Re: Tesla automobili
Poslato: 27 Jul 2015, 10:15
Sedam ili osam, nisam siguran. Na bateriju, motor i inverter. Faktički sve od čega se i sastoji pogon kod električnih automobila.
Ne vidim argumente da bih se slozio evo i zasto.Nemanja987 napisao:To jednostavno nije tačno. Ne uzimaš sve faktore u računicu.Laki021 napisao:Zato sa danasnjim stanjem, elektromobili emituju vise CO2 od obicnih automobila.
Ako uzmeš da se struja dobija 100% iz uglja, to ni tada nije tačno..
Kakva mega budalastina od racunice. Ne znam samo da li je lik glup, lazljiv ili bezobrazan. Toliko je pogresna da mi je lakse da ti napravim novu nego da ispravljam greske. Ne znam sta je gore, sto sa autonomijom nadmasuje Tesline zvanicne podatke, sto zaboravlja deo gubitaka ili je ipak vrh sto mu termoelejtrane rade sa 100% efikasnosti...Nemanja987 napisao:
Evo jedne računice. Nije savršena ali otprilike pokazuje neke vrednosti.
Ako imaš neke zamerke reci pa da menjamo.
Ali mislim da opet nisi u pravu.
Edit: Podaci su za Kanadu, posebno mi je zanimljiv ovaj deo da rafinerija troši 4.5 kwh po galonu, dakle da bi se u rafineriji preradila nafta za pun rezervoar potrebno je 90kwh.
Edit2: Lik nije sabrao gore sve mase CO2, sad sam primetio. Nije 88,7 kg već 90 kg.
Kakva mega budalastina od racunice. Ne znam samo da li je lik glup, lazljiv ili bezobrazan. Toliko je pogresna da mi je lakse da ti napravim novu nego da ispravljam greske. Ne znam sta je gore, sto sa autonomijom nadmasuje Tesline zvanicne podatke, sto zaboravlja deo gubitaka ili je ipak vrh sto mu termoelejtrane rade sa 100% efikasnosti...Nemanja987 napisao:
Evo jedne računice. Nije savršena ali otprilike pokazuje neke vrednosti.
Ako imaš neke zamerke reci pa da menjamo.
Ali mislim da opet nisi u pravu.
Edit: Podaci su za Kanadu, posebno mi je zanimljiv ovaj deo da rafinerija troši 4.5 kwh po galonu, dakle da bi se u rafineriji preradila nafta za pun rezervoar potrebno je 90kwh.
Edit2: Lik nije sabrao gore sve mase CO2, sad sam primetio. Nije 88,7 kg već 90 kg.
Besplatno održavanje kod BMW-a pokriva sve osim ulja. Za drugi deo se delimično slažem. Cena eksploatacije skupih automobila kasnije raste ali Tesli brže opada vrednost. Koliko će vredeti P85D star 8 godina kad dođe vreme za zamenu baterija?Dzoni_m napisao:Ni najmanje nije nebitno. Besplatno odrzavanje je (cesto bas ne pokriva sve) samo za odredjenu kilometrazu koju vlasnici nabiju za 2-3 godine. Onda pocinju troskovi da eskaliraju pogotovu sto se radi o luksuznim i brzim automobilima. Kod Tesle toga nema. Cak je i garancija 7 godina bez ogranicenja kilometraze.Floyd napisao:Potpuno nebitno jer danas uz bilo koji novi luksuzniji auto dobijas besplatno odrzavanje do 100-150k km, u zavisnoti od proizvodjaca.Nemanja987 napisao:I to je sve bez računanja koliko košta servis za SUS automobile. I tu je električni automobil, pa najblaže rečeno, superiorniji.
Ajde brojkama potvrdi ovo. Interesuje me tvoj racun. Uzmi kompletan ciklus u obzir.ljubitelj napisao: Fundamentano tacno u opstem slucaju danasnjih elektro javnih sistema. Svaka proizvodnja struje iz fosilnih goriva a pogotovu iz udaljenih elektrana na ugalj je manje efikasna u konverziji energije do pogona tockova od SUS motora a time automatski emituje vise CO2.
I to je prosto tako i nema veze sa elektropogonom vozila.
Sta je sa upotrebom zimi? Zasto je problem? Znas li koliko je to smanjenje autonomije? U realnom koriscenju? Imas iskustva korisnika, posebno jednog na uzorku od >150 000 kilometara u ostrim uslovima zime (Norveska). Autonomija nije bitno narusena. Tacno postoji smanjenje, ali ne pravi problem ni u najavi.ljubitelj napisao: Tesla kao i svaki elektro automobil do sada napravljen ima iste prednosti ali i mane tog pogona.
Sta sa upotrebom zimi?
Sta sa bitnim smanjenjem autonomije u losijim vremenskim uslovima?
