TNG vs Benzin

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
djiuliju
Reactions:
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: TNG vs Benzin

Post od djiuliju »

Dakle, plinas u odnosu na dizel ustedi 825din na 100km, ili 8250din za 1000km...ili za 5100km 42075din. A ti si potrosio 36800din.

Znaci, da si vozio dizela, morao bi da potrosis jos 42000 za naftu, sto je ukupno 78000, a to je 520litara nafte za 5100km...mnogo bre nesto trosi taj dizel ;)
Korisnikov avatar
djole77
Banned
Reactions:
Postovi: 82
Pridružio se: 23 Sep 2013, 07:55

Re: TNG vs Benzin

Post od djole77 »

Iako ima blagu prednost u letnjim uslovima,brzo ce tu razliku "istopiti" zimski period sa skokovima cene TNG i ujedno povecanom potrosnjom TNG-a i benzina u periodu najvece potrosnje (hladan motor )do momenta prebacivanja na gas.Po meni mrtva trka i blaga prednost dizela bar po voznim karakteristikama... ;)

Neverovatno je kako "plindzije" po nekad vole da lazu samog sebe...nerazumem sta time dobijaju?
Korisnikov avatar
djiuliju
Reactions:
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: TNG vs Benzin

Post od djiuliju »

Ma zeznuo se u racunu. Dizel bi sa potrosnjom od 5.5 za 5100km potrosio oko 280litara, sto je po ceni od 150dinara 42000dinara. Dakle, razlika je oko 5000dinara za 5000km, tj oko 100din na 100km. Ovo je onako ofrlja racunica, zaokruzivao sam cifre
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13624
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od Grujic »

Eeeee ja ne vidih, ja mislio da je reč o uštedi na benzin :)
Korisnikov avatar
djole77
Banned
Reactions:
Postovi: 82
Pridružio se: 23 Sep 2013, 07:55

Re: TNG vs Benzin

Post od djole77 »

Prava racunica je da taj motor u meganu ne mere ici u tim uslovima voznje leti ispod 10 litara gasa (racunajuci sa benzinom ) a zimi ispod 11 litara TNG-a.Sto znaci leti je trosio oko 700 din( 1l 70 din) na 100km a zimi ce trositi oko 880 din(1 l 88 din)=u proseku dodje oko 790 din= 5.3 litre dizela(cena od 150 din)....ENDE ;)
P.S
Meni je i dalje "njegov"prosek dizela od 1.5 dci od 5.5 l realno malo prenaduvan...
Poslednja izmena od djole77 u 25 Sep 2013, 19:23, izmenjeno 1 put ukupno.
Stjepa
Reactions:
Postovi: 2206
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: TNG vs Benzin

Post od Stjepa »

Dijuliju je objasnio ono što i ja sad htedoh napisati.
Vozim i dizelaša i plinaša.
Moje dosadašnje iskustvo je da na otvorenom putu (ne auto-putu nego magistrali) plinaš sa 1,6 agregatom od 90ks može da uštedi od recimo 30 do 120 din/100km u odnosu na dizelaša 1,9 od 110ks, zanemarujući onaj litar benzina koji se ponekad zaračuna kod plinaša (1-2dl dok ne prebaci u startu preko leta na otvorenom putu, još na veću kilometražu je praktično beznačajno, iako se vremenom i toga "nakupi" pogotovu zimi gde mu treba više vremena dok prebaci).
Korisnikov avatar
djole77
Banned
Reactions:
Postovi: 82
Pridružio se: 23 Sep 2013, 07:55

Re: TNG vs Benzin

Post od djole77 »

Cim se "plinas"malo cesce cima u lokalu,jos ako je hladnije vreme...nema nista od ustede(minimalna)!
Stjepa
Reactions:
Postovi: 2206
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: TNG vs Benzin

Post od Stjepa »

Da, po gradu i ja mislim da plinaš gubi trku spram dizela.
Korisnikov avatar
djiuliju
Reactions:
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: TNG vs Benzin

Post od djiuliju »

