Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Ix.
Reactions:
Postovi: 48
Pridružio se: 20 Jan 2014, 08:59

Re: Vazduhoplovi

Post od Ix. »

Uradili su sve ono što je Srbija sama mogla sto puta da uradi, a nije. I ne bi nikada uradila. Zašto u Srbiji uvek mora da se dotera do duvara pa onda traže spasioci po sistemu "daj šta daš", za mene ostaje misterija. Jednom, dvaput, još bih i razumeo, ali baš svaki put i baš toliko sistematski... To je ozbiljan fenomen.

Bilo kako bilo, Jat dalje nije mogao i to nije krivica Etihada niti ga je Etihad uništio. Srbija se obratila šeiku, ispalo je da Jat može da se uklopi u ovu Etihadovu strategiju pravljenja alijanse od gubitaša ili polugubitaša širom sveta, i to je to. Više sreće nego pameti, inače bi nam verovatno već ovog meseca Wizz bio nacionalni prevoznik.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4642
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Nesto sam definitivno propustio :oops:

I dalje mi nije jasno sta je to ETIHAD uradio da pomogne nasem prevozniku ?

Onako.... par stvari.... dve-tri....
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Nametnuo nam Airbuse - time su svi naši piloti postali beskorisni.
Nametnuo nam V2500 motore (a mogao je da uzme Airbuse sa CFM-ovima) - time su svi naši mehaničari postali beskorisni.

Lepa "pomoć", nema šta. :mrgreen:
Ђенерал Јанковић
Ix.
Reactions:
Postovi: 48
Pridružio se: 20 Jan 2014, 08:59

Re: Vazduhoplovi

Post od Ix. »

zuzazu napisao: I dalje mi nije jasno sta je to ETIHAD uradio da pomogne nasem prevozniku ?
Preuzeo je upravljanje kompanijom.

Iz tog preuzimanja je direktno proistekla obnova flote, promena biznis modela, obnavljanje ukinutih linija, uvođenje novih linija, nov brend, nov proizvod, drugačiji odnos kabinskog osoblja...

Kao prvi rezultat te pomoći, broj putnika je počeo da se povećava a to je glavni cilj svakog prevoznika. Posao je utoliko teži što ne ide od nule već iz debelog minusa u koji je Jat bio potonuo, i sada treba ubediti masu ljudi da je to sada nešto drugačije i bolje, što vredi probati. To ne može preko noći, potrebno je vreme. Ali neki rezultati se već vide.
Ix.
Reactions:
Postovi: 48
Pridružio se: 20 Jan 2014, 08:59

Re: Vazduhoplovi

Post od Ix. »

snork napisao:Nametnuo nam Airbuse - time su svi naši piloti postali beskorisni.
Nametnuo nam V2500 motore (a mogao je da uzme Airbuse sa CFM-ovima) - time su svi naši mehaničari postali beskorisni.
Piloti nisu postali beskorisni. Eno ih na obuci, vratiće se sa A319 licencama i uredno će leteti za Er Srbiju.

Tehnika takođe može da se iscima i sertifikuje za još jedan tip motora, to nije neki megapoduhvat.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4642
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ix. napisao:Jer predmet ugovora je gotovo tipsko ustupanje zaposlenih drugoj firmi, toga recimo ima puno u firmi u kojoj radim (s tim da se ne radi o pilotima i nije u pitanju javno preduzeće).
Ix, pojavio si se ovde 20. Jan i do sada imas 16 postova, svi u temi Vazduhoplovi i ni jedan strucan komentar o avionima, vec su svi na temu ugovora AS i Etihada. Vidim i da baratas medjunarodnim ugovorima aviokompanija i situacijom na aviotrzistu sto bi trebalo da znaci da si upucen u avijaciju.

Nekako mi se cini da predstavljas necijeg drvenog advokata jer u poslednjem pitanju koje sam postavio (namerno, jer ne mozes da das ni jedan razlozan odgovor) poceo si da odgovaras demagoski, bez argumenata. Cak sam te i uputio na ranije postove gde su forumasi sto kroz diskusiju, sto dokumentovano, izneli nelogicnosti saradnje ove dve kompanije.

Da, Etihad jeste postavio svoj menadzment. To nije sporno.

