Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Ako slotovi nisu prenosivi, kako mogu da se ukradu od Jata/Air Serbie?
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
Isto onako kako se firma koja je 51% u vlasništvu Republike Srbije može nazivati "arapskom". Papir trpi svašta a tastatura sve...
Evo, ja vodim na pohovanu somovinu, vino i palačinke u šatou onog ko mi pokaže dokument o proceni vrednosti bilo kojeg avio prevoznika, u kojem su slotovi navedeni kao kategorije čija se vrednost kreće u rasponu od nekoliko stotina do milijardu dolara.
I to slotovi u SAD gde prevoznici iz Srbije već godinama imaju zabranu letenja... Ali zato slotovi vredni milijardu dolara strpljivo čekaju da se aktiviraju u svoj svojoj vrednosti, pa su stoga na meti arapskih zaverenika
Ja razumem da možemo biti protiv ulaska Etihada u Jat onako a priori, a još više razumem da imamo građansku obavezu da kritikujemo nešto što se drži u tajnosti i krije od javnosti. Razumem i da treba objaviti svaki ugovor koji Jat potpisuje sa dobavljačima jer u pitanju je javno preduzeće koje troši novac poreskih obveznika, ali ne mogu da razumem da baš svaki manijakalni komentar sa portala tabloida treba da uzimamo zdravo za gotovo i odmah prenosimo kao nešto vredno ozbiljne diskusije.
Mislim, u komentarima na vesti tih tabloida se moglo pročitati da avioni nose jedva 20 putnika po letu ali se zato u prtljažnom delu nalazi najkvalitetnija i najplodnija vojvođanska zemlja koju "Arapi" tajno prenose u ogromne klimatizovane hale u Abu Dabiju.
Evo, ja vodim na pohovanu somovinu, vino i palačinke u šatou onog ko mi pokaže dokument o proceni vrednosti bilo kojeg avio prevoznika, u kojem su slotovi navedeni kao kategorije čija se vrednost kreće u rasponu od nekoliko stotina do milijardu dolara.
I to slotovi u SAD gde prevoznici iz Srbije već godinama imaju zabranu letenja... Ali zato slotovi vredni milijardu dolara strpljivo čekaju da se aktiviraju u svoj svojoj vrednosti, pa su stoga na meti arapskih zaverenika

Ja razumem da možemo biti protiv ulaska Etihada u Jat onako a priori, a još više razumem da imamo građansku obavezu da kritikujemo nešto što se drži u tajnosti i krije od javnosti. Razumem i da treba objaviti svaki ugovor koji Jat potpisuje sa dobavljačima jer u pitanju je javno preduzeće koje troši novac poreskih obveznika, ali ne mogu da razumem da baš svaki manijakalni komentar sa portala tabloida treba da uzimamo zdravo za gotovo i odmah prenosimo kao nešto vredno ozbiljne diskusije.
Mislim, u komentarima na vesti tih tabloida se moglo pročitati da avioni nose jedva 20 putnika po letu ali se zato u prtljažnom delu nalazi najkvalitetnija i najplodnija vojvođanska zemlja koju "Arapi" tajno prenose u ogromne klimatizovane hale u Abu Dabiju.
Re: Vazduhoplovi
Ja nisam pravnik, ali koliko sam shvatio, nije problem 51% Srbije i 49% UAE, to je nesto sto Evropa dozvoljava.
Problem je ko upravlja kompanijom, a to svakako nisu Srbi. Zato se Evropa s pravom pita "pa cija je onda kompanija?"
To sto ne letimo za USA ne znaci i da nemamo slotove.
A da avioni idu sa 20 putnika - idu.
Problem je ko upravlja kompanijom, a to svakako nisu Srbi. Zato se Evropa s pravom pita "pa cija je onda kompanija?"
To sto ne letimo za USA ne znaci i da nemamo slotove.
A da avioni idu sa 20 putnika - idu.
Re: Vazduhoplovi
Jel idu ili letu? 

