Ne brže od života!
Re: Ne brže od života!
Ja rekoh džaba i da smo najbolji vozači u evropi kad se gleda krajnji rezultat poginulih a tu smo među najgorima.
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Ne brže od života!
A tek da znate kakav je haos na Zrenjanincu!
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Ne brže od života!
Daleko od toga. Ako uzmemo podatke iz 2013, mozemo da izracunamo da imamo 8.9 poginulih na 100.000 ljudi (ili 89 na 1.000.000 ljudi). EU prosek je oko 6.5, tj. 65 na milion. To nas rangira bolje od nekih Evropskih zemalja(Kao na primer Grcka, Hrvatska, Rumunija itd.), a stavlja nas dosta blizu drugim EU zemljama kao sto su Austrija, Belgija, Ceska, Madjarska itd. Ako gledamo ceo svet, tu smo u samom vrhu (Evropa je najbolje rangiran kontinent na svetu sto se toga tice). Svetski prosek je 18 na 100.000 iliti 180 na milion. Naravno, treba uzeti u obzir i to da mi imamo nekih 300 vozila na 1000 stanovnika dok je u ovim ostalim zemljama taj broj od 400 - 600 uglavnom, ali opet kad pogledamo nasu infrastrukturu i puteve to i nije uopste tako lose, definitivno drasticno bolje nego pre 7-8 godina. Ima jos dosta da se radi, prvenstveno na toj samoj infrastrukturi, kulturi vozaca, preventivi itd.ftj napisao:Ja rekoh džaba i da smo najbolji vozači u evropi kad se gleda krajnji rezultat poginulih a tu smo među najgorima.
Re: Ne brže od života!
Slobodno podeli linkove ka tim podacima a valjda je logičnije da se statistika gleda kao broj poginulih prema broju vozila a ne prema broju stanovnika. Čisto sumnjam da hrvatska ima procentualno veći broj poginulih u odnosu na broj vozača.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13548
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
Bogami mislim da imaju, oni su po tom pitanju koliko gledam statistike uvek loši, tamo se gine dosta, dobri putevi i kola, brzo vozi i kad nastane karambol onda bude žestoko...
Re: Ne brže od života!
Jedino bi bilo relevantno posmatrati broj stradalih, po pređenom kilometru.
Tada bi cifre bile poražavajuće za nas, jer prosečan Srbin pređe možda 1000km po godini, a Nemac 10 puta više.
Priča o lošoj infrastrukturi, nije tačna, jer često kad poprave puteve, vozi se brže i poveća se broj nesreća. Loš put drži male brzine, mada se i desi da neko sleti zbog kamena i rupe ili klizavice na asfaltu, ali retko. Ali kad naprave pistu u Srbiji, javljaju se manijaci i letači i eto katastrofalnih nesreća. Pa se onda postavljaju ležeći policajci. Pa čemu je onda služilo "krečenje" na putu?? Kad bi bio makadam, Srbija bi sačuvala 500 života po godini. Čudno zar ne, a novine pišu drugačije?
Treba ljude kažnjavat i samo kažnjavati. Ja da se pitam, ne bi dozvolio prodaju vozila koje ide brže od 120. Tako su se nekada pravili mopedi da ne idu preko 50 na sat. Za brža vozila trebaju posebne dozvole i takse i monitoring, pa ko hoće neka se muči i plaća. Ovo važi za celu EU, jer i kod njih ima mnogo nesreća, samo oni više provode u vozilima.
Tada bi cifre bile poražavajuće za nas, jer prosečan Srbin pređe možda 1000km po godini, a Nemac 10 puta više.
Priča o lošoj infrastrukturi, nije tačna, jer često kad poprave puteve, vozi se brže i poveća se broj nesreća. Loš put drži male brzine, mada se i desi da neko sleti zbog kamena i rupe ili klizavice na asfaltu, ali retko. Ali kad naprave pistu u Srbiji, javljaju se manijaci i letači i eto katastrofalnih nesreća. Pa se onda postavljaju ležeći policajci. Pa čemu je onda služilo "krečenje" na putu?? Kad bi bio makadam, Srbija bi sačuvala 500 života po godini. Čudno zar ne, a novine pišu drugačije?