Nov brend? Miroslavljevo jevandjelje na repu? I to smo ovde pricali. Ozbiljnu stvar preuzeli sa neta. Izadji na strucne sajtove da vidis sta ljudi koji su zavrsili skole za graficki dizajn misle o ovome. Da se ne ponavljam.

Ne, broj zaposlenih nije smanjen, moze se videti na sajtu APR. Jednima dat otkaz, drugi dovedeni.

Ne, Etihad nije dao ni dolara za nasu kompaniju. Avione je iznajmila Srbija (po trzisnoj ceni). Piloti sa Airbus licencama ne lete vec tri meseca.

Ne, njihovo skolovanje nije platio Etihad vec Srbija. Sve sto je uradjeno, nove uniforme, skolovanja... sve je to platila Srbija.

Od jednom iz vlasnickih knjiga saznajemo da je zapravo Jat vlasnik T1 a sve ove godine ta cinjenica je bila negirana. Nije to jedina stvar ciji je vlasnik Jat a koriste drugi.

Hotele i celokupan accommodation po beogradskim hotelima, pitaj Boga koliko menadzera iz Etihada placa Srbija.

Za to nam nije trebao strani mozak, vec zeleno svetlo mocnika koji vode drzavu.

Stare stjuardese mogle su biti poslate na program odavno i dovedene nove, ni za to nam nije trebao Etihad.

Uniforme su mogle biti sasivene u Nicola's, a ne u Bangladesu za 2000 USD, a i to placa Srbija.

AS je samo obnovila stare linije Jat (Prag, Banja Luka, Solun, Tel Aviv) i otvorila par novih - Sofija, Varna, Bukurest. Oslo, Helsinki... Ni za to nam nije trebao Etihad.

Price o punjenju aviona i povecanju broja putnika mozes da pricas forumasima, ali tesko da mozes i meni, jer savrseno dobro znam iz prve ruke koliko je putnika na kojoj liniji.

U Tehnici nista ne rade za dobijanje licenci za nov tip motora. Megapoduhvat nije, ali obuka i dobijanje licenci kao i samo savladavanje tehnologije zahteva vise vremena nego kod pilota za skolovanje. O nabavci alata da ne pricam...

Jel mozes da kazes zasto su dva Busa u registru UAE? Jel znas kakve to poslodice vuce po nase posade?

Jel ti normalno da ketering jedne kompanije koja tek treba da stane na svoje noge, bude bolji od ketringa jednog Turkisa ili Luftike? Sarme i proje? Porcelanski tanjiri i metalni escajg u ekonomiji. Ko je ovde lud?

Sto rece neko ovde, da ne prodjemo kao : mentalno razgibavanje" :-|

Sto se mene licno tice, ja u tu ludnicu ne idem, ali mi je krivo kada vidim kakvi dundjeri upropastavaju (i dalje) vazduhoplovstvo (ne samo Jat) jedne zemlje.

Pogledajte ove slike... Dubai 1960-1969.


Slika

Slika


Beograd 1965


Slika


Slika
Poslednja izmena od zuzazu u 28 Jan 2014, 11:55, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24716
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

Pa dobro, nije bas samo igrom slucaja da smo mi posle 50 godina tu gde jesmo, a oni tamo gde jesu. Da ne bude zabune, uopste ne kazem da je ugovor sa Etihadom nesto pozitivno.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20546
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

JAT tehnika neće ni ići na Airbus. To Etihad sam radi i hoće da oformi ovde svoje održavanje. Da li je tačno ne znam, ali tako je sada sa Airbusima ovde, imaju svoje mehaničare i inženjere.
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od kvcali »

bilo kako bilo da etihad nije usao kakoo god usao, jat bi propao , kao i sve ostale firme koje su nekad bile pojam, FAP, IMK Krusevac, MIN, Gosa, FVK, Magnohrom, Krusik, Sloboda, PPT..... i sve ostale, takav smo narod, malo su tome doprinele sankcije, ratovi , bombardovanje, i krizni stabovi, ali i kasno ukljucenje u svet totalno nepoznat svet trzisnog poslovanja, svest naseg naroda je jos u osamdestim godinama, a percepcija drzave da nama vladaju turci i da ih treba zeznuti, zato smo mi tu gde jesmo a oni iz onog peska i prasine tamo gde jesu, nazalost.
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

