Uh, to na slicici nije karavela vec JAT-ova devetka, McDonnell Douglas DC-9-32, MSN47473/598, YU-AHP. Fotka je napravljena daleke 1976. godine na Surcinu. Cak sam bio sokiran kada sam u jednom od NTSB-ovih dokumenata za obuku zemaljskog osoblja video ovu fotku, u to vreme je terasa na starom (i tada jedinom) terminalu bila otvorena i dostupna posetiocima. Eh, ta dobra stara vremena... Istorija od koje bi se svaki avion ponosio. Prvi let 08.05.1970. isporucena JAT-u kao YU-AHP 18.06.1970. godine, stara 43,7 godina (a kukali smo zbog matorih buseva), status: AKTIVNA!!! Sluzila dugo u JAT-u, 17.11.1985. godine preregistovana a novog kupca Corsair Inc. koji je vec 02.12.1985. predaje novom korisniku (uzeta na lizing). Republic Airlines je koristi pod novom registracijom N926RC zakljucno sa septembrom 1986. godine kada je predaje Northwest Airlines-u gde motori (2x PW JT8D-9A) dobijaju Hush kit stage 3. Ostaje u upotrebi u Northwest Airlines-u sve do 10.09.2005. kada je povucena iz upotrebe. Od 21.03.2007. lepotica opet leti, Aserca Airlines operator iz Venecuele pod registracijom YV286T do maja 2008. kada biva preregistrovana kao YV2434.
I par fotkica...
Leeds / Bradford - Yeadon (LBA / EGNM), UK - England, May 6, 1985 jedan od poslednjih letova sa JAT-ovim obelezjima.
U Northwest Airlines-u je tri puta menjala odoru, Miami - International (Wilcox Field / 36th Street / Pan American Field) (MIA / KMIA) USA - Florida, July 17, 1989
Minneapolis / St. Paul - International / Wold-Chamberlain Field (MSP / KMSP) USA - Minnesota, March 3, 2001
Montreal - Pierre Elliott Trudeau International (Dorval) (YUL / CYUL) Canada - Quebec, August 2, 2004
I danasnji izgled... Aserca Airlines, Oranjestad - Reina Beatrix (AUA / TNCA) Aruba, June 8, 2007
Jedna me samo stvar zanima; kakve su sanse da neki bus ili NG dozive godine ove lepotice za koju sam siguran da ce jos godinama leteti...