izveštaji Aerodroma usvajani bez primedbi, a u budžet Srbije je u poslednjih pet godina po osnovu dobiti uplaćeno oko 50 miliona evra.

Navodi da je "Viz er" napravio ogromne uštede, a da "Jat" nije imao ravnopravan tretman nisu tačni, tvrde u "Tesli". U redovnom saobraćaju, nacionalni avio-prevoznik ne koristi Terminal 1, tako da po osnovu ostvarivanja najvećeg broja putnika na Terminalu 2 ima i najveće popuste u poređenju sa drugim kompanijama. Kada su avioni "Jata" bili iznajmljivani za čarter-saobraćaj, obveznik plaćanja putničkog servisa na Terminalu 1 bio je zakupac - organizator putovanja.

- Po osnovu prihvata i otpreme, osvetljenja i parkinga, a prema Pravilniku, koji važi jednako za sve kompanije bez diskriminacije, nacionalni avio-prevoznik ostvaruje i u procentualnim i u apsolutnim iznosima najveće redukcije cena, s obzirom na to da ima najveći obim ostvarenog prometa - navode na beogradskom aerodromu. - Sa druge strane, "Nikola Tesla" je imao maksimalno razumevanje po pitanju dinamike plaćanja "Jat ervejza"
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48177
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

SAD odbile Air Serbiju za kodšer letove sa Etihadom
http://www.aviokarta.net/vesti/2245-sad ... -etihadom/

Američko ministarstvo saobraćaja (DoT - Department of Transportation) je 18. januara donelo rešenje da ne odobri zahtev Air Serbije da postavi sopstvene oznake na letove Etihada prema Sjedinjenim Američkim Državama.

Ovakva odluka znači da Air Serbia neće moći da uspostavi kodšer letove iz Beograda preko Abu Dabija ka Sjedinjenim Državama tako što bi dodala svoju oznaku (JU) na letove koje Etihad obavlja između Abu Dabija i SAD.

U obrazloženju odluke se navodi da je DoT uzeo u obzir besmislenost zahteva koji se odnosio na letove od Beograda do SAD preko Abu Dabija što je skoro dvostruko duža putanja nego preko evropskih gradova preko kojih već postoje kvalitetne i raznovrsne avio veze.

DoT objašnjava da takvi letovi nisu u interesu američkih građana i putnika i da ne postoji nijedan opravdani razlog da bi putnik iz Srbije do SAD leteo preko Abu Dabija.

Bitan razlog za odbijanje zahteva je i efektivna kontrola nad kompanijom koja je poverena Etihadu iako ova kompanija ima manjinsko učešće u Air Serbiji sa 49 posto. DoT smatra da je Srbija dala emiratskoj kompaniji pravo upravljanja operacijama i finansijama i to se direktno protivi američkim pravilima koja zahtevaju da strani avioprevoznici koji organizuju letove ka Sjedinjenim Državama moraju biti u vlasništvu i kontrolisani od strane one države iz koje su ili menadžera iz te države.

Američko udruženje linijskih pilota (ALPA) je pozdravilo odluku nacionalnih vlasti da ne odobri Air Serbiji kodšer letove sa Etihadom. Predlog vlastima da odbiju zahtev našeg nacionalnog avioprevoznika uputila je američka aviokompanija Delta Air Lines, a udruženje linijskih pilota se priključilo inicijativi.

Odluka američkih vlasti nema nikakve veze sa svrstavanjem Srbije kao države u Kategoriju 1 koja daje mogućnost uspostavljanja direktnih aviolinija ka SAD. To su dva različita procesa. Predviđeno je da u martu Srbiju poseti delegacija američkih vazduhoplovnih vlasti (FAA) koje su deo ministarstva saobraćaja (DoT) i koja treba da izvrši finalnu proveru ispunjenosti uslova za prebacivanje Srbije u Kategoriju 1. Ako se to desi Air Serbia bi mogla da uspostavi direktan saobraćaj ka SAD i ne bi joj bio potreban kodšer sporazum za letove preko Abu Dabija.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Ix.
Reactions:
Postovi: 48
Pridružio se: 20 Jan 2014, 08:59

Re: Vazduhoplovi

Post od Ix. »

Aviokartin prevod se malkice razlikuje od originane vesti (ima je ovde: http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/5973647/) u smislu da original ne pominje nacionalnost menadžmenta ali navodi nejasnoće u pogledu efektivnog upravljanja Er Srbijom.

Shodno tome, zaključak u poslednjoj rečenici teksta sa Aviokarte je pogrešan jer će Delta još kako iskoristiti argument o efektivnom upravljanju da se ponovo pobuni kada i ako Er Srbija bude aplicirala za direktne letove iz Beograda.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4643
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ucesnici foruma Garaza su jos pre dva meseca postovali kompletno pismo americkih avioprevoznika u pdf formatu, koje ocigledno niko od nadleznih nije citao.
Na zalost, vise se informacija moze naci ovde nego u "nezavisnim" medijima ili hiper izvikanim dupelizackim blogovima.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20553
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

Samo da ne prođemo kao Mentalno razgibavanje.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24719
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

Da nas kolektivno banuju. :rofl:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4643
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

U pravu ste.
Tisina...
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48177
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24719
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

Ziv bi se presekao da ovo vidim iz aviona. I ovako covek ne zna kad ce nesto da se otkine. :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4643
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Bas lije iz rezervoara... Ovaj avion ima da ih upropasti.

Tako je to kada se puno igra sa pljasticnim krilima (pardon, kompozitnim :mrgreen: )

Each 787 contains approximately 35 short tons (32,000 kg) of carbon-fiber-reinforced polymer (CFRP), made with 23 tons of carbon fiber. Carbon fiber composites have a higher strength-to-weight ratio than traditional aircraft materials, and help make the 787 a lighter aircraft. Composites are used on fuselage, wings, tail, doors, and interior.

Carbon fiber, unlike metal, does not visibly show cracks and fatigue, prompting concerns about the safety risks of widespread use of the material; the rival Airbus A350 was later announced as using composite panels on a frame, a more traditional approach, which its contractors regarded as less risky. Although later fired, in 2006, Boeing engineer Vince Weldon complained to management, then later in public: the composite fuselage was unsafe compared to traditional aluminum designs, and in a crash, was more likely to "shatter too easily and burn with toxic fumes".
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20553
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

Chemtrails 100% :-)

TT
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5208
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Slika
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4643
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ovi su ga prelili na Karaveli, a gore na 787 zaista curi.
Odgovori