Tesla automobili
- Nemanja987
- Postovi: 429
- Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
- Lokacija: DE/Novi Sad
Re: Tesla automobili
Sedam ili osam, nisam siguran. Na bateriju, motor i inverter. Faktički sve od čega se i sastoji pogon kod električnih automobila.
Re: Tesla automobili
Ne vidim argumente da bih se slozio evo i zasto.Nemanja987 napisao:To jednostavno nije tačno. Ne uzimaš sve faktore u računicu.Laki021 napisao:Zato sa danasnjim stanjem, elektromobili emituju vise CO2 od obicnih automobila.
Ako uzmeš da se struja dobija 100% iz uglja, to ni tada nije tačno..
Da uzmemo faktore u racunicu, koji su... Sta cemo sa avio prevozom i CO2? Na elektro pogon jer je to veoma znacajan zagadjivac?
Fundamentano tacno u opstem slucaju danasnjih elektro javnih sistema. Svaka proizvodnja struje iz fosilnih goriva a pogotovu iz udaljenih elektrana na ugalj je manje efikasna u konverziji energije do pogona tockova od SUS motora a time automatski emituje vise CO2.
I to je prosto tako i nema veze sa elektropogonom vozila.
Tesla kao i svaki elektro automobil do sada napravljen ima iste prednosti ali i mane tog pogona.
Sta sa upotrebom zimi?
Sta sa bitnim smanjenjem autonomije u losijim vremenskim uslovima?
Neresen problem energetskog debalansa pri jednovremenoj upotrebi punjaca velike snage (tzv brzo punjenje) u vecem broju. Energija u javnoj elektro mrezi se ne moze efikasno akumulirati i ceo sistem se bazira na balansu trenutne proizvodnje i potrosnje.
Sa vecim brojem punjaca nuzno mora da se ogranici sloboda izbora kada, gde i koliko dugo ce se moci puniti na taj nacin jakih punjaca.
Tesla je finansijski ispod crte vec bila, pa je bio pokrenut postupak zastite od poverilaca. Ne uspeva da sama sebe izdrzava iz sopstvenih prihoda a model piramidalnog dotoka svezeg novca je sam po sebi neodrziv i to mislim nije potrebno obrazlagati. Sistem subvenicja je takodje neodrziv za masovnu primenu, sada jos moze kada je Tesla raritet kao pojava ali sa masovnosvu to pada u vodu.
Da bi elektro automobil bilo koji bio profitabilan mora da bude masovne proizvodnje i koriscenja, i to ce se sigurno dogoditi jednog dana. Danas lideri u elektro automobilima sa najvecim trzisnim ucescem su van SAD.
Kada se konverzija struje iz toplotne energije Sunca, iz energije vode, iz vetra ili neceg slicnog tzv obnovljivog usavrsi da moze da kosta dovoljno malo u dovoljno velikim kolicinama za potrebe velikog broja elektro automobila onda ce Tesla, BYD (+VAG) i ostali koji se budu prikljucili imati puni ekoloski smisao.
Sada prosto SUS motor a pogotovu hibrid u svemu je cistiji od elektro vozila pri poredjenju koriscenja fosilne energije.
Stvari se menjaju upotrebom atomske energije za pogon elektro vozila ali to opet ima svoje neke druge nacine zagadjivanja tj skladistenje preostalog otpada nakog ciklusa.
Mora se posmatrati ukupan energetski ciklus konverzije kroz sve faze.
I dodatno stvaranje CO2 uopste nije ekoloski problem, politicka poluga nametanja interesa.
U prirodi postoji proces fotosinteze koji neutralise CO2 potpuno. Uvek se moze zaustaviti besomucna seca suma koja se odvija danas a naravno moze se i posumiti ponovo na mestu unistenih suma.
Problem CO2 zapravo i ne postoji na nacin kako se predstavlja od strane politicara.
Re: Tesla automobili
Kakva mega budalastina od racunice. Ne znam samo da li je lik glup, lazljiv ili bezobrazan. Toliko je pogresna da mi je lakse da ti napravim novu nego da ispravljam greske. Ne znam sta je gore, sto sa autonomijom nadmasuje Tesline zvanicne podatke, sto zaboravlja deo gubitaka ili je ipak vrh sto mu termoelejtrane rade sa 100% efikasnosti...Nemanja987 napisao:
Evo jedne računice. Nije savršena ali otprilike pokazuje neke vrednosti.
