Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Dzona
Reactions:
Postovi: 262
Pridružio se: 16 Nov 2023, 10:01

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od Dzona »

Eto i one Toyote u Nišu na taksiju - prevalile i preko pola miliona km u gradu koji je jedan od najgorih po stanju infrastrukture, pa i dalje izgledaju dosta dobro.

Današnja vozila mogu da prevale dosta visoke kilometraže, ali je pitanje koliko godina mogu trajati
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9322
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od OMP »

Kad pomenu toyote, šurak u USA vozi priusa tacnije promenio ih je nekoliko, one starije modele 2006.-2008. prelazi oko 10k mesecno jer mu je takav posao, priuse menja na dva godine tj kad ubije oko 200k a sto u zbiru dodje na oko 400-500k km (znam da je u miljama tamo ali on to odmah pretvara u km kad pricamo) posto ih on kupi sa oko 200 vec na satu, nikad ni jedan bitan problem sa tim priusima nije imao sem redovnog odrzavanja, dva priusa je slupao a ovo mu je sad valjda 5. ili 6. zamenio je par puta baterije, tamo imaju neke kao fabricki remontovane zaboravih koja je cifra al u glavi mi nesto oko 1000$, mozda gresim, ulje menja na 15-20k kako mu se namesti a sto mu dodje maltene na max 2 meseca, kaze sa ovim zadnjim priusom kad je bio u servisu nisu verovali da auto ima 400+k km i pitali ga da li je imao neke probleme, kaze nista sem ono sto mora, trap, kocnice i servisi, voznja mu je naravno 90% na otvorenom ali kaze da auto izgleda super posle te km i sto je najboje lako ga proda bez obzira na km da bi kupio sledeci sa manjom km.
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1796
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od BigMazzy »

noob napisao:Odoste daleko i u teorije i u izolovane slučajeve koju su retkost.
Kada odete na auto plac nemate pojma ko je taj vozio, ne zna ni onaj ko ga je kupio jer je sa licitacije. I kad kupujete od prvih vlasnika, možda je vozio samo on, možda mu se zena/dete naučili na njemu pa razradili automatik. Nema pravila, ono što kupujete gledajte da je u što boljem stanju, uvek bilo i biće.
Ima ljudi koji održavaju kola kao ko da su im deca, vredi kupiti od takvih naravno, ali i takvi znaju da zacepe cenu pa vam i nije ok kupovina. Opet se vratimo na ono, u Srb cena diktira prodaju.
Ja sam ti jedan od tih što vole i održavaju auto, al sam sve , pa i ovaj poslednji prodao u roku od par dana. Jeste da ima 250000km na satu i 14 g star al otišao odmah, čim je prvi kupac došao i seo u njega. A opet, i taj i prethodne sam uzimao od meni sličnih. Takoda, primeti se odmah dal je auto dobar i održavan.


Sent from my SM-S926B using Tapatalk

Korisnikov avatar
Dzona
Reactions:
Postovi: 262
Pridružio se: 16 Nov 2023, 10:01

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od Dzona »

Ponovo se vraćamo na to - šta je to održavanje auta?
Valjda je normalno menjati delove koji su za zamenu i raditi servise?
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11122
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od TheWickerMan »

To jeste normalno ali mnogi se vode politikom : može to još, naročito kad se dođe do diskova, amortizera, i sličnih stvari.
Neretko čujem : auto mi je odličan, ništa nisam zamenio 150k km. A diskovi kao flispapir, kad pređe ležeći policajac treba mu još 50 metara da se zadnji kraj smiri koliko ljulja, lupa preko rupa kao da će da se raspadne, gume iz 2015.god na granici ćelavosti ali mogu još i slično.
Ja na svom autu menjam sve preventivno, i diskove kad vidim da imaju još, pločice ne čak da dođu na zadnjih 10k km nego se menjaju pre, evo sad sam zamenio oba zadnja ležaja i stavio SKF jer mi se učinilo da jedan se malo čuje ali ispostavilo se da su gume, antifriz svake 2 godine, kočionu tečnost na 3 godine, ulje u menjaču na 60k km.
I sad evo dolaZi prodaja auta i neko će da uporedi moj auto koji ima sve to odrađeno sa nekim kojeg sve to čeka da se odradi i pitaće me, aaa zašto je tvoj auto skuplji kad ima i 2000e jeftinijih a isto godište i ista kilometraža?
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od ljubitelj »

Dzona napisao: 09 Mar 2025, 14:38 Ponovo se vraćamo na to - šta je to održavanje auta?
Valjda je normalno menjati delove koji su za zamenu i raditi servise?
Različiti vlasnici različito podrazumevaju pod time šta je pravovremeno održavanje auta.

Na zapadu se uglavnom ne održava auto prosečne starosti tako da se menja samoinicijativno iliti normalno menjanje, čeka se da neko na nekom pregledu ukaže da je kritično stanje po bezbednost.
I tada često auto ide u oglase jer kada se zapusti održavanje pa se nagomilaju stavke onda uz cenu rada tamo brzo cena popravke predje vrednosta samog auta.

