Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ja prvi put cujem da u bilo kojoj civilizovanoj drzavi, bilo ko sme kroz crveno.
Nije to smisljeno bzvz, postoji previse situacija u kojima to moze napraviti ogromno sranje.
Sent from my D6603 using Tapatalk
Nije to smisljeno bzvz, postoji previse situacija u kojima to moze napraviti ogromno sranje.
Sent from my D6603 using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
I sve to u Kragujevcu?kragujevac napisao:Ovde kod mene, gde se recimo može reći da se radi o relativno normalnoj državi, bilo koje vozilo pod intervencijom može i mora da prodje svuda i uvek. Imaju dve vrste sirene, jedna koja je "tiha" i koristi se kad je vozilo u intervenciji u saobraćaju bilo gde na putu, i druga koja je bucna i pali se kad vozilo ulazi u raskrsnicu ili nailazi na prepreku u vidu kolone i slicno. E sad, ova "tiha" sirena ima svojih 100-110 dB i čuće je svako, a ova bučnija je tako užasna da ja mislim da je i avioni čuju na 5000m visine. Vozila imaju LED blinkere svuda okolo, a posebno bitni su oni koji se nalaze u prednjoj masci izmedju farova.Kada vam se oni približavaju jednostavno nije moguće ne videti ih u retrovizoru. Kada ulaze u zagušenu raskrsnicu svi ispred njih MORAJU da naprave mesto, čak i ako zbog toga treba da prodju kroz crveno na semaforu (naravno, ovo se radi ekstremno pažljivo). Zbog užasne buke koju prave, i vozila iz drugog pravca koja trenutno imaju zeleno na semaforu usporavaju, tako da su udesi veoma retki.pedja napisao:
Scena za nevericu. Da vozač hitne nije bio bezobrazan i polako se ugurao u raskrsnicu, te bukvalno naterao ljude da ga puste, niko ne bi stao. Svašta sam video za života, ali ovo ne.
Kolika je kazna za to?
Ukoliko vas pri prolasku kroz crveno u toj situaciji uslika kamera, nećete platiti kaznu,jer se na slici/snimku iza vas vidi vozilo pod intervencijom. Na auto putu postoji pravilo da ukoliko dodje do stvaranja kolone oni koji su u levoj traci idu skroz levo, a oni koji su u desnoj skroz desno tako da se u sredini napravi rukavac za vozila pod intervencijom(Rettungsgasse). Kada dugo živite u takvim uslovima, nekako se postane osetljiv ( da ne kažem senzibilizovan) na takve zvuke, pa čim ih čujete da se približavaju iz daleka, odmah gledate u retrovizor. Poenta je gledati im u žmigavce, jer ako oni hoće desno a vi ste u traci za levo, onda samo ostanete gde ste I ne pravite zbrku.
Momci ( i devojke) u kolima će već naći načina da prodju.
- kragujevac
- Postovi: 3491
- Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
- Garaža: Jaguar XF 4.2 V8 (NA)
- Lokacija: Minhen/BRD
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Jeste, al´ zamalo. Ne zivim u Kragujevcu, tu sam rodjen.I sve to u Kragujevcu?
Veruj mi, udesi tog tipa se ovde toliko ekstremno retko desavaju da tako nesto dodje na naslovnu stranicu dnevnih novina. Ja zivim ovde 26 godina i koliko mogu da se setim unazad, za to vreme su se desila dva udesa na raskrsnicama sa vozilima pod intervencijom. A zvrje svaki Bozji dan (u Minhenu su 44 bolnice, mali milion policijskih auta, sto u civillu sto zeleno-belih, i gomila vatrogasaca). Sve je stvar kulture vozaca, dakle, onoga cega u Srbiji nema ni u tragovima. Ovde svi, uvek i na svakom mestu znaju da kada cuju sirenu moraju da uspore, i onda to i urade, a ne gledaju da prolete kroz tamnozuto svetlo. Da je riskantno, riskantno je, ali kad ih vidis kako voze (lete) 100-120kmh po Ringu ili ulicama sa vise traka, sam ces da usporis i to odmah.Ja prvi put cujem da u bilo kojoj civilizovanoj drzavi, bilo ko sme kroz crveno.
Nije to smisljeno bzvz, postoji previse situacija u kojima to moze napraviti ogromno sranje.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Ljuba Moljac
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Valjda je sasvim logicno da hitna, vatrogasci pa i policajci smeju po zakonu da prodju kroz crveno? Oni sigurno nece cekati crveno(niti treba da cekaju) i krsice zakon i ako se nesto stvarno desi mogu biti odgovorni.