Ako imaš neke zamerke reci pa da menjamo.
Ali mislim da opet nisi u pravu.
Edit: Podaci su za Kanadu, posebno mi je zanimljiv ovaj deo da rafinerija troši 4.5 kwh po galonu, dakle da bi se u rafineriji preradila nafta za pun rezervoar potrebno je 90kwh.
Edit2: Lik nije sabrao gore sve mase CO2, sad sam primetio. Nije 88,7 kg već 90 kg.
Najpre za onih 4.5kWh po galonu (koje je ovaj lik ladno racunao kao potrosnju struje u rafineriji koja dolazi iz termoelektrana!!). Pazljivo sa tim, ovo deluje obmanjujuce. Ovo nije elektricna energija koju rafinerija trosi pri proizvodnji nafte, ovo je samo deo hemijske energije koji se gubi iz sirove nafte. Ako znamo da je gustina energije benzina oko 9kWh/l, tih 1kWh gubutaka po litru su svega oko 10%. U narednom delu cu objasniti zasto poredjenje tih gubitaka sa punjenjem rezervoara i baterija Tesle nema nikakbog smisla jer su to gubici primarne hemijske energije koje Tesli takodje treba daleko vise od 85kWh za jedno punjenje baterija.
Fokusiracu se na 100% proizvodnju struje iz uglja jer je tvoja tvrdnja bila da je i tada elektromobil vistiji a sto racunica ovog "strucnjaka" nedvosmisleno pokazuje...
Pa da krenemo od Tesle. Recimo da je castimo i kazemo da sa punjenjem od 85kWh predje 400km. Iz uticnice za ove potrebe povucemo oko 105kWh usled gubitaka punjenja tj baterija i konvertora. Zatin u prenosu el energije od elektrane do uticnice imamo jos oko 10% (indusi znaju ovo da dignu i do 50%, ludaci) te nam na pragu elektrane treba oko 115kWh. Danas je prosecna efikasnost termoelektrane oko 1/3, stare imaju manje nove vise. Uglavnom za 115kWh el energije na izlazu elektrane treba nam 3x115=345kWh termicke energije uglja. (Eto koliko jedno punjenje Tesle zaista uzima hemijske energije, pa ovo mozes porediti sa onim gubitkom rafinerije, pride dva punjenja Tesle su jedan rezervoar od 80l dobrog benzinca).
E sad, za 1kWh termicke energije ugalj otpusti 1kg CO2 tj za 345kWh ispusti 345kg CO2. Kad to podelimo sa 400km dometa dobijemo da Tesla ako se napaja iz termoelektrana na ugalj islusta oko 900g CO2 po km...
Sa druge strane za auto koji trosi 10l benizna znamo podatak da emituje oko 240g CO2 po km te nam racun nije potreban. Da ne zaboravimo onih 10% gubitaka u rafineriji, transport benzina do pumpi, nek bude ukupno velikodusnih 20%, dolazimo do ukupno 300g CO2 po km.
I onda dobijes da u ovom slucaju Tesla emituje 900/300, vise od 3x vise CO2 nego kalsican auto.
Naravno ovim ti samo demonstriram u najgorem scenariju (ti si tvrdio da ce i tad Tesla biti bolja a ovaj to i racunski "dokazao") koliko je razlika ogromna. Da smo racunali da struja dolazi iz gasa Tesla bi zagadjivala grubo 600g po km. Mozemo da kazemo da su nove elektrane osetno efikasnije i da ce se vremenom prosecna efikasnost popraviti te ce to dodatno smanjiti emisiju. Kako budemo imali vise solarnih i vetrogeneratora sve ce to ici u korist elektromobilima i oni ce postati cistiji nacin prevoza ali trenutno to nisu. Prljav picetak ciste tehnologije, to je OK.
Postoji dosta radova koji pokazuju ovo sto pisem, uvek je zakljucak da ne smanjuju trenutno zagadjenje vec suprotno ali ga izmestaju. Da nisam na moru i kucam sa telefona na plazi nasao bih ti par.