Sve je to tu negde, i vise je stvar afiniteta nego ustede. Mislim da ipak plinas stedljiviji, ali ne znacajno. Evo kod mene na bordu, za poslednjih 2700km prosek 5.1. Dizel sa 106 konja. Voznja raznorazna, i sa klimom i bez, autoput, grad, sela...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od ljubitelj »

djole77 napisao:.Po meni mrtva trka i blaga prednost dizela bar po voznim karakteristikama... ;)
Po ceni je priblizno isto sto se goriva tice, plina trosi vise koji je jeftinij, dizela manje koji je skuplji. Benzin je van konkurencije u toj trci.
Moguca razlika nastaje u troskovima odrzavanja motora koji su veci kod dizela.
Plinasi imaju po pravilu bolje vozne karakteristike od dizela po istom osnovu kao i benzinci, poredeci motore iste kubikaze i nacina ubrizgavanja goriva.

Ono sto se meni ne svidja kod dizela koje sam vozio ili bio vozen, je da su veoma nekomforni zimi i da im je grejanje kabine jako sporo. To resava dopunski grajac van motora ali i to kosta dodatnu investiciju a i gorivo.

Prednost dizela vidim u mnogo vecem dometu sa jednim punjenjem rezervoara pa ko cesto vozi medjunarodne ture plin/benzin moze da bude opterecenje mada nije ni lose stati na koji minut svakih 300-400km makar da se protegnu noge.
Korisnikov avatar
djole77
Banned
Reactions:
Postovi: 82
Pridružio se: 23 Sep 2013, 07:55

Re: TNG vs Benzin

Post od djole77 »

O kojim vecim troskovima kod odrzavanja dizelasa govorite,ja sam kupio novog dizela i jedini trosak naspram odrzavanja benzinca je filter nafte(ili uloska) koji se krece izmedju 10-30 eura i menja u rasponu od 30000-45000 predjenih km.Govorimo o novim kolima a ne o izrabljenim uvoznim ragama sa pola miliona u sebi.
Znaci na predjenih 100000km,menjaju se u proseku 3 filtera(oko 50-tak eura)!?

Na koliko se menja filter TNG uredjaja i koliko kosta jedan servis ? ;)
Poslednja izmena od djole77 u 25 Sep 2013, 20:12, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
djiuliju
Reactions:
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: TNG vs Benzin

Post od djiuliju »

Off topic
Sve vise dizelasa ima ugradjen grejac, tako da pocinje da greje kabinu prakticno odmah. Ako ima reno u poslednjih 10ak god, mora da imaju i drugi
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13624
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od Grujic »

djole77 napisao:O kojim vecim troskovima kod odrzavanja dizelasa govorite,ja sam kupio novog dizela i jedini trosak naspram odrzavanja benzinca je filter nafte(ili uloska) koji se krece izmedju 10-30 eura i menja u rasponu od 30000-45000 predjenih km.Govorimo o novim kolima a ne o izrabljenim uvoznim ragama sa pola miliona u sebi.
Znaci na predjenih 100000km,menjaju se u proseku 3 filtera(oko 50-tak eura)!?

Na koliko se menja filter TNG uredjaja i koliko kosta jedan servis ? ;)
Otkud ti to da se govori samo o novim? Ima ovde i kupaca polovnih kola sa ne pola miliona, nego manjim km.

Filter plina se menja na 10 000km, sam filter košta 500-700din, u servisima je zamena sa filterom recimo 2000din, neki traže više, ali može negde i manje.
Korisnikov avatar
djole77
Banned
Reactions:
Postovi: 82
Pridružio se: 23 Sep 2013, 07:55

Re: TNG vs Benzin

Post od djole77 »

Kako da poredimo,automobili se proizvode novi,zato sam i rekao da ne vidim sta je to toliko skuplje naspram odrzavanja(benzinca/gas) jer se upravo blizim cetvrtom servisu dizelasa,na kom i dalje menjam samo filtere i ulje.Verovatno da vozim benzinca na gas takodje novog isto to morao menjati!
Ne vidim i dalje sta je tu toliko skuplje?
Poslednja izmena od djole77 u 25 Sep 2013, 20:28, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13624
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od Grujic »

Proizvode se novi???, ali ne kupuju ih svi novi, već neko kupi sa 100-150 000km, a neko i svoj novi auto puno vozi, a viđali smo razne kvarove, i ipak kod dizela na velikoj Km ima više stvari za pokvariti se, pogotovo ako se porede jeftinija kola.
Odgovori