Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Da uprostimo da bi prosli krivinu sa 80 km\h i nastavili ubrzanje, da li treba drzati menjacu u II brzini na 5500 obrtaja,sto je slucaj na mom autu, i salta ti ga na 7500 obrt. ili ga dzati u III na 3600 obrtaja i nasaviti sa ubrzanjem. Snaga auta je 170 ks pri 6250
i obrtni moment je 199Nm na 5400.
i obrtni moment je 199Nm na 5400.
Re: Одг: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni mome
Sam si odgovorio time sto ti je u trecoj ispod max obrtnog momenta
Послато са Blade III користећи Тапаток 2
Послато са Blade III користећи Тапаток 2
- pedja
- član 001
- Postovi: 15364
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Najbolje da probas, da to usnimimo, posvedocimo i objavimo.
Resen problem
Resen problem

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
I u drugoj pocinje da opada momenat. Po prici bi trebalo da opada i ubrzanje, jer motor ide ka max snazi.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Zex ti sa svojim zakljucivanjem mozes lagano da dokazes da je:
Obrtni moment= energija = brzina = ubrzanje = sila= snaga = struja = napon = temperatura...
Mogucnosti su beskrajne!
Obrtni moment= energija = brzina = ubrzanje = sila= snaga = struja = napon = temperatura...
Mogucnosti su beskrajne!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24673
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ljudi, malo ozbiljnosti molim da ne moramo da zakljucavamo temu. Nema potrebe za prepucavanjem. Uostalom, najbolje bi bilo da se licno vidite i razbistrite ono sto nije jasno, jer ovako se samo vrti ista prica u krug.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Uroš S.
- Postovi: 10992
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Nije znanje znanje znati već je znanje znanje datiLaki021 napisao: Rekoh da je znanje na sto jednistavniji nacin objasniti...

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
kapor napisao:Da uprostimo da bi prosli krivinu sa 80 km\h i nastavili ubrzanje, da li treba drzati menjacu u II brzini na 5500 obrtaja,sto je slucaj na mom autu, i salta ti ga na 7500 obrt. ili ga dzati u III na 3600 obrtaja i nasaviti sa ubrzanjem. Snaga auta je 170 ks pri 6250
i obrtni moment je 199Nm na 5400.
Tacno, ali realno i preko 6250 obrtaja ti nemas povecanje snage pa ga saltas tek na 7500 upravo da ti ne bi pali obrtaji i da ga drzis u najboljem intervalu, a to je izmedju max. obrt.momenta i max. snage.kapor napisao:I u drugoj pocinje da opada momenat. Po prici bi trebalo da opada i ubrzanje, jer motor ide ka max snazi.
Strucnjaci se raspravljaju o delicu sekunde gde je bolje ubrzanje i to vozacima nije bitno, a bitno je jedino da znaju gde im se auto najbolje ponasa i u kom intervalu imaju najvise snage na raspolaganju.
-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
i opada ubrzanje...
Ajde ovako, u bilo kojoj brzini izmeriti za koliko poraste brzina za 1 sekund pri max momentu i pri max snazi...To ce vam dati odgovor na pitanje...
Znaci, jako je prosto, jako....
Pri max snazi, ubrzanje je 0....
ono sto vas buni je kad pritisnete gas, auto ubrzava, raste mu brzina i raste rpm zato sto su otpori manji od momenta koji motor isporucuje...Jedinu jednakost imate kad dostignete max brzinu...U svim ostalim situacijama motor isporucuje visenego sto su opterecenja i auto ubrzava...
Ono sto je ljubitelj rekao, je bezrezervno tacno...kada uporedjujete ubrzanja uporedjujete ih u jednoj brzini menjaca, znaci samo na jednoj od krivih...
Prebacivanje u sledecu brzinu vas tera da predjete na sledecu krivu, onu ispod koja vam pokazuje da je moment znacajno manji, jer je redukcija manja, ali je brzina veca...Sto znaci da prebacivanjem u sledecu brzinu smanjujete ubrzanje a povecavate brzinu...
Pitanje za sve je, da li vam auto ubrzava bolje u II ili VI brzini? Naravno u II jer povecavate mnogo momenat a smanjujete brzinu...Snaga ostaje ista jer se snaga menjacem ne menja, menja se samo momenat...
Laki, energija se ne moze stvoriti ni iz cega ona samo moze menjati svoj oblik...Kako onda elektricna energija stvara obrtni momenta na elektromotoru? Isto tako toplotna energija nastala sagorevanjem stvara mehanicki rad, odnosno obrtni moment....
Laki, sta bi sa mojim odgovorima? Ti mislis da je kinematika to sto si ti ucio u srednjoj skoli? Nemas ti pojma, druze moj, nemas...Jer da znas, video bi nesto u onim jednacinama....
Ajde ovako, u bilo kojoj brzini izmeriti za koliko poraste brzina za 1 sekund pri max momentu i pri max snazi...To ce vam dati odgovor na pitanje...
Znaci, jako je prosto, jako....
Pri max snazi, ubrzanje je 0....
ono sto vas buni je kad pritisnete gas, auto ubrzava, raste mu brzina i raste rpm zato sto su otpori manji od momenta koji motor isporucuje...Jedinu jednakost imate kad dostignete max brzinu...U svim ostalim situacijama motor isporucuje visenego sto su opterecenja i auto ubrzava...
Ono sto je ljubitelj rekao, je bezrezervno tacno...kada uporedjujete ubrzanja uporedjujete ih u jednoj brzini menjaca, znaci samo na jednoj od krivih...
Prebacivanje u sledecu brzinu vas tera da predjete na sledecu krivu, onu ispod koja vam pokazuje da je moment znacajno manji, jer je redukcija manja, ali je brzina veca...Sto znaci da prebacivanjem u sledecu brzinu smanjujete ubrzanje a povecavate brzinu...
Pitanje za sve je, da li vam auto ubrzava bolje u II ili VI brzini? Naravno u II jer povecavate mnogo momenat a smanjujete brzinu...Snaga ostaje ista jer se snaga menjacem ne menja, menja se samo momenat...
Laki, energija se ne moze stvoriti ni iz cega ona samo moze menjati svoj oblik...Kako onda elektricna energija stvara obrtni momenta na elektromotoru? Isto tako toplotna energija nastala sagorevanjem stvara mehanicki rad, odnosno obrtni moment....
Laki, sta bi sa mojim odgovorima? Ti mislis da je kinematika to sto si ti ucio u srednjoj skoli? Nemas ti pojma, druze moj, nemas...Jer da znas, video bi nesto u onim jednacinama....
Poslednja izmena od zex u 03 Maj 2013, 13:18, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Skontao sam gde zapinje sa obrtnim 
Na moj odlican primer sa sipkom u zidu na kojoj imas ogroman moment a energija i snaga su NULA.Ti si odgovorio da nije dobar primer jer tu zid deluje kontra momentom...
E sad jos da objasnis kako ces da ostvaris moment bez kontra momenta, tj nije li to uvek slucaj?
Malo zakon akcije i reakcije i sl...