Zatim imad jos jednu bitnu stavku da uzmes u racunicu. Kada racunas zagadjenje treba da vidis koliko auto tokom celog ciklusa zagadi, a tu u pricu ulazi jis jedan butan faktor. Tesla ima skoro tonu baterija pride. Za proizvodnju tone tako necega potrebna je ogromna kolicina energije (i emitovanog CO2) koji jos daleko podize CO2 emisiju Tesle u odnosu na obicna kola. Verovatno moze da se iskopa i koliko ali secam se npr podatka da kola sa aluminijumskom sasijom koja su laksa i posledicno trose i emituju manje CO2 tek nakon 200 000km postaju CO2 cistija u odnosu na klasicna jer se tek tada nizom potrosnjom istopi razlika u visem CO2 emitovanom tokom proizvodnje.
Kakva mega budalastina od racunice. Ne znam samo da li je lik glup, lazljiv ili bezobrazan. Toliko je pogresna da mi je lakse da ti napravim novu nego da ispravljam greske. Ne znam sta je gore, sto sa autonomijom nadmasuje Tesline zvanicne podatke, sto zaboravlja deo gubitaka ili je ipak vrh sto mu termoelejtrane rade sa 100% efikasnosti...Nemanja987 napisao:
Evo jedne računice. Nije savršena ali otprilike pokazuje neke vrednosti.
Ako imaš neke zamerke reci pa da menjamo.
Ali mislim da opet nisi u pravu.
Edit: Podaci su za Kanadu, posebno mi je zanimljiv ovaj deo da rafinerija troši 4.5 kwh po galonu, dakle da bi se u rafineriji preradila nafta za pun rezervoar potrebno je 90kwh.
Edit2: Lik nije sabrao gore sve mase CO2, sad sam primetio. Nije 88,7 kg već 90 kg.
Najpre za onih 4.5kWh po galonu. Pazljivo sa tim, ovo deluje obmanjujuce. Ovo nije elektricna energija koju rafinerija trosi pri proizvodnji nafte, ovo je samo deo hemijske energije koji se gubi iz sirove nafte. Ako znamo da je gustina energije benzina oko 9kWh/l, tih 1kWh gubutaka po litru su svega oko 10%. U narednom delu cu objasniti zasto poredjenje tih gubitaka sa punjenjem rezervoara i baterija Tesle nema nikakbog smisla jer su to gubici primarne hemijske energije koje Tesli takodje treba daleko vise od 85kWh za jedno punjenje baterija.
Fokusiracu se na 100% proizvodnju struje iz uglja jer je tvoja tvrdnja bila da je i tada elektromobil vistiji a sto racunica ovog "strucnjaka" nedvosmisleno pokazuje...
Pa da krenemo od Tesle. Recimo da je castimo i kazemo da sa punjenjem od 85kWh predje 400km. Iz uticnice za ove potrebe povucemo oko 105kWh usled gubitaka punjenja tj baterija i konvertora. Zatin u prenosu el energije od elektrane do uticnice imamo jos oko 10% (indusi znaju ovo da dignu i do 50%, ludaci) te nam na pragu elektrane treba oko 115kWh. Danas je prosecna efikasnost termoelektrane oko 1/3, stare imaju manje nove vise. Uglavnom za 115kWh el energije na izlazu elektrane treba nam 3x115=345kWh termicke energije uglja. (Eto koliko jedno punjenje Tesle zaista uzima hemijske energije, pa ovo mozes porediti sa onim gubitkom rafinerije, pride dva punjenja Tesle su jedan rezervoar od 80l dobrog benzinca).
E sad, za 1kWh termicke energije ugalj otpusti 1kg CO2 tj za 345kWh ispusti 345kg CO2. Kad to podelimo sa 400km dometa dobijemo da Tesla ako se napaja iz termoelektrana na ugalj islusta oko 900g CO2 po km...
Sa druge strane za auto koji trosi 10l benizna znamo podatak da emituje oko 240g CO2 po km te nam racun nije potreban. Da ne zaboravimo onih 10% gubitaka u rafineriji, transport benzina do pumpi, nek bude ukupno velikodusnih 20%, dolazimo do ukupno 300g CO2 po km.
I onda dobijes da u ovom slucaju Tesla emituje 900/300, vise od 3x vise CO2 nego kalsican auto.
