ljubitelj napisao: 24 Dec 2022, 17:04
Ja ne vidim problem u tome što je lagan pozadi (ili težak pozadi) bilo koji auto.
Sila kočenja je valjda upravo prilagodjena toj karakteristici, pa lagan auto ima i lagane kočnice, i obrnuto.
Da lagan auto ima jake kočnice pozadi bio bi nebezbedan, teško bi se kontrolisao pri jačem kočenju i imao tendenciju da napravi piruetu kada je podloga iole lošija. Zato i postoji taj (ili na drugi način) korektor za pozadi koji smanjuje silu kočenja, prigušuje. oslabljuje kočnice.
I to je tako kod svakog auta, prosto zakoni fizike diktiraju proizvodjačima vozila da kočnice dimenzioniraju na odredjeni način.
Pozadi kočnice bilo doboši bilo disk sistem po mom iskustvu pozadi traju od 150-250,000km zavisno od auta i načina korišćenja vozila. Desilo se i da potraju 300,000+ kilometara fabričke doboš obloge.
AKo nešto bitno kraće traje uvek prvo pomislim da je neka neispravnost sa kočnicama, najčešće da blokiraju tj. ne vraćaju se.
Znam da ima auta gde se stvarno jedu kočnice, takvi fabrički. Poddimenzionisane.
Evo ja sam skoro menjao diskove pozadi, auto presao pravih 180k, znaci saranio je bar 2 seta plocica.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 24 Dec 2022, 20:17
od ljubitelj
Ili očitaju dovoljnu silu kočenja ali to nije prema nekom naknadno izmišljenom pravilu.
Ne mogu da verujem da je Fiat prvo napravio a onda i prodavao u Italiji pa zatim prodavao i širom EU taj model auta koji je bio sa neispravnim kočnicama (po našem) jer su sa tim istim kočnicama Puntići bez problema prolazili švedske, nemačke, švajcarske i ine tehničke preglede.
I to su milioni raznih Fiata pravljeni i prodati sa takvim rešenjem zadnjih kočnica.
Kako onda očitavaju na još laganijim autima poput 126p (peglice) ili Fićka 750 ili Smarta ili Golfa 1 i 2 ili Renoa 4 Renoa 5, Citroena Visa, AX, BX itd...sve laganini auti sa 600-900kg ukupno.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 24 Dec 2022, 21:02
od Saša
Ja sa mojim Puntom nikad nisam imao takve probleme. No nešto tu (kod nekih primeraka ili na nekim tehničkim pregledima) očigledno ne štima.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 24 Dec 2022, 21:27
od Dare4x4
Pa kažem vam svoje iskustvo. Oba točka blokiraju, a ovi kažu nije dovoljno. A kako bi mogao da koči jače? Više na taj tehnički nisam ni išao niti mi je neko prigovarao kasnije.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 24 Dec 2022, 21:51
od Sloba
Koče dobro, nije sporno, ali rano kola iskoče sa valjaka jer je lagan zadnji deo.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 24 Dec 2022, 21:57
od Gazu
Možda su i to neki debili koji su hteli da iskamče čast. Ima i kod mene u komšiluku jedan takav, uvek nađe neku manu zbog čega kao ne bi smeo da te pusti, a došao mu s ispravnim autom. Kod drugih bez problema.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 24 Dec 2022, 22:08
od Dare4x4
Sloba napisao: 24 Dec 2022, 21:51
Koče dobro, nije sporno, ali rano kola iskoče sa valjaka jer je lagan zadnji deo.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Nema iskakanja sa valjaka kod nožne kočnice jer prednji točkovi drže auto da se ne pomeri.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 24 Dec 2022, 22:37
od trojanac
Na temu dostupnosti derlova. Moj auto je 2001. godište. Letos sam još uvek uspešno poručio originalno zadnje svetlo preko Delte. Sada to više nije moguće jer Honda više ne isporučuje za to godište. Koliko znam neka obaveza je 10 godina, a eto u mom slučaju i 20 godina je Honda obezbeđivala delove. Sada sam već prinuđen da tražim polovne ukoliko se ne proizvodi zamenski deo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 24 Dec 2022, 22:45
od Bax
Ja cu ipak da nakupujem te sitnice, odlucio sam....
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 25 Dec 2022, 01:42
od dragvorl
Za te sitnice ce biti najmanji problem. Vise ce biti ovo sto je Trojanac rekao, neki tako deo stop svetlo, far, limarija.
Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 25 Dec 2022, 09:25
od Saša
Rano je još da se prave zalihe, delova ima svuda na tone. Originalnih ima naravno uglavnom samo kod ovlašćenih (i preskupi su, nažalost) a zamenskih svuda i to da se bira po 5-6 brendova. Polovnih isto na tone. Nije to ipak u pitanju auto poput recimo Fiće za kojeg su novi pa i polovni delovi već zaista postali retki već auto kojeg ovde kod nas ima verovatno na stotine hiljada. I voziće se još najmanje 20 godina. Pa samo Classica/Z10 su prodali ovde preko 40.000 novih.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 25 Dec 2022, 11:57
od Sloba
Dare4x4 napisao:
Sloba napisao: 24 Dec 2022, 21:51Koče dobro, nije sporno, ali rano kola iskoče sa valjaka jer je lagan zadnji deo.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Nema iskakanja sa valjaka kod nožne kočnice jer prednji točkovi drže auto da se ne pomeri.
Na ručnu mislim, ali na isto se svodi. Imao sam Punta 2 i uvek su lažirali rezultat oslanjanjem na prag gepeka da bi se prikazala minimalna vrednost. U vožnji nikad problem.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 25 Dec 2022, 19:18
od eveca
Moze neko da okaci sliku da se vidi gde se sipa ulje za menjac i gde se ispusta? Koji kljuc ide i kojom silom se zateze?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 25 Dec 2022, 20:21
od Geza
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 26 Dec 2022, 10:25
od eveca
Na NGK svecice na Z10 ne treba mast koliko znam ali vidim ovde stavlja i u kabl
Jel stavlja neko?