Stranica 23 od 76

Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 04 Jul 2012, 00:02
od Floyd
Xepoj87 napisao:Brate,RS4... Pa to je pravljeno za ljude koji ne znaju sta ce sa parama,a on se buni za par hiljada eura popravki...
Pa ja bih sada vozio C63 AMG da mi ne treba 20.000e godisnje da ga vozim. Pa samo ti za 20.000km godisnje treba oko 7,8.000e za gorivo...
A gde je registracija od 2.000,kasko od 4.000(za polovnog),redovni servisi na 10.000km oko 1.000e 2 komada godisnje,1 set guma od 1.500e godisnje,popravke,kocnice,diskovi,oko 2.000e godisnje... I on se buni za par kvarova od 1.000e :D
Taj auto kosta nov sa solidnom opremom 80.000e
Znam ja sve to ali sam naveo jedan ekstreman primer kako neko hoce da se urci za "male" pare a to malo posle i ne ispadne bas tako malo.
Xepoj87 napisao:Kako kome Lazo,Floydu je recimo lepsa nerestilizovana C klasa,ali mu je kao i meni gotivnije da vozi nov model,a i meni je i ako novi model lepsi,glupo sto su skinuli ovaj ekran koji se otvara,sto mi je najlepsi detalj na C klasi...
Tacno, lepsi mi je enterijer od stare ali nova spolja izgleda svezije ;)
Nije meni najbitnije da vozim najnoviji model ali ako vec dajem vecu lovu onda je bitno.
Da kupujem neki primerak od 150kkm star 5 godina za 15-16ke, bolelo bi me i za opremu a manje-vise i za motor, vec bi gledao stanje primerka koji kupujem.
Za mlade, citaj skuplje polovnjake bi radije sveziji model.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 04 Jul 2012, 00:07
od Xepoj87
To je najcrnja i da je nazovemo "ciganska" varijanta...
Ko kupuje kvalitetnog polovnjaka,mora da ima pare da vozi takav nov automobil, troskovi nisu mnogo manji,a cesto i veci zbog tih kvarova van garancije.
A ne da proda dedovinu,pa onda prc Milojka...

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Poslato: 04 Jul 2012, 00:18
od Xepoj87
Floyd napisao: Inace taj E350 sto ti hoces (ako pricamo o restyle sa 265ks) tesko da ces naci ispod 45000e.
Pazi,ono sto ja hocu je otprilike ovo:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =SportsCar

To je neka totalna oprema i to je ono sto se meni najvise svidja. To sto novi sa 265ks ide za 0.2s brze do 100 me ne pogadja pretarano :)

Ne bolujem od restajlinga,ne treba mi garancija koju ne mogu da koristim i kilometraza je pozeljna da ide do 50.000km,a ako se ubode neki zajeban primerak kao ovaj gore,preziveo bih i vecu,kao sto je gore :)

A ako se prelomim da mi je restyle mnogo lepsi,sada ima za 47.000e,tako da ce sledece godine za 40.000e moci da se biraju :)
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =SportsCar

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 04 Jul 2012, 13:23
od Floyd
E ovo je prava stvar :doubleup:
Mnogo bolji izbor od kabria koji je za voznju po BG relativno beskoristan osim ako ne uzivas u udisanju "svezeg" vazduha koji proizvode autobusi GSP-a, tamici i sl.
Kupe je prakticniji i korisniji auto od kabria, posebno ako ti je to jedini i glavni automobil koji bi koristio.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 05 Jul 2012, 01:42
od Xepoj87
Ma jeb'o ti to,uz'o bi ja Cabria na keca,no sto su preskupi,a zapeo sam za 350 CDI :)
Mada,videcemo do sledece godine,ko zna... :)

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 05 Jul 2012, 08:20
od ftj
Normalno, koja je poenta automobila ako se ne vidi ko je unutra.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 05 Jul 2012, 15:46
od Xepoj87
Ne bih znao,ja sam zatamnio bas da se ne bih video... ;)