Zato je sasvim normalno da to bude legalizovano. Isto kao i mnoge druge stvari koje su u normalnim zemljama legalizovane u skladu sa zdravim razumom.
Zato je sasvim normalno da to bude legalizovano. Isto kao i mnoge druge stvari koje su u normalnim zemljama legalizovane u skladu sa zdravim razumom.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13560
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Nije logicno jer jureci da spasu jednog prolaskom kroz crveno mogu da ubiju njih 5. Meni je sasvim normalno da prodju, i treba svi da stanu da ih puste, al u potpunosti kapiram zasto to nije ozakonjeno. Obe varijante imaju svoje
Sent from my HTC One using Tapatalk
Sent from my HTC One using Tapatalk
- kragujevac
- Postovi: 3491
- Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
- Garaža: Jaguar XF 4.2 V8 (NA)
- Lokacija: Minhen/BRD
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
U D je ozakonjeno paragrafom 35 nemackog zakona o saobracaju. U njemu je odredjeno ko, kada i u kojim uslovima moze da "krsi" zakon (StVZO), tj. da ga privremeno (dok ne prodje kroz raskrsnicu), iz jaaaako vaznih razloga stavi van snage.
Takva vozila ne ulecu u raskrsnicu kao kamikaze vec i oni u podrucju raskrsnice uspore malo, pa kad vide da su svi shvatili da je frka (citaj:stali da ih propuste) onda nastave da lete dalje po asfaltu. Ni ti ljudi u Reterima nisu bas umorni od zivota pa da ulecu kao guske u maglu. A da znaju da voze, znaju i te kako.
Takva vozila ne ulecu u raskrsnicu kao kamikaze vec i oni u podrucju raskrsnice uspore malo, pa kad vide da su svi shvatili da je frka (citaj:stali da ih propuste) onda nastave da lete dalje po asfaltu. Ni ti ljudi u Reterima nisu bas umorni od zivota pa da ulecu kao guske u maglu. A da znaju da voze, znaju i te kako.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Ljuba Moljac
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Upravo tako.
Evo jedna prosta situacija, 3 trake, u levoj autobus, u srednjoj kamion, u desnoj ti.
Autobus stane, kamion mozda, ali kako ti da vidis tu hitnu iz desne trake?
Da, mozda je cujes, a mozda je neces cuti od buke kamiona i autobusa, pa jos zatvoreni prozori, dobar auto sa dobrom izolacijom, malo glasnija muzika ili malo ostecen sluh i dovoljno da izgines ti, zena i tvojih troje dece. Ko ce onda biti spasen?
Da, svesno krse zakon i to je ovako moralno gledano, donekle ok u odredjenim situacijama gde je sve lepo pregledno i kada ti stanu drugi ljudi.
Kada ti se ljudi sklanjaju, to je slicno kao uvece da vozis, prolazenje kroz crveno ce ustedeti svega 2-3 minuta. Cisto sumnjam da ima bas mnogo slucajeva gde bi tri minuta ranije covek bio spasen.
Sent from my D6603 using Tapatalk
Evo jedna prosta situacija, 3 trake, u levoj autobus, u srednjoj kamion, u desnoj ti.
Autobus stane, kamion mozda, ali kako ti da vidis tu hitnu iz desne trake?
Da, mozda je cujes, a mozda je neces cuti od buke kamiona i autobusa, pa jos zatvoreni prozori, dobar auto sa dobrom izolacijom, malo glasnija muzika ili malo ostecen sluh i dovoljno da izgines ti, zena i tvojih troje dece. Ko ce onda biti spasen?
Da, svesno krse zakon i to je ovako moralno gledano, donekle ok u odredjenim situacijama gde je sve lepo pregledno i kada ti stanu drugi ljudi.
Kada ti se ljudi sklanjaju, to je slicno kao uvece da vozis, prolazenje kroz crveno ce ustedeti svega 2-3 minuta. Cisto sumnjam da ima bas mnogo slucajeva gde bi tri minuta ranije covek bio spasen.
