Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Dok je njihova armija držala situaciju pod kontrolom, bili su koliko-toliko normalna zemlja. Ali eto... generali ostarili, islamisti se pojavljuju... ako ovako nastave, neće biti dobro ni za njih ni za susede. Vidim, sada bi da Agia Sofia (ponovo) postane džamija (trenutno je muzej, a prvobitno je bila vizantijska crkva). Pa ako to urade, Grci će im objaviti rat istog trenutka.
Ђенерал Јанковић
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24719
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
A tema je o vazduhoplovima. Dakle, back to topic.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
Ja kupujem kartu koja je najpovoljnija sve drugo me ne zanima... kao i njih sto zanima profit...
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Ja spomenuh Turke kao opciju, koju vidim da se dosta koristi za tranzit prema jugu i jugoistoku,
Rat je inace, odavno zavrsen
BTW, u vestackom muzejju u Dubaiju, gde su ovi nasi "prijatelji" sto nam nesebicno pomazu, stvorili svoju vestacku istoriju, postoji karta preko celog zida (gde je ne uslikah) koja pokazuje dokle se protezala imperija malenih ribara iz Emirata.... Sve do Madzarske, a zakljucno sa Srbijom?
Posto imaju vekovne teritorijalne pretenzije, znaci li to da necemo ni sa njima u avion
Sorry, Drago ali sam morao. Proganja me ta karta godinama...
Rat je inace, odavno zavrsen

BTW, u vestackom muzejju u Dubaiju, gde su ovi nasi "prijatelji" sto nam nesebicno pomazu, stvorili svoju vestacku istoriju, postoji karta preko celog zida (gde je ne uslikah) koja pokazuje dokle se protezala imperija malenih ribara iz Emirata.... Sve do Madzarske, a zakljucno sa Srbijom?

Posto imaju vekovne teritorijalne pretenzije, znaci li to da necemo ni sa njima u avion

Sorry, Drago ali sam morao. Proganja me ta karta godinama...

Re: Vazduhoplovi
Znam da je off-topic, ali moram da odgovorim:
Ta karta je tačna, i predstavlja Tursku. tj. Osmansko (Otomansko) carstvo na vrhuncu moći. Od Bosne na zapadu, do današnjih Emirata na istoku. Uključujući razne Srbije, Grčke, Izraele i ostalu boraniju koja je postojala vekovima pre toga, ali eto, bila je osvojena u tom periodu.
E, da, držali su i deo severne Afrike. Nema tu ništa sporno.

Ta karta je tačna, i predstavlja Tursku. tj. Osmansko (Otomansko) carstvo na vrhuncu moći. Od Bosne na zapadu, do današnjih Emirata na istoku. Uključujući razne Srbije, Grčke, Izraele i ostalu boraniju koja je postojala vekovima pre toga, ali eto, bila je osvojena u tom periodu.

Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Sa Arapskog sajta, vest od juce, ovog puta u varijanti code share sa Air Berlin
Etihad controlled Air Serbia:
UAE based Etihad Airways has been expanding rapidly. One of their expansion was a financial stake in Air Serbia. Air Serbia recently requested to use their flight numbers in form of a codeshare agreement on Etihad flights to the United States. US based Delta Air Lines has filed a complaint against Air Serbia’s planned codeshare operations to the United States.
As previously reported in Aviation News late last week the DOT dismissed an application for Air Serbia to place its “JU” designator code on Etihad flights from Abu Dhabi to New York, Chicago and Washington following complaints made by Delta Air Lines, Air Line Pilots Association and Pilots of America. The plaintiffs argued that while Air Serbia is officially state owned, Etihad has too much power in its day to day operations and branded the routing from Belgrade to the US via Abu Dhabi as “bizarre”. Delta has now filed a fresh complaint against Air Serbia, this time over its planned codeshares with Air Berlin from Dusseldorf to New York and from Berlin to both New York and Chicago

Etihad controlled Air Serbia:
UAE based Etihad Airways has been expanding rapidly. One of their expansion was a financial stake in Air Serbia. Air Serbia recently requested to use their flight numbers in form of a codeshare agreement on Etihad flights to the United States. US based Delta Air Lines has filed a complaint against Air Serbia’s planned codeshare operations to the United States.
As previously reported in Aviation News late last week the DOT dismissed an application for Air Serbia to place its “JU” designator code on Etihad flights from Abu Dhabi to New York, Chicago and Washington following complaints made by Delta Air Lines, Air Line Pilots Association and Pilots of America. The plaintiffs argued that while Air Serbia is officially state owned, Etihad has too much power in its day to day operations and branded the routing from Belgrade to the US via Abu Dhabi as “bizarre”. Delta has now filed a fresh complaint against Air Serbia, this time over its planned codeshares with Air Berlin from Dusseldorf to New York and from Berlin to both New York and Chicago