Naravno ovim ti samo demonstriram u najgorem scenariju (ti si tvrdio da ce i tad Tesla biti bolja a ovaj to i racunski "dokazao") koliko je razlika ogromna. Da smo racunali da struja dolazi iz gasa Tesla bi zagadjivala grubo 600g po km. Mozemo da kazemo da su nove elektrane osetno efikasnije i da ce se vremenom prosecna efikasnost popraviti te ce to dodatno smanjiti emisiju. Kako budemo imali vise solarnih i vetrogeneratora sve ce to ici u korist elektromobilima i oni ce postati cistiji nacin prevoza ali trenutno to nisu. Prljav picetak ciste tehnologije, to je OK.
Postoji dosta radova koji pokazuju ovo sto pisem, uvek je zakljucak da ne smanjuju trenutno zagadjenje vec suprotno ali ga izmestaju. Da nisam na moru i kucam sa telefona na plazi nasao bih ti par.
Zatim imad jos jednu bitnu stavku da uzmes u racunicu. Kada racunas zagadjenje treba da vidis koliko auto tokom celog ciklusa zagadi, a tu u pricu ulazi jis jedan butan faktor. Tesla ima skoro tonu baterija pride. Za proizvodnju tone tako necega potrebna je ogromna kolicina energije (i emitovanog CO2) koji jos daleko podize CO2 emisiju Tesle u odnosu na obicna kola. Verovatno moze da se iskopa i koliko ali secam se npr podatka da kola sa aluminijumskom sasijom koja su laksa i posledicno trose i emituju manje CO2 tek nakon 200 000km postaju CO2 cistija u odnosu na klasicna jer se tek tada nizom potrosnjom istopi razlika u visem CO2 emitovanom tokom proizvodnje.
Re: Tesla automobili
Besplatno održavanje kod BMW-a pokriva sve osim ulja. Za drugi deo se delimično slažem. Cena eksploatacije skupih automobila kasnije raste ali Tesli brže opada vrednost. Koliko će vredeti P85D star 8 godina kad dođe vreme za zamenu baterija?Dzoni_m napisao:Ni najmanje nije nebitno. Besplatno odrzavanje je (cesto bas ne pokriva sve) samo za odredjenu kilometrazu koju vlasnici nabiju za 2-3 godine. Onda pocinju troskovi da eskaliraju pogotovu sto se radi o luksuznim i brzim automobilima. Kod Tesle toga nema. Cak je i garancija 7 godina bez ogranicenja kilometraze.Floyd napisao:Potpuno nebitno jer danas uz bilo koji novi luksuzniji auto dobijas besplatno odrzavanje do 100-150k km, u zavisnoti od proizvodjaca.Nemanja987 napisao:I to je sve bez računanja koliko košta servis za SUS automobile. I tu je električni automobil, pa najblaže rečeno, superiorniji.
Re: Tesla automobili
Kakve baterije ubacis mu 1.9 i samo gas 

Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
- Nemanja987
- Postovi: 429
- Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
- Lokacija: DE/Novi Sad
Re: Tesla automobili
@Ljubitelj
Slažem se da je co2 samo deo zagađenja i to mali, ali je medijski nafuran. Ali opet nije zanemarljiv i to sečenje šuma nije baš lak problem za rešiti
Iskreno, nisam našao računicu koja potvrđuje tvoje stavove, ja sam izneo jednu koja potvrđuje moje. Jeste gruba, jeste površna ali pokazuje ono što ja mislim da je tačno. I to u slučaju da je kompletna proizvodnja struje na najprljaviji način a to je ugalj.
https://youtu.be/aZNlG4V4Pl8
Za mene je ovaj čovek pravi beta tester za teslu
Za godinu dana je prešao 100000km i to je po meni prava ekstremna upotreba putničkog automobila...
Kakve staze, drag stripovi i ostale detinjarije...
Primeti iz koje je zemlje, kakva je klima i kako komentariše ponašanje automobila po takvim uslovima.
Istini za volju, menjao je komplet bateriju posle oko 120000 (ili tako neka slična kilometraža) naravno pod garancijom.
Slažem se da je co2 samo deo zagađenja i to mali, ali je medijski nafuran. Ali opet nije zanemarljiv i to sečenje šuma nije baš lak problem za rešiti

Iskreno, nisam našao računicu koja potvrđuje tvoje stavove, ja sam izneo jednu koja potvrđuje moje. Jeste gruba, jeste površna ali pokazuje ono što ja mislim da je tačno. I to u slučaju da je kompletna proizvodnja struje na najprljaviji način a to je ugalj.
https://youtu.be/aZNlG4V4Pl8
Za mene je ovaj čovek pravi beta tester za teslu

Za godinu dana je prešao 100000km i to je po meni prava ekstremna upotreba putničkog automobila...