Na moj odlican primer sa sipkom u zidu na kojoj imas ogroman moment a energija i snaga su NULA.Ti si odgovorio da nije dobar primer jer tu zid deluje kontra momentom...
E sad jos da objasnis kako ces da ostvaris moment bez kontra momenta, tj nije li to uvek slucaj?
Malo zakon akcije i reakcije i sl...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Evo drugi primer, a moze da se iskoristi diagram sa silom na tockovima sto je postavio Nenad. U pitanju je 2008 BMW M3 DCT sa 7 brzina, 414HP @ 8300rpm, 295lb-ft @ 3900 rpm.
Vozi covek tako BMW M3 56mph (90km/h) u sedmoj brzini na 2000 obrtaja. U koju brzinu da prebaci da bi ostvario maksimalno ubraznje (gde ce imati najveci force at wheels)?
............................................................................................force at wheels lb * 10^1
U 2. brzini kada pri 7200 obrtaja motor daje 270lb-ft obrt. momenta?...........210
U 3. brzini kada pri 5000 obrtaja motor daje 285lb-ft obrt. momenta?...........170
U 4. brzini kada pri 3900 obrtaja motor daje 295lb-ft obrt. momenta?...........130
Kada bi gledao samo koliko motor daje obrt. momenta na odredjenim obrtajima, ne bi mogao precizno da kaze ili bi rekao pogresno. Posebno u ovom primeru jer u 4. brzini daje 295lb-ft sto je i MAX ovog motora. Zato je vrednost snage bitnija u smislu da DAJE VISE KORISNIH INFORMACIJA.
Evo za snagu:
...........................................................force at wheels lb * 10^1
U 2. brzini kada pri 7200 obrtaja motor razvija 395KS?..................210
U 3. brzini kada pri 5000 obrtaja motor razvija 310KS?..................170
U 4. brzini kada pri 3900 obrtaja motor razvija 252KS?..................130
Moze se i preko obrtnog momenta motora izracunati koristeci prenosne odnose i obrtaje, ali ZASTO kada snaga govori sve sto je potrebno i NE TREBA nikakvo racunanje niti digitron.


Vozi covek tako BMW M3 56mph (90km/h) u sedmoj brzini na 2000 obrtaja. U koju brzinu da prebaci da bi ostvario maksimalno ubraznje (gde ce imati najveci force at wheels)?
............................................................................................force at wheels lb * 10^1
U 2. brzini kada pri 7200 obrtaja motor daje 270lb-ft obrt. momenta?...........210
U 3. brzini kada pri 5000 obrtaja motor daje 285lb-ft obrt. momenta?...........170
U 4. brzini kada pri 3900 obrtaja motor daje 295lb-ft obrt. momenta?...........130
Kada bi gledao samo koliko motor daje obrt. momenta na odredjenim obrtajima, ne bi mogao precizno da kaze ili bi rekao pogresno. Posebno u ovom primeru jer u 4. brzini daje 295lb-ft sto je i MAX ovog motora. Zato je vrednost snage bitnija u smislu da DAJE VISE KORISNIH INFORMACIJA.
Evo za snagu:
...........................................................force at wheels lb * 10^1
U 2. brzini kada pri 7200 obrtaja motor razvija 395KS?..................210
U 3. brzini kada pri 5000 obrtaja motor razvija 310KS?..................170
U 4. brzini kada pri 3900 obrtaja motor razvija 252KS?..................130
Moze se i preko obrtnog momenta motora izracunati koristeci prenosne odnose i obrtaje, ali ZASTO kada snaga govori sve sto je potrebno i NE TREBA nikakvo racunanje niti digitron.


Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Moimoi, slazemo se 300% ja to drvim vec 15 strana al ne vredi.
Zato kazem da bez snage moraju da "pogadjaju" gde da zavrte motor.
Zato kazem da bez snage moraju da "pogadjaju" gde da zavrte motor.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ma ja bih tu ubo u drugu, pa kud puklo :lol:
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ja bih u trecu, jer bih njom mogao da obidjem bez saltanja celu kolonu 

- pedja
- član 001
- Postovi: 15364
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Nasilnicka voznja u najavi? nccccc 
