Chip-tuning

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

Ja sam skeptican za svako toliko povecanje performansi,ko god ga radio...
Ne prave oni to da traje,prave da ide...
A i zanima me kako ces da dokazes da je nesto crklo od cipa,kada moze pored cipa da bude i do jos ko zna cega...
Iskreno,tu garanciju na cip,kod koga god,posmatraj kao da i ne postoji...


Eto,bas tu mozes da vidis da i pored identicnih podataka o snazi,taj tvoj ide 0.3s sporije od onog koji u startu ima 211ks i da mu je maksimalna brzina manja...

http://www.mtm-online.de/en/Audi/A5-Cou ... a5180270fc

http://www.mtm-online.de/en/Audi/A5-Cou ... a5211270fc

E sada mene zanima,ako se zaista na oba dobije 270ks,koliko znam na istom vozilu,samo konjaza odredjuje maximalnu brzinu,kako to da je razlicita?
Jbt,ako ovako nastavim da obracam paznju na detalje,umrecu od starosti u 30. godini zivota... :srbin:
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ADrei
Reactions:
Postovi: 2699
Pridružio se: 21 Sep 2012, 18:34

Re: Chip-tuning

Post od ADrei »

nisam obracao paznju na te 0.3s, ja sam napisao ono sto su mi oni rekli... :zbunjen:
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od dragvorl »

Xepoj87 napisao:To sto je taj lik rekao je nemoguce.
To bi znacilo da kada ti porucuju deo,dobijes onaj recimo valvetronic od 328i,koji navodno treba da je privrnut i drugacije nastelovan,sto znaci da mora da ima fabricki drugaciji broj da bi znali koji treba da se naruci i da pravi razliku u snazi,pored turbine koju ces takodje da dobijes istu,a treba da se razlikuje...
A sto mislis da valvetronic mora da bude fizicki drugaciji za razlicite motore?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9983
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Chip-tuning

Post od Markoni »

Adrei,

Evo sta kaze REVO za taj agregat (tj. naveden je ovaj od 211 KS, ali kapiram da je i kod njih dobijena snaga ista za slabiju i jacu verziju)...
http://www.revotechnik.ro/chip-tuning/A ... 11-Cp.html

Mislim da je u narednih mesec dana popust od 20% u svim REVO predstavnistvima...
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Chip-tuning

Post od Floyd »

dragvorl napisao:I onda kad ga cipnu mozda ne ode motor, ali ode menjac, u sustini nece da omanu. :D
Ne verujem da ce menjacu to da steti ali ce zbog razlicitih prenosinih odnosa imati sigurno malo losije performanse nego 328i.
Xepoj87 napisao:Eto,bas tu mozes da vidis da i pored identicnih podataka o snazi,taj tvoj ide 0.3s sporije od onog koji u startu ima 211ks i da mu je maksimalna brzina manja...
Pa to je do menjaca...

Inace, R4 turbo benzinci su odlicni za cipovanje...pogledajte sta rade japanci.
Druga je stvar sto se time skracuje servisni interval i sam vek motora...
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

dragvorl napisao:
Xepoj87 napisao:To sto je taj lik rekao je nemoguce.
To bi znacilo da kada ti porucuju deo,dobijes onaj recimo valvetronic od 328i,koji navodno treba da je privrnut i drugacije nastelovan,sto znaci da mora da ima fabricki drugaciji broj da bi znali koji treba da se naruci i da pravi razliku u snazi,pored turbine koju ces takodje da dobijes istu,a treba da se razlikuje...
A sto mislis da valvetronic mora da bude fizicki drugaciji za razlicite motore?
Znao sam da sam retardirano napisao post,imaj razumevanja,tek sam se otreznio,a spavanja bez :)
Pa sta znam,to se pominjalo u onom tekstu,da se regulacijom valvetronica regulise snaga,a ako ga narucis,ne verujem da ga programira batica ovde u servisu,nego da dodje isprogramiran iz fabrike za odredjeni model... Da bi dosao razlicito isprogramiran,mora biti razlicit broj dela,nebitno sto je on fizicki isti.

@Floyd,isti menjaci idu u oba 2.0 tfsi motora,6-obrzinski manuelni.

Ja to i pricam,mozes ti cudo da napravis od motora,ali ako ga ne vozis da to iskoristis,dzabe si ga cipovao,a ako ga vozis da to iskoristis,unistices neke delove koji se najvise opterecuju,kvacilo,menjac,turbinu,itd...
Zato tu treba biti umeren...

