Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Laki021 »

Gobline, ti si izmislio neko stanje na osnovu svoje okoline i ne das se i ne zelis da pogledas malo okolo.
Prvo, u Srb se 80% prodaju polovna kola iz uvoza, pa ako tamo odakle se uvoze budu vecinom benzinci, sta to znaci? Samo treba da prodje vremena da se trend prenese na polovnjake u Srb.
Drugo, pogledaj samo na ovom forumu kako izgleda statistika kupovine vlanova u Srb koji su kupili nova kola, interesantno ali velikom vecinom benzinci.

A za postprodaju stvarno ne znam sta vise da ti kazem. I sam kazes tvoj X5 je 21 000, takav dizel 26 000. 5000 na 80000 koga zabole, pride je dizelas vise kostao i nov.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24640
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl »

At the moment, the EU average for diesel’s percentage of automobile sales is 55%. In the UK it is down to 50%, while it is about 70% in Spain and France. But the trend should see diesel sales dropping in all of these countries over time.

“Europe exports a lot of petrol to the US, but if the demand falls, a lot of refining capacity could be taken out of the system, driving up diesel prices,” said Bakaj. “There’s also the cost of exhaust after-treatment systems for the upcoming EU6.1 and EU6.2. The latter has more onerous limits on emissions of NOx and particulates.

“It is much cheaper to get petrol engines through EU6.2; with diesel engines we need technology such as selective catalyst reduction systems, and costs increase again with heavier vehicles.”
http://cleantechnica.com/2013/10/16/die ... xe-europe/
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od goblin »

Laki021 napisao:Gobline, ti si izmislio neko stanje na osnovu svoje okoline i ne das se i ne zelis da pogledas malo okolo.
Prvo, u Srb se 80% prodaju polovna kola iz uvoza, pa ako tamo odakle se uvoze budu vecinom benzinci, sta to znaci? Samo treba da prodje vremena da se trend prenese na polovnjake u Srb.
Drugo, pogledaj samo na ovom forumu kako izgleda statistika kupovine vlanova u Srb koji su kupili nova kola, interesantno ali velikom vecinom benzinci.
Nista ja nisam izmislio, to je realno stanje trzista na balkanu.
Slazem se sa ovim sto je napisao @dragvorl, da ce se i ovde promeniti stanje i pratiti globalno trziste, ali ISKLJUCIVO ako to znaci da benzinci nekim cudom postanu stedljiviji od dizelasa (sto je realno jako tesko i da se zamisli a kamoli da se sprovede u delo). U svakoj drugoj varijanti, mogu globalno benzinci da se probijaju koliko hoce, ove tesko da ce proci.
I ne pisam ja ovo na osnovu svoje "okoline" vec na osnovu celog trzista kojem pripadamo. Prevashodno Srbija i CG pa onda i ceo Balkan.

A sta mi vredi da gledam okolo kada okolo ne mogu da prodam svoj auto? Sta meni vredi sto je Svajcarcu svejedno da li je 3.0d ili 3.0i, kada ja svajcarcu ne mogu konkurentno da prodam svoj auto?

Sto se tice prodaje vozila, tacno je da se u Srbiji prodaju 80% polovni automobili, ali poenta je da je struktura pogonskog goriva identicna bili to novi ili polovni automobili koji se kupuju u Srbiji.
Pomenuo sam ja u svom postu i auto placeve, pa ajde im samo pomeni da im ponudis u zamenu neki 3.0 benzinac, nece bre da ga uzmu ni upola cene, ne znaju sta da rade sa njim ovde. Nadji mi plac koji uvozi iz inostranstva 3.0 benzince? Ne postoji ili ih ima na nivou statisticke greske.

To sto napolju mozda postoji trend prelaska na benzince sigurno nece dovesti do toga da dizelasi nestanu sa drzista. Itekako ce ih biti vise nego dovoljno da se zadovolji potraznja naseg trzista, tako da taj faktor sigurno ne moze uticati.

