Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od dragvorl »

Crkavaju i japanski menjaci u modernim kolima, nije to bas toliko pouzdano kao sto je nekad bilo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ftj
Reactions:
Postovi: 13925
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od ftj »

Tako je. Ono sto je dobro ne treba menjati, pa makar bila i tehnologija iz 70ih.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od dragvorl »

Jednostavno ekologija vise ne dopusta da menjaci budu toliko jednostavni, bez elektronike i komplikovanog upravljanja, doduse i to moze sve da se resi naravno...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od Xepoj87 »

ljubitelj napisao:
Xepoj87 napisao:Ma daj,jesi ti vozio Toyotin automatik kada tako pricas? Ne znam o kojoj brzini ti pricas? I gde su to poznati medju najboljima?

Sent from my HTC One using Tapatalk 4
Vozim godinama, brzina prebacivanja iz jednog radnog rezima u drugi. Poznati u SAD gde su desetine miliona vozila opremljene tojotinim automaticima.
Po Africi u za nase pojmove nemogucim uslovima japanski automatici uspesno prelaze jake kilometraze bez skoro nikakvog odrzavanja.


Niti jedan problem nemam sa mojim tojotinim menjacem, savrseno glatko radi, tvrdo kako treba ubacuje u rikverc, ne pregreva se, ne stvara buku, ne curi nigde ulje niti ga trosi, jednom recju ponovo bih odabrao nesto slicno u ponbudi Aisina, kada bi bio u prilici.
Odgovorio si na sve,osim na onaj deo tvog posta za koji sam ti postavio pitanje :)
Rekao si da su brzi,i poznati medju najboljima... Samo sam te za ta 2 dela pitao.
Puka su suprotnost brzine,a o inteligenciji menjanja necu ni pricati,jer nikako da se dogovoris sa menjacem sta da uradi...
A da su poznati medju najboljima,pricalo bi se o tome i ne bih cuo za to prvi put...
To koliko miliona njihovih automatika postoji,nema veze sa ovom pricom,niti to znaci da im je zbog toga automatik bolji od nekog drugog,jer bi tako ispalo da je Polo bolji od S klase.
Takodje,da su najkvalitetniji,ne bi Touareg imao najcesci problem bas sa menjacem,koji je Aisin.

Takodje,prica da su zastareli zato sto ih sami razvijaju ne pije vodu,jer Mercedes sam razvija od 1960-e sve svoje menjace,pa ne stavljaju 4 brzine u dzip od 65.000e u 2006-oj godini...
Sada izbacuju 9g-tronic,ZF je vec izbacio,a vidim da i ostali rade na menjacima sa 9 i 10 brzina...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od ljubitelj »

Odgovorio sam ti, brzo reaguje na svaku trazenu promenu radnog rezima. Radi brze od ZFa koji sam vozio isto.
Poznati su japanci sirom sveta, a Amerika je zemlja automatskih menjaca sa milionima bas tih japanskih za koje kazes da ne valjaju. Klasicni, planetarni.
Moj Aisin menjac savrseno radi tacno ono sto hocu, i nikada se nije zbunio na zahtev sa pedale gasa. Nema trzanja, sve promene glatke, nikakve buke, uvek u pravoj brzini prema zahtevu puta i zelji vozaca.
Moze brzo, moze sporo da prolazi kroz brzine, moze da kickdown obori za jednu ili za dve brzine. Odlicna modulacija i odgovor na pedalu gasa.

Naravno podesen je onako kako fabrika zapoveda, i kako pise u servisnom uputstvu.
Imao sam prilike i da vozim automatike koji su razdeseni i tu je sasvim druga prica.

Mozda ima drugacijih, ovaj Aisin kako me sluzi i kako se ponasa bi pozeleo u svakom autu.