@Markoni,koliko vidim,nemaju predstavnika kod nas?
Poslednja izmena od Xepoj87 u 25 Nov 2012, 13:25, izmenjeno 1 put ukupno.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Chip-tuning

Post od Scuderia »

Markoni napisao:Evo sta kaze REVO za taj agregat (tj. naveden je ovaj od 211 KS, ali kapiram da je i kod njih dobijena snaga ista za slabiju i jacu verziju)...
http://www.revotechnik.ro/chip-tuning/A ... 11-Cp.html
Oni deklarisu interval tako da je moguce da se razlikuje dobijena snaga kod slabije i jace verzije. U 'nasem' REVOu su cipovali 1.6TDI od 75ks na 131ks i onaj 1.6 iz golfa od 105ks na 139 ili 140ks, tako nesto. Kazu da je motor identican (proverio i dragvorl), a razliku pravdaju time sto je intercooler malo veci na 1.6 od 105ks (neki kazu da su im cak i ICovi isti i da ni tu nema razlike). Moguce da se u tako nekoj sitnici razlikuje i audijev 2.0TFSI slabija/jaca verz. Mozda je tako i kod MTMa, samo nisu napisali da se dobije koji konjic manje pa zato ima mizerno slabije performanse.
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9983
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Chip-tuning

Post od Markoni »

Interval daju i za jos neke motore, jer snaga dosta zavisi od vrste goriva, pa se tako i rezultati razlikuju... Cupra sa nasim gorivom ima mapu od 295 KS, a sa 98icom (ili 100kom) 317 KS. Radi se o istim kolima na kojima je ugradjen njihov "switch" za mape gde mozes sam da ih menjas u zavisnosti od goriva koje sipas...

@Xepoj Nemaju kod nas, imaju u Sloveniji (firma SKN Performance) i Rumuniji.
Poznanici mi imaju iskustva i sa jednim, i sa drugim, i kazu da su firme jako ozbiljne.
ADrei
Reactions:
Postovi: 2699
Pridružio se: 21 Sep 2012, 18:34

Re: Chip-tuning

Post od ADrei »

@Markoni... hvala ali nekako vise poverenja imam u abt/mtm(ne sumnjam da je i ovo dobra firma)
abt je sve skuplji i skuplji,tako da ako budem radio to ce biti mtm :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ljubitelj »

Xepoj87 napisao:To je jedan od mogucih razloga zasto je nelogicno,ne mora biti pravi razlog...
Zaobisao si moj deo posta o cipovanju motora i ako je samo do cipa razlika,zasto onda ne moze da se stavi isti cip i dobiju iste performanse?

Zasto mislis da je jeftinije? Nije deljenje komponenti uvek jeftino...
Ima kada je isplativo,a ima kada nije,vecinom nije...

Kao sto sam rekao,sam motor je identican,tu nema dileme.

dragvorl,ne znam za 1.6 TDI,moj post je bio o Bmw-ovom N20 motoru.
Pokusacu zasto nije cip dovoljan uslov da se jedan motor promeni po perfomansama prema zelji.
Nije cip jedini deo vozila koji odredjuje perfomanse i stoga nije nista iskljuceno tvrdo zasto motor A iz fabrike moze da razvije hipoteticki do xx KS a motor B iste fabrike moze da razvije hipoteticki do yy KS.
Dovoljno je da fabrika drugacije podesi timing usisa- izduva i eto ogromne razlike u protoku gasova sto naravno ima i posledica po efekat motora.
Isto kao i limiti radnih parametara kao sto je broj obrtaja ili limit obrtnog momenta radi zastite menjaca. Fabrika sve uzima u obzir i garantuje to sto nudi.

Za ocekivati je da je jeftinije prigusiti jak motor nego praviti mehanicki drugacije motore a pogotovu u malim serijama. Tako se radi decenijama u auto industriji pri konstruisanju motora pa ne vidim zasto bi se sada odustalo a poznato je da ekonomija obima uvek donosi nizu proizvodnu cenu po jedinici svakog proizvedenog komada sto donosi veci profit. Zasto bi BMW bio drugaciji i manje zainteresovan za profit...

Pa da, motor je identican a razlicito podesen za razlicitu ciljnu grupu (citati cenu) o tome je i rec zar ne ?

