Ne brže od života!
Re: Ne brže od života!
Laki, apsolutno se slazem sa tobom ali zakon kaze drugacije i on bi trebalo da se postuje.
Jbg, ja imam vec dve kazne za prekoracenje od ebenih 1 (jedan) km/h.
Jbg, ja imam vec dve kazne za prekoracenje od ebenih 1 (jedan) km/h.
Re: Ne brže od života!
Imam i ja jednu isto za 1kmh, al dobro zapravo nije to 1 vec 6 pa kad ti odbiju 5 ostane ti jedan, samo sto je to ovde 40CHF... (il 25 zaboravio sam).
Nemoj me podsecati na svajcarske zakone i pre svega njihovu voznju, lud narod, sve teze i teze podnosim voznju po CH
Nemoj me podsecati na svajcarske zakone i pre svega njihovu voznju, lud narod, sve teze i teze podnosim voznju po CH

Re: Ne brže od života!
Pa ok, da ne racunamo tih 5 sto se oprasta
Inace je 40chf u gradu a 20 na autoputu...

Inace je 40chf u gradu a 20 na autoputu...
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Ne brže od života!
Ne znaš sve detalje predhone rasprave, uostalom važno je da smo se nas dvojica razumeli!NexT napisao:Jel citas sta pises?samo polako napisao:Tako je bilo!Grujic napisao:Odatle je pocelo, taxista je bio kriv, ali nije bio u prekrsaju samim obilazenjem, vec sto je to uradio ko manijak i jos udario devojku
Nisam ja kriv što su me u auto školi, pitanje i dal su me učili više se ni ne sećam, da je preticanje na punu liniju zabranjeno, makar neko izvršio i nelogično i zabranjeno parkiranje ili zasutavljanje na mestu gde to nije dozvoljeno.
Eto...čovek se uči dok je živ!
Znaci po tvom, neko se pokvari, puna linija je i ja ne smem da ga obidjem? TJ, voleo bih da vidim tebe kako bi sedeo i cekao u kolima iza tog nekog, jer ne zelis da napravis prekrsaj...
...
@Bax
vozila jesu sigurnija ali nisu uslovi na putu.
Udarne rupe su i dalje tu, širina puta, preglednost, poštovanje propisa...sve je po starom.
Po meni upravo iz tih ubeđenja da su danas automobili sigurniji i dolazi do većine udesa.
Automobili su sigurniji ali smo mi i putevi ostali isti.
Možeš da imaš i najbezbedniji auto na svetu ako ne voziš normalno neće te ništa spasiti, ili će tebe spasiti a onog drugog sa manje bezbednim autom sigurno neće.
Zato treba voziti bezbedno i sa sigurnim automobilima.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24661
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ne brže od života!
Treba uzeti u obzir i sta se sve kod nas vozi, dosta matorih vozila, sa celavim gumama, generalo puno neispravnih i poluispravnih vozila, tako da sve kod nas treba uzeti sa dozom rezerve.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Ne brže od života!
Idem juce na fax, na semaforu pesaci imaju crveno, kola dobijaju zeleno. I nije proslo 5 sekundi zena pretrcava na crveno i nailazi autobus. Drugarica je uplaseno rekla "udarice je" i ja podignem glavu, vidim zenu koja pokusava da trceci pobegne od autobusa (zamislite mozak) i udara je autobus na moje oci... Sreca pa nije bila teze povredjena, ali me ta slika potresa... Ne mogu da verujem, svi smo koliko-toliko psihicki zdravi i imamo mozak, ta zena nije neko dete da ne zna sta je saobracaj (meni ni kao malom detetu to nikada nije palo na pamet da uradim)... Imala je srece sto je bio autobus, da je bio neki auto, verovano bi je ubio jer bi isao brze (autobus je isao 30 najvise).
I ono sto zelim da kazem da ne treba optuzivati vozace automobila koji vole da se potrkaju. Velika je razlika izmedju "potezanja" i divljanja... Svi znaju da divljaju, a malo njih zna da bezbedno stisne gas. Svako ko vozi iole jaci auto zna da su nam ogranicenja kretenska, ne kazem da treba voziti 100 kroz grad, ali bar 60. Aj sad, zakon kaze 50, a u Zrenjaninu npr, ljudi voze 35 bulevarom! Ja bi to isto kaznjavao... Zakon se nije promenio XX godina, i dalje je 80 na otvorenom, s tim sto moj auto pre stane sa 140 nego stojadin sa 80.... A da ne pricam o nekim jacim kolima.... Da se ja pitam, ogranicenja bi bila fleksibilnija, s tim sto ne bi mogao svako da polozi kao sto je to danas slucaj... Uveo bi takve psiholoske testove, da budale ni ne bi mogle da poloze... Optuzujemo "divljake", sto je svakako ok, a sta cemo sa gomilom pripadnica lepseg pola koje realno nemaju veze sa saobracajem i prave veca sranja od ovih trkaca?
I ono sto zelim da kazem da ne treba optuzivati vozace automobila koji vole da se potrkaju. Velika je razlika izmedju "potezanja" i divljanja... Svi znaju da divljaju, a malo njih zna da bezbedno stisne gas. Svako ko vozi iole jaci auto zna da su nam ogranicenja kretenska, ne kazem da treba voziti 100 kroz grad, ali bar 60. Aj sad, zakon kaze 50, a u Zrenjaninu npr, ljudi voze 35 bulevarom! Ja bi to isto kaznjavao... Zakon se nije promenio XX godina, i dalje je 80 na otvorenom, s tim sto moj auto pre stane sa 140 nego stojadin sa 80.... A da ne pricam o nekim jacim kolima.... Da se ja pitam, ogranicenja bi bila fleksibilnija, s tim sto ne bi mogao svako da polozi kao sto je to danas slucaj... Uveo bi takve psiholoske testove, da budale ni ne bi mogle da poloze... Optuzujemo "divljake", sto je svakako ok, a sta cemo sa gomilom pripadnica lepseg pola koje realno nemaju veze sa saobracajem i prave veca sranja od ovih trkaca?
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24661
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ne brže od života!
Da se potrkaju, a? 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Ne brže od života!
Ograničenja za grad a i ostale delove puta su tu zbog kočenja.
Nije isto kočiti sa 50km/h i 60km/h da ne pričamo o većim brzinama.
U gradu ima više problema, pešaci, nepoštovanje pravila prvensta itd itd.
Ako povećamo brzinu smanjujemo mogućnost pravovremenog kočenja.
Čini mi se da smo već raspravljali o tome ali se sve svodi, za drugare koji imaju jake automobile na to da ih mogu koristiti samo na auto putu, u gradu su im, njihova snaga, bez velike koristi i po meni tu nema alternative. Dakle velike brzine možete razviti samo na otvorenom!
Ne prozivan nikoga samo konstatujem!
Zamislite samo neku frekventniju ulicu u Beogradu i ograničenje od 60km/h.
Svi bi vozili 80km/h jer se do 20 preko ograničenja smatra tolerantnim od samih vozača.
Na predhodnim stranama smo mogli da pročitamo da nam je to model ponašanja!
A 80km/h u gradu je po meni recept za tragediiju, ne može se ukočiti ili odreagovati pravovremeno pa makar u NAVAKU svaki dan trenirali!
Nije isto kočiti sa 50km/h i 60km/h da ne pričamo o većim brzinama.
U gradu ima više problema, pešaci, nepoštovanje pravila prvensta itd itd.
Ako povećamo brzinu smanjujemo mogućnost pravovremenog kočenja.
Čini mi se da smo već raspravljali o tome ali se sve svodi, za drugare koji imaju jake automobile na to da ih mogu koristiti samo na auto putu, u gradu su im, njihova snaga, bez velike koristi i po meni tu nema alternative. Dakle velike brzine možete razviti samo na otvorenom!
Ne prozivan nikoga samo konstatujem!