"Ljudi iz kabineta Prvog potpredsednika su direktno učestvovali u fijasku oko Vršačkih vinograda", navodi Radulović i dodaje da su "direktno iz kabineta i bez znanja Ministarstva privrede, išli nalozi direktorki Fonda za razvoj da skida blokade za pojedine tajkunske firme." U tom kontekstu naveo je i "štetan tajni ugovor Republike Srbije, JAT-a i Etihada, a posebno njegova vanstitucionalnu implementaciju".
http://www.blic.rs/Vesti/Politika/43811 ... ar-reformi
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Rakhil »

http://www.privreda.gov.rs/newsitem.php?h=1&id=8100

Bolje procitati original, Blic je izostavio jako bitne delove
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20546
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

I to kaže dojučerašnji ministar, kojeg su sami postavili. I onda se pitamo zašto je Srbija tu gde jeste.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48159
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Nastavite u toj temi, ova neka ostane samo za vazduhoplove.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

zuzazu napisao:
Pogledajte ove slike... Dubai 1960-1969.


Slika

Slika


Beograd 1965


Slika


Slika
B747 je imao prvi let 1969 godine, dakle ovaj Qvantas je negde 70tih snimljen, mada nebitno jer je tada JAT bio pojam za ove iz peska.
Slika
Ix.
Reactions:
Postovi: 48
Pridružio se: 20 Jan 2014, 08:59

Re: Vazduhoplovi

Post od Ix. »

zuzazu napisao: Ix, pojavio si se ovde 20. Jan i do sada imas 16 postova, svi u temi Vazduhoplovi i ni jedan strucan komentar o avionima, vec su svi na temu ugovora AS i Etihada. Vidim i da baratas medjunarodnim ugovorima aviokompanija i situacijom na aviotrzistu sto bi trebalo da znaci da si upucen u avijaciju.

Nekako mi se cini da predstavljas necijeg drvenog advokata jer u poslednjem pitanju koje sam postavio (namerno, jer ne mozes da das ni jedan razlozan odgovor) poceo si da odgovaras demagoski, bez argumenata. Cak sam te i uputio na ranije postove gde su forumasi sto kroz diskusiju, sto dokumentovano, izneli nelogicnosti saradnje ove dve kompanije.
Pojavio sam se nakon što sam naišao na forum i malo ispratio temu. Ne mogu da podesim dan svog registrovanja pet godina u prošlost niti da za sedam dana naštancujem hiljadu postova, doprinosim koliko doprinosim. Ne ostavljam stručne komentare o avionima jer nisam pilot niti avio inženjer, znam ponešto o komercijalnoj avijaciji i često letim pa eto, iz tog ugla iznosim svoje mišljenje. Ne radim za Etihad a Jat nisam koristio godinama. Eto, toliko o meni, a ti reci ako treba dalje da dokazujem da nisam plaćeni arapski advokat.

Što se tiče pitanja koje si postavio, dao sam ti argumentovan odgovor ali nekako mi se čini da ti toliko prezireš Arape, Etihad, Kondića ili šta/koga već, da svaki od tih argumenata potpuno izignorišeš i onda mi kontriraš nečim što ja uopšte nisam pominjao niti smo se oko toga sporili.

Kako to npr. izgleda? Tako što si mi taksativno nabrojao šta je sve Srbija platila u ovom poslovnom poduhvatu iako ja nigde nisam napisao da je Etihad nešto platio. Pitao si kako je Etihad pomogao našem prevozniku, ja sam rekao da je pomogao preuzimanjem uprave i povlačenjem određenih poteza, nigde nisam rekao da su dali neke pare jer o tome nemam podatke. Ti imaš podatke da je sve platila Srbija i ja to ne sporim.

