Fotografija
Re: Fotografija
Imam neki problem sa forumom, počinju da mi izlaze neki nerazumljivi karakteri. Evo da navedem jedan ,,pro$er@v@nje'' , pa ako može da mi ga neko protumači - da nije neki virus slučajno...
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Fotografija
Ma sneg provejava 

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Fotografija
Gledam fotografije pejzaža sa nekih vrhunskih objektiva za FF DSLR-e, i onda se čudom čudim
kako je Sigma uspela da napravi ovaj malecni objektiv na DP2 Merrill foto-aparatu, u takvom optičkom kvalitetu da ladno snima pejzaže i pri punom otvoru blende od F2.8?!.
Znači za nju nema onog pravila za takvu vrstu fotografije: F8 ili F10, što zbog dubinske oštrine, što zbog same zlatne tačke oštrine većine objektiva (obično se pada između F5.6 i F8). Ne, kod ove Sigme oštrina objektiva počinje odmah sa F2.8 i podjednako traje do F10. Posle toga počinju da se primećuju efekti difrakcije.
Pitam se sa kojim objektivom je još moguće ovako idealno snimati landscape fotografiju sa F2.8? Ili da ikome od ozbiljnih fotografa, kažete da Vi snimate klasičnu landscape fotografiju pri punom otvoru blende od F2.8 na 45mm objektivu ... verovatno bi vas svako od njih gledao sažaljivo kao nekog neukog početnika, koji blage veze nema o fotografiji (pod predpostavkom da nije čuo za ovaj foto-aparat).
Međutim Sigma DP2 Merrill, bez obzira na mnoge velike nedostatke, ovde menja pravila:
F2.8 1/400s iso100


Znači za nju nema onog pravila za takvu vrstu fotografije: F8 ili F10, što zbog dubinske oštrine, što zbog same zlatne tačke oštrine većine objektiva (obično se pada između F5.6 i F8). Ne, kod ove Sigme oštrina objektiva počinje odmah sa F2.8 i podjednako traje do F10. Posle toga počinju da se primećuju efekti difrakcije.
Pitam se sa kojim objektivom je još moguće ovako idealno snimati landscape fotografiju sa F2.8? Ili da ikome od ozbiljnih fotografa, kažete da Vi snimate klasičnu landscape fotografiju pri punom otvoru blende od F2.8 na 45mm objektivu ... verovatno bi vas svako od njih gledao sažaljivo kao nekog neukog početnika, koji blage veze nema o fotografiji (pod predpostavkom da nije čuo za ovaj foto-aparat).
Međutim Sigma DP2 Merrill, bez obzira na mnoge velike nedostatke, ovde menja pravila:
F2.8 1/400s iso100

- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Fotografija
Detaljniju sliku Zaječara nisam video 

- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Fotografija
"Samo" iz daleka
Mada, nekima se sviđa - meni ne.

Mada, nekima se sviđa - meni ne.
Re: Fotografija
Odlično si ovo uradio. Baš zanimljiv šmek ima foveon, ravno je sve nekako, bez šuma, kakav je uvek prisutan na bayeru usled interpolacije.
Nego, ne mora ni na DSLR za pejsaž da se zavrće sa tako uskim objektivom kakav je kod tebe. Ekvivalent bi bila neka 50ica, koja je izvesno oštra i po krajevima kadra kad se privrne na f2.8. Čak mislim da je kontraproduktivno da se ide previše zavrnuto kod takvih objektiva zbog difrakcije, pik im je obično između 4 i 8.
Nego, ne mora ni na DSLR za pejsaž da se zavrće sa tako uskim objektivom kakav je kod tebe. Ekvivalent bi bila neka 50ica, koja je izvesno oštra i po krajevima kadra kad se privrne na f2.8. Čak mislim da je kontraproduktivno da se ide previše zavrnuto kod takvih objektiva zbog difrakcije, pik im je obično između 4 i 8.
Re: Fotografija
Sjajno!!!grujicd napisao:Evo jedan dobar primer koliko su moderni senzori moćni i koliko može da se izvuče u obradi. Prva slika je basic jpeg koji je ugrađen u raw fajl kao preview:
Jako zeznuta dinamička situacija, pozadina koja se vidi kroz prozor je pod direktnim suncem, a unutrašnjost u senci. Ruku na srce i aparat bi napravio bolji jpeg da je uključen Active D-Lighting, ali pošto to utiče na ekspoziciju ne koristim ga. Ali evo šta se dobije za minut u Lightroom-u:
Fascinantno je koliko podataka ostaje i u senkama i u pregorelim delovima. Edit: to je slika sa mog D7200, jedna ekspozicija, nisu spajane dve slike.
Moze li kratki workshop ili link prema nekom za nas koji smo slabi sa Lightroom-om?
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Fotografija
Hvalanidza napisao:Odlično si ovo uradio. ... mislim da je kontraproduktivno da se ide previše zavrnuto kod takvih objektiva zbog difrakcije, pik im je obično između 4 i 8.