Re: Vazduhoplovi
Ajd - letu....
A section of the letter from the European Commission Directorate-General for transport is as follows.
"The 49% stake by Etihad Airways in JAT Airways is consistent with the ECAA agreement and with the terms of Regulation 1008/2008 on common rules for the operation of air services in the community, which will become applicable in Serbia during the second transitional period period of the said agreement.
This could not be the case when it comes to the effective control of JAT Airways which will be seemingly in the hands of a non-ECAA state. Such a situation would be in contradiction with the above mentioned regulation, meaning that Serbia would not be able to comply with the provisions of the ECAA agreement until the rules for JAT Airlines' management control would have been modified or its license revoked.
I u vezi slicnosti/razlike sa kompanijom Air Berlin i ucescem Etihada u njihovim deonicama i menadzmentu:
Etihad is certainly Air Berlin's largest shareholder but their influence mostly comes from nominating two of the board's 10 directors (currently the CEO and CFO of Etihad). At Air Serbia, on the other hand, Etihad is literally taking over day-to-day management of the airline.
Pismo Delta Airlines
http://centreforaviation.com/files/anal ... 88/839.pdf
A section of the letter from the European Commission Directorate-General for transport is as follows.
"The 49% stake by Etihad Airways in JAT Airways is consistent with the ECAA agreement and with the terms of Regulation 1008/2008 on common rules for the operation of air services in the community, which will become applicable in Serbia during the second transitional period period of the said agreement.
This could not be the case when it comes to the effective control of JAT Airways which will be seemingly in the hands of a non-ECAA state. Such a situation would be in contradiction with the above mentioned regulation, meaning that Serbia would not be able to comply with the provisions of the ECAA agreement until the rules for JAT Airlines' management control would have been modified or its license revoked.
I u vezi slicnosti/razlike sa kompanijom Air Berlin i ucescem Etihada u njihovim deonicama i menadzmentu:
Etihad is certainly Air Berlin's largest shareholder but their influence mostly comes from nominating two of the board's 10 directors (currently the CEO and CFO of Etihad). At Air Serbia, on the other hand, Etihad is literally taking over day-to-day management of the airline.
Pismo Delta Airlines
http://centreforaviation.com/files/anal ... 88/839.pdf
Re: Vazduhoplovi
Malo kake u saopštenju...
Što znači da se boje konkurencije.
Što znači da se boje konkurencije.

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
Da su za Ameriku hteli da leti logičnom putanjom (Abu Dabi - Beograd - Amerika), verovatno bi im cela stvar prošla. Ovako, Arapi su ispali toliko gramzivi (da ne bi sipali NIS-ovo gorivo u Beogradu po tržišnoj ceni), već hoće da nas nateraju da letimo do Abu Dabija na istok (gde imaju besplatno gorivo), pa se onda vraćamo na zapad njihovim avionima za Ameriku.
Amerikanci naravno štite svoje interese, ali u ovom slučaju štite i interese građana Srbije bolje od našeg državnog rukovodstva. Tužno, ali istinito.
Amerikanci naravno štite svoje interese, ali u ovom slučaju štite i interese građana Srbije bolje od našeg državnog rukovodstva. Tužno, ali istinito.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Stari tip panela imao je mogucnost podesavanja u STBY modu, gde je koliko se secam, pozicija decrease 50ft/min, strelica je 300ft/min a increase 2000ft/mindragvorl napisao:I ja sam imao isti utisak. Sa 10000m ga spici na pistu za manje od pola sata. Sve puca u usima.

Nov tip panela nema takvo podesavanje. Inace, visina kabine prati visinu aviona i kabina se izvodi na visinu aviona nekih 1000ft pre dostizanja visine aviona.

To znaci, da ako ga majstor slozi vecom vertikalnom brzinom, i presurizacija ce pokusavati da prati kabinu. Normalno, u situacijama sa velikim vertikalnim brzinama to nije moguce pa ce kabina kasniti.
