Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Sad ce smanjiti kaznu za zaustavnu na 6000 u novoj izmeni zakona... ne znam ko se toga setio.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
U SATu su navodno na osnovu poslednjeg predloga kojeg su dobili iz MUP napisali da kazna ide na 20-40k din + 6p +3 meseca.
- Kornjaca Rade
- Postovi: 3945
- Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
- Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
- Lokacija: Bg
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
To bi bilo taman.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13617
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
U svakom slučaju je smanjuju, neće biti 6k al će biti manja nego sad što i treba.
Pisali smo o tome na blogu, na papiru toga ima i kod nas, da se vozila sklone u stranu, al džabe kad niko ne razmišlja o edukaciji, to što su uveli nešto što nije bilo nema neki značaj ako se ne sprovode kampanja da se to utuvi u glavu.
Na zasutavnu nije dobro računati jer osim rečenog može neko u kvaru da bude u njoj i onda se tu gubi vreme, ovako postoji direkt prolaz.
Pisali smo o tome na blogu, na papiru toga ima i kod nas, da se vozila sklone u stranu, al džabe kad niko ne razmišlja o edukaciji, to što su uveli nešto što nije bilo nema neki značaj ako se ne sprovode kampanja da se to utuvi u glavu.
Na zasutavnu nije dobro računati jer osim rečenog može neko u kvaru da bude u njoj i onda se tu gubi vreme, ovako postoji direkt prolaz.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ne treba izmisljati toplu vodu, vec je svuda u Evropi opste poznato kako se vozi, sklanja i oslobadja prolaz vozilu hitne sluzbe. Nemacka ima hiljade puta gusci saobracaj, desetine miliona vozila uz to je tranzitna zemlja za mnoge pa ima puno stranaca i sistem funkcionise.
Samo treba preslikati sistem bez domacih mudrovanja, tumacenje, unapredjivanja, i slicnih eksperimenata.
I prikazivati snimke voznje vozila hitne sluzbe kao sto su primeri ovde izneti pre raznih zabavnih i informativnih emisjia/TV programa i to svaki dan pa nekoliko meseci.
Samo treba preslikati sistem bez domacih mudrovanja, tumacenje, unapredjivanja, i slicnih eksperimenata.
I prikazivati snimke voznje vozila hitne sluzbe kao sto su primeri ovde izneti pre raznih zabavnih i informativnih emisjia/TV programa i to svaki dan pa nekoliko meseci.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ne mozes ti u zemlji gde dodju dva lika i otvoreno se pred par hiljada regiatrovanih clanova foruma, nerviraju sto u trznim centrima ima toliko mesta za invalide i govore da je normalno tu stati, jer oni to nikada ne koriste, drugi koji govore kako je ok zauzeti dva ili tri mesta jer imas skup auto, ocekivati da ljudi budu dovoljno emancipovani, normalni i kultivisani da se sklone ili stanu interventnom vozilu, a ne daj Boze da puste drugo vozilo u guzvi ispred njih, koje pokusava da se pomeri interventnom vozilu...
Sent from my D6603 using Tapatalk
Sent from my D6603 using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Razumem da takva odstupanja od normalnog ponasanja (bontona, opste kulture koja se kuci uci) pojedinaca bode oce ali veruje takvih ima i u Nemackoj i svakoj drugoj zemlji.
Obrazovanje preko medija koje pokazuje pozeljne vidove ponasanja, jasne kazne koje se redovno a ne kampanjski primenjuju (ne moraju biti drasticne niti velike ali je bitno da budu redovno izricane tj da se ne prolazi bez kaznjavanja) mogu da stvore uslove za red i disciplinu.
Kod nas vidjam u saobracaju vozace koji jednostavno ne znaju sta treba i kako da urade vec se mentalno blokiraju i ukopaju u mestu pa makar to bila i ometajuca pozicija.
Da li strah, neznanje pravila, jos neizgradjena vestina upravljanja vozilom u prostoru i vremenu ili nesto deseto tek znatan broj ljudi nije po prirodi sebican i inadzijski toliko raspolozen da bi recimo namerno ometao hitnu pomoc. Barem ja tako mislim iz onoga sto vidjam.
Sto je nekada bila reklama, nije tesko biti fin.
Isto vazi i za vozace hitnih sluzbi koji ne umeju da efikasno voze kroz guzvu pa se desava da se zaglave sami i ne umeju da pronadju izlaz iz kolone.
