Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24706
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Mok drugar je tako mogao da pregazi nekog dedu u CH na nekom malom elektro vozilu da nije imao asistenciju za kocenje u rikverc. Bio mu je u mrtvom uglu iza njega. Jako mala brzina i stao je auto. superb Skoda.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- TheWickerMan
- Postovi: 11207
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Što se tiče prepoznavanja znakova, kod Forda to jako lepo radi, trenutni je kod mene već 55k km i desilo se možda 20ak puta da nije lepo prepoznao znak. Baš juče, izlazim iz dela gde je 20 km/h ograničenje (u okviru firme ) i ulazim na magistralu gde je 70 km/h, blinka 20 i dok nisam stigao do sledećeg znaka za 70 nije se promenilo. Taj sistem jeste dobar ali uvek postoji mogućnost greške.
Šta je zanimljivo kod Forda ( ne znam da li je i kod ostalih ), kada ulaziš u naseljeno mesto, bar u Nemačkoj je tako, stoji tabla sa imenom mesta ali nema znaka za 50 km/h. U tom slučaju, Ford očita taj znak ali ne izbaci da je ograničenje 50 već stoji prazno, sve dok ne naleti na neki znak ( 30, 50 ili 70 ) i tek onda promeni.
A što se tiče AEBSa, imam i to uključeno plus uključio sam i da sam koči ako dođe do neke situacije. Desi mi se sporadično da upali upozorenje, najčešće po industrijskim zonama gde stoje prikolice parkirane u krivini, izbaci na tabli uz pištanje upozorenje da je moguć udes, ali još nisam doživeo da dođe do toga da sam koči. I hoće da pišti ako se brzo približavam nekome ko se vuče polako u brzoj traci na Autobahnu, ali čim mi je noga na kočnici prestane da pišti. Jako koristan sistem.
Šta je zanimljivo kod Forda ( ne znam da li je i kod ostalih ), kada ulaziš u naseljeno mesto, bar u Nemačkoj je tako, stoji tabla sa imenom mesta ali nema znaka za 50 km/h. U tom slučaju, Ford očita taj znak ali ne izbaci da je ograničenje 50 već stoji prazno, sve dok ne naleti na neki znak ( 30, 50 ili 70 ) i tek onda promeni.
A što se tiče AEBSa, imam i to uključeno plus uključio sam i da sam koči ako dođe do neke situacije. Desi mi se sporadično da upali upozorenje, najčešće po industrijskim zonama gde stoje prikolice parkirane u krivini, izbaci na tabli uz pištanje upozorenje da je moguć udes, ali još nisam doživeo da dođe do toga da sam koči. I hoće da pišti ako se brzo približavam nekome ko se vuče polako u brzoj traci na Autobahnu, ali čim mi je noga na kočnici prestane da pišti. Jako koristan sistem.
- TheWickerMan
- Postovi: 11207
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Volvo naravno.ljubitelj napisao: 28 Nov 2024, 09:41
Ima negde na forumu onaj snimak iz realnost života gde je kamion sam automatski panično zakočio detekcijom pešaka koji istrčava i efikasno zaštitio tj nije bilo nesreće.
Scania, Volvo, Mercedes kamion ne sećam se.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Ja sam imao baš čudne doživljaje sa jedinom vozilom koje je bilo opremljeno sa „Navigation-based Smart Cruise Control“, koji sistem će ( po upustvu za upotrebu ) nakon što je aktiviran, samostalno da vrši “održavanje i korigovanje zadate brzine u zavisnosti od topografije puta uz pomoć GPS-a i čitača znakova ograničenja brzine“.
Taj sistem je savršeno funkcionisao na nekim drugim vozilima istog brenda sa istim tim sistemom (ili na vozilima drugih brendova sa sličnim sistemom ), ali, sa tim konkretnim vozilom ... To je bilo za smeh ili plakanje, nisam siguran.
