Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Ix.
Reactions:
Postovi: 48
Pridružio se: 20 Jan 2014, 08:59

Re: Vazduhoplovi

Post od Ix. »

zuzazu napisao:Ja nisam pravnik, ali koliko sam shvatio, nije problem 51% Srbije i 49% UAE, to je nesto sto Evropa dozvoljava.
Problem je ko upravlja kompanijom, a to svakako nisu Srbi. Zato se Evropa s pravom pita "pa cija je onda kompanija?"
To sto ne letimo za USA ne znaci i da nemamo slotove.
A da avioni idu sa 20 putnika - idu.
Generalni direktor je državljanin Srbije. Naravno svi znamo da on radi za Etihad a ne za Srbiju ali evropski pravilnik tu nije bio dovoljno širok u postavljenim zahtevima. Propisali su maksimalnih 49% "non-EU" vlasništva a nisu ulazili u detalje operativnog menadžmenta, valjda su računali da 51% državnog vlasništva automatski znači da država imenuje odbor direktora.

To je zato što u izradi pravilnika nisu uzimali u obzir avio prevoznike iz pridruženih članica, koji su u takvoj buli da bi svaki potencijalni investitor pristao na 49% vlasništva samo pod uslovom da mu se ugovorom garantuju upravljačka prava. To je verovatno jedan od glavnih razloga zbog kojih javnost ne može da vidi ugovor sa Etihadom.

Evropa pita: "čija je zapravo kompanija" jer im malo ide na živce što su im Srbi pronašli i iskoristili rupu u pravilniku. Oni su poslali poruku da im se ne dopada previše da ih neko zavrće na tu foru ali će zarad viših interesa tolerisati partnerstvo između Jata i Etihada. Ti viši interesi naravno uključuju i odnose Evrope sa UAE, ne samo sa Srbijom. Kada je pre par godina bio pokušan sličan dil sa Aeroflotom (49% vlasništva, prebacivanje dugova na državu, neformalno upravljanje) EU je to direktno zaustavila.

Srbi su inače upravljali Jatom prethodnih deset godina i temeljno ga uništili, tako da uopšte nije loša ideja zadržati vlasništvo a upravljanje prepustiti nekom drugom. Što se tiče slotova, svestan sam da ih imamo ali moram da osporim njihovo valorizovanje u rasponu od 300 miliona do milijardu dolara. Da slotovi imaju takvu izdvojenu vrednost, nikada ne bi otišli pod led ni Swissair, ni Sabena, ni Malev... Samo bi prodali par najvrednijih slotova i otplatili sve dugove. Na žalost, to ne može tako. Slotovi svakako jesu nešto što definiše privlačnost pa u krajnjoj liniji i vrednost nekog prevoznika ali sigurno ne na način na koji zamišljaju ovi carevi što ostavljaju komentare po tabolidima.

Neke linije Er Srbije sada idu sa 20 putnika po letu, neke idu sa LF od 85-90%. U proseku to čini popunjenost od 56% (novembar) što nije dobar rezultat ali ne može se za par meseci preći iz totalne dubioze i raspada u profitabilnost i pristojno popunjene letove. Za to će biti potrebno puno mukotrpnog rada koji bi čak bio lakši od nule nego ovako, kada treba ponovo ubediti ko zna koliko hiljada putnika da koriste usluge prevoznika koji ih je solidan broj puta izradio i upropastio im putovanje.

Šta ga znam, treba im dati šansu. Pogotovo ako uzmemo u obzir u kakvom su beznađu bili koliko do juče.
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Rakhil »

Bas kao sto sam i mislio. Dakle, slotove kontrolisu aerodromi ili nadlezna agencija. Uzevsi u obzir da je nama sva imovina u SAD bila blokirana (i to nepokretna imovina i materijalna sredstva, sto je kod njih ipak neprikosnoveno) za vreme sankcija, ja ne mogu da poverujem dok se ne iznese neki ozbiljan dokaz (tu ne ubrajam izjave za novine pilota ili funkcionera) da su slotovi i dalje u nasem vlasnistvu odnosno da imamo pravo na njihovo koriscenje.
Zuzazu, da li ti znas mozda istinitost price da JAT ima najvrednije slotove na Hitrou aerodromu? I ako je to tacno, sta je sa njima i ostalim evropskim slotovima, gde smo ipak vise leteli?
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24719
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

Znaci brzinu poniranja moze da podesi na autopilotu? Ono cega se secam je da se u kabini culo neko sistanje iz onih panela gde je osvetljenje i zvucnik, pretpostavljam da je to bila presurizacija?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48177
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

:)

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Ix.
Reactions:
Postovi: 48
Pridružio se: 20 Jan 2014, 08:59

Re: Vazduhoplovi

Post od Ix. »

:plusone:
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4643
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

dragvorl napisao:Znaci brzinu poniranja moze da podesi na autopilotu? Ono cega se secam je da se u kabini culo neko sistanje iz onih panela gde je osvetljenje i zvucnik, pretpostavljam da je to bila presurizacija?
Normalno, V/S (vertical speed) zadajes autopilotu. To sto si cuo nije bila presurizacija, vec aircondition.
Sistem za presurizaciju ima nekoliko otvora na trupu aviona gde se klapne pritvaraju ili otvaraju da bi "pumpale" kabinu.

Kabina izadje na nekih 8000ft kada je avion na oko 10000m.

Eto, kao da si se popeo na nekih 2300m.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4643
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Rakhil napisao:Zuzazu, da li ti znas mozda istinitost price da JAT ima najvrednije slotove na Hitrou aerodromu? I ako je to tacno, sta je sa njima i ostalim evropskim slotovima, gde smo ipak vise leteli?
Izvinjavam se na dva uzastopna posta, ali idu jako brzo tako da ovaj nisam video...

