Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Ix.
Reactions:
Postovi: 48
Pridružio se: 20 Jan 2014, 08:59

Re: Vazduhoplovi

Post od Ix. »

zuzazu napisao: @ljubitelj me je u Ratnoj Tehnici proglasi NATOvcem jer imam prijatelje koji su tamo sluzbovali i ne mirisem hvalospeve o svakom djubretu koje Rusi naprave.

@dzoni_m me je prozvao rusofilom u ovoj temi, kada sam rekao da smo trebali potpisati ugovor sa Aeroflotom

a ti me prozivas da prezirem Arape i pricam polurasisticke price o zlim Arapima

Aj se vi lepo dogovorite, gde cete da me svrstate, posto ovako nesto ne ide.... mislim da su vam ostali jos Jevreji.

Kada nema argumenata, Srbi prelaze na etiketiranje, ko je sa kim i za koga. A ko protiv koga?

Tvoje postove sam citao vise puta, jer mi se do poslednjih cinilo da znas o cemu pises, tako da ti ni opservacija da nisam citao tvoje postove ne stoji. Ali zato, da si ti malo bolje prosao kroz ono sto je vec postovano, video bi da je o svemu ovome vec dosta obalavljeno, kako o grafici na repu, tako i o tome ko je izneo pare iz Jat-a i osakatio ga.

Sve sto sam nabrojao, a ti u svom postu kao odgovor ponovio - nije uradio Etihad.

Sve je platila Srbija, i sve sto se sada radi, kao predlog je odavno dolazilo iz Jat-a ali je uvek negde u vladi minirano. Igrom slucaja znam i za pregovore za uzimanje B737-700 i Buseve. Sve sto je bilo prakticno zavrseno, na kraju nije dobilo zeleno svetlo iz vlade.

Do preuzimanja Jat-a projektovani gubitak bio je 20 mil za 2013. Posto je vecinski vlasnik tj Srbija, utrcao za sve ono gore nabrojano (jer sada od jednom sve moze), od cega je najveci trosak wet lease aviona kao najskuplja opcija liza, skolovanje letackih posada u Berlinu koje sada sede besposlene a lete tranci i kabinskih posada u Abu Dabiju, odrzavanje politickih linija kao npr Banja Luka (koja je najmanje tri puta uvodjena i ukidana u vreme Jat) jedva cekam da neko kaze ako u opste sme, koliki je gubitak zaista bio na kraju godine.

Svaki istinski srpski avijaticar, branice srpsko vazduhoplovstvo, ono sto je ostalo od njega, ili ono sto je nekada bilo. Zato ja i pisem sve ovo. Ne zato sto mrzim Arape, Kondica, Etihad i sta si mi sve spocitao - nego ne podnosim svakoga ko i malo okruni ovaj deo nase slavne avijacije. Da je to tako kao sto ja govorim dokazuje i broj podnetih zahteva za penziju pilota Jat-a koji ne zele da rade u novoj kompaniji pod onakvim uslovima. Radi se o ljudima koji su stekli prvi i dovoljan uslov a koji bi se u svakoj kompaniji sa oko 53god zivota smatrani za kapetane u najboljim godinama.
Ni to neces videti u novinama, ali ce ti marketing sluzba predstaviti prve tri zene pilota u srpskoj civilnoj avijaciji, a ti uskliknuti - "Bravo novi menadzment!"

Iznesi svoje misljenje na koje imas pravo, ali se nemoj baviti etiketiranjem i spocitavanjem, te pretpostavkama. Ruzno je. Do sada si 100% u krivu.
Nije mi bila namera da te etiketiram tako da ti se izvinjavam ako sam to učinio. Nadam se mogu i ja da nastavim bez etikete Etihadovog advokata?

Da ponovim, ne sporim da je Srbija platila ono što je do sada urađeno. Radi se samo o tome da je nešto konkretno urađeno, za razliku od prethodnih vremena kada je uvek sve ostajalo isto, zatim bivalo još gore, a nikada se ništa nije menjalo. Ne sporeći kvalitet srpskih avijatičara, nisam baš ubeđen da bi naša uprava bila u stanju da napravi profitabilan biznis model za Jat. Rđava uprava je višedecenijska boljka u Srba, tehničko znanje i kvalifikacije nikada nisu bili problem.

Ali kako god da okreneš, do ulaska Etihada Jat je samo propadao i iz godine u godinu bio u sve gorem stanju. Ono što se desilo u januaru i februaru prošle godine je bio početak samrtnog ropca, bez da ulazimo u to kako je do toga došlo. Tako je jednostavno bilo.

Pokušaj da se staviš u položaj prosečnog nezainteresovanog srpskog putnika (poreskog obveznika) koji nema veze sa avijacijom i ne razlikuje vertikalni stabilizator od stajnog trapa. Šta on ima na raspolaganju od opcija?

1. Redovan godišnji gubitak starog Jata od nekih 20-25 miliona, bez Etihada u priči.
2. Godišnji gubitak od 25-30 miliona sa Etihadom u priči (videćemo kada uskoro bude objavljen finansijski izveštaj, to ne može da se eskivira).