Išao sam na Avalu, sa suprugom, onaj jednosmerni put od podnožja, rano jutro je bilo, prozori otvoreni, ptičice cvrkuću. Čista bajka. Osluškujem prirodu i po izlasku iz one jedine leve krivine pod uglom 180 stepeni poželeh da samo aktiviram običan tempomat, “kliknuh” valjda na 49 km/h i odmah potom još jednom, da bi bilo 50 km/h. Šta se tačno tada (formalno) desilo, ne bih smeo da tvrdim (jer ne bih bio u stanju da objektivno dokažem), ali, znam samo da je vozilo odjednom počelo “kao ludo” da ubrzava. Bio sam zatečen i pre nego sam deaktivirao tempomat video sam da je na tempomatu bila “zadata brzina” 80 km/h, a da je iznad tih “km/h” zasvetlela zelena indikacija “NAV”. Bio sam u čudu, blago rečeno, a ubrzo mi se nešto slično opet desilo.
Dakako, reakcija moje supruge je bila “strašna”, jebala mi je sve po spisku. Pošto znam da sam i pre tog prvog ekscesa samo kratko “kliknuo” (da bih običan tempomat “prebacio” sa 49 na 50 km/h), a i iz kasnijeg iskustva sa ovim vozilom znam koliko bi dosta vremena trebalo da bih sa prethodno zadatih 49 voljno došao do zadatih 80 km/h (barem 5-6 sekundi, a verovatno i više), apsolutno isključujem mogućnost da sam ja tempomatu sa 49 km/h odjednom zadao brzinu od 80 km/h.
Tada sam pomislio da je tu na toj ruti bio neki “problem” sa podacima navigacije. I da sam ja možda pri prelasku sa 49 na 50 km/h automatski aktivirao „Navigation-based Smart Cruise Control“, a da je odmah posle toga došao deo puta na kom je navigacija “pomislila” da je odjednom došlo do promene ograničenja sa 50 km/h na 80 km/h, pa je vozilo počelo da ubrzava, u nameri da dodje do dozvoljene maksimalne brzine, a koju je navigacija istovremeno smatrala i primerenom za konfiguraciju tog dela puta ( posle sam slučajno video da i moja kola u mapi navigacije na tom mestu prikazuju promenu ograničenja brzine sa 50 na 80 km/h ).
Da se ne lažemo, ako se hoće, konfiguracija puta je takva da tuda može u nastavku da se neko vreme ide i brže od 80 km/h ( bez problema i 120 sa nečim primerenim ), ali, nije to ono što sam ja taj put želeo. Ni “zadao”.
Slična neprijatnost mi se sa tim vozilom desila još par puta, na auto putu ( pa i na delu auto puta kroz Beograd ).
Totalno ludilo.
Po mom mišljenju, u nekim slučajevima je u mapama bio pogrešan podatak o ograničenju brzine, a negde kamera automobila očito nije videla saobraćajni znak sa ograničenjem brzine, jer je znak sa leve strane bio zaklonjen ogromnim rastinjem u zelenom pojasu izmedju dve kolovozne trake (da ja ne znam od ranije gde se taj inače nalazi, možda ga ni ja ne bih bio svestan), dok je znak sa desne strane zaklonio kamion koga sam preticao.
Ali, kažem, takvu neprijatnost sam imao samo sa tim vozilom.
Imam nešto slično na Yarisu, ali, funkcioniše savršeno. Za dve godine koliko ga vozim, nikada mi se nije desilo da je sistem omanuo sa očitavanjem i prilagodjavanjem brzine sa ograničenjem brzine.u fazi aktiviranja tempomata.
Taj sistem je savršeno funkcionisao na nekim drugim vozilima istog brenda sa istim tim sistemom (ili na vozilima drugih brendova sa sličnim sistemom ), ali, sa tim konkretnim vozilom ... To je bilo za smeh ili plakanje, nisam siguran.