Šta sam ja naveo kao argumente:
- preuzeto upravljanje (oko toga smo se složili)
- obnova flote (nisam rekao da je Etihad platio obnovu već da je njihova uprava obnovila flotu, što je činjenica baš kao što je činjenica da sve prethodne uprave to nisu uradile a mogle su)
- obnavljanje ukinutih linija ("samo" to i ništa više, pa zašto prethodne uprave nisu obnavljale linije nego su ih jednu po jednu ukidale, ako smo tako prepametni i ne treba nam tamo neki Etihad?)
- otvaranje novih linija ("samo" Sofija, Varna i Bukurešt, pa zašto ih prethodne uprave nisu otvorile ako smo tako prepametni i ne treba nam tamo neki Etihad? Ili je možda mrski Arapi trebalo da u prva tri meseca otvore JFK, GIG, SIN i NRT kako bi dokazali da znaju nešto o ovom poslu?)
- nov brend (možda je najružniji na svetu ali je nov i uveden je; šta je sprečavalo prethodne uprave da rebrendiraju kompaniju ako smo tako prepametni i ne trebaju nam tamo neki Arapi koji su ganjali kamile po pustinjama dok smo mi jeli zlatnim kašikama?)
- nov proizvod (možda je preteran ali je nov i uveden je)
- drugačiji odnos kabinskog osoblja (ovo je tek nešto što je svaka prethodna uprava mogla da uradi sa malo ili nula troškova, ali naravno nikada nije)

To su bili moji argumenti. Nisam pričao o obuci pilota i stjuardesa, niti o uniformama, a još manje o smanjenju broja zaposlenih. To su tvoji argumenti.

Zašto su dva A319 u registru UAE, ne znam.

Broj putnika jeste porastao, s tim da Air Serbia ima prosečan LF od oko 55% a on je ostvaren odličnim punjenjima na nekim linijama i katastrofalnim punjenjima na nekim drugim. Taj procenat je za sada negde u rangu Jata i koliko se ja razumem u avio biznis, mora značajno da poraste kako bi poslovanje bilo održivo a kompanija profitabilna. Ali isto tako znam da se prosečno punjenje od 75% ne ostvaruje preko noći i da se do njega stiže uz puno truda i rada.

Sve ovo sam ja već napisao u 16 postova koje si ili čitao dijagonalno ili ih uopšte nisi čitao jer si spreman da mi na keca aplaudiraš ako odvalim da je cilj čitave ove arapske zavere da se šeici dočepaju milijardu dolara vrednih slotova u SAD, ali ako kažem nešto kontra te priče proglasićeš me za Etihadovog advokata. Nije mi doduše jasno zašto jer ja tebi nisam lepio bilo kakve etikete.

Poenta je, još jednom, vrlo jednostavna: za to što je na kraju došao tamo neki Etihad da Srbe uči avio biznisu, nije kriv ni Etihad ni Arapi nego su krivi pre svega Srbi. Oni su doterali Jat na 170 miliona evra duga, pet operativnih aviona i red letenja koji je, onako redukovan i osakaćen, svako malo doživljavao kompletan raspad kada jedan od tih preostalih aviona ispadne iz rotacije. Jat su dotle doveli ne Arapi, ne Kinezi, ne Liliputanci, nego Srbi koji su upravljali Jatom onako kako su upravljali.

Dokle je to još moglo tako? Dok ne nateramo dug na 200, 300, 500 miliona...? Milijardu? Verovatno bi tako i bilo ali sudbine klete, ponestalo para, država jedva pronalazi gde će da se zaduži za plate ćatama i policiji, kakav crni Jat...

Tako se došlo u poziciju "gasi ili daj bilo kome". I eto, dali su bilo kome. Da su ga likvidirali i tako sprečili da dinar više izađe iz našeg džepa u taj projekat, ko bi bio kriv za to što Jata više nema u bilo kakvom obliku? Da ne bi možda bio kriv Etihad?

Možda bi sve to ispalo mnogo bolje da političari nisu vezivali ruke stručnjacima iz Jata i terali ih da rade onako kako oni nisu hteli? Možda je tako, možda je Jat zaista prštao od genijalaca čije genijalne ideje nikada nisu zaživele zbog politike, ali to ne menja činjenicu da je bunar presušio i više se nije moglo dalje. Za šta, još jednom, nisu krivi Arapi.

I možda čitav projekat propadne, pa šta? Propao bi i ovako i onako, sada će barem neko nešto pokušati pa se možda iznenadimo.

Ne verujem političarima, ne volim tajne ugovore, ali stvarno nemam sluha za te polurasističke priče o zlim Arapima koji su došli da odnesu milijardu dolara vredno srpsko zlato koje je samo čekalo par poštenih i patriotski nastrojenih upravitelja pa da zasija punim sjajem.
Odgovori