Re: Vazduhoplovi
Ovo je takođe očekivano. Delta u manjoj meri štiti putnike koje trenutno uzima preko Jatovih codeshare sporazuma sa AF i KL, a u mnogo većoj meri pokazuje zube Etihadu u očekivanju njihovog proboja na američko tržište. Biće tu još interesantnih dešavanja.
Inače, evo jednog svežeg iskustva sa leta Er Srbijom (FCO-BEG, sa drugog foruma). A evo i jednog utiska od iskusnog inostranog putnika, sa leta TGD-BEG. Dosta ljudi je u poslednje vreme pomenulo da ne mogu da se opasulje od ljubaznosti kabinskog osoblja.
Inače, evo jednog svežeg iskustva sa leta Er Srbijom (FCO-BEG, sa drugog foruma). A evo i jednog utiska od iskusnog inostranog putnika, sa leta TGD-BEG. Dosta ljudi je u poslednje vreme pomenulo da ne mogu da se opasulje od ljubaznosti kabinskog osoblja.
Re: Vazduhoplovi
Post coveka koji pise ovakve nebuloze ne bih uzimao ozbiljno:
"I da ne bude zabune, i kod drugih kompanije se virtuoznost dogodi, ali je to retko i zavisi od pilota... recimo da sam ja "to" osetio jedno u 10% letova drugin kompanija, dok je to u Er Srbiji 70%.
Ono o čemu govorim je "tečnost" i "bezobrazluk" u isto vreme ... Na aerodromima kao što su FCO, IST... okret iznad mora se radi nisko i oštro. Međutim, osećaj "plovidbe", stabilnosti... okret koji se veoma nežno ispravlja i ide u brzo penjanje...
Takođe, spominjao sam veliki broj korekcija motorom ... u toku leta ovog puta nisam obratio pažnju, ali kod sletanja sam počeo da snimam kada mi je postalo očigledno... i druge kompanije to rade kao deo standardne procedure sletanja, međutim ovde je to mnooogo više, mnogo preciznije"
Kod nas je svako strucnjak. I selektor fudbalske reprezentacije, i pilot, i lekar....
Najezim se od ovakvih budala.
"I da ne bude zabune, i kod drugih kompanije se virtuoznost dogodi, ali je to retko i zavisi od pilota... recimo da sam ja "to" osetio jedno u 10% letova drugin kompanija, dok je to u Er Srbiji 70%.
Ono o čemu govorim je "tečnost" i "bezobrazluk" u isto vreme ... Na aerodromima kao što su FCO, IST... okret iznad mora se radi nisko i oštro. Međutim, osećaj "plovidbe", stabilnosti... okret koji se veoma nežno ispravlja i ide u brzo penjanje...
Takođe, spominjao sam veliki broj korekcija motorom ... u toku leta ovog puta nisam obratio pažnju, ali kod sletanja sam počeo da snimam kada mi je postalo očigledno... i druge kompanije to rade kao deo standardne procedure sletanja, međutim ovde je to mnooogo više, mnogo preciznije"
Kod nas je svako strucnjak. I selektor fudbalske reprezentacije, i pilot, i lekar....
Najezim se od ovakvih budala.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24719
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Sva sreca pa je ubo let sa 737, a ne sa onim jadnim ATR.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
Jes' vala. Mozda bi onda bolje mogao da opise "korekcije motorom"
Inace, da nesto ne valja, najavljeno je jos krajem prosle godine...
Mali ne krije da je u Direktorat za civilno vazduhoplovstvo 2. avgusta stigao upozoravajući dopis iz Evropske komisije, generalnog direktora za mobilnost i transport u kojem se navodi mogućnost da nova kompanija može da izgubi licencu za otvoreno nebo zato što je upravljanje novom kompanijom u rukama kompanije koja nije iz EU. Učešće „Etihada“ od 49 odsto vlasničkog kapitala u „Jatu“ je u skladu sa ugovorom i odredbama regulative o opštim pravilima za obavljanje usluga vazdušnog saobraćaja u zajednici. Ovo ne bi mogao da bude slučaj kada je u pitanju efikasna kontrola „Jata“, koja će očigledno biti u rukama države koja nije članica Evropske asocijacije (ECAA), što znači da Srbija ne bi bila u stanju da se usaglašava sa odredbama ECAA sve dok pravila za „Jat kontrolu upravljanja“ ne budu promenjena ili njegova licenca opozvana - navodi se u tom dopisu.
ili
Prema ECAA pravilima, avio-prevoznici u zemljama članicama ne smeju biti u većinskom vlasništvu kompanija iz zemalja koje nisu članice ECAA sporazuma, niti se upravljanje njima sme poveriti takvim kompanijama. U slučaju Jata prvi uslov je ispunjen, pošto Etihad preuzima samo 49 odsto vlasništva, ali drugi, prema navodima Evropske komisije, nije, jer je menadžment nad Er Srbijom prebačen u ruke Etihada u narednih pet godina.Ukoliko bi Air Serbia bile oduzete privilegije koje sada uživa po osnovu ECAA sporazuma, to znači da srpski avioni ne bi mogli slobodno da lete ka evropskim destinacijama, već bi Er Srbija morala da traži posebne dozvole od svake zemlje u koju želi da leti i ta dozvola bi u svakom trenutku mogla da joj bude uskraćena.Danas je o svemu ovome postavio detaljna pitanja rukovodstvu Er Srbije, koje nije smatralo za potrebno da na njih odgovori.„Nema komentara na vaša pitanja“, bilo je sve što su u Air Serbia odgovorili.Ni u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo juče nisu imali komentar
Mozda je tu odgovor zasto nije otvorena ni jedna nova linija prema zapadu (Spanija, recimo) vec samo obnovljene stare i dodate neke prema istoku....
A da Ameri nece da kvare dobre odnose sa Arapima, opovrgava novo pismo Delte cijem zahtevu se prikljucilo i udruzenje avioprevozilaca i udruzenje pilota.