Kakve staze, drag stripovi i ostale detinjarije...
Primeti iz koje je zemlje, kakva je klima i kako komentariše ponašanje automobila po takvim uslovima.
Istini za volju, menjao je komplet bateriju posle oko 120000 (ili tako neka slična kilometraža) naravno pod garancijom.
Poslednja izmena od Nemanja987 u 27 Jul 2015, 10:39, izmenjeno 1 put ukupno.
-
- Site Admin
- Postovi: 1910
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Tesla automobili
Ajde brojkama potvrdi ovo. Interesuje me tvoj racun. Uzmi kompletan ciklus u obzir.ljubitelj napisao: Fundamentano tacno u opstem slucaju danasnjih elektro javnih sistema. Svaka proizvodnja struje iz fosilnih goriva a pogotovu iz udaljenih elektrana na ugalj je manje efikasna u konverziji energije do pogona tockova od SUS motora a time automatski emituje vise CO2.
I to je prosto tako i nema veze sa elektropogonom vozila.
Sta je sa upotrebom zimi? Zasto je problem? Znas li koliko je to smanjenje autonomije? U realnom koriscenju? Imas iskustva korisnika, posebno jednog na uzorku od >150 000 kilometara u ostrim uslovima zime (Norveska). Autonomija nije bitno narusena. Tacno postoji smanjenje, ali ne pravi problem ni u najavi.ljubitelj napisao: Tesla kao i svaki elektro automobil do sada napravljen ima iste prednosti ali i mane tog pogona.
Sta sa upotrebom zimi?
Sta sa bitnim smanjenjem autonomije u losijim vremenskim uslovima?
Ne razumem sta ovime hoces da kazes. Sta zelis da ogranicis? Prosto i jednostavno: superpunjaci RADE i nema problema sa elektro-energetskim sistemom. Kada bude vise vozila na ulicama, menjace se i sistem distribucije.ljubitelj napisao:Neresen problem energetskog debalansa pri jednovremenoj upotrebi punjaca velike snage (tzv brzo punjenje) u vecem broju. Energija u javnoj elektro mrezi se ne moze efikasno akumulirati i ceo sistem se bazira na balansu trenutne proizvodnje i potrosnje.
Sa vecim brojem punjaca nuzno mora da se ogranici sloboda izbora kada, gde i koliko dugo ce se moci puniti na taj nacin jakih punjaca.
To sto ti pricas je bilo pre modela S i za vreme krize 2008-me godine. Nema tu nikakvog modela priamide, jednostavno trose mnogo novca za mrezu superpunjaca i razvoj novih modela a to sve finansiraju od prodaje samo jednog. Subvencije ce biti ukinute naravno, zato i sluze, kako bi kompanijama u start-up pomogle i koliko-toliko stavile u ravnopravan polozaj sa kalsicnim proizvodjacima automobila.ljubitelj napisao: Tesla je finansijski ispod crte vec bila, pa je bio pokrenut postupak zastite od poverilaca. Ne uspeva da sama sebe izdrzava iz sopstvenih prihoda a model piramidalnog dotoka svezeg novca je sam po sebi neodrziv i to mislim nije potrebno obrazlagati. Sistem subvenicja je takodje neodrziv za masovnu primenu, sada jos moze kada je Tesla raritet kao pojava ali sa masovnosvu to pada u vodu.
Koji su to i gde?ljubitelj napisao:Da bi elektro automobil bilo koji bio profitabilan mora da bude masovne proizvodnje i koriscenja, i to ce se sigurno dogoditi jednog dana. Danas lideri u elektro automobilima sa najvecim trzisnim ucescem su van SAD.
Slazem se za ovaj deo oko politicara ali ajde da vidimo tu racunicu oko ukupnog energetskog ciklusa. Imas post gde je Nemanja okacio racunicu, kreni od toga. Sta ti tu ne valja.ljubitelj napisao: Kada se konverzija struje iz toplotne energije Sunca, iz energije vode, iz vetra ili neceg slicnog tzv obnovljivog usavrsi da moze da kosta dovoljno malo u dovoljno velikim kolicinama za potrebe velikog broja elektro automobila onda ce Tesla, BYD (+VAG) i ostali koji se budu prikljucili imati puni ekoloski smisao.
