Amortizeri

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Amortizeri

Post od A170T »

Na samoj cevi amortizera ispod šolje trebalo bi da postoji zaštitna guma koja služi da spreči da amortizer udari do kraja u nekoj abnormalnoj situaciji. Jel si pregledao vizuelno stanje tela amortizera? Ima li nakupljene masne prljavštine?

Послато са MI 9 помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Rolla
Reactions:
Postovi: 965
Pridružio se: 06 Feb 2018, 15:00

Re: Amortizeri

Post od Rolla »

Probao sam da se oslonim na auto i sve se cini da je ok. Ali pri prelasku nekih prevoja/lezecih i slicno tacno osetim do kog nivoa amortizer radi i onda u jednom trenutku udari u gumu. Uz opruge sam dobio ove gume kao na slici i to je montirano na amortizere
Slika

Cekam majstora da ga podigne na dizalicu i pregleda.
Korisnikov avatar
djole155
Reactions:
Postovi: 288
Pridružio se: 19 Avg 2012, 10:54
Garaža: Alfa Romeo 167
Lokacija: Vrcin

Re: Amortizeri

Post od djole155 »

Koje tačno eibach su stavljene,ima 2 tipa,pro kit i sportline?Ove druge su još kraće i to ne ide nikako na fabričke amortizere
Korisnikov avatar
Rolla
Reactions:
Postovi: 965
Pridružio se: 06 Feb 2018, 15:00

Re: Amortizeri

Post od Rolla »

Pro kit je stavljen.
Oktavija je generalno dosta meko podesena na vesanju i mozda je jednostavno amortizer takav da dozvoljava duzi hod, sto na standardnim oprugama nije problem jer ima tih 3cm koje je sada izgubio.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10983
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Amortizeri

Post od Uroš S. »

Meni su posle 50kkm zamenjeni amortizeri na Škodi nakon stavljanja Pro Kit-a. Opruge zamenjene ako se dobro sećam na oko 40kkm, na oko 100 zamenjeni fabricki amorti (auto smo kupili nov tako da su kilometri koje navodim tačni).

Verovatno da su amorti i ranije zveknuli ali na 100k su primeceni da su otišli i zamenjeni.

Ove žute gume su prašinari, brišu prljavštinu sa ovog hromiranog dela koji ulazi u telo amortizera. Nemaju odbojnu funkciju. Ja sam ih se namenjao za 140kkm na toj Škodi, brzo crkavaju. Nisam ih dobio sa Pro Kitom, ostali fabricki.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 882
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Amortizeri

Post od YUgisa »

Imaju funkciju odbojnika, ne znam odakle teza da nisu? Pogotovo nisu zastita od prasine...
Being second is to be the first of the ones who loose...
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10983
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Amortizeri

Post od Uroš S. »

Po mom nestrucnom mišljenju to je premekano (lako se ugiba pod rukom), da bi odbijalo dinamičke pritiske od vose stotina kilograma po kvadratnom centimetru.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ftj
Reactions:
Postovi: 13866
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Amortizeri

Post od ftj »

Zovu se bump stops na engleskom i imaju funkciju da sprece da amortizer da dodje do krajnjeg polozaja i uticu na udobnost. Npr. na fabiji kad sam stavljao prokit opruge, auto je bio jako neudoban jer su ti odbojnici bili predugacki za krace opruge. Nakon skracivanja odbojnika auto je bio kako treba.
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 882
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Amortizeri

Post od YUgisa »

To su poliuretanski odbojnici, cinjenica da su "mekani" ne menja im glavnu finkciju.

Ono sto im menja u odnosu na klasicne gumene je sto su zamisljeni da imaju progresivnije dejstvo prigusenja udarca u ekstremnim situacijama, znaci u slucaju "totalnog" sabijanja amortizera nece biti tako snazan udar odjednom kao kada udari u gumene odbojnike, gde taj izrazeni udar nekad moze da poremeti balans auta i da se izgubi kontrola u zavisnosti kakva je situacija.

Druga stvar je sto kod gumeni odbojnika je predvidjeno da ih udarite samo u ekstremnim situacijama, ne i u normalnim okolnostima. Dok poliuretanske kod mnogih vozila, pogotovo VW grupacija je poznata po tome je da cak i u normalnoj voznji mozete da dotaknete te poliretanske odbojnike jer je predvidjeno da smanje naginjanje auta. Opet u normalnim okolnostima ne bi smelo da dodje do totalnog sabijanja tih odbojnika, samo delimicnog, totalno sabijanje je u ekstremnim situacijama kod "totalnog" sabijanja amortizera.

Da li smeju ili ne da se skracuju, zavisi od dosta faktora, ali u globalu nije pozeljno da se skracuju standardne, nego da se ugrade krace, a tvrdje jer na taj nacin dobijate dodatan hod, a opet pri punoj kompresiji obe odbojne gume dolaze na istu meru.

