Auto-klima

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11201
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Auto-klima

Post od TheWickerMan »

Hvala za info :thumbup:
Zveroljub
Reactions:
Postovi: 932
Pridružio se: 14 Jan 2012, 20:33
Garaža: Astra j

Re: Auto-klima

Post od Zveroljub »

Ne ide drugaciji prikljucak nego se crevo kaci direktno na cev, bez adaptera za R134.
Neko je gore naveo da se sipa R22 umesto R134. To bih voleo da vidim jer su to dva potpuno razlicita gasa koja rade na potpuno razlicitim pritiscima. R22 nikada nije isao u auto klime i nikada nece ni ici, a sistem sa tim gasom u sebi NE MOZE da radi. To je stari gas koji je gotovo potisnut iz upotrebe, maltene kao R12, a koristio se u starim uredjajima za klimatizaciju, kako kucnim, tako (manje i redje) i u industrijskim.
KDman
Banned
Reactions:
Postovi: 335
Pridružio se: 29 Jan 2014, 22:14

Re: Auto-klima

Post od KDman »

Nisam rekao da je normalno da se sipa R22 u auto klime, ali je itekako moguće i rade razni elebaci, upropaste i kompresor itd. Auto loše hladi, neko vreme... Sa uljem napravi nekakvu penu - emulziju. Svašta ima, svašta ljudi rade.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od ljubitelj »

TheWickerMan napisao:Pitanje.
Ovaj novi freon je R134a i to je ok. Šta je sa starijim sistemima sa R12 freonom? Načuo sam da se više ne pune zbog toga što se R12 nepogodan za ozonski omotač.
Zna li neko da li je to istina?

sent from Nexus 7 using Tapatalk Pro
Jeste, R12 je izbacen (polako, fazno) pocevsi od 1993. kada se preslo u auto industriji na R134a.

Stariji sistemi iz 70tih i 80tih sa R12 su uglavnom zajedno sa autima izasli iz upotrebe a ako jos ima proizvodjaci automobila su kao servisni rezervni deo nudili kit za prelazak sa R12 na R134a koji je obicno kostao oko 100nak dolara.

Ima novijih mesavina gasova, kao zamenskih-kompatibi8lnih bez izmena za R12 koji se nude zadnjih 10tak godina ali ja nisam konkretno kod nas nigde video u primeni.

Prelazak sa R12 na R134a znaci i smanjenje rashladnog kapaciteta.

@next, normalni godisnji gubitak u sistemu je oko 5-10 grama, prakticno zanemarivno malo koje ne zahteva nikakve vanredne kontrole.
Podrazumeva se da se klima koristi 365 dana godisnje a stanje napunjenosti se najlakse vidi zimi kada prvo prestaje sa radom kompresor usled nizeg pritiska (manje freona = nizi pritisak, niza spoljna temp= nizi pritisak na usisu).
Ispravan sistem radi u okolini spoljnih 0C, nekada i u blagom minusu zavisno od auta do auta i kapaciteta sistema.

Ako klima ne radi na recimo +5C to je vec signal da je manjak freona.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Auto-klima

Post od nikaragva »

Kako da ocenim da li klima radi ili ne na nula ili moze i na pet stepeni?
Obicno na izduvu imamo tu temperaturu leti, a zimi, odnosno kada je nula ili pet stepeni, otkud znam jel duva iz klime ili spolja :)
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12141
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Auto-klima

Post od Bax »

Ja koliko znam tad se ni ne pali?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto-klima

Post od Saša »

@Nikaragva

Uključiš recirkulaciju vazduha, odnosno omogućiš da se preko klime vrti samo vazduh iz kabine i ako tada duva hladno (a pre toga su auto i kabina bili zagrejani) - sigurno radi. ;)

@Bax

Dok god je napolju u plusu sigurno će raditi (mora da radi, inače nešto nije u redu). Na minusu je ne uključujte.
KDman
Banned
Reactions:
Postovi: 335
Pridružio se: 29 Jan 2014, 22:14

Re: Auto-klima

Post od KDman »

Klima se proverava kad je recirkulacija isključena, to jeste kad uvlači spoljni vazduh.
Duvanje se okrene na gornje izlaze na instrumentalki (ne na šoferku), brzina ventilatoru duvanja na max stepenu podešavanja. Klima mora da radi bar 6 minuta pre merenja, motor na ler gasu.
Ako je spoljna temperatura 30 stepeni, hladan vazduh na duvaljkama ne sme da bude veći od 12-14 stepeni.
Za spoljnu 35 odgovara na duvaljkama max 17-18
Za spoljnu 40 odgovara max 21-22