Treba ljude kažnjavat i samo kažnjavati. Ja da se pitam, ne bi dozvolio prodaju vozila koje ide brže od 120. Tako su se nekada pravili mopedi da ne idu preko 50 na sat. Za brža vozila trebaju posebne dozvole i takse i monitoring, pa ko hoće neka se muči i plaća. Ovo važi za celu EU, jer i kod njih ima mnogo nesreća, samo oni više provode u vozilima.
Re: Ne brže od života!
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co ... death_rate
Na primer. Ima nekoliko linkova ka još izvora, tako da je moguće verovatno izvući raznorazne podatke.
Kao neko ko je vozio u mnogo zemalja, što evropskih, što vanevropskih, tvrdim da nismo ni blizu najgori. Dapače, nismo ni blizu loši kao 90tih godina recimo, bez obzira što je broj automobila od tog vremena neprekidno u porastu.
Molim za malo stišavanja strasti oko ocrnjivanja Srbije bez bilo kakve potrebe. Vrlo često se suočavam sa kritikom od strane ljudi koji nisu bili nigde niti videli išta, a puna im usta drvlja i kamenja. Naravno da treba bolje i to mnogo bolje, ali treba biti svestan da su osnovni sastojak svakog društva ljudska bića, a da su ona međusobno vrlo slična, da ne kažem potpuno ista - iz čega sledi vrlo jasan zaključak.
Na primer. Ima nekoliko linkova ka još izvora, tako da je moguće verovatno izvući raznorazne podatke.
Kao neko ko je vozio u mnogo zemalja, što evropskih, što vanevropskih, tvrdim da nismo ni blizu najgori. Dapače, nismo ni blizu loši kao 90tih godina recimo, bez obzira što je broj automobila od tog vremena neprekidno u porastu.
Molim za malo stišavanja strasti oko ocrnjivanja Srbije bez bilo kakve potrebe. Vrlo često se suočavam sa kritikom od strane ljudi koji nisu bili nigde niti videli išta, a puna im usta drvlja i kamenja. Naravno da treba bolje i to mnogo bolje, ali treba biti svestan da su osnovni sastojak svakog društva ljudska bića, a da su ona međusobno vrlo slična, da ne kažem potpuno ista - iz čega sledi vrlo jasan zaključak.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13548
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
Pa nije ti infrastruktura samo kvalitet asfalta nego ukupno stanje puteva, pogledaj samo recimo Ibarsku koja je preopterećena i portebno je postojanje više putnih pravaca nego što ih imamo
Nidzo, slažem se skroz
Nidzo, slažem se skroz

Re: Ne brže od života!
U Nemačkoj je prosečna brzina putovanja neuporedivo veća nego kod nas i svi znamo za autoputeve bez ograničenja brzine a opet kod njih smrtnost na najnižem nivou. Da li su oni genetski drugačija bića od nas pa se toliko plaše kazni ili je nešto drugo u pitanju?
Represivne metode mogu doneti kratkotrajni rezultat ali statistika će se trajno popraviti samo kada budemo imali ispravne automobile i kvalitetnu putnu infrastrukturu. Kada dođemo do tog stepena razvoja tada neće biti ni toliki procenat ljudi za volanom koji realno zaslužuju ustanovu zatvorenog tipa.
Aj razumem vas koji se uvek nađete uvređenim kada neko kaže 'mi srbi smo govna' i slično ali da se nađeš uvređenim zato što neko kaže kako su ovde loši vozači to mi je van svake pameti.
Represivne metode mogu doneti kratkotrajni rezultat ali statistika će se trajno popraviti samo kada budemo imali ispravne automobile i kvalitetnu putnu infrastrukturu. Kada dođemo do tog stepena razvoja tada neće biti ni toliki procenat ljudi za volanom koji realno zaslužuju ustanovu zatvorenog tipa.
Aj razumem vas koji se uvek nađete uvređenim kada neko kaže 'mi srbi smo govna' i slično ali da se nađeš uvređenim zato što neko kaže kako su ovde loši vozači to mi je van svake pameti.
Re: Ne brže od života!