Sto se tice Eibach opruga, nazalost njihov marketing kao najpoznatiji i najbolji brend u svetu sportskih opruga je prilicno preteran i iskustvo sa njima ce puno zavisiti od modela koji vozite. Ima nekih vozila gde obe varijante funkcionisu bez problema sa standardnim amortizerima, ima situacija gde ni jedna ne radi, ima situacija gde manje spustanje radi, vece spustanje ne moze na standardne amortizere. Koliko sam video sanse da radi su vece ako je neki auto jako popularan gde verovatno jesu posvetili vreme u razvoj te kombinacije, dok kod nekih manje popularnih modela (naravno govorim na svetskom nivou, ne sta je popularno kod nas) rade prilicno napamet i nekad totalno besmisleno. Tipa da opruge budu mekse od fabrickih iako spustaju auto, a osnovna fizika je da trebaju biti tvrdje kako bi se kompenziovao manji hod amortizera,

Ako se auto relativno ok vozio i vremenom se cini da lupa na tim vecim neravninama, verovatno je doslo do degradacije ulja, mozda je gas iscureo ili je potrosio kariku pa je izgubio deo prigusne sile. To je ono sto ne moze da se vidi, ali ako curi i ulje vidljivo spolja onda je sigurno za zamenu.

Ako opet nakon stavljanja sportskih opruga je auto odmah nesto drasticno tvrd onda ne mogu da rade sa fabrickim amortizerima. Jer u 99% slucajeva samo udara previse u odbojne gume, nije stvar da su opruge suvise tvrde.

Taj 1% gde sportske opruge verovatno jesu pretvrde za vas ukus se u globalu prepoznaju po tome sto kad je auto na tockovima, mozete da vidite lupam ako ima 10 krugova na opruzi, da se fazon 5 do 7 krugova dodiruje tj nalegnu jedne na druge. Znaci gde vecinski broj krugova naleze jedne na druge sto je prilicno retko (minimum 50% krugova mada je cesce oko 75%), najcesce moze da se naleti da mozda 2-3 kruga nalegnu i to nije opravdanje za preveliku krutost ako je ima. Da ne ulazim sad previse dalje u konstruktivne razloge za tako nesto.
Being second is to be the first of the ones who loose...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Amortizeri

Post od ljubitelj »

Uroš S. napisao: 07 Dec 2024, 12:36 Po mom nestrucnom mišljenju to je premekano (lako se ugiba pod rukom), da bi odbijalo dinamičke pritiske od vose stotina kilograma po kvadratnom centimetru.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bog te mazo :losevidim:


yugisa, :plusone: :thumbup:
Korisnikov avatar
Rolla
Reactions:
Postovi: 965
Pridružio se: 06 Feb 2018, 15:00

Re: Amortizeri

Post od Rolla »

Ovu moju sam preuzeo sa lizinga tako da je km ok. A na Eibach oprugama je mozda nekih 10k km.
Idemo na proveru amortizera pa onda dalje ako treba.
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Amortizeri

Post od A170T »

Saga gotova, amortizeri zamenjeni.
- Čim sam ušao u priču sa majstorom, njegov prvi komentar je bio "Ovi amortizeri nemaju veze sa Kayabom. Kayaba mora biti iz Japana, a ne iz EU". Ja uvek sumnjam na originalnost auto delova uopšteno, ali gde god da sam ukucao kod amortizera (KYB 333614) dobijao sam slike istog amortizera kao što je i meni stigao. Ja sam obična mušterija, ono što drugi dobijaju dobiću i ja. A i koliko znam ne dolazi sva Kayaba iz Japana.
- Što se tiče utisaka nakon zamene, sačekaću još malo dok se utisci slegnu. Na prvu mi deluje da manje osećam neravnine na putu. Recimo kao da sam vozio bajs sa prepumpanim gumama, dok mi sad deluje kao bajs sa ispumpanijim gumama koji mekše upija neravnine. Malo glupo objašnjenje, ali to mi je bila prva asocijacija.
- Što se tiče starih amortizera, jedan je bio odličan. Cev se prilično teško sabijala, i brzo je izbacivao natrag. Dok je desni u potpunosti mrtav, cev ostaje u bilo kom položaju da je ostaviš.
Slika
host photos

Послато са MI 9 помоћу Тапатока

A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Amortizeri

Post od A170T »

Malo sam bolje zagledao ispravni amortizer koji mi je preostao od zamene. Po pritisku mi deluje jači od novih KYB, odnosno zaboli me šaka dok sabijem šipku do kraja. Kod novih je to išlo 20-30% lakše. Što me nije iznenadilo kada sam video cenu tih identičnih Sachs amortizera, 15.000 din po kom!!! Naravno nema da se poruče jer su stariji model, ali opet cena je baš jaka. Ja sam za 13.900 uzeo 2 nova, na BF popustu.
Slika

Послато са MI 9 помоћу Тапатока

Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10851
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Amortizeri

Post od sebekkg »

Kad vidim cene delova kod nas i u Nemačkoj zaboli me glava kod nas su uvek minimum 30% skuplji.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Slika
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Amortizeri

Post od A170T »

Ovako nešto bi kod nas izašlo 41.000 din.Slika

Послато са MI 9 помоћу Тапатока

Odgovori