Akumulatori

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1904
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Akumulatori

Post od Dzoni_m »

Ma jok, to cuvaju.....uglavnom sitnice......ne mozes da otkljucas auto, pumpa goriva ne radi, multimedija mrtva, ako je automatik ni menjac ne reaguje, kljuceve ne prihvata, kod VW ni farovi ne rade i tako :kezo: Ima uredjaj zove se memory saver koji se nakaci na kleme pa onda otkacinjes stari i kacis novi akumulator.
Ovako nesto: http://www.ebay.com/itm/EZRMS4000-EZ-Re ... 0308960836
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Akumulatori

Post od nikaragva »

A jebo majku, ja bi popizdeo da mi se to desi. Usao bih milom ili silom u auto, ako treba otkljucao bi ga sekirom :kezo:

Pa ja sam toliko sranja imao sa akumulatorima, da bih jedno vreme visio non-stop u ovl. servisu. Okumio bih se sa majstorom koji to okljucava :D
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj »

nikaragva napisao: I zasto ne sme da se puni, dok je aku na autu?
Sme da se puni, otkuda to. Milion puta sam tako punio, sve moguce vrste aku.

Ono sto ne sme je da startuje anlaserom motor dok je prikljucen punjac.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Akumulatori

Post od nikaragva »

Da to znam, ali eto vidis sta nam rade proizvodjaci, necemo jos malo smeti skidati kleme da brisemo greske :kezo:
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10677
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od Sloba »

nikaragva napisao:
Sloba napisao:Na novijim kolima ne smeš ni tako, da ti se ne dogodi ono što se meni dogodilo sa 206-icom. Ako je akumulator duže van kola, komp može da pobrljavi. Svi problemi koje sam imao bili su zbog skidanja akumulatora, ne zbog dizni kako sam mislio. Pre mesec dana sam dopunjavao akumulator punjačem i to bez skidanja klema. Neki kažu da se to ne sme raditi, ali sam dobio zeleno svetlo od znalca. Opet, ograđujem se jer ne znam da li to važi za sva kola i za sve vrste punjača.
Da li znas zasto je komp pobrljavio? Podatke koje on cuva i koji mu trebaju, se cuvaju i bez struje. Meni je auto najduze cini mi se, bio bez akumulatora 24h. Nista se lose nije desilo. Cak ni radio stanice nije zaboravio, valjda ima neka Li Ion baterija koja cuva stanice. Takodje podesavanja na BC su ostala ...

I zasto ne sme da se puni, dok je aku na autu? Pa kako se puni sa alternatorom? Manje vise je sve isto, sem sto se motor ne vrti. Da li je moguce da su i to uspeli da useru :)
Tacno cu uzeti golf 2 u inat novotarijama :D
Ne znam da li si ispratio dogadjaj sa diznama pre mesec i nesto... Kada su konacno stavljene dizne nakon ciscenja, drugar me je pozvao i pitao jesam li skoro menjao akumulator... Dakle, nisam prvi. Hladan motor nije primao gas, jedva je moglo da se krene... Ucitani parametri i sve je proradilo kako treba.

Sent from my HTC One V
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Akumulatori

Post od nikaragva »

Da, secam se te price, ali sam mislio da si je resio zamenom dizne sa nekog levog motora.
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10677
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od Sloba »

Dizna je bila ostecena i curela je tako da je svakako morala da se menja i zbog nje je bila glavna igranka pošto je nova 12.000 dinara, ali gusenje motora zbog koga sam i hteo da očistim dizne, zapravo je bilo zbog kompa tj. akumulatora, ne zbog dizni.

Sent from my HTC One V
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj »

To je normalno kod sistema sa lambda kontrolom sagorevanja da kvar brizgaljki poremeti mape.
Uvek nakon bilo kojeg kvara, ili zamene nekog dela u sistemu ubrizgavanja, je pravilo vec decenijama da se vrsi reprogram radnih parametara tamo gde su "glupi" kompjuteri.
Vadjenje aku na duze od par desetina sekundi je kod nekih kompjutera dovoljno da se pobrisu mape u memoriji.
Kod "pametnih" koji su samouceci i sami ucitavaju radne parametre dovoljno je nakon zamene aku voziti u odredjenom rezimu broja obrtaja da se memorija napunu karakteristicnim radnim tackama. Obicno pise u uputstvu koji je to radni rezim.

To sve vazi i za plinske kompjutere odnosno kombinaciju plinski piggyback na fabricki benzinski.

Ranije pre pojave sekventa se zbog toga pri ugradnji plina dodavalo posebno elektricno kolo za brisanje memorije benzinskog ECU pri svakom gasenju motora inace se brzo dodje do stanja da benzinske dizne pocnu da brljave u radu.