Ne razumem sta ovime hoces da kazes. Sta zelis da ogranicis? Prosto i jednostavno: superpunjaci RADE i nema problema sa elektro-energetskim sistemom. Kada bude vise vozila na ulicama, menjace se i sistem distribucije.ljubitelj napisao:Neresen problem energetskog debalansa pri jednovremenoj upotrebi punjaca velike snage (tzv brzo punjenje) u vecem broju. Energija u javnoj elektro mrezi se ne moze efikasno akumulirati i ceo sistem se bazira na balansu trenutne proizvodnje i potrosnje.
Sa vecim brojem punjaca nuzno mora da se ogranici sloboda izbora kada, gde i koliko dugo ce se moci puniti na taj nacin jakih punjaca.
To sto ti pricas je bilo pre modela S i za vreme krize 2008-me godine. Nema tu nikakvog modela priamide, jednostavno trose mnogo novca za mrezu superpunjaca i razvoj novih modela a to sve finansiraju od prodaje samo jednog. Subvencije ce biti ukinute naravno, zato i sluze, kako bi kompanijama u start-up pomogle i koliko-toliko stavile u ravnopravan polozaj sa kalsicnim proizvodjacima automobila.ljubitelj napisao: Tesla je finansijski ispod crte vec bila, pa je bio pokrenut postupak zastite od poverilaca. Ne uspeva da sama sebe izdrzava iz sopstvenih prihoda a model piramidalnog dotoka svezeg novca je sam po sebi neodrziv i to mislim nije potrebno obrazlagati. Sistem subvenicja je takodje neodrziv za masovnu primenu, sada jos moze kada je Tesla raritet kao pojava ali sa masovnosvu to pada u vodu.
Koji su to i gde?ljubitelj napisao:Da bi elektro automobil bilo koji bio profitabilan mora da bude masovne proizvodnje i koriscenja, i to ce se sigurno dogoditi jednog dana. Danas lideri u elektro automobilima sa najvecim trzisnim ucescem su van SAD.
Slazem se za ovaj deo oko politicara ali ajde da vidimo tu racunicu oko ukupnog energetskog ciklusa. Imas post gde je Nemanja okacio racunicu, kreni od toga. Sta ti tu ne valja.ljubitelj napisao: Kada se konverzija struje iz toplotne energije Sunca, iz energije vode, iz vetra ili neceg slicnog tzv obnovljivog usavrsi da moze da kosta dovoljno malo u dovoljno velikim kolicinama za potrebe velikog broja elektro automobila onda ce Tesla, BYD (+VAG) i ostali koji se budu prikljucili imati puni ekoloski smisao.
Sada prosto SUS motor a pogotovu hibrid u svemu je cistiji od elektro vozila pri poredjenju koriscenja fosilne energije.
Stvari se menjaju upotrebom atomske energije za pogon elektro vozila ali to opet ima svoje neke druge nacine zagadjivanja tj skladistenje preostalog otpada nakog ciklusa.
Mora se posmatrati ukupan energetski ciklus konverzije kroz sve faze.
I dodatno stvaranje CO2 uopste nije ekoloski problem, politicka poluga nametanja interesa.
U prirodi postoji proces fotosinteze koji neutralise CO2 potpuno. Uvek se moze zaustaviti besomucna seca suma koja se odvija danas a naravno moze se i posumiti ponovo na mestu unistenih suma.
Problem CO2 zapravo i ne postoji na nacin kako se predstavlja od strane politicara.
Da li joj brze opada vrednost? JA bih sacekao trziste da kaze svoje. Koliko kosta M5 E60 iz 2007-me? Oko 20 000 ako ne i manje. Tek tu Tesla ce biti u prednosti. 8 hodina star M5 je rupa bez dna sto se tice odrzavanja. I to vitalnih sklopova. Menjac, motor, diff, kocnice. Ne pominjem vesanje i gume jer to postoji i na Tesli pa ajde da kazemo da ces odprilike isto placati. Teslu ces voziti i dalje uz minimalne troskove (cak i uz zamenu baterije) jos ko zna koliko posle toga. A da li ces isto to moci sa M5? Da li treba gorivo da racunamo? Bolje ne.Floyd napisao: ..................Tesli brže opada vrednost. Koliko će vredeti P85D star 8 godina kad dođe vreme za zamenu baterija?
Sta te konkretno detaljnije zanima da objasnim?Nemanja987 napisao:Hvala Dzoni, nisam imao vremena da mu seckam post, na poslu sam.
Slažem se.
Dajte ljudi brojke i smanjite sujetu i emocije.
Edit: Ljubitelj, znaš li šta je to compliance car u Kaliforniji? To su ti lideri u proizvodnji elektromobila...
Edit2: Lazo, ako imaš vremena molim te razradi računicu, interesuje me jako. Nigde nisam našao dobru računicu (i rekao sam da ova ima nedostataka) a ne razumem se u rad rafinerija i elektrana ali ni najmanje.
Edit3: Setih se frakcione destilacije, to je osnovni proces izdvajanja derivata i sigurno zahteva energiju, toplotnu pre svega. Eto da ne bude da baš ništa ne znam