Onda recimo, za spoljnu 15 stepeni, odgovara između 4-8. nikako nije dobro ako padne ispod 4.
Kad padne ispod 4, regulator pravi kratki krug, ili se na nekim sisemima gasi kompresor ili nema hod klipova na inverterima, da ne bi zaledio evaporator. Zato se na nekim vozilima i ne pali kompresor ispod spoljne tem 4 stepena. Danas uglavnom kompresori nemaju kvačila, nego regulacija je varjabilnim kompresorom, a ima i starija kombinacija varjabilni kompresor sa kvačilom.
Prosti auti kao Punto nemaju varjabilni kompresor, i regulacija je gašenjem i paljenjem komprespra, što mogo koči sam nejaki motor vozila, koj ima udare. Ovde se lako proveri rad sitema. pusti se na ler, kad nije velka vrućina, do 30, i kompresor kad "cakće", pali se i gasi, kad ventilator klimatizacije duva na prvoj brzini.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto-klima

Post od Saša »

^Govorili smo o o tome kako proveriti klimu da li uopšte radi kada je napolju nula ili blagi plus... :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od ljubitelj »

nikaragva napisao:Kako da ocenim da li klima radi ili ne na nula ili moze i na pet stepeni?
Obicno na izduvu imamo tu temperaturu leti, a zimi, odnosno kada je nula ili pet stepeni, otkud znam jel duva iz klime ili spolja :)
Dignes haubu i gledas da li se vrti kompresor. Prost a efiasan metod kontrole.
KDman napisao: Ako je spoljna temperatura 30 stepeni, hladan vazduh na duvaljkama ne sme da bude veći od 12-14 stepeni.
.
Za ispravnu klimu servisno uputstvo kaze da je max temp na izduvu +6C a optimalna+3 do +4C pri testu maksimalnog protoka vazduha na spoljnih +30C.
U praksi se to manifestuje tako sto se stvara led sa unutrasnje strane soferke nakon 30minuta rada na leru, pri spoljnih +30C.

Klima koja daje 12C je poluiprazna, nema dovoljni rashladni kapacitet.
Korisnikov avatar
dunx81
Reactions:
Postovi: 5692
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Auto-klima

Post od dunx81 »

Resio sam problem s klimom i obrtajima. Na kraju se ispostavilo da je problem u klapni na ususu. Ociscena,podesena i sad drzi obrtaje kako treba.
Korisnikov avatar
swemir
Reactions:
Postovi: 3878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Auto-klima

Post od swemir »

Iscureo mi je freon iz klime. Mozda jel jel je auto stajao preko tri meseca a mozda i ne zato.
Da li imate predlog gde da napunim i proverim gde pusta....u ns u i okolini

Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Auto-klima

Post od nikaragva »

ljubitelj napisao:
nikaragva napisao:Kako da ocenim da li klima radi ili ne na nula ili moze i na pet stepeni?
Obicno na izduvu imamo tu temperaturu leti, a zimi, odnosno kada je nula ili pet stepeni, otkud znam jel duva iz klime ili spolja :)
Dignes haubu i gledas da li se vrti kompresor. Prost a efiasan metod kontrole.
KDman napisao: Ako je spoljna temperatura 30 stepeni, hladan vazduh na duvaljkama ne sme da bude veći od 12-14 stepeni.
.
Za ispravnu klimu servisno uputstvo kaze da je max temp na izduvu +6C a optimalna+3 do +4C pri testu maksimalnog protoka vazduha na spoljnih +30C.
U praksi se to manifestuje tako sto se stvara led sa unutrasnje strane soferke nakon 30minuta rada na leru, pri spoljnih +30C.

Klima koja daje 12C je poluiprazna, nema dovoljni rashladni kapacitet.
Kad otvorim haubu ne moze cackalica da upadne, a kamoli da vidim kompresor :)
A i kais stalno vrti, kako da vidim jel elektromagnet ukopcao?
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od ljubitelj »

Pa jel vidis kais. AKo ga vidis onda vidis i sam komrpesor jer ga kais direktno okrece.
Ako bas ne vidis, oslusni jer se cuje jak klik kada se ukljuci kvacilo.

Ako i to ne pomaze, onda rukom pipni susac vazduha po povrsini, ako je ledeno hladan onda kompresor radi.
Ujedno to je i test da je sistem napunjen "freonom" u dovoljnoj kolicini.
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7506
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: Auto-klima

Post od dag81 »

A ako nema freona nije hladan.
Odgovori