Išao sam na Avalu, sa suprugom, onaj jednosmerni put od podnožja, rano jutro je bilo, prozori otvoreni, ptičice cvrkuću. Čista bajka. Osluškujem prirodu i po izlasku iz one jedine leve krivine pod uglom 180 stepeni poželeh da samo aktiviram običan tempomat, “kliknuh” valjda na 49 km/h i odmah potom još jednom, da bi bilo 50 km/h. Šta se tačno tada (formalno) desilo, ne bih smeo da tvrdim (jer ne bih bio u stanju da objektivno dokažem), ali, znam samo da je vozilo odjednom počelo “kao ludo” da ubrzava. Bio sam zatečen i pre nego sam deaktivirao tempomat video sam da je na tempomatu bila “zadata brzina” 80 km/h, a da je iznad tih “km/h” zasvetlela zelena indikacija “NAV”. Bio sam u čudu, blago rečeno, a ubrzo mi se nešto slično opet desilo.
Dakako, reakcija moje supruge je bila “strašna”, jebala mi je sve po spisku. Pošto znam da sam i pre tog prvog ekscesa samo kratko “kliknuo” (da bih običan tempomat “prebacio” sa 49 na 50 km/h), a i iz kasnijeg iskustva sa ovim vozilom znam koliko bi dosta vremena trebalo da bih sa prethodno zadatih 49 voljno došao do zadatih 80 km/h (barem 5-6 sekundi, a verovatno i više), apsolutno isključujem mogućnost da sam ja tempomatu sa 49 km/h odjednom zadao brzinu od 80 km/h.
Tada sam pomislio da je tu na toj ruti bio neki “problem” sa podacima navigacije. I da sam ja možda pri prelasku sa 49 na 50 km/h automatski aktivirao „Navigation-based Smart Cruise Control“, a da je odmah posle toga došao deo puta na kom je navigacija “pomislila” da je odjednom došlo do promene ograničenja sa 50 km/h na 80 km/h, pa je vozilo počelo da ubrzava, u nameri da dodje do dozvoljene maksimalne brzine, a koju je navigacija istovremeno smatrala i primerenom za konfiguraciju tog dela puta ( posle sam slučajno video da i moja kola u mapi navigacije na tom mestu prikazuju promenu ograničenja brzine sa 50 na 80 km/h ).
Da se ne lažemo, ako se hoće, konfiguracija puta je takva da tuda može u nastavku da se neko vreme ide i brže od 80 km/h ( bez problema i 120 sa nečim primerenim ), ali, nije to ono što sam ja taj put želeo. Ni “zadao”.
Slična neprijatnost mi se sa tim vozilom desila još par puta, na auto putu ( pa i na delu auto puta kroz Beograd ).
Totalno ludilo.
Po mom mišljenju, u nekim slučajevima je u mapama bio pogrešan podatak o ograničenju brzine, a negde kamera automobila očito nije videla saobraćajni znak sa ograničenjem brzine, jer je znak sa leve strane bio zaklonjen ogromnim rastinjem u zelenom pojasu izmedju dve kolovozne trake (da ja ne znam od ranije gde se taj inače nalazi, možda ga ni ja ne bih bio svestan), dok je znak sa desne strane zaklonio kamion koga sam preticao.
Ali, kažem, takvu neprijatnost sam imao samo sa tim vozilom.
Imam nešto slično na Yarisu, ali, funkcioniše savršeno. Za dve godine koliko ga vozim, nikada mi se nije desilo da je sistem omanuo sa očitavanjem i prilagodjavanjem brzine sa ograničenjem brzine.u fazi aktiviranja tempomata.
Poslednja izmena od pedalaš u 28 Nov 2024, 09:59, izmenjeno 1 put ukupno.
- Saša
- Postovi: 14288
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
@TheWickerMan
Nije to greška, taj sistem radi pomoću kamere odnosno to je čisto optičko prepoznavanje karaktera (OCR). Ako nije naišao na odgovarajući znak (a sistem nije povezan sa navigacijom pa da uzima podatke iz nje kada fizički nema znaka neko vreme) - prikazaće samo ono što je poslednje očitano. To je sasvim normalno. Kod mene pokazuje podatke sa navigacije ako je ona uključena ali kamera opet ima prioritet (što je i logično) i ono šta ona vidi će poništiti podatak iz navigacije i to će se prikazati. Ako navigacija nije u radu - prikazuje se samo ono što kamera vidi. Kod mene to radi maltene perfektno i zato sam baš zadovoljan.
