Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Baterija.
Sve mora u prtljag koji ide u bagaznik. Jedina baterija koja moze da udje u putnicku kabinu moze da bude na invalidskim kolicima i to sa skinutim zicama sa kontakta.
http://www.iata.org/whatwedo/cargo/dgr/ ... eries.aspx
Sve mora u prtljag koji ide u bagaznik. Jedina baterija koja moze da udje u putnicku kabinu moze da bude na invalidskim kolicima i to sa skinutim zicama sa kontakta.
http://www.iata.org/whatwedo/cargo/dgr/ ... eries.aspx
Re: Vazduhoplovi
Spletom okolnosti zapalo je i meni da letim Er Srbijom iako njih nisam planirao u ovoj godini. Morao sam da uklapam neku varijantu do Beograda sa drugog aerodroma u Istanbulu (na azijskoj strani), Pegasus nije imao let na dan koji je meni trebao i tako sam završio kod ovih naših. Evo ukratko kako je to izgledalo...
Check-in u Istanbulu je prošao skroz fino. Radilo se na tri šaltera s tim da je treći otvoren nešto kasnije. Fotografija je napravljena sa kraja reda, ukupno 15 minuta čekanja. Er Srbija inače ima interesantno vreme poletanja na SAW pošto subotom otprilike sat vremena pre i sat vremena posle njih uopšte nema međunarodnih odlazaka pa je bilo prijatno za promenu malo prošetati po polupraznom terminalu i duty free zoni.

Gejt na kojem je bio postavljen avion je 203A, u centralnoj departure zoni, odmah iza Duty Free zone. Čekaonica prostrana, udobna, više nego dovoljna za 107 putnika. Već sam ranije znao da me na oba leta čeka 737 a ne bus, pa sam samo priželjkivao da ne pošalju jednu od one dve kante koje je Jat onomad iznajmio u Bugarskoj. Kroz prozor sam video da je u pitanju YU-ANI i odahnuo.

Unutra je sve prošlo kako treba. Sedišta u YU-ANI su OK, nisu najudobnija u kojima sam sedeo ali za 70 minuta leta sasvim pristojno rade posao. Legroom dovoljan za mojih 185cm, enterijer malkice izraubovan ali ništa strašno (štaviše, ako se uzmu u obzir starost i model aviona). Posada u očekivanom sastavu, mladi pripravnici pod komandom iskusne koke perserke. Vidi se da još uvek uče ali to uopšte ne utiče na putnike od kojih većina i onako ne primećuje takve detalje. Inače su bili ljubazni i predusretljivi, i sve to u nekim normalnim okvirima, bez preterivanja ili izveštačenosti.

Stigao je i ketering: sendvič sa ramstekom i hleb od banane kao slatkiš. Sendvič svež, ramstek dobar, slatkiš ukusan. Samo po sebi ništa specijalno ali daleko ispred onoga što većina evropskih prevoznika nudi na ovako kratkim letovima. U isto vreme ispod nivoa koji drži npr. Turkish Airlines ali može se reći da je Er Srbija u nekoj "zlatnoj sredini", pogotovo sa cenom karte od 105 evra.

Ponuda pića takođe nadmašuje većinu konkurenata i ostavlja lep utisak. Crno i belo vino, nekoliko žestokih, čak i srpska rakiština
Dopune po želji. Ja sam uzeo belo vino ali sam se tek pri kraju čaše setio da opalim fotku - količina koja se sipa je naravno izdašnija 

Ono što mi se nije dopalo je magazin (revija) koji deluje potpuno bezlično. Izbor tema je katastrofa, uz to neke informacije nedostaju a neke su loše prezentovane. Sad malo prebiram po sećanju i imam utisak da je stari Jat Review bio znatno bolji. Ovo sam posle 20 strana izgubio želju da dalje listam a kamoli da čitam.
U povratku iz Beograda, YU-ANK sa gotovo identičnim iskustvom. Ovog puta je sendvič bio sa sirom a slatkiš je bio prilično originalan medenjak. Istovetni utisci po pitanju posade, enterijera i sedišta. U avionu 105 putnika uključujući grupu Italijana koji su išli u Istanbul preko Beograda (sećam se da je i u odlasku bilo nekih ljudi koji su u Beogradu hvatali konekcije za Milano). U Istanbulu je avion pristao na gejt 204 koji je otprilike najbolja moguća pozicija na SAW - odmah sa izlaza se izbija na pasošku kontrolu. Preuzimanje prtljaga je trajalo duže nego u Beogradu ali opet ništa strašno. Beograd se revanširao smaranjem putnika na (starom, nerenoviranom i zagušljivom) gejtu.
Sve u svemu, korektno odrađena usluga. Ako bi mi cena bila osnovni kriterijum, svakako bih ponovo leteo Er Srbijom jer mislim da u ovom trenutku oni definitivno isporučuju value for money (pod uslovom da nema kašnjenja, ispadanja i sličnih poremećaja). Pošto sam malkice "razmažen" u smislu da sam spreman da platim kartu 30-50 evra više kod nekog malo renomiranijeg prevoznika, a uz to sam u Star Alliance FF programu, Er Srbija će me malo pričekati - osim u nekim neplaniranim situacijama poput ove. Sa njihove strane, oni nisu uradili ništa što bi me u budućnosti odvratilo od njih. Pristojna usluga po povoljnoj ceni.
Check-in u Istanbulu je prošao skroz fino. Radilo se na tri šaltera s tim da je treći otvoren nešto kasnije. Fotografija je napravljena sa kraja reda, ukupno 15 minuta čekanja. Er Srbija inače ima interesantno vreme poletanja na SAW pošto subotom otprilike sat vremena pre i sat vremena posle njih uopšte nema međunarodnih odlazaka pa je bilo prijatno za promenu malo prošetati po polupraznom terminalu i duty free zoni.

