Nije mi bila namera da te etiketiram tako da ti se izvinjavam ako sam to učinio. Nadam se mogu i ja da nastavim bez etikete Etihadovog advokata?zuzazu napisao: @ljubitelj me je u Ratnoj Tehnici proglasi NATOvcem jer imam prijatelje koji su tamo sluzbovali i ne mirisem hvalospeve o svakom djubretu koje Rusi naprave.
@dzoni_m me je prozvao rusofilom u ovoj temi, kada sam rekao da smo trebali potpisati ugovor sa Aeroflotom
a ti me prozivas da prezirem Arape i pricam polurasisticke price o zlim Arapima
Aj se vi lepo dogovorite, gde cete da me svrstate, posto ovako nesto ne ide.... mislim da su vam ostali jos Jevreji.
Kada nema argumenata, Srbi prelaze na etiketiranje, ko je sa kim i za koga. A ko protiv koga?
Tvoje postove sam citao vise puta, jer mi se do poslednjih cinilo da znas o cemu pises, tako da ti ni opservacija da nisam citao tvoje postove ne stoji. Ali zato, da si ti malo bolje prosao kroz ono sto je vec postovano, video bi da je o svemu ovome vec dosta obalavljeno, kako o grafici na repu, tako i o tome ko je izneo pare iz Jat-a i osakatio ga.
Sve sto sam nabrojao, a ti u svom postu kao odgovor ponovio - nije uradio Etihad.
Sve je platila Srbija, i sve sto se sada radi, kao predlog je odavno dolazilo iz Jat-a ali je uvek negde u vladi minirano. Igrom slucaja znam i za pregovore za uzimanje B737-700 i Buseve. Sve sto je bilo prakticno zavrseno, na kraju nije dobilo zeleno svetlo iz vlade.
Do preuzimanja Jat-a projektovani gubitak bio je 20 mil za 2013. Posto je vecinski vlasnik tj Srbija, utrcao za sve ono gore nabrojano (jer sada od jednom sve moze), od cega je najveci trosak wet lease aviona kao najskuplja opcija liza, skolovanje letackih posada u Berlinu koje sada sede besposlene a lete tranci i kabinskih posada u Abu Dabiju, odrzavanje politickih linija kao npr Banja Luka (koja je najmanje tri puta uvodjena i ukidana u vreme Jat) jedva cekam da neko kaze ako u opste sme, koliki je gubitak zaista bio na kraju godine.
Svaki istinski srpski avijaticar, branice srpsko vazduhoplovstvo, ono sto je ostalo od njega, ili ono sto je nekada bilo. Zato ja i pisem sve ovo. Ne zato sto mrzim Arape, Kondica, Etihad i sta si mi sve spocitao - nego ne podnosim svakoga ko i malo okruni ovaj deo nase slavne avijacije. Da je to tako kao sto ja govorim dokazuje i broj podnetih zahteva za penziju pilota Jat-a koji ne zele da rade u novoj kompaniji pod onakvim uslovima. Radi se o ljudima koji su stekli prvi i dovoljan uslov a koji bi se u svakoj kompaniji sa oko 53god zivota smatrani za kapetane u najboljim godinama.
Ni to neces videti u novinama, ali ce ti marketing sluzba predstaviti prve tri zene pilota u srpskoj civilnoj avijaciji, a ti uskliknuti - "Bravo novi menadzment!"
Iznesi svoje misljenje na koje imas pravo, ali se nemoj baviti etiketiranjem i spocitavanjem, te pretpostavkama. Ruzno je. Do sada si 100% u krivu.
Da ponovim, ne sporim da je Srbija platila ono što je do sada urađeno. Radi se samo o tome da je nešto konkretno urađeno, za razliku od prethodnih vremena kada je uvek sve ostajalo isto, zatim bivalo još gore, a nikada se ništa nije menjalo. Ne sporeći kvalitet srpskih avijatičara, nisam baš ubeđen da bi naša uprava bila u stanju da napravi profitabilan biznis model za Jat. Rđava uprava je višedecenijska boljka u Srba, tehničko znanje i kvalifikacije nikada nisu bili problem.
Ali kako god da okreneš, do ulaska Etihada Jat je samo propadao i iz godine u godinu bio u sve gorem stanju. Ono što se desilo u januaru i februaru prošle godine je bio početak samrtnog ropca, bez da ulazimo u to kako je do toga došlo. Tako je jednostavno bilo.
Pokušaj da se staviš u položaj prosečnog nezainteresovanog srpskog putnika (poreskog obveznika) koji nema veze sa avijacijom i ne razlikuje vertikalni stabilizator od stajnog trapa. Šta on ima na raspolaganju od opcija?