Naravno kaznjava se i vozac hitne sluzbe ako zloupotrebi ovlascenja i lazno aktivira signalizaciju-rotaciju. I za njih moraju postojati jasna, cvrsta i precizna pravila odnosno red i disciplina.
Poznajem nekoliko vozaca hitne i to je veoma stresan posao i obicno su prepusteni sami da odlucuju tj ne postoji izgradjen sistem sa pravilima sta i kako tokom voznje. Mi obicni vozaci treba da im pomognemo jer oni ne voze tako kako voze iz dosade i hira vec postoje ozbiljni razlozi a vreme je kritican faktor vrlo cesto koji razdvaja uspesnu od neuspele intervencije / spasenog zivota.
Obrazovanje preko medija koje pokazuje pozeljne vidove ponasanja, jasne kazne koje se redovno a ne kampanjski primenjuju (ne moraju biti drasticne niti velike ali je bitno da budu redovno izricane tj da se ne prolazi bez kaznjavanja) mogu da stvore uslove za red i disciplinu.
Kod nas vidjam u saobracaju vozace koji jednostavno ne znaju sta treba i kako da urade vec se mentalno blokiraju i ukopaju u mestu pa makar to bila i ometajuca pozicija.
Da li strah, neznanje pravila, jos neizgradjena vestina upravljanja vozilom u prostoru i vremenu ili nesto deseto tek znatan broj ljudi nije po prirodi sebican i inadzijski toliko raspolozen da bi recimo namerno ometao hitnu pomoc. Barem ja tako mislim iz onoga sto vidjam.
Sto je nekada bila reklama, nije tesko biti fin.
Isto vazi i za vozace hitnih sluzbi koji ne umeju da efikasno voze kroz guzvu pa se desava da se zaglave sami i ne umeju da pronadju izlaz iz kolone.
Naravno kaznjava se i vozac hitne sluzbe ako zloupotrebi ovlascenja i lazno aktivira signalizaciju-rotaciju. I za njih moraju postojati jasna, cvrsta i precizna pravila odnosno red i disciplina.
Poznajem nekoliko vozaca hitne i to je veoma stresan posao i obicno su prepusteni sami da odlucuju tj ne postoji izgradjen sistem sa pravilima sta i kako tokom voznje. Mi obicni vozaci treba da im pomognemo jer oni ne voze tako kako voze iz dosade i hira vec postoje ozbiljni razlozi a vreme je kritican faktor vrlo cesto koji razdvaja uspesnu od neuspele intervencije / spasenog zivota.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Problem je sto to nije par ljudi na forumu, to je u saobracaju dosta rasprostranjena pojava, gde se juri hitna pomoc da bi se proslo kroz guzvu, gde se ulice krce kada se vidi malcice prostora(to sa zaustavnom na AP je jasan primer toga), pa onda i da hoce, nemaju gde da se pomere kada dodje hitna.
Opsta saobracajna kultura nam je katastrofa, maltene nepostojeca.
Uzasno nam fali vaspitanja, a mislim da bi to u nekom broju mogli da poprave pustanjem kratkih obavestenja na tvu i radiu, naravno i kaznjavanjem.
Stojim pre neki dan na AP ka Nisu, ulaz u BG, opasna guzva, naravno njih 30-ak je pametno i ide zaustavnom...ja kada sam dosao do kraja zaustavne, posto sam izlazio kod Tosinug Bunara, samo skrenem isecajuci sabana u zaustavnoj, naravno nedovoljno blizu da me udari, on krene da mi svira, ja uzmem i stanem. E onda je morao da ode u srednju traku, posto sam ja sektas, pa sam krenuo tek kada je on otisao iz zaustavne iz koje je vec izasao do pola, u srednju traku.
Opsta saobracajna kultura nam je katastrofa, maltene nepostojeca.
Uzasno nam fali vaspitanja, a mislim da bi to u nekom broju mogli da poprave pustanjem kratkih obavestenja na tvu i radiu, naravno i kaznjavanjem.