Gejt na kojem je bio postavljen avion je 203A, u centralnoj departure zoni, odmah iza Duty Free zone. Čekaonica prostrana, udobna, više nego dovoljna za 107 putnika. Već sam ranije znao da me na oba leta čeka 737 a ne bus, pa sam samo priželjkivao da ne pošalju jednu od one dve kante koje je Jat onomad iznajmio u Bugarskoj. Kroz prozor sam video da je u pitanju YU-ANI i odahnuo.

Unutra je sve prošlo kako treba. Sedišta u YU-ANI su OK, nisu najudobnija u kojima sam sedeo ali za 70 minuta leta sasvim pristojno rade posao. Legroom dovoljan za mojih 185cm, enterijer malkice izraubovan ali ništa strašno (štaviše, ako se uzmu u obzir starost i model aviona). Posada u očekivanom sastavu, mladi pripravnici pod komandom iskusne koke perserke. Vidi se da još uvek uče ali to uopšte ne utiče na putnike od kojih većina i onako ne primećuje takve detalje. Inače su bili ljubazni i predusretljivi, i sve to u nekim normalnim okvirima, bez preterivanja ili izveštačenosti.

Stigao je i ketering: sendvič sa ramstekom i hleb od banane kao slatkiš. Sendvič svež, ramstek dobar, slatkiš ukusan. Samo po sebi ništa specijalno ali daleko ispred onoga što većina evropskih prevoznika nudi na ovako kratkim letovima. U isto vreme ispod nivoa koji drži npr. Turkish Airlines ali može se reći da je Er Srbija u nekoj "zlatnoj sredini", pogotovo sa cenom karte od 105 evra.

Ponuda pića takođe nadmašuje većinu konkurenata i ostavlja lep utisak. Crno i belo vino, nekoliko žestokih, čak i srpska rakiština