To je u oba slučaja 3-4 evra po glavi stanovnika, malo više po glavi poreskog obveznika. Ja nemam problem da dam državi i 50 evra godišnje da ga potroši na avijatičarski sektor (na stranu šta bi država zaista uradila sa tim novcem), verujem da nemaš ni ti, ali koliko to dotiče naše sugrađane? Da li je većini njih zaista bitno da Jat i uopšte avijacija u Srbiji postoji ili im je svejedno da li ih prevozi W6, LH, SU, TK... samo da prođu što jeftinije?

Gledano dakle iz njihovog ugla, šta oni dobijaju u gore navedenim opcijama?

1. Pet matorih aviona u letnom stanju, red letenja podložan svim mogućim improvizacijama, kašnjenjima i otkazivanjima, nastavak gubitaka usled štetočinskog delovanja države, izgledna likvidacija kompanije.
2. Osvežena i obnovljena flota, obnovljen i stabilizovan red letenja, nov proizvod (bolji od starog), kakvi-takvi izgledi da kompanija opstane i od naredne godine najzad postane profitabilna.

Nemoj pogrešno da me shvatiš ali zašto bi njih u ovoj varijanti bilo briga za avijatičare i njihovu tradiciju? I zašto bi ih bilo briga da li je neko već imao tu ideju ali su ga političari sapleli? Nije to moj stav, ja se samo pribojavam da Srbi nisu baš previše solidaran narod niti im je u ova vremena opšteg raspada i kolapsa stalo do bilo kakvog opšteg dobra. Oni gledaju šta imaju za sebe u svemu tome, a osnovna logika je daj šta daš, samo da je jeftino. Trenutno se Er Srbijom može leteti jeftinije nego što se ikada moglo leteti Jatom, i to ljudi primećuju. Da, to je damping koji traje već mesecima i još će potrajati jer nema drugog načina da se putnici privole isprobati nov brend i proizvod, ali je činjenica da se Er Srbija sada pojavljuje kao najpovoljnija opcija na gomili letova, što direktnih što povezanih. I ljudi će uglavnom na osnovu toga formirati stav, a ne na osnovu toga ko je platio lizing A319.

Imam par prijatelja, bivših Jatovaca, koji se ljute na mene kada im ovo kažem. Njima Jat znači mnogo više nego meni a pogotovo više nego prosečnom Srbinu koji bi da se preveze do centra Londona za 50 evra. Ja znam kako se oni osećaju gledajući sudbinu firme u kojoj su ispekli zanat ali vremena su takva kakva su. Avio kompanije su postale skupe igračke za koje malo koja država ima para, mali igrači nestaju, veliki se ukrupnjavaju. Sad se sve vrti oko putnika a putnici imaju više opcija na raspolaganju nego ikada.

Ne zaboravi da je Republika Srbija i dalje većinski vlasnik kompanije tako da kada plaća te silne troškove Er Srbije, plaća ih za svoju kompaniju. Etihad može sutra da izađe iz posla ali neće odneti kompaniju sa sobom, kao što ni US Steel nije odneo železaru u koju su solidno uložili i koja je dobro radila dok joj kriza nije presudila.

Lično mislim da kompanija kao što je Etihad, sa onakvom zaleđinom kakvu uživa, ima daleko preča posla nego da pljačka Jat iz kojeg jedva da je ostalo još nešto da se opljačka. Oni igraju svoju globalnu igru u kojoj praktično nemaju pravo na grešku. Reputacija pljačkaša i prevaranata je poslednja stvar koja treba i njima i njihovom generalnom direktoru. Čovek ima titulu najboljeg avio direktora na svetu i sad treba da je ublatnjavi radi... čega? Ruiniranog prevoznika odvaljenog od dugova, čiji avioni u letnom stanju su se mogli nabrojati na prste jedne ruke? Pa ako će da se blamira, cenim da će se blamirati zbog nečeg privlačnijeg?

Er Srbija će opravdati svo ovo ulupavanje para ako sledeću godinu završi u plusu i to je tako pa je tako. A mi ćemo ih pratiti i gledati šta se dešava. Ako se ispostavi da sam naivno naseo na neku veliku prevaru, veruj mi da neću imati nikakav problem da se pospem katranom i perjem. Samo mislim da je još uvek rano za konačan sud. Treba da prođe najmanje jedna godina, možda i duže, pre nego što definitivno zaključimo da li je nešto dobro urađeno ili je Srbija još jednom opljačkana.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ljubitelj »

zuzazu napisao: @ljubitelj me je u Ratnoj Tehnici proglasi NATOvcem jer imam prijatelje koji su tamo sluzbovali i ne mirisem hvalospeve o svakom djubretu koje Rusi naprave.
Na cemu li si ti? Citas li ti ista ili samo pises ? :rofl:
Ovako moram da bi te probudio, nesto si debelo izmislio i sam sebe izmanipulisao. Ja nisam pisao u toj temi niti imam pojma sta te zulje, a ovo sto si naveo je apslutna neistina.

