Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od ljubitelj »

Kao da je isto 30 50 400 evra, a nije.
Benzinske dizne se mozda zaprljaju i mozda zatreba ciscenje na svakih 250.000lkm. Nije to uporedivo sa kvarom koji zahteva zamenu na 5 puta manjim kilometrazama.

Uglavnom kod benzinaca nije ni potrebno ciscenje dizni ako se iole koristi benzin uz gas povremeno posto u samom benzinu se nalazi hemikalija za ciscenje istih.Kod sekventa ionako se pali na benzin pa je retko da dodje do stadijuma da zapeknu benz dizne.

Ne znam sto branis sistem koji se pokazao los u praksi, dobro je sto ti nisi imao problem ali ne mozes na tvom jednom slucaju da stvaras sliku a zanemaris sva druga iskustva. Nekima je crklo, i neki su platili tih 400 evra. Ili 150 evra sto je opet ogromna cifra za tako sitan deo.

Cisto da imas radi poredjenja vrednosti, ulozak gasne dizne Valtek kosta nesto preko 3 (tri) evra u maloprodaji.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša »

Sve zavisi kako gledaš na stvari. Recimo, ja sam sa mojim uređajem prešao 80.000 km. To je ušteda u novcu (na brzinu izračunata prema trenutnim cenama gasa/benzina i fabričkim podacima potrošnje u mešovitom režimu - prilično tačnim, moram reći) od preko 240.000 din ili lepše rečeno 2.000 evra. Dakle, uređaj je do sada otplatio onih 1.000 EUR koliko je koštao i "zaradio" još jedan uređaj. Ajde da ovu sumu čak i prepolovimo zbog variranja cene gasa, neka je uštedeo "samo" 1.000 EUR - on je opet otplatio sebe ili "zaradio" čak dva seta onih skupocenih dizni od po 400 EUR i još eto ima "kusura" da popijemo koju u njegovu čast... :D Dakle, neću zaista više da čujem ni jednu loš reč o tom uređaju. Kako god da okreneš - isplati se. :D


p.s. Čak je i onaj drugar kojeg sam pomenuo na početku da su mu dizne crkle na samo 24.000 km imao na toj kilometraži uštedu od oko 600 evra, tako da je mirne duše mogao da plati tih 400 evra za nove dizne i opet je i pored svega ostvario određenu uštedu i mogao nastaviti dalje da štedi pare/otplaćuje uređaj... :D
Korisnikov avatar
masaivan
Reactions:
Postovi: 1215
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:32
Garaža: Citröen C4 1.6 BlueHDi 120

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od masaivan »

Gas ne štedi, već jednostavno manje plaćaš gorivo za pređenu kilometražu.
Bilo bi interesantno da npr,. Prilikom sipanja gasa preračunaš koliko bi to bilo u novcu benzina a razliku da ostaviš sa strane.
Isto kao i vic o dva prijatelja, pušaču i nepušaču, gde nepušač kaže pušaču, da nepušiš mogao bi da voziš Poršea za 10godina, na šta mu pušač odgovara a gde je tebi Porše.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od ljubitelj »

Saša napisao:Sve zavisi kako gledaš na stvari.

Dakle, neću zaista više da čujem ni jednu loš reč o tom uređaju. Kako god da okreneš - isplati se. :D
Korektan nacin je da na stvari gledas objektivnim poredjenjem. Taj uredjaj poredis sa nekim drugim gasnim uredjajem i troskovima a ne sa benzinskim troskom.
To su male sume "ustede", i nije stvar samo u "ustedama" kao sto sam naveo. Za Fiat je dobro, u startu zestoko preplacen sistem, skupa reparacija.
Isplati se, najvise njima:)


Sistem ubrizgavanja goriva je stvar koja treba da traje koliko i auto, dozivotno i jedino sto treba da se "popravlja" u njemu je zamena filtera (goriva) s vremena na vreme.
Kod benzinaca filter goriva se menja na 100-150.000km pa je pomalo smesno pricati o popravkama dizni sa tako malim kiliometrazama.

Da si napisao 800.000km presao na plin bez kvara pa ajde:) Malo sale ali sta bi ti rekli Holandjani koji prelaze po 300-400.000 km do servisa plinskog sistema. Jesu ti sistemi skuplji od italijanskih, i dosta bolji pa je to samo primer da se moze gledati i na drugi nacin.

