Ako želite sigurnost, pouzdanost, bezbednost.. Izaberite Volvo sinonim za kvalitet. Oni su izabrali nas, centriranje trapa @volvobeograd hvala na dugogodiišnjem poverenju.
Teško ih je za porediti jer su konstrukcijski drugačije. Sava je kao Goodyear više orijentisana zimskim uslovima, dok Dunlop naginje ka letnjim uslovima vožnje.
Što i opisi karakteristika guma govore:
Sava:
Dunlop :
Takođe na etiketi se prikazuje samo 3 karakteristike od preko 50 tesetiranih.
Koliko su realne ove vrednosti na etiketama, da li to neko kontrolise,
upadljivo mi je bilo to sto si i ti rekao da dve gume razlicite filozofije imaju slicne rezultate, a Savina koja vise lici na zimsku ima bolje vrednosti kod buke od Dunlopa koji izgleda
kao prava letnja guma...
Dobio neku šturu dozolu.... postavim ono što smem. Ali prvo da ti odgovorim na pitanje. Svaka guma se testira na preko 50 karakteristika, od toga tri idu na etiketu. Skoro smo imali problem kašnjenja određenog dezena na tržište jer nije stiglo ocenjivanje, samim tim ni etiketiranje. Tako da verujem da neko to gleda i kontroliše.
Što se tiče buke, slažem se sa tvojim zapažanjem, Samim tim što je Sava usmerena, ali same lamele kod AS guma doprinose buci. Takođe bi premium trebao da ima bolje parametre (karakteristike).
Deo tekstova:
Premium pneumatici su prvi izbor proizvođača automobila. Tehnički su najnapredniji i prilagođeni za performanse najnovijih vozila. Proizvođači ne stavljaju pneumatike iz segmenta Budget u automobile uopšte, a pneumatike Value stavljaju dosta retko. Ovo je vrlo čvrst argument, jer se pneumatici menjaju zajedno sa vozilom. Sve veće snage motora, automatski menjači brzina, ispunjavanje sve strožih normi po pitanju nečistoća, drugačije karakteristike za električna vozila, sve to mora uticati i na pneumatike.
Drugi indikator su stručna testiranja. Vrlo retko se dogodi da na podijum dospeju drugi pneumatici, sem klase Premium. Međutim, glavni argument ostaje svestranost guma Premium. Ako uzmemo u obzir sve aspekte vožnje automobila na raznim podlogama, gume Premium imaju najbolje parametre u najvećem broju kategorija. Pravi izazov je da se uravnoteže često suprotni zahtevi za pneumatike. Kod klase Premium postizanje ove ravnoteže je najuspešnije. Stoga uvek preporuka guma Premium kao najbezbednije i najsvestranije rešenje.
Vezano za buku:
Buka je označena na etiketama na dva načina: simbolom talasa i vrednošću u decibelima. Klijenti upitani koja su njihova očekivanja od pneumatika, često kažu da žele da su "tihe". Nivo buke naveden na etiketi označava spoljašnju buku koju generiše auto guma, te pomaže klijentu kod tumačenja ove vrednosti izražene u dB.
Kako da se tumače pojedine klase? Nivo buke u decibelima se izračunava na logaritamskoj skali. Prema tome čak i najmanja promena brojčane vrednosti označava veliku razliku u buci koja se čuje. Na primer, porast buke za 3 dB označava duplo veću spoljašnju buku. Razlika od 5 dB znači utrostručenu buku.
A šta je sa bukom koja se čuje unutar vozila?
Postoji više mehanizama stvaranja buke na pneumaticima i možemo ih svrstati u dve grupe:
buka generisana vibracijama konstrukcije auto gume
buka vezana uz aerodinamiku
Znatnu ulogu u stvaranju buke ima vibracija (rezonansa) vazduha zatvorenog u gumi pošto se jako dobro prenosi preko elemenata vešanja vozila. Istovremeno, ova pojava je tehnološki teška za redukovanje jer zahteva primenu rešenja unutar konstrukcije pneumatika (tamo gde se nalazi vibrirajući vazduh), a ne unutra karkasa ili dezena gaznog sloja.