Gledajući po TV reportaže nekih 70-80% automobila u Nemačkoj nema to neko normalno menjanje delova, preventivno dok je u začetku problem.

Nekada nije bilo tako, i bilo je retko da se nadje auto sa zastojem u održavanju (gde se odgadja servis nečega dok može). A auti su prosečno prelazili i po 17,000km ranije (pa čak i 20,000+km prosečno).

Dosta je skupo to kompletno održavanje za većinu korisnika te neke niže- ekonomik klase cenovno auta (polovnih). Sam prosek godišnje upotrebe je nekih 10,800km u Nemačkoj za sva vozila.

Kako ima dosta vozila koja se koriste u poslovne svrhe sa po 30-50,000km godišnje to znači i da ima dosta vozila koja se koriste tek povremeno i na kratkim relacijama koja ond aprelaze godišnje 6-7,000km.

Ta grupa korisnika servisira kada zagusti, auto već ima jasan problem da ne funkcioniše kako treba.

Auti koji se puno koriste se puno bolje i čećše proveravaju i servisiraju pošto obično imaju potrebu da im auto bude pouzdan svakodnevno.

Slučajo mi iskočio klip sa Goflom 4 koji sam okačio nedavno, jedan tipični polovnjak koji tek pred tehnički (dvogodišnji) stigne u servis. I pri tome je taj konkretan GOlf 4 još prilično dobar, iznas proseka sa dobrom limarijom, farbom kompletan enterijer.


Kod nas se kudikamo bolje održavaju automobili u smislu redovnost a sad druga stvar je kojim delovima i da li se menjaju u kompletu sve što treba ili samo nužno (neki deo nekog sklopa, ne ceo sklop da se dovede u ispravno stanje). Tj, da li se radi po fabričkim procedurama ili po nekim skraćenim iskustvenim od strane majstora.

Izneo sam moje mišljenje na osnovu onoga što vidim i čujem od drugih a i sam u praksi zateknem kada naidje auto direktno iz uvoza odande.
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11122
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od TheWickerMan »

ljubitelj napisao: 09 Mar 2025, 15:27

Na zapadu se uglavnom ne održava auto prosečne starosti tako da se menja samoinicijativno iliti normalno menjanje, čeka se da neko na nekom pregledu ukaže da je kritično stanje po bezbednost.

Gledajući po TV reportaže nekih 70-80% automobila u Nemačkoj nema to neko normalno menjanje delova, preventivno dok je u začetku problem.
Ne želim raspravu ali ovo nije tačno. Ispada da se u Nemačkoj voze sve krševi na ivici prolaska tehničkog što je daleko od istine. A primer Golfa starog 20+ godina nebitne kilometraže uopšte nije merilo tržišta.
Korisnikov avatar
Gazu
Reactions:
Postovi: 2702
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od Gazu »

Možda samo reći da se mnogi mogu tamo voditi tim principom jer u mnogo većem broju nego mi kupuju ganc nove i kvalitetnije automobile, pa naviknutiji da im je skoro sve zapravo ispravno. I to sigurno da može da funkcioniše za većinu kvalitetnijih automobila koje kupuju neki tipični vlasnici koji neće preći s njim stotine hiljada kilometara do isteka garancije.

Kad imaš novca da onako kupuješ ganc nov auto, zašto bi razbijao glavu jureći gremline. A da bespotrebno i sam dođe kod majstora "pogledajte šta sve treba da se uradi", naravno da bi ga ošišali.

I kod nas znam ponekog ko se time vodi. On radi svoj posao, programira, logičnije mu je da kupi nov auto i da ga tera u ovlašćeni servis u kojim već intervalima, i tako računa da je miran.

Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk



Korisnikov avatar
Dzona
Reactions:
Postovi: 262
Pridružio se: 16 Nov 2023, 10:01

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od Dzona »

To što kupuju mnogo više novih vozila nije baš relevanrno. I u Švajcarskoj veliki procenat vozila čine vozila 10+ god starosti.
Nisu ni oni baš ludi i svi sa novcem da kupuju nova vozila na svakih 5 godina

Edit: a i zašto se opterećivati - naći dobar servis, intervali na 15k km (novija vozila), pregled detaljni na svakom servisu - menjaj šta treba da se menja i ćao
Naravno druga je stvar kada je nešto vanredno
Korisnikov avatar
blaugrana
Reactions:
Postovi: 7240
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od blaugrana »

TheWickerMan napisao:
ljubitelj napisao: 09 Mar 2025, 15:27

Na zapadu se uglavnom ne održava auto prosečne starosti tako da se menja samoinicijativno iliti normalno menjanje, čeka se da neko na nekom pregledu ukaže da je kritično stanje po bezbednost.