Uglavnom, ima vise sistema cuvanja podataka u memoriji od kojih su neki osetljivi na stanje aku a neki robusni a obicno pise u uputstvu od auta da li ima potrebnih dodatnih radnji pri zameni aku.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Akumulatori

Post od nikaragva »

Iskreno, meni je glupost da se radni parametri motora, cuvaju u memoriji koja se brise gubitkom napajanje. Pogotovo u danasnje doba!?
Ne znam koji bi motiv bila proizvodnja takvih automobila, danas kada su memorije mongostruko jeftinije nego pre 10-20 godina.
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10677
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od Sloba »

E, pa zato što vizija onih koji prave, prodaju i održavaju kola nije da sam vadiš akumulator i držiš ga pored pećke već da pozoveš call centar i platiš intervenciju. :D

Ovo što se meni dogodilo, može i ne mora da se dogodi kada je Peugeot u pitanju. Fora je u tome što sam stari akumulator bar pet puta vadio iz kola i punio kući u poslednjih godinu dana. Jednom je moralo da se zalomi.

Odavno auto-elektro servisi imaju rezervno napajanje za kola, baš zbog svih navedenih slučajeva.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od NexT »

Ne mora i ne bi trebalo :)

Ja sam 2x palio 607 na kablove, treci put sam vec kupio nov aku. Sve fercera kako treba :mrgreen:
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj »

nikaragva napisao:Iskreno, meni je glupost da se radni parametri motora, cuvaju u memoriji koja se brise gubitkom napajanje. Pogotovo u danasnje doba!?
Ne znam koji bi motiv bila proizvodnja takvih automobila, danas kada su memorije mongostruko jeftinije nego pre 10-20 godina.
Ima logike, radni parametri motora su razliciti od komada do komada vozila, i prilagodjeni lokalnom benzinu i lokalnim klimatskim uslovima. U fabrici ne znaju unapred na kojoj pumpi ce se tociti, i koja mesavina goriva. Auto sam stvara svoje mape tj prilagodjava ih uslovima iz realnosti.
Ovako je aktivnim dinamickim podesavanjem sagorevanja prema stvarnim okolnostima na terenu (a ne u laboratorijskim uslovima testiranja) preciznije doziranje goriva i bolje sagorevanje uz manju potrosnju.

Kolicina podataka se strpa u nekih 4-16kilobajta, to je dovoljno da opise radne limite tj mapiranje u tabelarnom prikazu. Ne verujem da je cena ni onda a ni sada primarni faktor.

Ja sam napravio aku bekap sistem kao prenosno resenje od oko 3kg koje na kraju ima cigaret upaljac konektor Prosto se gurne na njegovo mesto, otkaci aku i time sacuva sve sto ima po raznim memorijama.
Skidanje kleme sa aku dovodi do potrebe da ponovo proverim/ ucitam mape u plinski kompjuter sto nije tesko i traje mozda 2 minuta ali dok pripremim interfejs, laptop, prespojne kablove prodje i 20 minuta dok sve pronadjem i sakupim...A da bi te ucitane mape korektno radile treba prethodno da se vozi auto iskljucivo na benzin jedno 200km promenljivim ritmom, da bi se ucitale ispocetka (samonapunio) njegove benzinske mape koje su osnov za plinski multiplikator.

Isto se desava i sa audio sistemom, skidanje kleme brise kompletan setup, svo balansiranje zvucnika, sve memorisane radio stanice itd. Pioneer je u pitanju a lepo pise u njegovom uputstvu da se ne skida sa + trajnog napajanja.

Nekoliko puta sam ponavljao tu lekciju i dosadilo mi da uvezbavam pa napravio tu bekap spravicu.
Inace memorije se gube kada napona padne ispod 8.8V otprilike tako da i ne mora d se vadi aku, dovoljno je da je prazan i da se anlasuje motor pa opadne naglo napon i eto veselja.


Kada ne bih umeo sam da se izborim sa time, upoznao bih razne majstore a zbog u sustini gluposti i sitnica.
A170T
Reactions:
Postovi: 2477
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Akumulatori

Post od A170T »

Sloba napisao:Na novijim kolima ne smeš ni tako, da ti se ne dogodi ono što se meni dogodilo sa 206-icom. Ako je akumulator duže van kola, komp može da pobrljavi. Svi problemi koje sam imao bili su zbog skidanja akumulatora, ne zbog dizni kako sam mislio. Pre mesec dana sam dopunjavao akumulator punjačem i to bez skidanja klema. Neki kažu da se to ne sme raditi, ali sam dobio zeleno svetlo od znalca. Opet, ograđujem se jer ne znam da li to važi za sva kola i za sve vrste punjača.
Kod mene je kompjuter izgoreo isto tako jedan znalac drmnuo punjac direktno bez skidanja i stvorio mi 300e trosak (u to vreme sam bio bas pocetnik i nista nisam znao o kolima)
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10677
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od Sloba »

Toga sam se i ja plašio, ali se ispostavilo da na mojim kolima sme. Za druga ne znam, to sam i naglasio.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj »

Sva kola su ista, isti princip. Samo postoje pravila kako se i kojim redosledom sta prikljucuje i kako se ukljucuje punjac.
Odgovori