Ja nisam racunao kao ti tu ustedu na trosku goriva ali onako odokavitno mogu da procenim da je negde oko 8.000-10.000 evra. Meni je pun rezervoar benzina 100evra, mozda i malo jace i kada se poredi sa time dizne od 400evra i ne zvuce tako strasno, ali benzin je proporcionalno prema drugim troskovima nerealno skup pa nije dobra osnova za poredjenje vrednosti necega.

Ti si presao 80.000km uspesno, tvoj drugar 24.000km.

Svecice kvalitetnije se menjaju na 100-120.000km. obicne najjeftinije na 40.000km. Ili gume.Nisu to neke extra kilometraze koje ste presli.

Najvaznije je da si ti zadovoljan, neka ostane tako i dalje bez problema i posete servisu :thumbup:

Ionako se sekvent sistemi polako sele u muzej...
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13546
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Grujic »

masaivan napisao:Gas ne štedi, već jednostavno manje plaćaš gorivo za pređenu kilometražu.
Bilo bi interesantno da npr,. Prilikom sipanja gasa preračunaš koliko bi to bilo u novcu benzina a razliku da ostaviš sa strane.
Isto kao i vic o dva prijatelja, pušaču i nepušaču, gde nepušač kaže pušaču, da nepušiš mogao bi da voziš Poršea za 10godina, na šta mu pušač odgovara a gde je tebi Porše.
Naravno da štedi, nije ušteda samo gomilanje para, gasom ti ostaje više sredstava koje potrošiš na nešto za šta bi se inače stisnuo...
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša »

Ama polako Ljubitelju, nameravam i ja da pređem 800.000... tek sam počeo. :D Evo idem baš da mu sa zadovoljstvom nabijem još jednu stotku (na pecanje). :D

TT
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od ljubitelj »

:doubleup:
Korisnikov avatar
dunx81
Reactions:
Postovi: 5690
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od dunx81 »

ljubitelj napisao:Papiroloski se menja, imas okacen na forumu pravilnik, jasno pise da svaka izmena povlaci prijavu papiroloski. Dizne su na spisku Agencijje. Uz zamenu dizni trazi se i zamena creva do njih. A ona su takodje na spisku i moraju biti homologovana a potom se atestiraju tj proveravaju na pregledu. I potom upisuju papiroloski.
Kod mene ih nema na spisku uverenja koje je izdala Agencija za b.s.

Slika




t
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od ljubitelj »

Sta i gde nema, na kom spisku?
Na sajtu ABS postoji spisak sve homologovane opreme koja je dozvoljena za ugradnju.
Na njemu su i dizne i creva. I sve.

Na spisku u izjavi ugradjivaca koja se prilaze atestnoj kuci takodje se treba nalaziti i dizna i crevo tacno po modelu- proizvodjacu i sa navedenom homologacionom oznakom.
Ta izjava se predaje u 2 primerka, sa potpisom i overom. To je ta papiroloska evidencija o gasnom uredjaju.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša »

To je verovatno po novom, ne dotiče nas koji imamo sada već starije instalacije (niti će nas doticati dok ne prođe 10 god i budemo morali ponovo na atest). I meni na potvrdi od atesta pišu samo podaci za bocu, isparivač i multiventil. Ranije nije trebalo ni to, dovoljno je bilo da imaš samo atest boce i mogao si da prođeš. Inače, kod fabričkih instalacija postoji elegantan način da se zaobiđe čitava ta zajebancija sa ABS-om, atestima i ostalim haračima ove nazovi države. Na FLCS forumu ima jedan ponosni vlasnik Fiat 500L 1.4T LPG koji je registrovao auto bez atesta i svega tog maltretiranja - ima lepo COC sertifikat, dakle auto je homologovan u fabrici kao takav i ćao - zdravo, jeb'te se i vi i vaši atesti i reatesti (izvin'te me što psujem :D ). Zašto to nisu uradili svojevremeno i sa Puntom? Verovatno zato što nisu nameravali (a vala ga ni mogli ovakvog) da prodaju na tržištu Evrope i sveta, a 500L prodaju, itekako. Išli su dakle linijom manjeg otpora, platili verovatno neku sitnu kintu FTN u Kragujevcu da im naštanca one "ateste" čisto da se zadovolji forma i ajmo u prodaju presrećnim Srbima...