Stojim pre neki dan na AP ka Nisu, ulaz u BG, opasna guzva, naravno njih 30-ak je pametno i ide zaustavnom...ja kada sam dosao do kraja zaustavne, posto sam izlazio kod Tosinug Bunara, samo skrenem isecajuci sabana u zaustavnoj, naravno nedovoljno blizu da me udari, on krene da mi svira, ja uzmem i stanem. E onda je morao da ode u srednju traku, posto sam ja sektas, pa sam krenuo tek kada je on otisao iz zaustavne iz koje je vec izasao do pola, u srednju traku.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Generalno ima puno kretena u saobraćaju. Kultura posebno dolazi do izražaja kad je gužva. Tad bi svako da pređe bar 3 auta ispred, makar tim potezom zaustavio, na kratko, obe trake. Da ne pričam kad voze u traku koja se isključuje na drugi autoput i onda puknu žmigavac kad dođu do kraja, ne bi li se ubacili... onda svi mi kreteni stojimo i čekamo a oni pametni. Ima toga i u Švajcarskoj.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ovo poslednje je svakodnevna pojava na Autokomandi, isključenje ka J. Bulevaru i Ustaničkoj. Ali ljudi generalno tu nisu krivi, nije puna linija na tom delu, pa zašto ne bi probali da se ubace.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Meni je ok kad se neko ubacuje ako zna i kako to da uradi a da ne zaustavi kolonu.
Najjači su mi genijalci koji u jednoj traci bukvalno stoje sa upaljenim žmigavcom, ovi u drugoj (s razlogom) ne žele da ih puste a ne znaju da se guraju. Tako zaustave ljude u traci gde nema gužve, ni krive ni dužne
Najjači su mi genijalci koji u jednoj traci bukvalno stoje sa upaljenim žmigavcom, ovi u drugoj (s razlogom) ne žele da ih puste a ne znaju da se guraju. Tako zaustave ljude u traci gde nema gužve, ni krive ni dužne

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
To je srž problema lošeg protoka saobraćaja kod nas, prestrojavanje, tolerancija i disciplina u vožnji. Neće da te puste, iako validno imaš prostora da ne pomeremetiš protok.
Algoritam u glavi je pogrešan, srpski vozač u situaciji kada treba da popusti gas, on ga pritisne, i obrnuto.
Autoput, svako jutro ista priča, leva "brza" traka je krcata kolima koja "jure" 70 na sat, a spora traka je potpuna prazna gde se vozila "vuku" 65. I tako od Arene do aerodroma. I tu postoji problem, kod nas normalno autoputem ide gradski prevoz 60 na sat gde je ograničenje 120, i imaš stanicu u zaustavnoj traci kod Tempa, na ostrvu okruženom punom linijom, bez pešačkog prelaza ijednog, pa ljudi pretrčavaju uključenja i isključenja, ili i sam autoput.
Grupno ludilo jedne užasno nekulturne sredine.
Algoritam u glavi je pogrešan, srpski vozač u situaciji kada treba da popusti gas, on ga pritisne, i obrnuto.
Autoput, svako jutro ista priča, leva "brza" traka je krcata kolima koja "jure" 70 na sat, a spora traka je potpuna prazna gde se vozila "vuku" 65. I tako od Arene do aerodroma. I tu postoji problem, kod nas normalno autoputem ide gradski prevoz 60 na sat gde je ograničenje 120, i imaš stanicu u zaustavnoj traci kod Tempa, na ostrvu okruženom punom linijom, bez pešačkog prelaza ijednog, pa ljudi pretrčavaju uključenja i isključenja, ili i sam autoput.
Grupno ludilo jedne užasno nekulturne sredine.
- kragujevac
- Postovi: 3498
- Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
- Garaža: Jaguar XF 4.2 V8 (NA)
- Lokacija: Minhen/BRD
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Kratko i veoma tacno objasnjenjenidza napisao: Grupno ludilo jedne užasno nekulturne sredine.

Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Ljuba Moljac
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Nidža navodi primer od Arene do Aerodroma.
Da vidite kako tek izgleda ulazak u BG svakim radnim danom oko 7:30-8:30 iz smera Niša. Deonica Plavi Most - Arena se vozi 30 minuta.
Da vidite kako tek izgleda ulazak u BG svakim radnim danom oko 7:30-8:30 iz smera Niša. Deonica Plavi Most - Arena se vozi 30 minuta.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Upravo sam to hteo da citiramkragujevac napisao:Kratko i veoma tacno objasnjenjenidza napisao: Grupno ludilo jedne užasno nekulturne sredine..

Sent from my D6603 using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.