Nije to greška, taj sistem radi pomoću kamere odnosno to je čisto optičko prepoznavanje karaktera (OCR). Ako nije naišao na odgovarajući znak (a sistem nije povezan sa navigacijom pa da uzima podatke iz nje kada fizički nema znaka neko vreme) - prikazaće samo ono što je poslednje očitano. To je sasvim normalno. Kod mene pokazuje podatke sa navigacije ako je ona uključena ali kamera opet ima prioritet (što je i logično) i ono šta ona vidi će poništiti podatak iz navigacije i to će se prikazati. Ako navigacija nije u radu - prikazuje se samo ono što kamera vidi. Kod mene to radi maltene perfektno i zato sam baš zadovoljan.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13573
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Lepa dramatizacija

Defintivno svi ti sistemi imaju smisla, i zaista nekad prave razliku izmedju zivota i smrti, al ovo sto Dzoni kaze itekako ima poente, sem toga problem kako se dozivljavaju ovi sistemi.
Nikako se na njih ne treba oslanjati a priori, vec oni treba da budu dopuna na pravilan "state of mind"
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Po meni, ako si mrzitelj tih sistema, kupiš neka kola koja ih u standardnoj opremi imaju manje ili željeni model kupiš u onom niovu opreme gde je manje tih sistema ili ih kupiš bez opcionih aktivno bezbednosnih paketa.
Što se tiče aktivno bezbednosne opreme koja je od 01.07.24. postala obavezna, probaš ciljana kola pre kupovine i vidiš da li možeš da podneseš način kako je sve to setovano ( npr. vidiš kako radi sistem za detekciju umora i odsustva pažnje, da li “luduje” čim jednom na kratko okreneš pogled ili možeš da skreneš pogled na par sekundi, koliko dugo posle “luduje“ ( 5 ili 30 sekundi ), kako pišti ... ). Jer, nisu sva vozila setovana na isti način.
Sem toga, kod nekih se pojedini sistemi veoma lako deaktiviraju ( na jedan klik ), a kod nekih treba “pet dodira” u centralni ekran.
Svakako, ono što ti ne odgovara – to ne kupiš.
To je krajnje prosto.
A ne da “na slepo” kupiš, pa posle kažeš da je to glupost ili da ima glup alogritam rada.
Ni nove cipele ili jakne se ne kupuju bez prethodne probe.
Sigurno niko razuman neće kupiti ( jako lepe i moderne ) cipele koje ga već pri prvoj probi očito žuljaju ili kupiti jaknu u kojoj već pri probi u prodavnici oseća teskobu ili drugu neprijatnost.
Tako se valjda kupuju i kola.
Što se tiče aktivno bezbednosne opreme koja je od 01.07.24. postala obavezna, probaš ciljana kola pre kupovine i vidiš da li možeš da podneseš način kako je sve to setovano ( npr. vidiš kako radi sistem za detekciju umora i odsustva pažnje, da li “luduje” čim jednom na kratko okreneš pogled ili možeš da skreneš pogled na par sekundi, koliko dugo posle “luduje“ ( 5 ili 30 sekundi ), kako pišti ... ). Jer, nisu sva vozila setovana na isti način.
Sem toga, kod nekih se pojedini sistemi veoma lako deaktiviraju ( na jedan klik ), a kod nekih treba “pet dodira” u centralni ekran.
Svakako, ono što ti ne odgovara – to ne kupiš.
To je krajnje prosto.
A ne da “na slepo” kupiš, pa posle kažeš da je to glupost ili da ima glup alogritam rada.
Ni nove cipele ili jakne se ne kupuju bez prethodne probe.
Sigurno niko razuman neće kupiti ( jako lepe i moderne ) cipele koje ga već pri prvoj probi očito žuljaju ili kupiti jaknu u kojoj već pri probi u prodavnici oseća teskobu ili drugu neprijatnost.
Tako se valjda kupuju i kola.
