Vožnja zaustavnom trakom

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9053
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja zaustavnom trakom

Post od grujicd »

Jedno vreme je su između uključenja iz Kneza Miloša i onoga iz Savske stajali čunjevi tj. barijere koje su pred kraj tog dela ukidale treću traku. Jeste da su onda ovi iz Kneza Miloša imali manje vremena da se prestroje u sredinu, ali su zato ovi iz Savske ulazili bez problema na Gazelu.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja zaustavnom trakom

Post od ljubitelj »

@paja, pitao sam kojim trikom je moguce legalno voziti zaustavnom trakom na tom potezu, danas po ovim sada vazecim propisima jer mi nije poznato.
Nije da mi treba ali nije naodmet znati ako zatreba.

Sa druge strane nije mi jasna pozicija da je brzina 30km/h adekvatna za voznju po autoputu, a jos manje da se prolazi pored autobusa, cesto i vise njih u koloni, sa desetinama ljudi koji se tu krecu u neposrednoj okolini kolovoza.

Ne vidim kako je to bezbednije resenje.
Moguce je da bi uvodjenje 3 saobracajne trake napravilo probleme koje si naveo, ali onda kako je bilo moguce pre nekoliko godina da tih problema nije bilo kada je privremeno voznja zaustavnom bila dozvoljena ?
I cak policija direktno usmeravala na koriscenje zaustavne.

Nije se bas nista promenilo u samom saobracajnici, iste su sirine, sve je isto i onda je bilo dozvoljeno a sada je zabranjeno.

Mozda ja ne razumem logiku, ali resenje kao kod nas nisam nigde video igde da postoji na autoputu.

Ja i ne mislim da uopste mozemo govoriti o autoputu kada imamo pesake (preko Gazele je samo odvojeno sa pola metra visokom ogradicom), sporovozna vozila u koima putnici stoje, komunalna vozila sa 3 tocka koja se krecu 30tak km/h, vozila gradske cistoce sa kojih okaceni vise po 2- 3 radnika, itd.

Meni je puno logicnije da se umesto autoputa proglasi nekim drugim rangom puta i dozvoli koriscenje sadasnje zaustavne makar za gradski sporovozni prevoz i slicna vozila kojima i inace nije mesto na autoputu.

Sta ce biti kada se vrate kamioni u tranzitu na deonici kroz grad jer verujem da je ovo sadasnje stanje zabrane za preko 3,5t neodrzivo legalno za jedan medjunarodni autoput.

Da se vratim na temu, po meni voznja zaustavnom trakom je previse ostro sankcionisana a nacin na koji je regulisana upotreba kolovoza kroz grad neadekvatna potrebama protoka saobracaja i da ta deonica odavno zapravo nije autoput kako se na papiru i dalje pise.
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13562
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja zaustavnom trakom

Post od Grujic »

Hteo je da kaže da ima delova gde nije zaustavna nego je treća traka, i da može da se vozi, a ovo za pešake na Gazeli mi nije jasno??

Što se tiče brzine, nije to adekvatna brzina, nego je gužvi često maksimalna :mrgreen:
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vožnja zaustavnom trakom

Post od Paja »

Objasnio ti je Grujić. Kad izađeš na Dušanovcu na ap do isključenja za Dom zdravlja i sud nije zaustavna, dakle ideš tuda, prođeš kroz isključenje koje se nastavlja na isključenje ka Južnom bulevaru, prođeš i kroz njega, vratiš se na ap i voziš trakom koja nije zaustavna do isključenja kod Htine pomoći, prođeš i kroz to isključenje i vatiš se na ap isped Gazele. Dakle može i legalno je i koristi se kad je haos u ostalim trakama pa je brzina kretanja ista u sve tri trake. Kad nije gužva niko suvisao neće ići ovom rutom jer je u tim situacijama sporija.

Jedino gde se slažem s tobom je da auto put kroz Beograd treba da postane gradska saobraćajnica, ali nije logično da zaustavna od npr Konjarnika postane "normalna" jer bi to iziskivalo da se na Dušanovcu nekome postavi znak stop. Ako ga postaviš na auto putu nisi ništa uradio, a ako ga postaviš iz smera Dušanovca napravićeš haos u Ustaničkoj i Kruševačkoj, a to će se reflektovati dalje. Da bi se zaustavna pretvorila u normalnu traku potrebno je da sva uključenja budu rešena kao što je npr Autokomanda ili Hitna pomoć i da nestanu direktna uključenja na ap kao što je Dušanovac ili Konjarnik u pravcu grada.

Uporno ponavljaš da je bil dozvoljeno voziti zaustavnom dok se radila Gazela. Jeste, tu si u pravu, ali zaboravljaš detalj da je takav režim funkcionisao uz npr 50 saobraćajaca na auto putu i da i pored toga to rešenje nije bilo idealno.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja zaustavnom trakom

Post od snork »

Postoje male staze za pešake sa obe strane Gazele, ali ne postoji legalan :) način da se do njih dođe.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13562
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja zaustavnom trakom

Post od Grujic »

Pa upravo to, znači da su verovatno za radnike ili tako neke situacije, ti apsolutno ne možeš sem preko kolovoza da dođeš, tako da Gazela nije pešačka iako se nađe poneki optimista
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja zaustavnom trakom

Post od ljubitelj »

Na Gazeli je autobuska stanica za 17,18 i to na obe strane. Zar nije tu autoput ?
Na kom to autoputu pa jos na mostu postoje takve autobuske stanice?