Inace, da nesto ne valja, najavljeno je jos krajem prosle godine...
Mali ne krije da je u Direktorat za civilno vazduhoplovstvo 2. avgusta stigao upozoravajući dopis iz Evropske komisije, generalnog direktora za mobilnost i transport u kojem se navodi mogućnost da nova kompanija može da izgubi licencu za otvoreno nebo zato što je upravljanje novom kompanijom u rukama kompanije koja nije iz EU. Učešće „Etihada“ od 49 odsto vlasničkog kapitala u „Jatu“ je u skladu sa ugovorom i odredbama regulative o opštim pravilima za obavljanje usluga vazdušnog saobraćaja u zajednici. Ovo ne bi mogao da bude slučaj kada je u pitanju efikasna kontrola „Jata“, koja će očigledno biti u rukama države koja nije članica Evropske asocijacije (ECAA), što znači da Srbija ne bi bila u stanju da se usaglašava sa odredbama ECAA sve dok pravila za „Jat kontrolu upravljanja“ ne budu promenjena ili njegova licenca opozvana - navodi se u tom dopisu.
ili
Prema ECAA pravilima, avio-prevoznici u zemljama članicama ne smeju biti u većinskom vlasništvu kompanija iz zemalja koje nisu članice ECAA sporazuma, niti se upravljanje njima sme poveriti takvim kompanijama. U slučaju Jata prvi uslov je ispunjen, pošto Etihad preuzima samo 49 odsto vlasništva, ali drugi, prema navodima Evropske komisije, nije, jer je menadžment nad Er Srbijom prebačen u ruke Etihada u narednih pet godina.Ukoliko bi Air Serbia bile oduzete privilegije koje sada uživa po osnovu ECAA sporazuma, to znači da srpski avioni ne bi mogli slobodno da lete ka evropskim destinacijama, već bi Er Srbija morala da traži posebne dozvole od svake zemlje u koju želi da leti i ta dozvola bi u svakom trenutku mogla da joj bude uskraćena.Danas je o svemu ovome postavio detaljna pitanja rukovodstvu Er Srbije, koje nije smatralo za potrebno da na njih odgovori.„Nema komentara na vaša pitanja“, bilo je sve što su u Air Serbia odgovorili.Ni u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo juče nisu imali komentar
Mozda je tu odgovor zasto nije otvorena ni jedna nova linija prema zapadu (Spanija, recimo) vec samo obnovljene stare i dodate neke prema istoku....
A da Ameri nece da kvare dobre odnose sa Arapima, opovrgava novo pismo Delte cijem zahtevu se prikljucilo i udruzenje avioprevozilaca i udruzenje pilota.
Re: Vazduhoplovi
Pitanje ko zapravo upravlja kompanijom se u velikoj meri nalazi u "sivoj zoni" koja nije precizno definisana a može podjednako da se primeni i na Air Berlin i na Darwin Airlines koji sada leti pod imenom Etihad Regional pa Evropska Komisija ne nalazi za shodno da mu preispita licencu. EU je naravno svesna ove sive zone i odlučila je da istu toleriše Srbiji. Da nisu tako odlučili, čitavog posla ne bi ni bilo.
Delta nema nikakve odnose sa MEB3 pa nema šta ni da kvari, tako da nije čudno da su oni ti koji dižu dževu (uostalom u pitanju je najveći prevoznik na svetu, može im se). Drugi američki prevoznici, pak, imaju svoje dilove sa MEB3 tako da su manje raspoloženi da dižu dževu. Zanimljivo je da Deltu niko nije pitao ko zapravo upravlja Virgin Atlanticom otkako su oni kupili 49% vlasništva u istom, ali zato eto njih da dižu uzbunu kada neko drugi radi slične stvari. Evo i jednog prigodnog teksta na tu temu.
U pitanju su veliki interesi velikih igrača ali to ne znači da je Jat trebalo da odustane od partnerstva sa Etihadom zbog toga što se, bože moj, to neće dopasti Delti.
Delta nema nikakve odnose sa MEB3 pa nema šta ni da kvari, tako da nije čudno da su oni ti koji dižu dževu (uostalom u pitanju je najveći prevoznik na svetu, može im se). Drugi američki prevoznici, pak, imaju svoje dilove sa MEB3 tako da su manje raspoloženi da dižu dževu. Zanimljivo je da Deltu niko nije pitao ko zapravo upravlja Virgin Atlanticom otkako su oni kupili 49% vlasništva u istom, ali zato eto njih da dižu uzbunu kada neko drugi radi slične stvari. Evo i jednog prigodnog teksta na tu temu.
U pitanju su veliki interesi velikih igrača ali to ne znači da je Jat trebalo da odustane od partnerstva sa Etihadom zbog toga što se, bože moj, to neće dopasti Delti.
Re: Vazduhoplovi
Taman posla da je Jat trebao da odustane od Etihada zbog Delte.
Ali da je trebalo drugacije odigrati, vise je nego ocigledno.
Ni EU a ni US nisu sisali vesla pa kao ne znaju ko vodi koju od ovih firmi. Kondic je preko noci dobio srpski pasos da bi mi, pametni, doskocili EU?
A sutra ce jedan od uslova za prikljucenje biti I ovo?
Zasto je Etihad za razliku od ostalih sestrinski firmi orocio saradnju na 5 godina?
Samo nas cekaju na prvoj krivini.
Ali da je trebalo drugacije odigrati, vise je nego ocigledno.
Ni EU a ni US nisu sisali vesla pa kao ne znaju ko vodi koju od ovih firmi. Kondic je preko noci dobio srpski pasos da bi mi, pametni, doskocili EU?
A sutra ce jedan od uslova za prikljucenje biti I ovo?
Zasto je Etihad za razliku od ostalih sestrinski firmi orocio saradnju na 5 godina?
Samo nas cekaju na prvoj krivini.
Re: Vazduhoplovi
Mi nećemo ući u EU pre 2020. godine. Moguć razlog. 