TT
Korisnikov avatar
dunx81
Reactions:
Postovi: 5690
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od dunx81 »

ljubitelj napisao:Sta i gde nema, na kom spisku?
Nema dizni na dokumentu Agencije za bezbednost saobraćaja koji sam okacio.
Niti sam uz njih dobio ikakav papir prilikom ugradnje niti mi ga je neko tražio niti su bilo gde u papirima s kojima sam odradio atest zavedene.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od ljubitelj »

Nije po novom vec po sada vec starom nekoliko godina. Ne pise se u potvrdi kompletan spisak opreme vec u izjavi sta je ugradjeno. A astestna kuca to proverava i stavlja svoj potpis i pecat.
ABS je na kraju lanca, proverava da li svaki delic opreme ima homologaciju/spisku na sajtu ABS poredjenjem sa listom , evidentira u arhivi i izdaje tu famoznu potvrdu.
Dzabe se nadas, rok vazenja je do 5 godina. Ja sam odradio u aprilu celu proceduru samostalno pa upoznao do detalja svaku fazu.

Sto se tice Fiata500L to i jeste auto sa pogonom na TNG, nema nikakav dodatni atest sto je standardno kod nas. Ni za druge fabricki homologovane modele (COC je upisan kao LPG vozilo) nije i ne treba nista dodatno.
Opel i Volvo se na isti nacin kao fabricki registruju, samo primer.

Punto je proizveden sa pogonom na benzin a ne TNG/ homologovan, to sto je naknadno nakon proizvodnje dodavan TNG i vrsena prepravka naravno da je zahtevalo proveru i prvi atest.

Fiat Punto nije fabricki projektovan, proizveden, homologovan TNG model auta. I naravno nema COC sertifikat.
Uopste taj Punto kod nas prodavan i ne bi mogao da se prodaje u Evropi zbog neispunjavanja Euro 3 standarda koji su obavezi od 2001. godine.

Italijanski Fiat Punto ispunjava E3.

dunx81- prica se o zakonitoj sada vazecoj proceduri i potrebnoj dokumentaciji. To sto u tvom primeru nije uradjeno po propisima ne menja stvar. u CMV AMSS ne bi mogao da prodjes atest bez propisane dokumentacije.

Ima ovde na forumu okacen pravilnik o proveri TNG, jasno pise da mora homologovana oprema u svakom delicu instalacije da se proveri i evidentira.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša »

Jaoj Ljubitelju, šta ti sve napisa... :D

Kao prvo, "srpski" Punto Classic je EURO 4, verovao ti ili ne. :D Rok važenja atesta je nama koji smo ga odradili ranije 10 godina a ne 5 kako navodiš. U petoj godini smo obavezni otići samo na "kontrolni pregled", popularno nazvan "reatest" (i baš to mene čeka na proleće, pošto auto u martu puni 5 godina). To što si ti naveo kači novougrađene uređaje/automobile/vlasnike a ne nas koji smo ugradili pre 3-4-5 godina i lepo nam piše da atest važi 10 godina. I taj "reatest" je flagrantno i retrokativno kršenje svih mogućih pravila i zakona, ali eto - može im se, treba još malo oteti para narodu, prazna je (vazda) kasa...

Dalje, kakva je razlika između 500L na gas i Punta na gas? Nikakva. I jedan i drugi imaju fabrički ugrađen gasni uređaj. Meni u atestu lepo i jasno piše da je ugradnju izvršio FAS Srbija (proizvođač automobila - Fiat Automobili Srbija), a ne neki Pera ili Đoka iz komšiluka. Razlika je samo u tome što se FAS (po nalogu Fiata, naravno) ovog puta potrudio od odradi sve potrebne homologacije i izda neophodan papir, jer im je 500L itekako važan model (u svim mogućim varijantama), inače bi ga šipak prodali bez toga u Evropi. Punto im je bio zadnja rupa na svirali jer takav (zastareo u svakom smislu) auto više nigde i ne možeš prodati već samo na ovakvim tržištima. Da su hteli mogli su i za njega bez ikakvog problema izdati COC sertfikat, ali eto nisu - jer nisu ni morali. No dobro, fino im je poslužio da im se uvežba radna snaga za rad na sklapanju i traci za novi model... :)
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24639
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od dragvorl »

Taj i takav uredjaj nije projektovan zajedno sa autom (Punto) nego je naknadno ugradjivan u fabrici, zato i ne moze biti upisan u COC, to je u osnovi benzinski, a ne bifuel auto.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša »

A 500L je kao projektovan? Dajte... Imaju maltene identične uređaje ugrađene, isti proizvođač, boca u gepeku umesto rezervnog takođe... Nema računanje potrošnje gasa na bordu kao i Punto... Isti dakle đavo, samo je fabrika ovaj put malo ozbiljnije prišla "problemu" zbog drugih tržišta i konačno odradila ljudski papirologiju...

TT
Odgovori