Sada prosto SUS motor a pogotovu hibrid u svemu je cistiji od elektro vozila pri poredjenju koriscenja fosilne energije.
Stvari se menjaju upotrebom atomske energije za pogon elektro vozila ali to opet ima svoje neke druge nacine zagadjivanja tj skladistenje preostalog otpada nakog ciklusa.
Mora se posmatrati ukupan energetski ciklus konverzije kroz sve faze.
I dodatno stvaranje CO2 uopste nije ekoloski problem, politicka poluga nametanja interesa.
U prirodi postoji proces fotosinteze koji neutralise CO2 potpuno. Uvek se moze zaustaviti besomucna seca suma koja se odvija danas a naravno moze se i posumiti ponovo na mestu unistenih suma.
Problem CO2 zapravo i ne postoji na nacin kako se predstavlja od strane politicara.
- Nemanja987
- Postovi: 429
- Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
- Lokacija: DE/Novi Sad
Re: Tesla automobili
Hvala Dzoni, nisam imao vremena da mu seckam post, na poslu sam.
Slažem se.
Dajte ljudi brojke i smanjite sujetu i emocije.
Edit: Ljubitelj, znaš li šta je to compliance car u Kaliforniji? To su ti lideri u proizvodnji elektromobila...
Edit2: Lazo, ako imaš vremena molim te razradi računicu, interesuje me jako. Nigde nisam našao dobru računicu (i rekao sam da ova ima nedostataka) a ne razumem se u rad rafinerija i elektrana ali ni najmanje.
Edit3: Setih se frakcione destilacije, to je osnovni proces izdvajanja derivata i sigurno zahteva energiju, toplotnu pre svega. Eto da ne bude da baš ništa ne znam
Slažem se.
Dajte ljudi brojke i smanjite sujetu i emocije.
Edit: Ljubitelj, znaš li šta je to compliance car u Kaliforniji? To su ti lideri u proizvodnji elektromobila...
Edit2: Lazo, ako imaš vremena molim te razradi računicu, interesuje me jako. Nigde nisam našao dobru računicu (i rekao sam da ova ima nedostataka) a ne razumem se u rad rafinerija i elektrana ali ni najmanje.
Edit3: Setih se frakcione destilacije, to je osnovni proces izdvajanja derivata i sigurno zahteva energiju, toplotnu pre svega. Eto da ne bude da baš ništa ne znam

-
- Site Admin
- Postovi: 1910
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Tesla automobili
Da li joj brze opada vrednost? JA bih sacekao trziste da kaze svoje. Koliko kosta M5 E60 iz 2007-me? Oko 20 000 ako ne i manje. Tek tu Tesla ce biti u prednosti. 8 hodina star M5 je rupa bez dna sto se tice odrzavanja. I to vitalnih sklopova. Menjac, motor, diff, kocnice. Ne pominjem vesanje i gume jer to postoji i na Tesli pa ajde da kazemo da ces odprilike isto placati. Teslu ces voziti i dalje uz minimalne troskove (cak i uz zamenu baterije) jos ko zna koliko posle toga. A da li ces isto to moci sa M5? Da li treba gorivo da racunamo? Bolje ne.Floyd napisao: ..................Tesli brže opada vrednost. Koliko će vredeti P85D star 8 godina kad dođe vreme za zamenu baterija?
Sve su oci uprte u model 3. Sve zavisi od te fabrike baterija.
Re: Tesla automobili
Zar nije potpuno logično da što je izvor energije bliže njenom iskorišćenju efikasnost veća? 
Električni automobil će manje da zagađuje okolinu onda kada više el. energije bude proizvedeno iz obnovljivih izvora. U Srbiji takav auto sigurno zagađuje višestruko više od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. U nekoj razvijenijoj zemlji znatno manje.
Korist je što se zagađenost dislocira iz gradova, a i to je dobro. Na duge staze je svakako ovo nešto što će preovladati.
edit: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... x/abstract
nisam se udubljivao jer su sve studije slične. Potražite studije "from well to wheels", ima zanimljivih tekstova.

Električni automobil će manje da zagađuje okolinu onda kada više el. energije bude proizvedeno iz obnovljivih izvora. U Srbiji takav auto sigurno zagađuje višestruko više od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. U nekoj razvijenijoj zemlji znatno manje.