1. Redovan godišnji gubitak starog Jata od nekih 20-25 miliona, bez Etihada u priči.
2. Godišnji gubitak od 25-30 miliona sa Etihadom u priči (videćemo kada uskoro bude objavljen finansijski izveštaj, to ne može da se eskivira).
To je u oba slučaja 3-4 evra po glavi stanovnika, malo više po glavi poreskog obveznika. Ja nemam problem da dam državi i 50 evra godišnje da ga potroši na avijatičarski sektor (na stranu šta bi država zaista uradila sa tim novcem), verujem da nemaš ni ti, ali koliko to dotiče naše sugrađane? Da li je većini njih zaista bitno da Jat i uopšte avijacija u Srbiji postoji ili im je svejedno da li ih prevozi W6, LH, SU, TK... samo da prođu što jeftinije?
Gledano dakle iz njihovog ugla, šta oni dobijaju u gore navedenim opcijama?
1. Pet matorih aviona u letnom stanju, red letenja podložan svim mogućim improvizacijama, kašnjenjima i otkazivanjima, nastavak gubitaka usled štetočinskog delovanja države, izgledna likvidacija kompanije.
2. Osvežena i obnovljena flota, obnovljen i stabilizovan red letenja, nov proizvod (bolji od starog), kakvi-takvi izgledi da kompanija opstane i od naredne godine najzad postane profitabilna.
Nemoj pogrešno da me shvatiš ali zašto bi njih u ovoj varijanti bilo briga za avijatičare i njihovu tradiciju? I zašto bi ih bilo briga da li je neko već imao tu ideju ali su ga političari sapleli? Nije to moj stav, ja se samo pribojavam da Srbi nisu baš previše solidaran narod niti im je u ova vremena opšteg raspada i kolapsa stalo do bilo kakvog opšteg dobra. Oni gledaju šta imaju za sebe u svemu tome, a osnovna logika je daj šta daš, samo da je jeftino. Trenutno se Er Srbijom može leteti jeftinije nego što se ikada moglo leteti Jatom, i to ljudi primećuju. Da, to je damping koji traje već mesecima i još će potrajati jer nema drugog načina da se putnici privole isprobati nov brend i proizvod, ali je činjenica da se Er Srbija sada pojavljuje kao najpovoljnija opcija na gomili letova, što direktnih što povezanih. I ljudi će uglavnom na osnovu toga formirati stav, a ne na osnovu toga ko je platio lizing A319.
Imam par prijatelja, bivših Jatovaca, koji se ljute na mene kada im ovo kažem. Njima Jat znači mnogo više nego meni a pogotovo više nego prosečnom Srbinu koji bi da se preveze do centra Londona za 50 evra. Ja znam kako se oni osećaju gledajući sudbinu firme u kojoj su ispekli zanat ali vremena su takva kakva su. Avio kompanije su postale skupe igračke za koje malo koja država ima para, mali igrači nestaju, veliki se ukrupnjavaju. Sad se sve vrti oko putnika a putnici imaju više opcija na raspolaganju nego ikada.
Ne zaboravi da je Republika Srbija i dalje većinski vlasnik kompanije tako da kada plaća te silne troškove Er Srbije, plaća ih za svoju kompaniju. Etihad može sutra da izađe iz posla ali neće odneti kompaniju sa sobom, kao što ni US Steel nije odneo železaru u koju su solidno uložili i koja je dobro radila dok joj kriza nije presudila.
Lično mislim da kompanija kao što je Etihad, sa onakvom zaleđinom kakvu uživa, ima daleko preča posla nego da pljačka Jat iz kojeg jedva da je ostalo još nešto da se opljačka. Oni igraju svoju globalnu igru u kojoj praktično nemaju pravo na grešku. Reputacija pljačkaša i prevaranata je poslednja stvar koja treba i njima i njihovom generalnom direktoru. Čovek ima titulu najboljeg avio direktora na svetu i sad treba da je ublatnjavi radi... čega? Ruiniranog prevoznika odvaljenog od dugova, čiji avioni u letnom stanju su se mogli nabrojati na prste jedne ruke? Pa ako će da se blamira, cenim da će se blamirati zbog nečeg privlačnijeg?
Er Srbija će opravdati svo ovo ulupavanje para ako sledeću godinu završi u plusu i to je tako pa je tako. A mi ćemo ih pratiti i gledati šta se dešava. Ako se ispostavi da sam naivno naseo na neku veliku prevaru, veruj mi da neću imati nikakav problem da se pospem katranom i perjem. Samo mislim da je još uvek rano za konačan sud. Treba da prođe najmanje jedna godina, možda i duže, pre nego što definitivno zaključimo da li je nešto dobro urađeno ili je Srbija još jednom opljačkana.