Tacno je, Jat ima slot br. 2 na Hitrou. Mislim da ih ima 6 u letnjoj i 4 u zimskoj sezoni. U koliko se secam, poletanje je bilo u 10.45 iz Beograda, sat manje na promenu casovne zone, 2 i 40 do tamo i sleces oko podne. To tesko moze da se dobije. Slotove imamo i za Pariz, Frankfurt i Rim.

Inace, dil sa Rusima je bio daleko korektniji nego ovaj sa Etihadom. I daleko bolje osmisljen, medjutim Gitarista U Pokusaju je sve minirao. Bio je plan da se osnuje kompanija u Srbiji iza koje bi bila Rusija, pa bi oni kao firma iz Srbije uzeli deonice Jat.

Kompanija Jat jeste bila u dubiozi ali samo zato sto je neko tako hteo. Dolazak Etihada ama bas nista nije promenio izuzev besomucne reklame po medijima i blokade svih informacija iz kompanije. Sve ovo placa drzava Srbija, i sve ovo smo mogli i sami. Svaki i ole razuman predlog koji je dolazio iz Jat a u vezi dobijanja nove flote, drzava je kao vlasnik odbacivala. A sve sto tada nije moglo - sada od jednom moze. Da se razumemo, u pitanju je promocija samo jednog coveka.
Korisnikov avatar
steva_anya
Reactions:
Postovi: 5456
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od steva_anya »

Off topic
Na kom nasem sajtu gledati cene avio karte?
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

skoro sam video jedan a319 registrovan preko bare na letu sa nekim nenormalnim enduranceom, tipa 8-9 sati, bez usputnih sletanja...neki ferry flight, ali svejedno, neobicno dug let za a319. mislim da je onih 12 sati nemoguce za a319 u bilo kojoj varijanti komercijalnog prevoza...
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4643
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Komercijalni A 319 kao sto kazes, nemoguce. Dolet mu je oko 3700 milja kada je pun.

Medjutim ima verzija 319 CJ (corporate jet) koja je isto sto i BBJ (koji je, interesantno 700tka sa 800tkinim ojacanim krilima) kod B737 i gde je dolet 12000 km.

Sa obzirom da je u pitanju biznis dzet, u kargo prostor su stavljeni dodatni rezervoari, a tu bas moze da se natrpa cudo goriva...
Ix.
Reactions:
Postovi: 48
Pridružio se: 20 Jan 2014, 08:59

Re: Vazduhoplovi

Post od Ix. »

Šesti A319 koji uskoro treba da stigne u Er Srbiju je upravo jedan takav A319CJ, bivši direktorski avion kompanije Kingfisher. Trenutno ga u Minhenu prerađuju iz corporate u standard verziju ali ne znam da li to uključuje izbacivanje dodatnih rezervoara. Pretpostavljam da će morati da ih izbace kako bi oslobodili prostor za prtljag.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Ix. napisao: Uopšte nisam siguran da je moguće naliti A319 (bez šarkleta) gorivom u Abu Dabiju tako da može da odleti do Beograda i nazad, da ponese putnike i prtljag, sleti na BEG tako do nosa naliven gorivom i vrati se bez dopune (12 sati leta ukupno). Zuzazu je kvalifikovan da to proceni pa može on kaže da li je moguće.
Nisam mislio na A319 i deonicu Beograd-Abu Dabi (naravno da neće nositi gorivo iz Abu Dabija i sletati sa polu-punim rezervoarima što ne verujem ni da je bezbedno). Mislio sam na širokotrupni avion koji leti za Ameriku. Više im se isplati da natankuje koliko treba u Abu Dabiju, nego da sleće u BEG i kupuje gorivo od NIS-a. Ali ok, to je moja teorija, verovatno nema veze sa realnošću.
Ix. napisao: Dalje, "Arapi" nas ne mogu da nateraju na bilo šta. Putnici iz Srbije mogu da lete u SAD preko Londona, Pariza, Amsterdama, Frankfurta, čak i Istanbula... Ponuda je dovoljno raznovrsna i svako može da izabere ono što mu odgovara, nije u kamen uklesano da izbor mora da padne na Er Srbiju pa da se ide preko AUH.
Posle ovakvog ponašanja ja svakako neću leteti preko Abu Dabija u bilo kojoj varijanti (pa čak i na istok), ali sam pod "naterati" mislio da bi mnogi ljudi trpeli maltretiranje ukoliko bi dobili nižu cenu karte.
Ђенерал Јанковић
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4643
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Cene karata variraju pa je potpuno bespredmetno raspravljati o ceni karte i tranzitu do neke udaljene destinacije, ali mi se cini da Turkis daje zgodne konekcije.

Sat i dvadeset do IST i dva dnevna leta, jedan jutarnji a jedan vecernji, uz mogucnost da se u Tursku udje i bez vize (u slucaju gubitka konekcije) mogu biti jako lep razlog za odabir THY.

Usluga u avionu je odlicna a korak sedista zaista velik.

Low fare 737-800 leti u konfiguraciji 189 sedista a THY 800tka ima 30 sedista manje. Cak i 900ER ide u istoj konfiguraciji kao 800 a duzi je 3 metra (do duse, radi postojanja tri klase - biznis, prve i economy)
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Hvala, ali izbegavao bih zemlje koje se prema nama ponašaju izrazito neprijateljski, a među kojima se nažalost nalazi i Turska.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Pa kada su nam oni bili nesto posebno prijateljski, 5 vekova su nas jahali, pa konacno smo se pre 100 godina od njih oslobodili ;)
Slika
Odgovori