Sto se tice statistike na ovom forumu, ajde mi reci koliko ovde ima jacih benzinaca preko 2.000ccm? (posto ja o njima i pisem)
Vec sam pisao da nisu sporni manji benzinci do 2.000ccm za koje itekako ima racunice da se kupuju i ovde, posto su u nabavci jeftiniji od dizelasa pa ljudi jednostavno izracunaju ako ne prelaze mnogo da im je to isplativije. Sa druge strane imamo i "egzotiku" sportskih verzija gde kupci ciljano jure sportke automobile gde dizelasi prakticno i ne postoje. U svim ostalim varijantama prakticno je nemoguce naci benzince ili ih ima u smesnim procentima na ovim prostorima, a potraznja je ravna nuli.
Laki021 napisao: A za postprodaju stvarno ne znam sta vise da ti kazem. I sam kazes tvoj X5 je 21 000, takav dizel 26 000. 5000 na 80000 koga zabole, pride je dizelas vise kostao i nov.
Definitivno ne citas sta pisem.
Nije problem sto je 5.000e jeftiniji od dizela, problem je sto NE MOGU da dobijem ni tih 21.000e, problem je sto niko nece takve polovnjake.
Znas koliko ga prihvataju u zameni? Plafon 15.000e i to da prvo izracunaju sta bi to uzeo u zameni posto im se ne isplati za bilo sta da ga menjaju.
Imao sam S63AMG L koji je placen ravno 200.000e (sa sve fakturom u dokumentaciji), auto je kod mene bio na 50-60.000km i 3-4 godine star. Takav auto je napolje i kao polovnjak vredeo blizu 100.000e... znas koliko sam ga ovde prodao?
Za 70.000e i to bez i jednog jedinog evra u kesu, nego na 12 meseci otplate u raznoj robi (uglavnom alkohol). Pa se ceka, pa snalazi se za prevoz i skladistenje, pa se jebavaj sa prodajom i naplatom te robe, pa i nju malo spusti da bi je prodao.... i onda nakon 2 godine nekako uspes da dodjes do love i to usput izgubis barem jos 10%.
I, sta ja imam od toga sto sam u Nemackoj ili Svajcarskoj za taj auto mogao da dobijem npr. 90.000e u roku od mesec dana?
Sta imam od toga sto bi za moj X5 dobio vrlo brzo barem 22.000e?
Kada ovde takvi automobili tesko da mogu ikome da se prodaju, i onda moras da izvlacis razne kobinacije da bi dosao do love.... :thumbdown:

Budite realni ljudi i ukljucite faktor trzista na kojem se nalazimo kao izuzetno bitan faktor prilikom diskusije.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24640
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl »

Ne znam bas da li je struktura polovnih iz uvoza bas u ne znam kakvu korist dizela, mada ima ovde ljudi sto rade na ispitivanju polovnjaka pa mogu mozda da kazu detaljnije. Na forumu je bio odnos 55/80 komada benzin dizel, tako nesto. Ti gobline pises o statistici SCG trzista koja je vecinom B i C segment, a prica ti se svodi na kola 80+k eura, i to kola gde postoji paralelno trziste ilegalnih automobila. Klasa o kojoj ti pricas cini manje od 5% ovog bednog trzista.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7499
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dag81 »

U mom okruzenju pa jbt ne znam nikoga ko vozi benzin. Tj znam dragvorla i caleta. Xa xa

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od goblin »

Poenta je da benzinca kupuju sledeci profili kupaca:
- Oni kojima je skupo da doplate za dizelasa a izracunaju da ne prelaze previse pa kroz skuplju potrosnju ne mogu da nadoknade tu razliku u ceni.
- Entuzijasti, zaljubljenici, ljubitelji sportskih ili egzoticnih automobila...
- Odredjena grupa kupaca malih gradskih automobila
- Alternativno se gledaju "ozbiljniji" benzinci iskljucivo u kombinaciji sa ugradnjom plina uz svestan kompromis negativnih strana takvog poduhvata

Ko god ima prostora da koliko toliko bira a prelazi sa autom dosta, taj uskace u dizela u ogromnoj vecini slucajeva.

Isto tako stoje cinjenice:
- Da su benzinci veci potrosaci
- Da je procentualno povecavanje potrosnje usled zustrije voznje daleko vece nego kod dizelasa
- Da su daleko manje trazeni, da se mnogo teze prodaju, da slabije drze cenu... sto sveukupno dovodi do izuzetno loseg postprodajnog ambijenta
- Da su ih savremeni dizeli apsolutno sustigli sto se tice performansi uz otklanjanje negativnih karakteristika, uz daleko nizu potrosnju, bolju i laksu posprodaju, bolje drzanje cene...

Eto, to vam je nase trziste kako god da okrenemo.
Na zalost nas koji vise volimo benzince, ali to je realnost.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Laki021 »

Gobline, sta smo propustili, od kupovine benzinca od 200 000e do toga da je "na zalost" zbog loseg ekonomskog stanja nemoguce kupiti benzinca bez obzira sto srce to zeli, eventualno mozda kao peti auto kad se sve kockice sloze...