- TheWickerMan
- Postovi: 11207
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
@Saša
Kontam da pišeš za ovo što sam napisao za ulazak u naseljeno mesto i neuključivanje znaka za 50.
Da da, sve znam, jasno je to. Poenta i jeste da kad ne prepozna optički znak, ne izbaci brzinu što i jeste logično. Navigacija jeste uključena ali nije aktivna ( nisam zadao nikakvu rutu ). Eto ideje, baš danas ću da uključim rutu na navigaciji pa da vidim da li će po ulasku u naseljeno mesto da izbaci 50 km/h. Uopšte ne koristim Navi na autu jer sam navikao na Google mape na telefonu a i jako retko mi trebaju. Ima i AndroidAuto ali se preko tog kabla telefon jako sporo puni tako da ga koristim samo kad idem na duže relacije, kada imam dovoljno vremena i kad mi treba Navi na ekranu.
@pedalaš
A šta ćemo sa onima/nama koji nemaju mogućnost da biraju nego šta dobiju-dobiju?
Mala šala naravno, meni automobili dolaze već prekonfigurisani od strane firme, mada smo sad promenili dobavljača, sledeće godine u novembru mi sleduje novi auto a to će sad biti Opel Astra Sport Tourer, pa ćemo videti šta ona ima od sigurnosnih dodataka.
Kontam da pišeš za ovo što sam napisao za ulazak u naseljeno mesto i neuključivanje znaka za 50.
Da da, sve znam, jasno je to. Poenta i jeste da kad ne prepozna optički znak, ne izbaci brzinu što i jeste logično. Navigacija jeste uključena ali nije aktivna ( nisam zadao nikakvu rutu ). Eto ideje, baš danas ću da uključim rutu na navigaciji pa da vidim da li će po ulasku u naseljeno mesto da izbaci 50 km/h. Uopšte ne koristim Navi na autu jer sam navikao na Google mape na telefonu a i jako retko mi trebaju. Ima i AndroidAuto ali se preko tog kabla telefon jako sporo puni tako da ga koristim samo kad idem na duže relacije, kada imam dovoljno vremena i kad mi treba Navi na ekranu.
@pedalaš
A šta ćemo sa onima/nama koji nemaju mogućnost da biraju nego šta dobiju-dobiju?

Mala šala naravno, meni automobili dolaze već prekonfigurisani od strane firme, mada smo sad promenili dobavljača, sledeće godine u novembru mi sleduje novi auto a to će sad biti Opel Astra Sport Tourer, pa ćemo videti šta ona ima od sigurnosnih dodataka.
Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Prepoznavanje znakova(kod bmwa) u nemackoj/austriji funkcionise i u saradnji sa navigacijom pa ce tako (skoro?)uvek ispostovati da promeni ogranicenje na 50 kad naidjes na oznaku mesta. Cak ti i najavi nekoliko stotina metara unapred pa odbrojava dok ne pocne novo ogranicenje. U srb prepoznavanje nije ni ukljuceno pa mora da se hakuje da bi radilo al onda nema tih prepoznavanja unapred niti bi se menjalo kad naidje oznaka mesta.
-
- Site Admin
- Postovi: 1910
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Ja pisem od prvog vagona da ako je nesto obaveza nema gasenja. ISA danas moze da se ugasi (zvuk), vec u sledecoj iteraciji nece biti moguce. Sta onda da kupim? Mislim ja licno znam da necu kupiti nista, kupicu polovan auto, ali kapiras poentu? Em platim masno nov auto, em me odere osiguranje, platim poreza ohoho sto uopste zaradim da pristuim sebi taj auto i jos me hebu da moram da slusam ja auto. Jbg, zato ce da prodaju nista. Kao sto sada prodaju.pedalaš napisao: 28 Nov 2024, 10:28 Po meni, ako si mrzitelj tih sistema, kupiš neka kola koja ih u standardnoj opremi imaju manje ili željeni model kupiš u onom niovu opreme gde je manje tih sistema ili ih kupiš bez opcionih aktivno bezbednosnih paketa.