Gledajući po TV reportaže nekih 70-80% automobila u Nemačkoj nema to neko normalno menjanje delova, preventivno dok je u začetku problem.
Ne želim raspravu ali ovo nije tačno. Ispada da se u Nemačkoj voze sve krševi na ivici prolaska tehničkog što je daleko od istine. A primer Golfa starog 20+ godina nebitne kilometraže uopšte nije merilo tržišta.
Propali nacisto

Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk

Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4830
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od carov2 »

C ili Č?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11122
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od TheWickerMan »

Carov carov :kezo:

Blau, znaš i sam
Korisnikov avatar
blaugrana
Reactions:
Postovi: 7240
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od blaugrana »

carov2 napisao:C ili Č? Slika


Sent from my iPhone using Tapatalk
Auuu, kakav zajeb :)

Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od ljubitelj »

TheWickerMan napisao: 09 Mar 2025, 16:22
ljubitelj napisao: 09 Mar 2025, 15:27

Na zapadu se uglavnom ne održava auto prosečne starosti tako da se menja samoinicijativno iliti normalno menjanje, čeka se da neko na nekom pregledu ukaže da je kritično stanje po bezbednost.

Gledajući po TV reportaže nekih 70-80% automobila u Nemačkoj nema to neko normalno menjanje delova, preventivno dok je u začetku problem.
Ne želim raspravu ali ovo nije tačno. Ispada da se u Nemačkoj voze sve krševi na ivici prolaska tehničkog što je daleko od istine. A primer Golfa starog 20+ godina nebitne kilometraže uopšte nije merilo tržišta.
Merilo tržišta? O čemu ti to?
Voze sve krševi?
To su neki tvoji zaključci šta ispada u Nemačkoj kao celini voznog parka svih automobila tako da ne stoji u vezi sa mojim postom koji se odnosi na odredjenu podgrupu vozila.
Ti napiši šta je tačno stanje tog nekog vozila prosečne starosti 11 godina u Nemačkoj.

Ja sam naveo očigledan primer jednog tipičnog auta male kilometraže nešto starijeg od proseka za kojeg vlasnik (vlasnici) nisu preterano marili da se bave potrebnim održavanjem.

Prosto je tako da su auti tog ranga cene koji se prodaju u stanju da ne mogu da se registruju takvi kakvi su.

Evo još jednog sličnog, sa zapostavljenim održavanjem. 700 evra, Švedska, 2005. godište.
https://www.youtube.com/watch?v=NIjTsKqnfdw

Na mobile.de ima takvih auta koliko god hoćeš...otuda im i takva cena.
Ukucaj u pretragu 100-500 eura....pa ćeš i sam videti kolika je ponuda kao tog Golfa iz klipa.

Možda misliš da voze svi u Nemačkoj novija ili nova kola u super stanju /održavana kako treba/ jer da jeste tako ne bi ni postojala ponuda ovakvih.
Puno je oglasa sa naznakom za export a to se čita- ne može da prodje tehnički.

I ne bi se dovlačila kod nas u tolikom broju i ovde sredjivala pa u dalju prodaju da ih tamo ne prodaju ti isti Nemci ( i drugi po zapadu, svuda je ista priča u toj klasi cene ).
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11122
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od TheWickerMan »

ljubitelj napisao: 09 Mar 2025, 23:01
Ti napiši šta je tačno stanje tog nekog vozila prosečne starosti 11 godina u Nemačkoj.

Ja sam naveo očigledan primer jednog tipičnog auta male kilometraže nešto starijeg od proseka
Dovoljno si rekao, prosek 11 godina a tipican auto "nesto" starijeg od proseka, taj Golf kojeg si se uhvatio, ispada vise od duplo. Bas "nesto" stariji.

Stanje vozila starog 11 godina? Evo, moj auto je maltene 13 godina star, 166k km na satu, to je malo stariji od proseka a ne Golf 4 star 25 godina. Evo stanje mog vozila, pre nepunih mesec dana je prosao tehnicki bez ijedne zamerke/greske, cak ni sijalice i to u Dekri, koja vazi za picajzle.

To sto pisu da je za export nije sto su krsevi ( mada ima i toga naravno ) nego ne mogu da ga prodaju u DE jer ne zele da daju garanciju. A i to moze da ostane u DE, ne mora da se izvozi, evo skoro smo registrovali cuknuti Megane 2018.godiste iako je bilo naglaseno da je samo za izvoz.
ljubitelj napisao: 09 Mar 2025, 15:27
Na zapadu se uglavnom ne održava auto prosečne starosti

Gledajući po TV reportaže nekih 70-80% automobila u Nemačkoj nema to neko normalno menjanje delova
Od ovoga smo krenuli, 70-80% se odrzava, i veci procenat, a to za sta si se ti uhvatio je do 10% maksimum.

Iskustvo ti je gledajuci TV reportaze a ubedjujes mene koji em zivim ovde em se "zanimam" preprodajom auta. Kao sto sam napisao i u prosloj raspravi, po svaku cenu volis da budes u pravu iako nemas argumente. Opet si me navukao da se raspisem, ne mogu da predjem preko toga da ce ljudi koj icitaju postove da pomisle da si u pravu.
Odgovori