Ono što mi se nije dopalo je magazin (revija) koji deluje potpuno bezlično. Izbor tema je katastrofa, uz to neke informacije nedostaju a neke su loše prezentovane. Sad malo prebiram po sećanju i imam utisak da je stari Jat Review bio znatno bolji. Ovo sam posle 20 strana izgubio želju da dalje listam a kamoli da čitam.
U povratku iz Beograda, YU-ANK sa gotovo identičnim iskustvom. Ovog puta je sendvič bio sa sirom a slatkiš je bio prilično originalan medenjak. Istovetni utisci po pitanju posade, enterijera i sedišta. U avionu 105 putnika uključujući grupu Italijana koji su išli u Istanbul preko Beograda (sećam se da je i u odlasku bilo nekih ljudi koji su u Beogradu hvatali konekcije za Milano). U Istanbulu je avion pristao na gejt 204 koji je otprilike najbolja moguća pozicija na SAW - odmah sa izlaza se izbija na pasošku kontrolu. Preuzimanje prtljaga je trajalo duže nego u Beogradu ali opet ništa strašno. Beograd se revanširao smaranjem putnika na (starom, nerenoviranom i zagušljivom) gejtu.
Sve u svemu, korektno odrađena usluga. Ako bi mi cena bila osnovni kriterijum, svakako bih ponovo leteo Er Srbijom jer mislim da u ovom trenutku oni definitivno isporučuju value for money (pod uslovom da nema kašnjenja, ispadanja i sličnih poremećaja). Pošto sam malkice "razmažen" u smislu da sam spreman da platim kartu 30-50 evra više kod nekog malo renomiranijeg prevoznika, a uz to sam u Star Alliance FF programu, Er Srbija će me malo pričekati - osim u nekim neplaniranim situacijama poput ove. Sa njihove strane, oni nisu uradili ništa što bi me u budućnosti odvratilo od njih. Pristojna usluga po povoljnoj ceni.
Re: Vazduhoplovi
lep pregled...
kad spomenu sendvic, isao sam pre desetak dana da dam krv, u institut za transfuziju, i dobio sam sendvic iz jat keteringa. nije bio bas los, onako klasican sendvic, nista posebno... zaboravih da to tad upisem ovde. rok je isticao za dan ili dva, ali je sendvic bio bas svez...
kad spomenu sendvic, isao sam pre desetak dana da dam krv, u institut za transfuziju, i dobio sam sendvic iz jat keteringa. nije bio bas los, onako klasican sendvic, nista posebno... zaboravih da to tad upisem ovde. rok je isticao za dan ili dva, ali je sendvic bio bas svez...
Re: Vazduhoplovi
Mi smo na meniju imali za doručak sledeći izbor: omlet sa sirom i pilećom kobasicom, ili kajganu sa peršunom. Dobro sam napisao. Uz to je išla voćna salata i čokoladna štrudlica. Za večeru je bio pileći sote ili musaka, uz salatu i štrudlicu.
A evo najnovijeg saopštenja:
A evo najnovijeg saopštenja:
Kod: Obeleži sve
Air Serbia potvrđuje da je danas došlo do većeg poremećaja našeg reda letenja usled nepredviđenih tehničkih problema nastalih na dva aviona. Ukupno osam letova pretrpelo je znatna kašnjenja, dok letovi za Beč i Milano ukupno kasne preko 200 minuta.
Air Serbia se najiskrenije izvinjava svojim gostima zbog remećenja reda letenja izazvanog tehničkim problemima na čijem otklanjanju svesrdno radimo. Apsolutni priritet srpskog nacionalnog avioprevoznika je bezbednost naših gostiju i tehnička ispravnost našeg celokupnog saobraćajnog sistema.
Zaposleni kompanije Air Serbia čine sve što je u njihovoj moći da pravovremeno obaveštavaju naše goste i pobrinu se za sve njihove potrebe tokom današnjih izmena u redu letenja.
Dodatne informacije i pomoć možete dobiti preko našeg call centra
0800 111 528 - besplatni pozivi sa fiksne i mobilne mreže telefonije Srbije
+ 381 11 311 21 23 - za pozive iz mobilnih mreža ili inostranstva
Zahvaljujemo na razumevanju
Re: Vazduhoplovi
Sad čitam da je danas došlo do kompletnog raspada sistema. Ispali jedan ATR i jedan bus iz UAE registra (i to ne onaj koji se konstantno kvari nego onaj drugi, bolji), 4 otkazana leta, gomila kašnjenja...
Ja sam super prošao u poredjenju sa tim ali neću da stavljam svoje vreme na kocku. Dok se ne dovedu u red koristiću ih samo u krajnjoj nuždi. Svaki prevoznik tu i tamo otkaže let ili zakasni ali ovo je baš previše.
Ja sam super prošao u poredjenju sa tim ali neću da stavljam svoje vreme na kocku. Dok se ne dovedu u red koristiću ih samo u krajnjoj nuždi. Svaki prevoznik tu i tamo otkaže let ili zakasni ali ovo je baš previše.
Re: Vazduhoplovi
snork napisao:Možda jeste pod pritiskom, da ne eksplodiraju gume? U svakom slučaju, dečko je debil...
EDIT: U stvari, šta je 1 bar atmosferskog pritiska u odnosu na nekoliko bara na koliko su naduvane gume... ne bi sigurno eksplodirale.
Zapravo se gume glavnog trapa pumpaju na 199 Psi, ne bih rekao da je nekoliko bara

Re: Vazduhoplovi
Ok, 199 PSI = 13.72 bara. Tim pre im prisustvo ili odsustvo onog jednog bara spolja ništa ne znači. 

Ђенерал Јанковић
- Martin
- Postovi: 2909
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Vazduhoplovi
Da li ekipa koja radi na aerodromu zna šta bi sa avionom koji je jutros oko 0700-0730 kružio iznad aerodroma?
Re: Vazduhoplovi
Probni let.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
SSJ 100


















Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vazduhoplovi
Krzno na sedištima? Kadar nevera!Geza napisao:SSJ 100
![]()

Mogli su da stave i na "volanu" pa ko što su furali ljudi u Ladama Specijakama tamo s kraja 70-ih.

Širim haos!
Re: Vazduhoplovi
tzv. VooDoo navlake 

- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vazduhoplovi
Sva sedista u kokpitu su sa slicnim presvlakama.
Prirodni materijal ne greje a posle dugog sedenja se ne znoje ledja.
Kada su stigli prvi 737, presvlake su odmah pokradene a uskoro su se pojavile u kolima mehosa ispred hangara iskrojene po meri njihovih stojadina ili cega vec.
Prirodni materijal ne greje a posle dugog sedenja se ne znoje ledja.
Kada su stigli prvi 737, presvlake su odmah pokradene a uskoro su se pojavile u kolima mehosa ispred hangara iskrojene po meri njihovih stojadina ili cega vec.