Što se tiče aktivno bezbednosne opreme koja je od 01.07.24. postala obavezna, probaš ciljana kola pre kupovine i vidiš da li možeš da podneseš način kako je sve to setovano ( npr. vidiš kako radi sistem za detekciju umora i odsustva pažnje, da li “luduje” čim jednom na kratko okreneš pogled ili možeš da skreneš pogled na par sekundi, koliko dugo posle “luduje“ ( 5 ili 30 sekundi ), kako pišti ... ). Jer, nisu sva vozila setovana na isti način.
Sem toga, kod nekih se pojedini sistemi veoma lako deaktiviraju ( na jedan klik ), a kod nekih treba “pet dodira” u centralni ekran.
Svakako, ono što ti ne odgovara – to ne kupiš.
To je krajnje prosto.
A ne da “na slepo” kupiš, pa posle kažeš da je to glupost ili da ima glup alogritam rada.
Ni nove cipele ili jakne se ne kupuju bez prethodne probe.
Sigurno niko razuman neće kupiti ( jako lepe i moderne ) cipele koje ga već pri prvoj probi očito žuljaju ili kupiti jaknu u kojoj već pri probi u prodavnici oseća teskobu ili drugu neprijatnost.
Tako se valjda kupuju i kola.
Dok jos imas opciju, slazem se, UIX je bitna stavka, ali kada opcije ne bude bilo......E zato se treba buniti i ostaviti to da bude kao sto i jeste: dodatna oprema.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
U odnosu na obavezne sisteme ( pa i one dodatne, koji su u EU postali obavezni tek od 01.07.24. ), mogu ( potencijalni ) kupci ( kojima se to ne dopada) da se ( eventualno ) bune koliko god hoće, ali, od toga nema koristi. Jer je to propis na nivou EU.
Buniti se oko toga to je isto kao da kažem: „Eto, ja neću da u Srbiji plaćam godišnji porez na nepokretnu imovinu!!!“
Pa, ako nećeš da plaćaš, jedino je rešenje da nisi vlasnik nepokretne imovine u Srbiji.
Dakle, postoji rešenje.
Kao što rešenje (u Srbiji ) postoji za one koji ne žele te obavezne sisteme ( prosto, ne kupe nova kola ) ili kupe nešto novo, a sa lagera, iz perioda pre stupanja na snagu tih obaveznih sistema ( mada, ne znam ni da li je i šta u Srbiji uopšte još uvek formalno obavezno od tih novih sistema koji su u EU obavezni od 01.07.24. )
U odnosu na sisteme koji nisu obavezni ( kao što je poluatonomna vožnja i još dosta čudesa ), takodje ima rešenje. Ne kupiš takva kola ( ako si protivnik tih sistema ). I stvar rešena. Prosto da prostije ne može biti.
Eto, samo kao primer, uzmeš nov BMW X7 M60i ( sad je „klot“ 151.000 ) i ne doplatiš ni za Driving Assistence Plus, a ni za Driving Assistence Professional.
I bićeš „slobodan od sistema“, tj. imaćeš samo ono što je obavezno ( kao što samo obavezno ima i kupac bazne Dačije Sandero ).
Buniti se oko toga to je isto kao da kažem: „Eto, ja neću da u Srbiji plaćam godišnji porez na nepokretnu imovinu!!!“
Pa, ako nećeš da plaćaš, jedino je rešenje da nisi vlasnik nepokretne imovine u Srbiji.
Dakle, postoji rešenje.
Kao što rešenje (u Srbiji ) postoji za one koji ne žele te obavezne sisteme ( prosto, ne kupe nova kola ) ili kupe nešto novo, a sa lagera, iz perioda pre stupanja na snagu tih obaveznih sistema ( mada, ne znam ni da li je i šta u Srbiji uopšte još uvek formalno obavezno od tih novih sistema koji su u EU obavezni od 01.07.24. )
U odnosu na sisteme koji nisu obavezni ( kao što je poluatonomna vožnja i još dosta čudesa ), takodje ima rešenje. Ne kupiš takva kola ( ako si protivnik tih sistema ). I stvar rešena. Prosto da prostije ne može biti.