Broj prenosnih odnosa u menjacu i konkretna redukcija pre svega zavisi od sposobnosti motora i koliko je motor elastican.
Ja nisam osetio potrebu za nekom dodatnom brzinom za blizu 100.000km koliko se druzim sa ovim Aisinovim menjacem.
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11199
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od TheWickerMan »

Što se tiče Subarua, vozim povremeno Tribecu sa 5-stepenim automatikom i sasvim dobro prebacuje bez cimanja. A i ne bi bio OK da cima u SUVu od 50k evra :)

sent from Optimus 4X HD using Tapatalk 2
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od Xepoj87 »

Pa nije los menjac samo onaj koji cima :)
Meni moj 5-ostepeni aisin menjac,jer kazete da se to trpa u Toyote,jednostavno sporo menja,treba mu vecnost da prebaci brzinu,kada dam pun gas,dok se on seti da prebaci u manju brzinu,moze da bude kasno,tako da se to radi samo kada se ima vremena za cekanje da se menjac smisli...

Inace Pajo,i ja bih preporucio Toyotu auris ili corollu,ako mora japanac :)
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od ljubitelj »

Lici da ti je neispravna kickdown funkcija, razdesen menjac, pobrkan softver, neki ventil zaglavio, sta vec tek tako ne radi normalno nijedan automatski menjac za koji sam citao dokumentaciju ili vozio.

Kada se stisne pedala gasa menjac prestane da razmislja i odmah, trenutno bez oklevanja, mora da prebaci 2 ili 1 brzinu nize zavisno od toga koji su trenutni obrtaji i brzina kretanja. Kickdown aktivira posebni prekidac ili ventil koji ukida razmisljanje.

Nekada se desi da se nesto podvuce pod pedalu gasa, tepih na primer, i time blokira hod pedale do kraja a time nestane i kickdown aktivacija.

Moj Aisin (sto je isto sto i tojota) pri brzini kretanja do 120km/h pri kickdown prebacuje 2 stepena nanize a pri brzini do 155km/h prebacuje 1 stepen nize, iz Drive pozicije.

Moze se podesiti i drugaciji prag prebacivanja, ovako je fabrika zamislila i podesila a meni potpuno odgovara.
ftj
Reactions:
Postovi: 13925
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od ftj »

A možda je samo probao neki bolji menjač pa priča u poređenju sa njim?
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od ljubitelj »

Mozda ali, kickdown i kod boljih i kod losijih treba odmah da prebaci u nizi stepen prenosa jer je to osnovna radna funkcija automatika u tom rezimu.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od Xepoj87 »

ftj napisao:A možda je samo probao neki bolji menjač pa priča u poređenju sa njim?
Upravo je ovo poenta.
Poredim sa drugim modernim menjacima.
Cak je i Mercedesov od 5 brzina,koji ja izbegavam pri buducoj kupovini,jer je spor,brzi od ovog.
O DSG,BMw-ovom menjacu(ZF,modele ne znam),pa cak i 7g-tronicu da ne pricam,razlika nebo i zemlja.

Ljubitelj,da je tkao kao sto ti pricas,ne bi ni bilo razlike medju menjacima,svi bi super brzo prebacivali,tacno tamo gde treba i problem resen...
To tvoje "odmah" je sta? Koliko je to vremenski? I smatras li da svaki automatski menjac jednakom brzinom reaguje na komandu i menja brzine,te i nalazi idealnu za ubrzanje?
Situacija recimo,ides lagano oko 30 km/h i cekas da ti se stvori mesto da mozes da skrenes levo,mesto se stvara,ali dok se on seti da treba da prebaci,pa tek onda dok prebaci,eto meni automobila koji koci i svira mi...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od ljubitelj »

DSG nije zapravo automatik, to je manuelni menjac i nema planetarni prenos pa njega treba da izbacimo iz price o brzini odziva na kickdown.
Brzo, to znaci trenutno se aktivira promena brzine u kickdown rezimu za vreme koliko je potrebno da procirkulise ulje kroz upravljacke ventile.
To je toliko brzo da nema sanse da bi uspeo da to uradim sa klasicnim manuelnim menjacem.
Tako treba da radi ispravan automatik menjac. Nema nikakvog razmisljanja jer je svaka automatika odlucivanja iskljucena i dat je trenutni nalog (elektro ili hidro) mehanizmom kickdown da prebaci.

Ako ne radi tako, ukazuje da postoji problem u radu menjaca.

Inace, Aisin mnogi smatraju jednim od brzih. Naravno da nisu svi menjaci isto podeseni niti su motori koji su upareni istog odziva na pedalu gasa.