Mislim, iskreno ti kazem, pola foruma ti se smeje na tim postovima, a drugu polovinu iritiras, no kako zelis.

Sto se ovoga ko se koliko prodaje tice, obrati paznju da stalno pises o velikim i skupim kolima, rekoh ti vec, obrati paznju sta su ljudi sa foruma iz Srb kupovali kad su kupovali nova kola u zadnje vreme.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24640
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl »

@ goblin
Pa sad, pod crticama si naveo i neke osobenosti za tip vozila koje ti vozis i cine 5% trzista, kao i stil voznje koji velika vecina korisnika u 90% vremena ne koristi sa vozilom. Ti gledas stvari iz perspektive vozaca vozila koje u Srbiji vozi jako mali broj ljudi.

@dag, znas valjda i Slobu. :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od goblin »

Laki021 napisao:Gobline, sta smo propustili, od kupovine benzinca od 200 000e do toga da je "na zalost" zbog loseg ekonomskog stanja nemoguce kupiti benzinca bez obzira sto srce to zeli, eventualno mozda kao peti auto kad se sve kockice sloze...

Mislim, iskreno ti kazem, pola foruma ti se smeje na tim postovima, a drugu polovinu iritiras, no kako zelis.
.


Ne vidim nista cudno?
Sto sto sam posedovao neke skuplje primerke nema nikakve veze sa mojim stavom da i pored toga sto volim benzince za porodicni auto pre biram dizelase.

To sto neko pogresno shvati (slucajno ili namerno) je druga stvar. Automobili koje sam menjao nisam kupovao ciljano i placao lovom, vec su iskljucivo nus produkt posla kojim se bavim. A upravo cinjenica sto sam takve automobile prodavao i nisam zadrzao za sebe govori koliko sam dosledan svom stavu. Pa i ovaj X5 3.0i koji pominjem sam dobio u kompenzaciji i apsolutno mi nije potreban, zato ga i prodajem...

I nikada nisam napisao da ne vozim benzinca zbog lose ekonomske situacije vec prevashodno zbog lose postprodaje na nasem trzistu, pa tek onda zbog odredjenih troskova...

I nikada nisam napisao da mi benzinac moze biti 4-5 auto u garazi (opet slucajno ili namerno pogresno prenosenje) vec se to odnosilo na kupovinu Carrere. Iza kojeg stava i sada stojim i sto ce se realizovati upravo kako sam zamislio.

To sto se neko "smeje" mojim postovima je njegovo pravo i sve dok postoji odredjeni kodeks komunikacije nema problema. Poznajem i licno neke ljude sa foruma i garantujem da se oni ne smeju posto znaju koliko sam iskren i realan u svemu sto pisem (mozda i previse). A povod za iritiranje ne vidim.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nikaragva »

Ljubitelj, jesam menjao motor. Go, bez ičega. Sve ostalo je sa starog.
Nisam menjao jer je krš, nego što sam bahato vozio bez rashladne tečnosti.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9309
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragan »

gde ode tema covece...
dag81 napisao:U mom okruzenju pa jbt ne znam nikoga ko vozi benzin. Tj znam dragvorla i caleta. Xa xa

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
svraticu sledeci put kad sam u ns da se upoznamo :kezo:
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9035
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od grujicd »

U mom okruženju skoro sva nova kola su bila benzinci. Nije ni tako čudno pošto su budžeti bili 10-20.000e. Sa druge strane polovnjaci su više kupovani kao dizeli.
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7499
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dag81 »

dragan napisao:gde ode tema covece...
dag81 napisao:U mom okruzenju pa jbt ne znam nikoga ko vozi benzin. Tj znam dragvorla i caleta. Xa xa

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
svraticu sledeci put kad sam u ns da se upoznamo :kezo:
Slika Slika

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21758
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

Kod nas je trenutno pik polovnih kola koja su kupovana pre 6-7-10 godina i tad je dizel bio u usponu. Sad je pri kupovini novih kola benzin u usponu, i kod nas će se to odraziti kroz 3-4-5 godina, kada pomenuta kola dođu na red za drugog ili trećeg vlasnika.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11442
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od starac vujadin »

A povod za iritiranje ne vidim.
Pa, u tome je problem. ;)
Odgovori