Eto, samo kao primer, uzmeš nov BMW X7 M60i ( sad je „klot“ 151.000 ) i ne doplatiš ni za Driving Assistence Plus, a ni za Driving Assistence Professional.
I bićeš „slobodan od sistema“, tj. imaćeš samo ono što je obavezno ( kao što samo obavezno ima i kupac bazne Dačije Sandero ).
- Saša
- Postovi: 14288
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Bogami i bazni Sandero ima već puno toga (iskopirao sam samo deo spiska koji se uglavnom odnosi na sigurnosnu opremu):
- Regulator i limiter brzine
- Senzor za kišu
- Sigurnosni pojasevi sa zatezačem i limiterom sile
- Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova sa upozorenjem na prekoračenje brzine
- Sistem automatskog kočenja u slučaju nužde sa prepoznavanjem pešaka i biciklista
- Sistem protiv blokiranja točkova (ABS)
- Sistem za hitne pozive
- Sistem za indirektnu kontrolu pritiska u pneumaticima
- Sistem za nadzor stabilnosti vozila (ESP)
- Sistem za pomoć prilikom kretanja na uzbrdici (HSA)
- Sistem za održavanje vozila u saobraćajnoj traci (LKA)
- Sistem upozorenja o napuštanju saobraćajne trake (LDW)
- Sistem za upozorenje od čeonog udara
- Sistem za upozorenje na umor vozača
- Parking senzori pozadi
- Treće kočiono svetlo
- Upozorenje na nezakopčane sigurnosne pojaseve (sva sedišta)
- Tritačkovni središnji sigurnosni pojas pozadi
- Prednji vazdušni jastuci za vozača i suvozača
- Regulator i limiter brzine
- Senzor za kišu
- Sigurnosni pojasevi sa zatezačem i limiterom sile
- Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova sa upozorenjem na prekoračenje brzine
- Sistem automatskog kočenja u slučaju nužde sa prepoznavanjem pešaka i biciklista
- Sistem protiv blokiranja točkova (ABS)
- Sistem za hitne pozive
- Sistem za indirektnu kontrolu pritiska u pneumaticima
- Sistem za nadzor stabilnosti vozila (ESP)
- Sistem za pomoć prilikom kretanja na uzbrdici (HSA)
- Sistem za održavanje vozila u saobraćajnoj traci (LKA)
- Sistem upozorenja o napuštanju saobraćajne trake (LDW)
- Sistem za upozorenje od čeonog udara
- Sistem za upozorenje na umor vozača
- Parking senzori pozadi
- Treće kočiono svetlo
- Upozorenje na nezakopčane sigurnosne pojaseve (sva sedišta)
- Tritačkovni središnji sigurnosni pojas pozadi
- Prednji vazdušni jastuci za vozača i suvozača
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
A pola toga sa spiska je već 15tak godina u upotrebi kod drugih brendova što kao standard što kao opcija doplate.
Svakako je dobro za kupce što je i Reno uhvatio korak po pitanju aktivne bezbednosti i sa najjeftinijim svojim brendom.
Svakako je dobro za kupce što je i Reno uhvatio korak po pitanju aktivne bezbednosti i sa najjeftinijim svojim brendom.
- Saša
- Postovi: 14288
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Mnoge od ovih stvari ranije nisi mogao dobiti kod Dacie (a i kod drugih jeftinih brendova) ni uz doplatu a sada su evo standardna oprema. Definitivno dobra stvar/dobre tendencije. Automobili su naravno sve skuplji ali - šta nije skuplje u poređenju od pre 3-4 ili više godina? Ko bude mogao platiti - kupiće opet novo, ko ne bude - voziće polovno/starije ili će koristiti javni prevoz. To nam je što nam je. 

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Djabe svi sistemi kad nisu ni propisi isti. Nijedan auto ne zna, da u Slo odcep ili kriziste " storinira" predhodno ogranicenje i posle sere, a vozis po propisima.