Korist je što se zagađenost dislocira iz gradova, a i to je dobro. Na duge staze je svakako ovo nešto što će preovladati.
edit: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... x/abstract
nisam se udubljivao jer su sve studije slične. Potražite studije "from well to wheels", ima zanimljivih tekstova.
Re: Tesla automobili
Sta te konkretno detaljnije zanima da objasnim?Nemanja987 napisao:Hvala Dzoni, nisam imao vremena da mu seckam post, na poslu sam.
Slažem se.
Dajte ljudi brojke i smanjite sujetu i emocije.
Edit: Ljubitelj, znaš li šta je to compliance car u Kaliforniji? To su ti lideri u proizvodnji elektromobila...
Edit2: Lazo, ako imaš vremena molim te razradi računicu, interesuje me jako. Nigde nisam našao dobru računicu (i rekao sam da ova ima nedostataka) a ne razumem se u rad rafinerija i elektrana ali ni najmanje.
Edit3: Setih se frakcione destilacije, to je osnovni proces izdvajanja derivata i sigurno zahteva energiju, toplotnu pre svega. Eto da ne bude da baš ništa ne znam
Ova racunica je po meni dovoljna da pokaze kako Tesla koja se napaja ugljem zagadjuje vise od 3x vise od slicnog benzinca.
Ako te neki detalji jos zanimaju ili nisu jasni pojasnicu.
Na kraju u pricu mozemo da ubacimo hibride koji bi tek razbijali u racunici. Po meni je trenutno (trenutno!!!) BMW i8, i generalno bilo koji hibrid daleko bolji koncept od Tesle a to racunica jasno i pokazuje, on verivatno zagadjuje 5x manje od Tesle. Zato i govorim da Nemci znaju dobro sta rade, sa druge strane americki marketing je u punom zamahu.
A mozemo i dizele da pomenemo ako posmatramo cisto CO2, i oni su daleko bolji.
Re: Tesla automobili
Preterao si Lazare sa racunicom. Neko se malo vise potrudio:
http://shrinkthatfootprint.com/electric-cars-green
http://shrinkthatfootprint.com/electric-car-emissions
Evo i racunice:
http://www.paulchefurka.ca/Electric%20C ... 20CO2.html
Dakle, mozemo da kazemo da je zagadjenje slicno, zavisno od zemlje i nacina dobijanja struje. Sto se vise bude islo na obnovljive varijante bice manje. Trenutno su hibridi tu u velikoj prednosti. Ali svakako nije 3x vece zagadjenje kao sto je Laza izracunao
Ako je uopste CO2 neki realni pokazatelj zagadjenja 
Sent from my LG-V500 using Tapatalk
http://shrinkthatfootprint.com/electric-cars-green
http://shrinkthatfootprint.com/electric-car-emissions
Evo i racunice:
http://www.paulchefurka.ca/Electric%20C ... 20CO2.html
Dakle, mozemo da kazemo da je zagadjenje slicno, zavisno od zemlje i nacina dobijanja struje. Sto se vise bude islo na obnovljive varijante bice manje. Trenutno su hibridi tu u velikoj prednosti. Ali svakako nije 3x vece zagadjenje kao sto je Laza izracunao


Sent from my LG-V500 using Tapatalk
Poslednja izmena od petarboj u 27 Jul 2015, 13:17, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Tesla automobili
Zapravo je moja racunica mnogo bolja od njihove. I jasno sam rekao da racunam samo za iskljucivo ugalj (ovo je inace cesce slucaj nego sto mislite, objasnicu zasto), jer je Nemanjina tvrdnja bila da je i ugalj cistiji od SUS sto je i 100x promasena racunica sa neta pokazala.
Lepo rekoh da ce se za razlicita goriva dobiti drugaciji rezultati bolji po EV.
U ovom tvom clanku postoji fundamentalna greska. Oni zagadjenje nastalo proizvodnjom struje za EV racunaju po proseku koriscenih goriva u toj zemlji sto je skroz pigresno, vecinu vremena ce bas termoelektrane biti koriscene za EV punjenje. Dodatno smatraju da nuklearke emituju nula zagadjenja sto je velika diskusija sama za sebe, da li je to najcistiji ili najprljaviji moguci vid dobijanja struje, te preferiram da ih izuzmem iz diskusije.