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 13 Sep 2012, 12:24
od ljubitelj
Floyd napisao:Slazem se sa vecinom da je gledano sa ekonmske strane najbolja kupovina mladog polovnjaka (posebno vazi za skuplje i bolje opremljene modele...jer se na opremi najvise gubi), zapravo tako sam i ja mislio do skoro tj. i dalje mislim ali ne za sve automobile.
Niko nije lud (koliko god imao para) da kupi nov auto, provoza ga malo i preda nekom za 20-30% manju cenu, eto tek tako.
Velika vecina tih vozila starih godinu dana su sluzila kao rent a car, za testiranje kod raznih Alvirovica pa izmedju ostalog i oni koji su ga uzeli na lizing godinu dana s namerom da ga vrate, nisu ga pazili :)


Iako je stari post nece stetiti drugaciji pogled na temu "Jahreswagen".
Jedan detalj, koji ne vazi za nase nazovi trziste, je da tipican godisnjak potice tako sto je radnik fabrike automobila (VW, Mercedes,...) po posebnom rezimu nacina i cene kupovine kupio novi auto.
Taj auto vozi godinu dana za privatne potrebe sto znaci da je to tipicno<20.000km i prodaje ga.

Pri tome, cena po kojoj ga prodaje je ista ili veca nego sto je on platio taj auto.
Od tih para kupuje opet novi auto fabrike u kojoj radi, itd.

Fabrika po pravilu prve serije novih modela odnosno izmena na proizvodnog traci na taj nacin testira uzivo i time umanjuje rizike da pravi kupci dobiju auto sa sistemskom greskom.
Ujedno, fabrika na taj nacin stimulise radnike, to im dodje kao neki dodatak na zaradu, odbija se porez prema drzavi i ima jos nekih razloga zasto se tako decenijama organizuje.

Tipicna nabavna cena za radnike je sa 30-40% popusta na neto prodajnu cenu u salonu, ali imaju obicno i rok u kome ne smeju da prodaju tako kupljeno vozilo.

Znam konkretno da tako radi VAG, cuo sam da Ford Nemacka, MB imaju isto to a shodno tome verujem da i ostale fabrike imaju neke slicne varijante.

Takvih auta ima na desetine hiljada po Evropi i najcesce geografski u neposrednoj okolini fabrike gde se pravi doticni model.
Kod nas je sasvim druga prica shodno i sasvim drugacijem statusu posedovanja vozila.

Auti sa 40-50.000km i vise godisnje su tipicni sluzbeni automobili, pa shodno tome njih treba i tretirati na takav nacin pri proceni pohabanosti odnosno preostale vrednosti.

Inace, auto bilo koji je promasena investicija. Najvise gubi novi auto i to vec cim izadje iz salona posle 24 sata na parkingu vec izgubi koji procenat.

Formalno, godisnja amortizacija vrednosti auta je 10% pa auto koji krene u 11. godinu ima papirnu vrednost 0, iako u praksi to nije slucaj.

Kod polovnog auta nije bitna sama cena kostanja vec vrednost preostalog radnog veka tokom ocekivanog zivotnog ciklusa, tj koliko ce jos moci da se koristi bez kvarova i servisiranja van uobicajenog redovnog habanja.

Ako polovni auto ima jos 10 godina normalne upotrebe vredi ga kupiti i po skupljoj ceni od nekoga koji ima jos 2 ili 3 godine iako deluje kao povoljna kupovina.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 13 Sep 2012, 13:47
od dragvorl
ljubitelj napisao:Inace, auto bilo koji je promasena investicija. Najvise gubi novi auto i to vec cim izadje iz salona posle 24 sata na parkingu vec izgubi koji procenat.
Dobro, ne bas svaki. Neki automobili i dobijaju na ceni vremenom, doduse uglavnom su van domasaja smrtnika, ali ne mora da znaci. I naravno kome je posao vezan za auto njemu je auto sredstvo rada.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 13 Sep 2012, 15:44
od Xepoj87
@ljubitelj
Imaju sigurno,tako sam ja kupio moj automobil...
Caletov prijatelj ima prijateljicu u salonu u Nemackoj i preko nje je dobio moju C klasu staru godinu i po dana sa 32.000km od 55.000e za 18.000e bez poreza,kod nas ga je izasla 23.000e,a onda je meni prodao za 26.000e...