Ali veća je gužva na mnogim evropskim putevima nego na našim, čak ima i gorih puteva. Ono što sam ja primetio, kod nas ima mnogo letača i mnogo guslača po putevima. Jedan koči celu kolonu od 100 vozila pa ponosan a drugi je celu preleće pa još ponosniji. To je srpski specijalitet. Treba kažnjavati i guslače i letače. Letači dolijaju kad tad a guslači nikada. Ako vozi kamion 20 na sat, pa se šepuri, ili sličan a uz to priča na mobilni! Ako vozi nelogično sporo ili je neispravan ili lud, treba na pregled ili on ili auto.
Opet dođemo od srpske kulture a ne do infrastrukture. Para imamo koliko imamo, više nismo ni zaradili, pa nam je put takav kakav je, ali pamet treba menjati, silom ili milom. Ne treba očekivati put kao nemački, nije nam ni vozni park kako nemački, ni plata. ali možemo se ponašati bar slično kao nemci, To ne košta ništa.
Opet dođemo od srpske kulture a ne do infrastrukture. Para imamo koliko imamo, više nismo ni zaradili, pa nam je put takav kakav je, ali pamet treba menjati, silom ili milom. Ne treba očekivati put kao nemački, nije nam ni vozni park kako nemački, ni plata. ali možemo se ponašati bar slično kao nemci, To ne košta ništa.
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Ne brže od života!
Opušteniji su, opuštenije žive a to se posle ordažava i na vožnju.ftj napisao:U Nemačkoj je prosečna brzina putovanja neuporedivo veća nego kod nas i svi znamo za autoputeve bez ograničenja brzine a opet kod njih smrtnost na najnižem nivou. Da li su oni genetski drugačija bića od nas pa se toliko plaše kazni ili je nešto drugo u pitanju?
Kod nas nervoza, netolerancija, bes na sve i svakoga, kult pića, automobil kao sredstvo za neutralisanje kompleksa i frustracija, definicija saobraćaja kao naposanog zakona za sopstvene potrebe i kao krajnja dijagnoza sredstva koja treba izdvojiti za gorivo.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Ne brže od života!

@ftj Imaju. Hrvatska ima vise udesa godisnje nego Srbija, a i veci broj nastradalih po 100.000 stanovnika.
@Kdman E sad ga pretera, prosecan Srbin predje 1000km godisnje

Re: Ne brže od života!
Mislio sam ako se celokupna kilometraža svih vozila u Srbiji sabere i podeli sa 8 miliona naroda u Srbiji, dobije se recimo 1000km po stanovniku, a u nemačkoj to iznosi recimo 10000km po godini. Tu treba tražiti statistiku a ne broj udesa po broju stanovnika. I onda bi se videlo koliko je Srbija ubitačno nepovoljna. Jednostavno, u Srbiji se malo vozi a mnogo se jada pravi. U Nemačkoj je obrnuto, a kad se gleda novinarska statistika, mi smo lošiji za nešto malo.
Re: Ne brže od života!
Losa ti logika.
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Ne brže od života!
Ne mozes tako da racunas. Ne mozes da uvrstavas svih 7.25 miliona stanovnika jer pod jedan, nisu svi vozaci, a pod dva broj motornih vozila se gleda, a on je oko 2 miliona. Znaci gledas na teritoriji Srbije koliko se kilometara predje dnevno u proseku. Onda uzmes koliko je za taj dan bilo poginulih lica. Onda za mesec dana mozes da izvuces neki prosek za 1 mesec, a na kraju i za celu godinu.KDman napisao:Mislio sam ako se celokupna kilometraža svih vozila u Srbiji sabere i podeli sa 8 miliona naroda u Srbiji, dobije se recimo 1000km po stanovniku, a u nemačkoj to iznosi recimo 10000km po godini. Tu treba tražiti statistiku a ne broj udesa po broju stanovnika. I onda bi se videlo koliko je Srbija ubitačno nepovoljna. Jednostavno, u Srbiji se malo vozi a mnogo se jada pravi. U Nemačkoj je obrnuto, a kad se gleda novinarska statistika, mi smo lošiji za nešto malo.