Na kraju oni ovaj racun prave za Nissan Leaf, a ne za Teslu koja ima osetno vecu potrosnju.
Jos da objasnim zasto je pogresno uzimati prosek goriva elektrana kada se racuna.
Zamislimo tipican trenutak u kom se u nekoj zemlji trosi 10GW elektricne energije.
Ovih 10GW se obezbedjuju na osnovu cene rada pojedinacnih elektrana pa prvo palis sve protocne hidro, sve solarne panele, sve vetrenjace... recimo da time pokrijes 5GW, zatim koristis nuklearke i u zavisnosti od cene akumulacione hidro elektrane, recimo da time pokrivas 3GW i nek bude zbog jednostavnosti da su samo nuklearke sto je ukupno 8GW.
Preostalih dva obezbedjujes iz termoelektrana prvo aktivurajuci najefikasnije i najjeftinije elektrsne.
Dakle u tom trenutku tvoj prosek je 50% iz obnovljivih, 30% iz nuklearki i 20% iz termoelektrana. Prilicno cista kombinacija i racunas li da ovim pubis EV bice vrlo cist.
Medjutim, istina je da ako ti sada prikacis dodatnih 1GW elektromobila na punjenje, ti za to moras da aktiviras iskljucivo dodatne termoelektrane i to one manje efikasne (jer svi cisti kapaciteti su vec upregnuti) te ce 100% struje za EV doci iz TE i to onda nema nikakve veze sa prosekom koji oni racunaju.
Naravno ima beskonacno mnogo mogucnosti, ali ovo je neka sustina.
Lepo rekoh da ce se za razlicita goriva dobiti drugaciji rezultati bolji po EV.
U ovom tvom clanku postoji fundamentalna greska. Oni zagadjenje nastalo proizvodnjom struje za EV racunaju po proseku koriscenih goriva u toj zemlji sto je skroz pigresno, vecinu vremena ce bas termoelektrane biti koriscene za EV punjenje. Dodatno smatraju da nuklearke emituju nula zagadjenja sto je velika diskusija sama za sebe, da li je to najcistiji ili najprljaviji moguci vid dobijanja struje, te preferiram da ih izuzmem iz diskusije.
Na kraju oni ovaj racun prave za Nissan Leaf, a ne za Teslu koja ima osetno vecu potrosnju.
Jos da objasnim zasto je pogresno uzimati prosek goriva elektrana kada se racuna.
Zamislimo tipican trenutak u kom se u nekoj zemlji trosi 10GW elektricne energije.
Ovih 10GW se obezbedjuju na osnovu cene rada pojedinacnih elektrana pa prvo palis sve protocne hidro, sve solarne panele, sve vetrenjace... recimo da time pokrijes 5GW, zatim koristis nuklearke i u zavisnosti od cene akumulacione hidro elektrane, recimo da time pokrivas 3GW i nek bude zbog jednostavnosti da su samo nuklearke sto je ukupno 8GW.
Preostalih dva obezbedjujes iz termoelektrana prvo aktivurajuci najefikasnije i najjeftinije elektrsne.
Dakle u tom trenutku tvoj prosek je 50% iz obnovljivih, 30% iz nuklearki i 20% iz termoelektrana. Prilicno cista kombinacija i racunas li da ovim pubis EV bice vrlo cist.
Medjutim, istina je da ako ti sada prikacis dodatnih 1GW elektromobila na punjenje, ti za to moras da aktiviras iskljucivo dodatne termoelektrane i to one manje efikasne (jer svi cisti kapaciteti su vec upregnuti) te ce 100% struje za EV doci iz TE i to onda nema nikakve veze sa prosekom koji oni racunaju.
Naravno ima beskonacno mnogo mogucnosti, ali ovo je neka sustina.
Re: Tesla automobili
Zju kako ovo realno nema smisla. Mislim, opet treba gledati prosek. Nece biti 100% ugalj. Struja nije u fazonu vi iz nuklearke idite u frizider a vi iz termo pravac u elektro auto da ispostujete Lazinu racunicu. Uglavnom se se slazem s tobom al nekad stvarno preteras, a ova Tesla tema je bas takva. Svim silama pokusavas da je predstavis u losem svetlu.
Sent from my LG-V500 using Tapatalk
Sent from my LG-V500 using Tapatalk