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
Mislim da je uručivanje srpskog pasoša Kondiću bilo motivisano ispunjenjem zakonskog uslova da on bude na čelu javnog preduzeća u državnom vlasništvu. Što se tiče EU, definitivno mislim da su oni dobro upoznati sa time ko će zapravo voditi kompaniju i da su odlučili da u ovom trenutku Srbiji to može da se toleriše (nasuprot, recimo, kombinaciji sa Aeroflotom kada su odlučili da nema šanse da to može). Znači, fleksibilni suzuzazu napisao: Ni EU a ni US nisu sisali vesla pa kao ne znaju ko vodi koju od ovih firmi. Kondic je preko noci dobio srpski pasos da bi mi, pametni, doskocili EU?
A sutra ce jedan od uslova za prikljucenje biti I ovo?
Zasto je Etihad za razliku od ostalih sestrinski firmi orocio saradnju na 5 godina?
Samo nas cekaju na prvoj krivini.

Neki od najvećih prevoznika u EU su u isto vreme sasvim solidno povezani i uvezani sa Etihadom na poslovnom planu - npr. Air France. Čak ni Lufthansa, kojoj je Etihad upao pravo u dvorište ulaskom u Air Berlin i Darwin, nije preduzela neke kontramere jer im je trenutno u prvom planu obračun sa TK sa kojima ovih dana raskidaju codeshare ugovore iako su u istoj alijansi

Etihad sve i da izađe iz Jata posle pet godina, neće ugasiti kompaniju nego će je ostaviti Srbiji. Ako je suditi po onome što su do sada uradili, ostaviće je u mnogo boljem stanju od onog u kojem su je zatekli. Videćemo, uostalom.
Re: Vazduhoplovi
A sta je to do sada Etihad uradio da pomogne nasem avioprevozniku?
Pre tvog odgovora uputio bih te na ranije postove, cisto da se ne ponavljamo.
Pre tvog odgovora uputio bih te na ranije postove, cisto da se ne ponavljamo.