Sent from my D6603 using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- kragujevac
- Postovi: 3491
- Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
- Garaža: Jaguar XF 4.2 V8 (NA)
- Lokacija: Minhen/BRD
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ima ih više nego što misliš. Veruj mi, nekad je i minut mnogo. Više nego dovoljno da žena pri započetom porodjaju iskrvari u Reteru i dete ostane u porodjajnom kanalu. Radim u bolnici gorepomenutih 26 godina. Porodjaji, priznaćeš, nisu tako retka pojava.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Ljuba Moljac
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Kolilo.otprilike mislis da ima?
Cekaj, ti zivis u Nemackoj i kazes da im je dozvoljen prolazak kroz crvemo?
Sent from my D6603 using Tapatalk
Cekaj, ti zivis u Nemackoj i kazes da im je dozvoljen prolazak kroz crvemo?
Sent from my D6603 using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- shandu90
- Postovi: 13363
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Nocu kad nema nikog
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
- kragujevac
- Postovi: 3491
- Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
- Garaža: Jaguar XF 4.2 V8 (NA)
- Lokacija: Minhen/BRD
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Upravo tako. Ako znate nemacki.........Izvolite.Xepoj87 napisao:Kolilo.otprilike mislis da ima?
Cekaj, ti zivis u Nemackoj i kazes da im je dozvoljen prolazak kroz crvemo?
Sent from my D6603 using Tapatalk
Wenn die Voraussetzungen einer Inanspruchnahme vorliegen, nämlich
gebotene höchste Eile, Menschenleben in Gefahr oder Gefahr einer schweren gesundheitlichen Schädigung (auch Analgesie dringend erforderlich machender Schmerz) tatsächliche Abwendbarkeit dieser Gefahr durch Eile,
dann kann der Inanspruchnehmende von sämtlichen denkbaren Verkehrsregeln befreit werden. Es gelten dann keine geänderten Verkehrsregeln. Er darf lediglich ohne gegen die StVO zu verstoßen (und damit straffrei) zum Beispiel
rote Ampeln überfahren.......Moze da prodje kroz crveno svetlo
Fußgängerzonen durchqueren.......Moze da vozi po pesackoj zoni
Einbahnstraßen von der falschen Seite aus durchfahren....Moze da vozi jednosmernom ulicom u kontra smeru
auf Fußgängerwegen fahren......Moze da vozi po trotoaru
usw..............i tako dalje
Ali samo i iskljucivo kad je pod intervencijom. Koliko god se vi iscudjavali. Jednostavno je to to.
Poslednja izmena od kragujevac u 05 Nov 2016, 16:38, izmenjeno 3 puta ukupno.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Ljuba Moljac
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ne krse zakon tamo, dozvoljeno je prolazenje na crveno.
Tako je i u Madjarskoj, verovatno jos ima evropskih zemalja gde svi ostali moraju da propuste vatrogasce/hitnu cak i kada imaju svoje zeleno a oni crveno.
Slusanje glasne muzike nije dozvoljeno, osobe ostecenog sluha ili vida moraju da koriste odgovarajuca pomagala kada su vozaci. Ko ne cuje i ne vidi normalno ne seda za volan, kako zbog sebe tako i ostalih.
Ne treba mnogo vozacke vestine i iskustva da se prepozna vozilo hitne sluzbe i nauci ponasanje na adekvatan nacin kojim se oslobadja prostor za takva vozila.
Svako potpuno zaustavljanje oduzima jako mnogo vremena a vreme je prioritetan faktor za efikasnst same intervencije.
U nekim zemljama vozila hitne sluzbe imaju aktivnu komunikacijau sa semaforima tako da upravljaju njihovim radom pre nego sto naidju na raskrsnicu.
Ima jedan jako poucan snimak sa ulica Budimpeste gde vozac hitne pomoci fantasticno jurca kroz grad, prolazi kroz crvena, ide kontra smerom/ suprotnom trakom i jos citav niz manevara pri cemu se svi vozaci maksimalno sklanjaju i ne koriste svoja prava zelenog semafora i druga koja inace imaju.
Pokusacu da pronadjem, gledao sam ga nekoliko puta i divio vozackoj kulturi samo 400km od Bgd gde bi takva voznja bila nezamisliva.
Tako je i u Madjarskoj, verovatno jos ima evropskih zemalja gde svi ostali moraju da propuste vatrogasce/hitnu cak i kada imaju svoje zeleno a oni crveno.
Slusanje glasne muzike nije dozvoljeno, osobe ostecenog sluha ili vida moraju da koriste odgovarajuca pomagala kada su vozaci. Ko ne cuje i ne vidi normalno ne seda za volan, kako zbog sebe tako i ostalih.