Zar nije po ZOBSu zabranjeno i samo zaustavljanje na mostu (tunelu, prevoju itd) ?

Opisana voznje kojom se sa desne strane zaobilazi saobracajni tok, pri tome ukrsta putanja sa vozilima koja ulaze ili izlaze i onda opet vraca pri cemu uvek postoji znak trougao jeste nesto sto se moze a i koristie se odavno.

Ja ne vidim kako je to dobro, normalno, bezbedno, korisno pri voznji autoputem ako je vec ta deonica tretirana zakonski kao autoput.

Primer iz prakse, autobus A1 se kretao bas kako je Paja opisao u delu nakon Gazele. Posledica takvog nacina voznje sledeca:
Autobus se ukljucuje u srednju traku sasvojih 40-50km/h cime preseca kolonu koja se prethodno ravnometno krece oko 70km/h. Krece lancano kocenje, neki odmah levi zmigavac i u skroz levu traku. Tamo presecaju saobracajni tok koji se krece oko 90-100 pa sada tu nastaje kocenje.
Autobus tako vozi nekoliko stotina metara pa onda opet skrece desno.

Pa se ponavlja ciklus. Ovo se redovno desava a isto je i kada druga vozila na isti nacin koriste to zaobilazenje kako je opisano.

Umesto normalne voznje autoputem nastaje ometanje postojeceg kretanja desetina vozila i posledicni haos uz smanjenje brzine kretanja na 1/2 od prethodne.

Da postoji mogucnost koriscenja te trece, desne, trake u kontinuitetu autobus ne bi morao da preseca postojeci saobracaj niti da izaziva lancano ometanje i promenu ritma voznje.
Ne kazem da je za vreme Univerzijade bilo idealno ali se pokazalo da koriscenje inace prazne zaustavne trake moze samo da poboljsa protok saobracaja.
Sto se tice ukljucenja sa strane jeste da se time ogranicava pristup ali to je valjda i poenta, da se sto manje ometa glavni saobracajni tok u odnosu na vozila koja dolaze iz sporednih ulica.

Tako je i sa gradskim ulicama sa vise traka. Tamo nema zaustavnih traka pa nema problema.

A slazem se da treba i ta ukljucenja doraditi, sto i nije problem jer obicno ima mesta.
Pa cela petlja kod Arene je naknadno napravljena, a mesta za prosirenje ima od Sava Centra do Zmaja za slicno, po jos jednu traku sa svake strane.

Sada se forsira isto stanje saobracaja kao pre 40 godina kada je taj autoput pravljen a kada je bilo visestruko manje vozila pa je time i2 trake za voznju bilo sasvim dovoljno. Ja ne mislim da je to optimalno reseno i da tako treba da ostane.

Razumem da i ovo resenje sada ima svojih prednosti posebno za one koji dolaze sa strane iz sporednih ulica ali mislim da sada to i nije autoput pa treba forsirati pravila koja za to vaze ili promeniti organizaciju saobracaja da se omoguci koriscenje pune sirine kolovoza.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja zaustavnom trakom

Post od snork »

ljubitelj napisao:Na Gazeli je autobuska stanica za 17,18 i to na obe strane. Zar nije tu autoput ?
Na kom to autoputu pa jos na mostu postoje takve autobuske stanice?
Stanice nisu na mostu, već pre njega, a što je još važnije, ne zauzimaju ni jednu od tri trake, već imaju "svoju", četvrtu.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13562
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja zaustavnom trakom

Post od Grujic »

Na kraju zaustavne kod Dusanovca stoji puntic policijski sa kamerom, upaljena sva 4. Ne znam jel tu stoji preventivno ili je neko sveze obradjen pa da sredjivali papire
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11201
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Vožnja zaustavnom trakom

Post od TheWickerMan »

Oko pola 8 jutros je još uvek bio tu ,a nekom G5 su pisali kaznu, a pred njim su dva auta izašla iz zaustavne, nisu ni reagovali,verovatno su snimali prekoračenja... ne znam da li smeju da stoje tako u zaustavnoj , zbog bezbednosti saobraćaja?
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13562
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja zaustavnom trakom

Post od Grujic »

Popodne je na kraju zaustavne, prvo parče zaustavne kad se sa Gazeče siđe, pravac ka komandi, isto tako stajao 307 obeležen
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Vožnja zaustavnom trakom

Post od NexT »

Ma i neka stoji. Povraca mi se od idiota koji voze zaustavnom.

Samo neka ne diraju prekoracenja, i sve ok :kezo: :mrgreen:
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9057
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Vožnja zaustavnom trakom

Post od Milos »

NexT napisao:Ma i neka stoji. Povraca mi se od idiota koji voze zaustavnom.

Samo neka ne diraju prekoracenja, i sve ok :kezo: :mrgreen:
+1 :mrgreen:
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vožnja zaustavnom trakom

Post od Paja »

:plusone:
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vožnja zaustavnom trakom

Post od dragan »

veceras autoputem lik vozi zaustavnom potpuno istom brzinom kao autobus u desnoj traci, i tako kilometar-dva. pritom, uvece pola deset, nigde guzve, nicega... jbt, jel moguce da nekome glava stvarno sluzi da mu kisa ne pada u stomak?
Odgovori