Maco, Drago? Ispravke, korekcije? Somovina?
@Geza, da li je to bas dobro objasnjeno u tekstu ne znam, ali slotovi jesu predmet trgovine, o cemu dosta pise na internetu. Negde su podaci koliko kostaju slotovi u Londonu i koliko je Etihad platio Jet Airways-u za slotove.
Re: Vazduhoplovi
Uopšte nisam siguran da je moguće naliti A319 (bez šarkleta) gorivom u Abu Dabiju tako da može da odleti do Beograda i nazad, da ponese putnike i prtljag, sleti na BEG tako do nosa naliven gorivom i vrati se bez dopune (12 sati leta ukupno). Zuzazu je kvalifikovan da to proceni pa može on kaže da li je moguće.snork napisao:Da su za Ameriku hteli da leti logičnom putanjom (Abu Dabi - Beograd - Amerika), verovatno bi im cela stvar prošla. Ovako, Arapi su ispali toliko gramzivi (da ne bi sipali NIS-ovo gorivo u Beogradu po tržišnoj ceni), već hoće da nas nateraju da letimo do Abu Dabija na istok (gde imaju besplatno gorivo), pa se onda vraćamo na zapad njihovim avionima za Ameriku.
Dalje, "Arapi" nas ne mogu da nateraju na bilo šta. Putnici iz Srbije mogu da lete u SAD preko Londona, Pariza, Amsterdama, Frankfurta, čak i Istanbula... Ponuda je dovoljno raznovrsna i svako može da izabere ono što mu odgovara, nije u kamen uklesano da izbor mora da padne na Er Srbiju pa da se ide preko AUH.
Pitanje je zašto su "Arapi" uopšte podnosili zahtev za codeshare za koji su i sami znali da je sulud jer neće biti odobren, a čak i kada bi bio odobren koristio bi ga jedan mikropromil putnika (npr. oni kojima dobro dođe da sakupe nekoliko hiljada dodatnih milja za svoj FF program). Odgovor možda možemo potražiti u drugom zahtevu za codeshare koji je podnet američkim vlastima nedugo nakon ovog prvog, a to je codeshare sa Air Berlinom. Taj codeshare već ima mnogo više smisla i logike, američki DoT će se o njemu uskoro izjasniti a Delta se već pobunila tako što je praktično prepisala onaj deo prethodne žalbe koji se odnosi na efektivno upravljanje Er Srbijom.
Fora je u tome što DoT neće tako lako odbiti dve uzastopne molbe jednom velikom igraču (Etihadu), po žalbi drugog velikog igrača (Delta), uz korišćenje identične argumentacije. Koliko god da je DoT revnosan u zaštiti američkih interesa, ti interesi uključuju i održavanje minimalnih dobrosusedskih odnosa sa prevoznicima iz MEB3 odnosno izbegavanje ulaska u otvoreni rat (barem dok se svi američki prevoznici listom ne pobune, a ne samo Delta koja trenutno uzima lep broj putnika sa Balkana na svojim letovima sa CDG i AMS). Za DoT bi bilo lakše da odbije Air Berlin ukoliko prethodno nije već imao jedan zahtev (ma koliko sulud). Ovako, ako i drugi put iskuliraju "Arape", neće moći da izbegnu utisak javnosti da su im objavili rat, a to im baš i nije u interesu jer svi žele da se ovaj obračun velikih što duže vodi šutiranjem u cevanice ispod stola. Tako da, ukoliko Air Berlinu bude odobren codeshare sa JU, to će značiti ne samo da se "Arapi" nisu vodili gramzivošću kada su tražili onu ludoriju preko AUH već im je to bio maestralan šahovski potez.
Re: Vazduhoplovi
Ima logike.
Re: Vazduhoplovi
Tankovanje goriva se ne radi i ne isplati se.
Etihad jeste prenosio svasta u Srbiju, od keteringa, uniformi, pa na dalje, ali gorivo ne.