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 13 Sep 2012, 18:28
od ljubitelj
dragvorl napisao:
ljubitelj napisao: I naravno kome je posao vezan za auto njemu je auto sredstvo rada.
Slazem se, to je drugacija kategorija u odnosu na licnu upotrebu gde je auto ono sto omogucava da se stvore nove pare.

Naravno, uvek ima izuzetaka od pravila za neke jako specificne modele ili namene vozila.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 14 Sep 2012, 12:09
od Floyd
ljubitelj napisao:Inace, auto bilo koji je promasena investicija. Najvise gubi novi auto i to vec cim izadje iz salona posle 24 sata na parkingu vec izgubi koji procenat.
Ne bih ja tako rekao tj. promasena je ako za uzvrat ocekujes samo dobitak u lovi ali ako ocekujes nesto drugo (npr. zadovoljstvo) onda nije promasena.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 14 Sep 2012, 16:28
od nidza
Ako živiš u zemlji kao što je Srbija gde automobil dramatično može da poveća kvalitet života i komfor, onda nema tu puno diskusije. Ne posmatraš auto kao trošak nego kao investiciju u kvalitet života. S obzirom da je ovo automobilski forum, pretpostavljam da, ako ne svi, bar velika većina članova su i ljubitelji automobila, tako da to sve celoj priči daje veći značaj. Nekome auto jeste samo prevozno sredstvo, nekom i par sati sreće i relaksacije dnevno, za koju vredi odvojiti i koji dinar više nego u prvom slučaju.

Polovan auto se finansijski sigurno više isplati nego nov, ali da li se isplati i u eksploataciji u smislu drugih neprijatnosti i sporednih troškova, to je sad veliko pitanje. Zavisi i od toga šta se zalomi, jer kod nas su obično polovni automobili oni iz jeftinije priče, tako da je od velikog značaja imati dobrog majstora. Sve ostalo je zapravo manje važno. Mislim da bi po majstoru (servisu) trebalo prvo birati automobil, jer su na polovnjakju svi scenariji mogući. Novi automobili zadaju muke vlasnicima, a posebno vole da pobesne kada tek izađu iz garancije. Generalno je auto recept za brzo trošenje para, kako god okreneš.

Ja sam za polovan automobil.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 14 Sep 2012, 20:50
od ljubitelj
Floyd napisao:
ljubitelj napisao:Inace, auto bilo koji je promasena investicija. Najvise gubi novi auto i to vec cim izadje iz salona posle 24 sata na parkingu vec izgubi koji procenat.
Ne bih ja tako rekao tj. promasena je ako za uzvrat ocekujes samo dobitak u lovi ali ako ocekujes nesto drugo (npr. zadovoljstvo) onda nije promasena.

Investicija kao novcani oblik.

Zadovoljstvo, lepota, osecaj i slicno je individualni nematerijalni dozivljaj i svakako ima subjektivnu vrednost za svakoga po zelji ali nije nesto u sta se investira novac.
Drugacije, novac pretvoren u auto kao materijalno dobro najbrze ili medju najbrzim nacinima gubi vrednost kada se auto koristi za licne potrebe.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Poslato: 14 Sep 2012, 22:29
od Laki021
Da, evo ja sam upravo imao promasenu investiciju, investirao sam u veceru, cist trosak :)
Ne moz tako gledati uopste. Cak i nekom ko ne zaradjuje autom on ne mora biti ni novcano promasena investicija. Recimo svaki cas ides negde, ne moz svakj cas zivkati taksi, njakati se busevima, taxijima i sl a sve to isto kosta. Takodje recimo u CH je jeftinije sesti u auto i sam otici (dakle jedna osoba) negde nego ici vozom, ebavati se i izgubiti gomilu vremena.