Ne treba mnogo vozacke vestine i iskustva da se prepozna vozilo hitne sluzbe i nauci ponasanje na adekvatan nacin kojim se oslobadja prostor za takva vozila.
Svako potpuno zaustavljanje oduzima jako mnogo vremena a vreme je prioritetan faktor za efikasnst same intervencije.
U nekim zemljama vozila hitne sluzbe imaju aktivnu komunikacijau sa semaforima tako da upravljaju njihovim radom pre nego sto naidju na raskrsnicu.
Ima jedan jako poucan snimak sa ulica Budimpeste gde vozac hitne pomoci fantasticno jurca kroz grad, prolazi kroz crvena, ide kontra smerom/ suprotnom trakom i jos citav niz manevara pri cemu se svi vozaci maksimalno sklanjaju i ne koriste svoja prava zelenog semafora i druga koja inace imaju.
Pokusacu da pronadjem, gledao sam ga nekoliko puta i divio vozackoj kulturi samo 400km od Bgd gde bi takva voznja bila nezamisliva.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ne krse zakon tamo, dozvoljeno je prolazenje na crveno.
Tako je i u Madjarskoj, verovatno jos ima evropskih zemalja gde svi ostali moraju da propuste vatrogasce/hitnu cak i kada imaju svoje zeleno a oni crveno.
Slusanje glasne muzike nije dozvoljeno, osobe ostecenog sluha ili vida moraju da koriste odgovarajuca pomagala kada su vozaci. Ko ne cuje i ne vidi normalno ne seda za volan, kako zbog sebe tako i ostalih.
Ne treba mnogo vozacke vestine i iskustva da se prepozna vozilo hitne sluzbe i nauci ponasanje na adekvatan nacin kojim se oslobadja prostor za takva vozila.
Svako potpuno zaustavljanje oduzima jako mnogo vremena a vreme je prioritetan faktor za efikasnst same intervencije.
U nekim zemljama vozila hitne sluzbe imaju aktivnu komunikacijau sa semaforima tako da upravljaju njihovim radom pre nego sto naidju na raskrsnicu.
Ima jedan jako poucan snimak sa ulica Budimpeste gde vozac hitne pomoci fantasticno jurca kroz grad, prolazi kroz crvena, ide kontra smerom/ suprotnom trakom i jos citav niz manevara pri cemu se svi vozaci maksimalno sklanjaju i ne koriste svoja prava zelenog semafora i druga koja inace imaju.
Pokusacu da pronadjem, gledao sam ga nekoliko puta i divio vozackoj kulturi samo 400km od Bgd gde bi takva voznja bila nezamisliva.
Tako je i u Madjarskoj, verovatno jos ima evropskih zemalja gde svi ostali moraju da propuste vatrogasce/hitnu cak i kada imaju svoje zeleno a oni crveno.
Slusanje glasne muzike nije dozvoljeno, osobe ostecenog sluha ili vida moraju da koriste odgovarajuca pomagala kada su vozaci. Ko ne cuje i ne vidi normalno ne seda za volan, kako zbog sebe tako i ostalih.
Ne treba mnogo vozacke vestine i iskustva da se prepozna vozilo hitne sluzbe i nauci ponasanje na adekvatan nacin kojim se oslobadja prostor za takva vozila.
Svako potpuno zaustavljanje oduzima jako mnogo vremena a vreme je prioritetan faktor za efikasnst same intervencije.
U nekim zemljama vozila hitne sluzbe imaju aktivnu komunikacijau sa semaforima tako da upravljaju njihovim radom pre nego sto naidju na raskrsnicu.
Ima jedan jako poucan snimak sa ulica Budimpeste gde vozac hitne pomoci fantasticno jurca kroz grad, prolazi kroz crvena, ide kontra smerom/ suprotnom trakom i jos citav niz manevara pri cemu se svi vozaci maksimalno sklanjaju i ne koriste svoja prava zelenog semafora i druga koja inace imaju.
Pokusacu da pronadjem, gledao sam ga nekoliko puta i divio vozackoj kulturi samo 400km od Bgd gde bi takva voznja bila nezamisliva.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslednja izmena od ljubitelj u 05 Nov 2016, 16:49, izmenjeno 1 put ukupno.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15352
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ima dosta tih snimaka. Na ovom se čak i БМЊ sklanja
https://youtu.be/Ldi-6Lbr7hM

https://youtu.be/Ldi-6Lbr7hM