Konstrukciona osobina automatika je da ne prekida prenos pri promeni brzine tj da stalno vuce i nema nikakve pauze a sto vazi i u rezimu kickdown.

Za mene je primer sporog menjaca onaj u Smartu, kako god da se koristi ima pauze u radu.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od Paja »

Ljubitelj, vozio sam nekoliko automatskih menjača i ni jedan nije radio trenutno.

Subaru Forester 2006. 2.0 benzinac, nov, ja ga izvezao iz salona, četvorobrzinski automatik, imao je osetnu rupu između mog naloga i njegovog izvršenja. Apsolutno bih brže uradio manuelnim.

Viano viewtopic.php?f=8&t=1696#p186633

....
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od Velja »

ljubitelj napisao:DSG nije zapravo automatik, to je manuelni menjac i nema planetarni prenos pa njega treba da izbacimo iz price
Ja kapiram da se reč ,,automatik'' odnosi na menjač koji sam menja/odredjuje stepen prenosa, pa stoga mislim da je ovo ipak automatik tj. automatski menjač , nebitno kakav mu je princip rada :think:
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od ljubitelj »

paja napisao:Ljubitelj, vozio sam nekoliko automatskih menjača i ni jedan nije radio trenutno.
....
Kickdown kod Aisin i GM automatika koje sam vozio odmah prebacuje bez ikakvog razmisljanja. Doduse pri 30km/h ne secam se da sam ikada aktivirao kickdown. Bas cu da probam an 30, ako to uopste moze ovaj moj Aisin.
ZF je umeo da za trenutak, koju desetinku sekunde kasnije krene u akciju.

Koje si vozio, klasicni automatik sa hidro upravljanjem, sa elektronskim upravljanjem ? Kod elektronskih moze da bude namerna softverska blokada, limiter obrtnog momenta, kod jacih motora da bi se cuvao automatik i lamelice od proklizavanja, i to moze da promeni odziv menjaca ili cak blokira na odredjeni nacin.

Znam da je bilo automatika sa greskama u softveru pa su izlazile zakrpe, sve to iz fabrike. Bilo je i slucajeva da iz salona izlaze novi neispravni automatici a onda se pozovu na besplatne popravke softvera.
Bilo je takvih i Aisina.
Ali ja ne pricam o neispravnim iz bilo kog razloga.

Aktivacija kickdown moze da zavara ako se ne gleda u obrtomer.
Uz kickdown bez softverskih limitera odmah se dizu obrtaji motora iako se to ne oseca uvek. Kod nekih se moze izvrsiti reprogram (cipovanje) menjaca i pomeriti ili ukinuti blokade.
Dodatno ako je nizi nivo ulja u automatiku to povlaci usporavanje rada.
Kod automatika je jako kritican nivo ulja, veca samo 0.1 litar manje utice na promenu ponasanja.
Pre voznje i provere rada nepoznanog auta sa automatikom obavezno po proceduri za odredjenu temperaturu treba proveriti nivo ulja.

@velja, DSG nema konverter momenta, nema planetarni prenos, nema kontinualni prenos i ne moze se ni po cemu porediti sa automatikom.

To je klasican manuelni menjac koji samo ima automatsko kvacilo, i to 2 komada.
Za razliku od automatika ima vremensku rupu u prenosu momenta motora tokom promene brzine.

Taj Porseov patent iz 80tih godina je sasvim drugacije konstrukcije i nacina rada u odnosu na automatik menjace pa su mu dali i novo ime.

edit: @Paja, citam da si vozio Mercedes automatik. Ranije su njihovi automatici u davna vremena (3 brzinski) znali da duze proklizavaju da bi mekse menjali brzine sto se osecalo kao zadrska.
I Heroj se zali na automatik u Mercedesu ako sam dobro razumeo.
I u Smartu mercedesov automatik ima osetnu rupu i kao sto si opisao nije ugodan za voznju.
Ovaj Aisin koji koristim u sreci i veselju nema ni u tragovima takve manire, kickdown radi savrseno i bas je jako pogodan za obilazenje tipicno na Ibarskoj.
Kada mogu da biram radije odaberem za Ibarsku automatik nego manuelac.
Odgovori