320 motor je podesen za ekonomiju potrosnje goriva a 328 podesen za perfomanse vozila, sto se vidi iz veoma razlicitog prenosnog odnosa od motora do tocka za istu brzinu kretanja na istoj karoseriji sto je i logicno a da zadovolji potrebe razlicitih kupaca. Fabriku nista dodatno ne kosta, ima 2 razlicita proizvoda u ponudi.
E sad sto je neko zamislio da kupi jeftinije pa da precicom dobije skuplje samo zamenom cipa a to ne moze je upravo ono sto fabrika zeli da spreci, kako navodis podatke BMW je to vrlo uspesno odradio u tom konkretnom slucaju.

Mozemo mi da nagadjamo sta bi bilo kad bi bilo ali je cinjenica da inzenjeri mogu na mnogo nacina da od istih sastavnih delova realizuju drugaciji konacni proizvod po perfomansama vec prema zahtevu politike marketinga- prodaje.

Naravno mozda je i u svemu tako kako ti navodis da se radi o razlicitim motorima sto mi nije bas logicno sa stanovista profita ali logika nije nesto sto donosi novac.
Poslednja izmena od ljubitelj u 25 Nov 2012, 13:43, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9983
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Chip-tuning

Post od Markoni »

@Adrei

Naravno, tvoje je pravo da radis sa svojim parama sta hoces... ;)
Ovo ti dodje duplo jeftinije, a opet provereno sirom Evrope, naravno uz vise merenja snage i voznji, sto ide uz ozbiljne kuce...
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od dragvorl »

Floyd napisao: Ne verujem da ce menjacu to da steti ali ce zbog razlicitih prenosinih odnosa imati sigurno malo losije performanse nego 328i.
Konkretno cipovanje smanjuje vek automatiku, narocito je to izrazeno ako furaju menjac koji je na granici mogucnosti uz dati motor u fabrickoj specifikaciji.
Xepoj87 napisao: Znao sam da sam retardirano napisao post,imaj razumevanja,tek sam se otreznio,a spavanja bez :)
Pa sta znam,to se pominjalo u onom tekstu,da se regulacijom valvetronica regulise snaga,a ako ga narucis,ne verujem da ga programira batica ovde u servisu,nego da dodje isprogramiran iz fabrike za odredjeni model... Da bi dosao razlicito isprogramiran,mora biti razlicit broj dela,nebitno sto je on fizicki isti.
Moguce da je deo hardverski isti, mislim da se to podrazumevalo pod SAME.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

Pa ja rekoh vise puta da su motori identicni,samo da su propratni delovi razliciti,da li skroz ili drugacije setovani,ali su drugaciji...
Moguce da je u pitanju veca/manja turbina,vise otvoren/zatvoren valvetronic sistem,interkuler,ovo i ono,ali svakako nije samo do mape,a tvoje pitanje je meni bilo upuceno upravo za to,a koliko vidim postavio si mi pitanje za nesto sa cime se slazes.

@dragvorl,vidis da je taj lik nabrajao delove sa istim kataloskim brojem dela.
Ispade da sve sto naruce ovi iz naseg servisa,isto narucuju i za 328i i za 320i,sto je apsurdno.
A da generalno,hardverski gledano,imaju iste delove,sada vidim i ja da je skroz moguce,jer se tezina 328i i 320i razlikuje za svega 15kg,sto je verovatno zato sto 328i ima vece felne...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od dragvorl »

Sad sam opet pogledao listu delova i stvarno ne vidim sta je problem. Ti delovi su kontrolisani i nemaju racunar u sebi, ako sam dobro ispratio.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

Posto menjaci realno nema sanse da su drugaciji za isti motor(barem ja tako mislim),hoces da mi kazes da je razlika od 60ks i 80Nm samo u kardanu?
Kako uopste moze da se menja snaga kardanom? A i zasto bi isao razlicit kardan uz isti menjac?
Sta znam,lik je rekao 2 najnelogicnije stvari da su razlicite,a dosta logicnih da imaju isti kataloski broj,to jest da su identicni.
Meni to sve cudno,a jos cudnije da on to zna,jer to moze da zna samo ako poseduje oba,pa ode u servis i onda serviser pristane da mu pokaze kataloske brojeve delova...
Sve mi je to malo previse cudno...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Odgovori