Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
DasAuto
Reactions:
Postovi: 1700
Pridružio se: 16 Sep 2015, 15:05
Lokacija: swe

Re: Motorna ulja

Post od DasAuto »

milekmilek napisao: 01 Dec 2023, 13:18 Nije tu samo pitanje potencijalnih kvarova, stvar je u zadržavanju fabričkih performansi motora i ostalih komponenti što duže vreme. A to se postiže upotrebom kvalitetnih ulja.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Mami crko Renault Megane 1.5dci 2014 godiste. Novo uzela i mjenjala ulje svake godine u ovlastenom, godisnje je prelazila oko 10 000-12 000km. 2021 je crko motor. Poceo da lupa dok je vozila na autoputu. Ne sjecam se tacno sta je bilo ali je otisao totale...
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Pre oko desetak godina prijateljica kupila neki mali džip iz salona u Beogradu, koliko se sećam Daihatsu. Održavan u ovlašćenom, nakon dve ili tri godine auto joj stao u Nemačkoj.

Prvo je bila iznaneđena da joj je servis bio relativno jeftin kako bi nastavila put, nešto oko 100 evra, a drugo da, prema rečima nemačkog servisera, filteri nisu bili prethodno promenjeni, najverovatnije od kako je kupljen..
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9514
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Motorna ulja

Post od OMP »

nije cudno da ovl. servisi naplate nesto a ne zamene, ima xx slucajeva
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21823
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Motorna ulja

Post od nidza »

Inostranstvo isto. Tolerancije novih mašina su sumanute i to zdušno zloupotrebljavaju.
Korisnikov avatar
Skipper
Reactions:
Postovi: 3034
Pridružio se: 26 Jul 2016, 21:02
Garaža: Toyota Avensis MK3
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od Skipper »

Ja ako bih radio mali servis u ovlašćenom onda bi to bio samo uljni, ostale filtere ću zameniti sam.

Sent from my motorola edge 30 ultra using Tapatalk

Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21823
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Motorna ulja

Post od nidza »

Jedino bez garancije. Ti si vezan za servis da bi bio pokriven garancijom, i nisi u opciji da nešto menjaš ili ne menjaš. Radi se o tome da se uredno piše da se radi, a ne radi se.

Ne verujem da je neka sistemska zavera, već zaposleni kradu delove.
Korisnikov avatar
Dzona
Reactions:
Postovi: 282
Pridružio se: 16 Nov 2023, 10:01

Re: Motorna ulja

Post od Dzona »

Pa sada većina ovl. i ozbiljnih neovlašćenih servisa je detaljno pokrilo kamerama servisne prostorije.

Baš zbog ozbiljnog problema krađe delova.

Za neke znam da imaju supervizore koji proveravaju da li su delovi stvarno zamenjeni na kraju (mada su svi oni u dilu)
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14290
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Saša »

Zagrebite negde malo šrafcigerom filter ulja i posle servisa samo proverite ima li tu ogrebotinu. :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj »

A kako to uraditi kada je filter ulja samo jedan urolani papir? Kućište u koje se stavlja filter se naravno nikada ne menja, ono je trajno :)
I to je ono što se menja kod savremenih motora ...već par decenija je tako, ne računam oldtajmere sa klasičnim filterom (metalnim).

A zaista svodi se na kraju na poverenje u servis(era) da uradi po ček listi ono što je proizvodjač napisao u uputstvu za dati auto.
A170T
Reactions:
Postovi: 2489
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Motorna ulja

Post od A170T »

Vidi se masnoća (tragovi rada) na samom kućištu uljnog filtera kada je on zamenjen. Ako kućište filtera ima prašinu na sebi znači da nije menjan.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10921
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Motorna ulja

Post od sebekkg »

Šta ih sprečava da samo pipnu kućište filtera masnim rukama bez da ga zamene. Videćeš kao što Sale kaže, ako je ogrebotina na istoj poziciji.

Sent from my SM-G780G using Tapatalk

Slika
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24716
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od dragvorl »

Ko je vec toliko zapeo moze da slika ulozak filtera pre nego sto otera u servis, uvek ima oznake proizvodjaca ili datum, kataloski broj, razne oznake. Mala je sansa da ce se sve oznake poklapati sa novim uloskom.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14290
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Motorna ulja

Post od Saša »

Ljubitelj je u pravu za ove novije motore, baš sam sad odgledao zamenu ulja i filtera za 1.3 TCe. Da bi uopšte došao do filtera moraš skinuti šusplehove dole i sve je ispod samog motora, odnosno filter je vertikalno uz sam karter i zatvoren (zašrafljen) unutar kućišta (ubacuje se samo uložak unutra). Dakle fina (i praktično neizvodiva) rabota da sve to skidaš samo da dođeš do njega da ga vidiš. Jedino da se možda po tragovima dole na šusplehovima proceni da li su ih skidali ili nisu. Samo ulje je opet čisto i retko i pre zamene i teško je po njemu reći da li je zamenjeno, a i nivo mu se ne pomera. Dakle, moraćemo im ipak i malo verovati.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj »

Pa servis(er) treba baš da bude neki namćor ili prevarant ili šta već ako naplačuje ono što nije radjeno....a sama zamena ulja je prilično jednostavan posao ako se ima za to namenski alat.
Iznenadio sam se koliko različitih alatki sadrži jedan (komplet) set za zamenu filtera odnosno za čep kartera.

I kakvi se sve izmišljaju šrafovi za karter, te nekakvi sa kvadratnom glavom a ima i onih sa trouglom glavom.
Evo npr, Opel Vivaro 2,0dizel, sa standardnim alatima koje ima svaka radionica praktično je prilično teško i sporo uraditi posao a sa specijalnim alatom 15 minuta posla. Isto papirni uložak a čep je nekakav četvorougaoni,
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14290
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Motorna ulja

Post od Saša »

Za pomenuti 1.3 TCe za čep kartera takođe treba kvadratni ključ/“gedora” od 8 mm (za filter ide obična 27 mm) a stezanje čepa je preporučeno da se radi moment ključem (38 Nm), isto i poklopca kućišta filtera (25 Nm). Napraviše nauku od zamene ulja i filtera, tj. sve rade samo da nas oteraju u ovlašćeni.

Btw, šuspleh ispod ima čak 15 šrafova i tipli, pa ti skidaj ako ti se skida samo da zaviriš.
Odgovori