Sto rece nikaragva, scenario malo kao u americkim filmovima, ali opet nije nemoguce...
Ne secam se kompletne igrarije sa slotovima i da li se gube ako prevozilac neko vreme ne leti za dati aerodrom, ali se na internetu mogla pronaci izjava predsednika udruzenja linijskih pilota Srbije jos iz februara 2012 "da jedna kompanija iz regiona Zaliva, zeli da uzme Jat zbog slotova....".
Ako mi iz cele price profitiramo, to je sasvim u redu, ali ako se nastavi ne transparentno i u sivoj zoni, a u Er Srbiji je kataklizma, verujte na rec - nece na dobro izaci.
EDIT: Etihad nema blage veze sa Arapima, kao i vecinu kompanija u UAE vode ih Englezi.
Etihad jeste prenosio svasta u Srbiju, od keteringa, uniformi, pa na dalje, ali gorivo ne.
Sto rece nikaragva, scenario malo kao u americkim filmovima, ali opet nije nemoguce...
Ne secam se kompletne igrarije sa slotovima i da li se gube ako prevozilac neko vreme ne leti za dati aerodrom, ali se na internetu mogla pronaci izjava predsednika udruzenja linijskih pilota Srbije jos iz februara 2012 "da jedna kompanija iz regiona Zaliva, zeli da uzme Jat zbog slotova....".
Ako mi iz cele price profitiramo, to je sasvim u redu, ali ako se nastavi ne transparentno i u sivoj zoni, a u Er Srbiji je kataklizma, verujte na rec - nece na dobro izaci.
EDIT: Etihad nema blage veze sa Arapima, kao i vecinu kompanija u UAE vode ih Englezi.
Poslednja izmena od zuzazu u 24 Jan 2014, 10:17, izmenjeno 1 put ukupno.
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Jel moze precizno objasnjenje sta je slot? Imam predstavu sta mu to dodje, ali onako, neka definicija.
Ako su slotovi zaista toliko vredni koliko se tvrdi, nema teorije da bi bili cuvani sve ove godine i da samo nas cekaju da opet preletimo Atlantik
Ako su slotovi zaista toliko vredni koliko se tvrdi, nema teorije da bi bili cuvani sve ove godine i da samo nas cekaju da opet preletimo Atlantik
Re: Vazduhoplovi
Landing slots' or Airport slots are rights allocated to an entity by an airport or government agency granting the slot owner the right to schedule a landing or departure during a specific time period.
Landing slots are allocated in accordance with guidelines set down by the IATA's Scheduling Services Group. All airports worldwide are categorized as either Level 1 (Non-Coordinated Airport), Level 2 (Schedules Facilitated Airport), or Level 3 (Coordinated Airport).
Allocated landing slots have a commercial value and can be traded between airlines. Continental Airlines paid $209 million for four pairs of landing slots from GB Airways at London Heathrow Airport.[1]
If an airline doesn't use an allocation of slots (typically 80% usage over six months) then it can lose the rights. Airlines may operate ghost or empty flights to preserve slot allocations.
Landing slots are allocated in accordance with guidelines set down by the IATA's Scheduling Services Group. All airports worldwide are categorized as either Level 1 (Non-Coordinated Airport), Level 2 (Schedules Facilitated Airport), or Level 3 (Coordinated Airport).
Allocated landing slots have a commercial value and can be traded between airlines. Continental Airlines paid $209 million for four pairs of landing slots from GB Airways at London Heathrow Airport.[1]
If an airline doesn't use an allocation of slots (typically 80% usage over six months) then it can lose the rights. Airlines may operate ghost or empty flights to preserve slot allocations.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Da ne prepisujem suvoparno sa neta, mada znam da znas engleski.
Slot je rezervisano vreme sletanja i poletanja za odredjenu aviokompaniju, na neki aerodrom, u odredjenom danu u nedelji.
Slot je rezervisano vreme sletanja i poletanja za odredjenu aviokompaniju, na neki aerodrom, u odredjenom danu u nedelji.