Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24639
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Sta mislis, da ce neko sutra da stavi na panj glavu zato sto je upisan u COC bifuel, a desi se neka nesreca gde plinski uredjaj bio vinovnik? Da li je uopste postojala fabricka LPG ugradnja za Punta a da se prodavala u EU?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 14232
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Naravno da je postojala, pola Italije se vozi na LPG, misliš da su oni naručili ovaj uređaj što je u mom Puntu kod Landi Renza specijalno zbog nas? 
TT

TT
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24639
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Ako je postojala sigurno da nije identicno sve, a mozda ni oni nemaju upisan LPG u COC. Nije to bas tako prosto kako se cini, neko moze da zaglavi na robiji zbog tih "sitnica"

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 14232
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Ma šta je problem za fabriku poput Fiata, dajte da budemo ozbiljni. Mogu da prerade pola motora za pogon na LPG, mogu da poruče tipski uređaj za određeni model auta kod jednog od najpoznatijih proizvođača LPG opreme, a ne mogu da pritom obezbede i COC sertifikat?
Mogu ali neće - jer ne moraju. Opšte je poznato da velike kompanije kad dođu na "indijanska tržišta" poput našeg vrlo brzo i lako prihvate sve one najlošije domaće "običaje". Zašto? Jer znaju da to mogu i da neće biti nikakvih sankcija, naravno. Cvrc probaj na evropskom tržištu prodaš auto na LPG bez toga. Može, ali malo sutra. Zato je sa 500L skroz drugačija priča od starta.
TT

TT
-
- Site Admin
- Postovi: 1879
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Sasa jednostavno, ta ”fabricka“ ugradnja u Punta Classic NIJE fabricka. Automobli su sklopljeni i naknadno im je ubacen plinski uredjaj. Samo masovno na drugom kraju hale i to su atestirali kao naknadnu prepravku. To ces proveriti tako sto uzmes VIN i odes po njemu da narucis rezervni isparivac. Nema u katalogu za taj auto. Punton Classic nije sigurno eur4 jer nema ABS a i Eur3 je upitan. To sto je moglonkod nas je drua prica i dobro je sto je moglo.
Sent from my LG-D838 using Tapatalk
Sent from my LG-D838 using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24639
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Nisam siguran da bas znas u sitna crevca sta nose procedure homologacije i tih par slova na papiru...

http://www.fiatsrbija.rs/modeli/punto-c ... ogija.htmlDzoni_m napisao:Punton Classic nije sigurno eur4 jer nema ABS a i Eur3 je upitan. To sto je moglonkod nas je drua prica i dobro je sto je moglo.
Sent from my LG-D838 using Tapatalk


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Site Admin
- Postovi: 1879
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Upravo. Nose mnooogo posla. Nekom su to trice i kucine a ustvari je ozbiljan posao
Edit: Nisu samo izduvni gasovi dovoljni za ispunjavanje EUR norme a to upravo pise
Sent from my LG-D838 using Tapatalk
Edit: Nisu samo izduvni gasovi dovoljni za ispunjavanje EUR norme a to upravo pise
Sent from my LG-D838 using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24639
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Razgovarao sam sa prijateljem koji radi na atestima, i kaze da je za GPunta vidjao COC sa LPG-om, ali za Classica ne, sto naravno ne znaci da nema. Medjutim ono sto pise u oficijalnim dokumentima za Classica je da je ugradjivan fabricki Landijev TNG, sa modifikovanim motorom, i bocom u rez. tocku, ali to je iz 2009. Sve sumnjam da su na kraju veka modela investirali u homologacioni program koji kosta Boga oca da bi mogli u COC da upisu bifuel. Na mobile. de ima dosta Punta sa TNG, ali ni jedan nisam video sa fabrickim dugmetom za prebacivanje koje nije nakalemljeno levo od volana i integrisanim meracem na tabli.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Site Admin
- Postovi: 1879
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Imalo je Puntica MkII i to najcesce na CNG. To je bila bas oficijalna verzija. I najcesce u Van izvedbi.
Sent from my LG-D838 using Tapatalk
Sent from my LG-D838 using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 14232
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Sva novoproizvedena vozila od 2005. pa nadalje moraju da zadovolje EURO 4 normu pa je to bio slučaj i sa Puntom. Da gubim vreme i dokazujem nešto očigledno i objašnjavam šta je EURO norma - neću, niti imam vremena. I da, bili ste u hali za montažu i gledali gde i kako sklapaju Punta pa ste videli da gasni uređaj ubacuju naknadno na kraju hale? I kakve to uopšte ima veze gde su ga i kako ubacili ako je auto iz fabrike izašao takav, a čak i u oznaci modela ima oznaku LPG? Smešno..
Povlačim se iz ovakve dalje "diskusije". 


- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24639
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Ne valja zatvarati oci pred cinjenicama. To sto fabrika Fiat zbog odredjenih okolnosti nije odradila sertifikaciju TNG Punta na nasem a moguce i drugim trzistima je stvar koju mi ovde na forumu ne znamo u sitne detalje i mozemo samo da nagadjamo. Takodje nacin na koji je ocigledno ugradjen taj sistem u fabrici govori da je trazena alternativa i kompromis na jednom modelu koji je bio vec na zalasku karijere, pa mu je mozda i na taj nacin povecana atraktivnost, narocito na nekim trzistima. To sto si ti zadovoljan svojim autom je jedna stvar, i neka si ti nama zadovoljan dok god ga vozis, ali to i dalje ne menja neke cinjenice.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Netacno u Srbiji.Saša napisao:Sva novoproizvedena vozila od 2005. pa nadalje moraju da zadovolje EURO 4 normu pa je to bio slučaj i sa Puntom.)
Punto zadovoljava Euro2 normu, i to je to.
Euro 3 zahteva pojas+naslon za glavu za svakog putnika.
Putno nema serijski, svaki proizvedeni komad u Srbiji.
Punto klasik ili Z10 prosto ne ispunjava tada vazece Euro standarde i prodavan je samo u Srbiji gde je kao "domaci" proizvod bio oslobodjen obaveze da bude tehnicki ispravan prema Euro standardima.
Sto je i logicno jer je time bila smanjena krajnja cena skidanjem inace neophodne opreme a cilj je bio omoguciti auto kao zamenu za Jugo Skala 55.
Koji takodje nije ispunjavao Euro 3 iako je bio u prodaji.
Sto se tice homologacije, Fiat je mogao i moze naravno kao velika firma da napravi model i izvrsi adekvatnu homologaciju. Sto je i radjeno sa TNG/CNG modelima poput Multiple i drugih.
Ali Punto iz KG cinjenicno nema homologaciju kao TNG vozilo. Pa tako malo tih Punta je prodano da je logicno sto se Fiat nije upustio u tu komplikovanu u skupu proceduru.
Ili uprosceno, Punto nema fabricki konstruktivno TNG vec naknadna prepravka pojedinacnog komada.
Masovna prepravaka ali prepravka zakonski posmatrano.
Zato i mora na pojedinacni atest.
Homologovana vozila za razliku imaju tipski atest, vazi za svaki primerak doticnog modela. Stoga nema naknadne provere niti pojedinacnog atesta.
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
Nisi upucen, prosto nije tacno.Saša napisao:Jaoj Ljubitelju, šta ti sve napisa...![]()
Kao prvo, "srpski" Punto Classic je EURO 4, verovao ti ili ne.Rok važenja atesta je nama koji smo ga odradili ranije 10 godina a ne 5 kako navodiš. U petoj godini smo obavezni otići samo na "kontrolni pregled", popularno nazvan "reatest" (i baš to mene čeka na proleće, pošto auto u martu puni 5 godina). To što si ti naveo kači novougrađene uređaje/automobile/vlasnike a ne nas koji smo ugradili pre 3-4-5 godina i lepo nam piše da atest važi 10 godina.
ZOBS vazeci je ukinuo atest na 10godina i smanjio rok na maksimalno 5godina.
Ja sam isao skoro na tih 5godina, i moram da te informisem da se radi atest a ne nikakav kontrolni pregled.
I izdaje adekvatno uverenje agencije, opet u trajanju od 5godina.
Pri tome se vrsi atest celog vozila, ne samo TNG instalacije. Ako ima nekih nehomologovanih delova ili prepravki bilo cega na vozilu nece se proci atest i izdati uverenje.
Vazi za sve i nove i stare uredjaje/automobile.
Vazi i za tvoj auto a u sta ces se uveriti ako budes cekao 10godina za tvoj atest sto imas "na 10godina".
Videces vec na sledecoj registraciji kada auto napuni u martu 5godina vazli li uverenje agencije 10godina ili 5godina.
Moram da te razocaram, Punto Klasik ne zadovoljava potrebne zahteve Euro 4, sto nije tesko proveriti.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24639
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
I kod homologovanih fabrickih modela mora nakon 5 godina atest kod nas. Npr.sad neko kupi 500l sa TNG morace na atest za 5 godina iako ne mora kao nov.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo
In 2010, the Punto Classic receives no further update, except for the two mirrors become bigger (in compliance with European regulations). Since the model does not meet European standards Euro 5 (effective from 1 January 2011), its production has ceased at the end of 2010. but the output lists only occurred in May 2011, after nearly 12 years after the presentation of the first version.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...