Evo ti iz iste serije (kao ona prva "sivkasta"), ova je snimljena sa F7.1. Sličan kadar pa se brzim rolanjem točkića miša (jedna pa druga slika), može videti razlika.

A ona široka panorama (sa plavim nebom) je urađena sa F8.
Realno nema difrakcije do F10. Od F11 pa na dalje se počne primećivati da su super-sitni detalji sve mutniji kako na dalje zatvaraš blendu.
- grujicd
- Postovi: 9053
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Fotografija
Ovde su bile dve najprostije operacije, nikakva nauka. Samo sam digao shadows (posvetlio ono što je u senci) i spustio highlights (potamneo ono što je presvetlo):Mikka napisao:Moze li kratki workshop ili link prema nekom za nas koji smo slabi sa Lightroom-om?

Samo je bitno da slikaš u raw ili eventualno raw+jpeg i onda imaš širok raspon za korekcije a da ostane dobar kvalitet. Ovo je inače 14-bitni raw, kad sam probao 12-bitni raw fajlovi su nešto manji ali se pre pojave neželjeni efekti kod graničnih slučajeva, najpre banding (kao pruge ili trake iste nijanse) u svetlim i tamnim delovima.
Inače nisam neki posebna stručnjak za LR, koristim možda 10% njegovih mogućnosti. Samo što je tih 10% ono što pravi najveću razliku - namestim white balance ako nije dobar, čačnem ekspoziciju, kontrast, i malo shadows/highlights ako treba. Eventualno primenim iste te korekcije na više fajlova, ili u startu tako što selektujem sve gde vidim da treba ista promena, i držim uključeno "Auto Sync" opciju. Ili uzmem "Develop settings"/"Copy Settings", izaberem šta hoću da prenesem, npr. white balance, i onda selektujem sve slike gde to hoću da primenim i kažem "Paste settings".
Kod LR nije teško pohvatati osnovne operacije. Teško je ne preterati sa obradom.
Re: Fotografija
To što si na pisao je i suština LR, pored katalogizacije. Brzi edit mase fajlova i čitavih serija ako su nastale u sličnim uslovima.
Moje osnovne sredstvo za rad. Prepustiti aparatu da sam razvija RAW (tj. slikati u JPG) je veoma ograničavajući faktor, veštački algoritam nikad ne može da zna šta je stvarno na slici i šta fotograf želi. Jedina mana LR je što je dibidus loše optimizovan. Poslednji CC mi radi katastrofalno loše, iako je računar veoma brz.
Moje osnovne sredstvo za rad. Prepustiti aparatu da sam razvija RAW (tj. slikati u JPG) je veoma ograničavajući faktor, veštački algoritam nikad ne može da zna šta je stvarno na slici i šta fotograf želi. Jedina mana LR je što je dibidus loše optimizovan. Poslednji CC mi radi katastrofalno loše, iako je računar veoma brz.
Re: Fotografija
@grujicd
Hvala! Moje potrebe je do sada zadovoljavao Nikonov PictureProject (win verzija), ali ovoliku transformaciju kao na tvom primeru nisam mogao ni da sanjam. Doduse nisam koristio RAW vec samo jpeg. Hvala jos jednom na informaciji.
Hvala! Moje potrebe je do sada zadovoljavao Nikonov PictureProject (win verzija), ali ovoliku transformaciju kao na tvom primeru nisam mogao ni da sanjam. Doduse nisam koristio RAW vec samo jpeg. Hvala jos jednom na informaciji.
- grujicd
- Postovi: 9053
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Fotografija
Ja sam dugo bežao od raw-a, ipak je to dodatni posao posle slikanja. Manje korekcije mogu da se rade i u jpegu i to mi je godinama bilo dovoljno. Ali tada moraš da budeš mnogo pažljiviji prilikom snimanja, jer je manji manevarski prostor.
Tako da raw u neku ruku i oslobađa, olakšava samo slikanje. Manje moraš da čačkaš pre okidanja i možeš više da razmišljaš o kompoziciji i temi. Jer znaš da ćeš posle lako da popraviš white balance, ne moraš da se preterano brineš ako aparat odredi pogrešnu ekpoziciju... A jednom kad to osetiš posle ti se nikako ne vraća na jpeg.
Tako da raw u neku ruku i oslobađa, olakšava samo slikanje. Manje moraš da čačkaš pre okidanja i možeš više da razmišljaš o kompoziciji i temi. Jer znaš da ćeš posle lako da popraviš white balance, ne moraš da se preterano brineš ako aparat odredi pogrešnu ekpoziciju... A jednom kad to osetiš posle ti se nikako ne vraća na jpeg.