Smatracu da je omaska u pitanju i da si nesto pobrkao u zaru svoje borbe protiv svih.
Ne ocekujem izvinjenje, dovoljno je da ne odgovoris na ovu poruku a usput ti zelim da radis svoj posao na najbolji moguci nacin. Nadam se i prestanes da vidis svuda oko sebe @ljubitelj. Aj uzdravlje :zbunjen:
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Brat mi javio danas na letu za Atinu, Air Serbia A319 kapetan sofer Spanac Rafael Monti. Dakle jos nema nasih pilota sofera :mrgreen:
Slika
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od NexT »

Red letenja se jeste smirio ali i dalje nije nesto preterano tacan.

Kasnjenja 15-20 minuta su klasika i dalje. Pri sletanju malo redje, ali retko koji poleti na vreme.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

E, to mi nije jasno, kad kasni u polasku, pa još sa svog matičnog aerodroma. Za takve stvari nema opravdanja.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24716
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

Meni se to desilo u Dubaiju. Problem je bio sto su neciji prtljag skidali sa aviona i dok to nisu zavrsili nije bilo kretanja.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Vazduhoplovi

Post od Scuderia »

Slika
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Kopilot fotka, lepa slika :)
Slika
Heineken
Reactions:
Postovi: 6434
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Vazduhoplovi

Post od Heineken »

Odlicna.... :bravo:
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21822
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza »

Baš je dobra.

Vrte se danas 29tke oko Bataje.

Tapatalk 4
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48159
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Cica Maca
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca »

Slika
Ix.
Reactions:
Postovi: 48
Pridružio se: 20 Jan 2014, 08:59

Re: Vazduhoplovi

Post od Ix. »

NexT napisao:Kasnjenja 15-20 minuta su klasika i dalje. Pri sletanju malo redje, ali retko koji poleti na vreme.
Treba imati u vidu i da BEG daje informacije o "stvarnom" poletanju tj. uzletanju sa rulne staze. Mnogi aerodromi daju vreme odvajanja od gejta kao vreme poletanja, a od odvajanja od gejta do stvarnog poletanja ume da prođe po desetak minuta, naročito u špicevima.

Mada stoji i da su drugi prevoznici, kako god da okreneš, uglavnom tačniji u poletanjima.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

dragvorl napisao:Meni se to desilo u Dubaiju. Problem je bio sto su neciji prtljag skidali sa aviona i dok to nisu zavrsili nije bilo kretanja.
Zato se na BEG svojevremeno praktikovalo "prepoznavanje prtljaga". Lepo sa gejta siđeš stepenicama na zemlju pored aviona, tu čeka sav prtljag na gomili, svako pokaže svoj i onda se samo to utovari u avion. Odlična anti-teroristička mera. :D Onda se stepenicama sa zemlje penješ u avion. Žao mi je što nisam slikao JAT-ov DC-10 kad sam tako imao priliku da ga obiđem sa svih strana, iz neposredne blizine.

Inače, JAT nikada nije štedeo gorivo, i uglavnom su nadoknađivali manja kašnjenja (ili čak i veća, kada je reč o B727 i DC-10). Da citiram čuveni video klip koji ste svi gledali (JAT B727, kačeno je i u ovoj temi): "polazimo kasnije, dolazimo ranije, gde to ima". :D

Pisao sam ranije kako sam sa DC-10kom do Londona leteo ravno dva sata (prosečna brzina tačno 1000 km/h), mada je to logično, jer je za tako kratak let nosio verovatno 100 tona goriva manje nego za neki full load - max. distance.

B737 nije baš bio šampion brzine, ali JAT-ovcima nije bio problem da ga teraju max. mogućom brzinom. Sada će sa ovim i inače anemičnim Airbusovima krenuti da dave i štede gorivo...
Ђенерал Јанковић
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

ljubitelj napisao:
zuzazu napisao: @ljubitelj me je u Ratnoj Tehnici proglasi NATOvcem jer imam prijatelje koji su tamo sluzbovali i ne mirisem hvalospeve o svakom djubretu koje Rusi naprave.
Na cemu li si ti? Citas li ti ista ili samo pises ? :rofl:
Ovako moram da bi te probudio, nesto si debelo izmislio i sam sebe izmanipulisao. Ja nisam pisao u toj temi niti imam pojma sta te zulje, a ovo sto si naveo je apslutna neistina.

Smatracu da je omaska u pitanju i da si nesto pobrkao u zaru svoje borbe protiv svih.
Ne ocekujem izvinjenje, dovoljno je da ne odgovoris na ovu poruku a usput ti zelim da radis svoj posao na najbolji moguci nacin. Nadam se i prestanes da vidis svuda oko sebe @ljubitelj. Aj uzdravlje :zbunjen:

Izvinjavam se, potpuno si u pravu. Napravio sam omasku i zamenio te sa stanovitim, cini mi se Jaksom, koji je dosta konfuzno i nerealno pisao u temi ratna tehnika. Do zabune je doslo verovatno zbog toga sto je i tvoj stil dosta konfuzan, tj. niko ne moze da pohvata u kojoj dimenziji zivis.

Ne zaludjuj se da sam opsednut tvojim likom i delom i hvala na lepim zeljama.

Aj i ti uzdravlje
Odgovori