Zamislite samo neku frekventniju ulicu u Beogradu i ograničenje od 60km/h.
Svi bi vozili 80km/h jer se do 20 preko ograničenja smatra tolerantnim od samih vozača.
Na predhodnim stranama smo mogli da pročitamo da nam je to model ponašanja!
A 80km/h u gradu je po meni recept za tragediiju, ne može se ukočiti ili odreagovati pravovremeno pa makar u NAVAKU svaki dan trenirali!
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10683
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Ne brže od života!
Čitao sam pre par godina o ovome. Iako običan čovek na prvu loptu ne vidi svrhu u smanjivanju gradske brzine sa 60 na 50 km/h, nauka kaže se tako može sačuvati veliki broj pešaka i biciklista, pre svih. Nekima je baš ta razlika značila razliku između života i smrti, neki su dobili manje povrede od onih koje bi dobili da je vozilo išlo samo malo brže i.t.d. Zanemarimo manju materijalnu štetu. Na velikom uzorku i u dužem vremenskom periodu ova teorija se sasvim sigurno može potvrditi.samo polako napisao:Ograničenja za grad a i ostale delove puta su tu zbog kočenja.
Nije isto kočiti sa 50km/h i 60km/h da ne pričamo o većim brzinama.
Re: Ne brže od života!
Svasta se moze dokazati raznim racunicama, sve je samo pitanje kriterijuma, isplativosti i sl.
U principu u ovom slucaju je mislim fora sto je bas tih 50kmh neka kriticna granica ispod koje udareni pesak relativno lako prezivljava dok su preko 50kmh sanse jako male. Onda odavde mozemo da krenemo sa verovatnocama sudara u ova dva slucaja, kao i apsolutnim vrednostima, pa uporedimo prednosti voznje 60kmh sa 50kmh, ustanovimo koliko to kosta (da li ce biti vecih guzvi, koliko ce ljudi vise vremena provoditi u prevozu...) i na kraju da se donese konacna odluka o ogranicenju...
Ne smete se ni preterivati pa previse ici ni na stranu sigurnosti, uzmite na primer struju. U evropi se koristi napon 230V, nije uopste sporno da bi na naponu od 12V bilo daleko manje nastradalih od strujnog udara, medjutim, kada se sve odvaze, izracuna koliko bi vise kostalo da je napon 12V umesto 230V ili nekom jos visem, na kraju se sve to nekako uzme u obzir i odredjeno je da je neki najbolji odnos izmedju troskova i sigurnosti (broja nastradalih) na 230V (u americi 110V). Jeste strasno ali na kraju se i ljudski zivot svodi na odredjenu cenu, nema drugog nacina da se ukalkulise...
U principu u ovom slucaju je mislim fora sto je bas tih 50kmh neka kriticna granica ispod koje udareni pesak relativno lako prezivljava dok su preko 50kmh sanse jako male. Onda odavde mozemo da krenemo sa verovatnocama sudara u ova dva slucaja, kao i apsolutnim vrednostima, pa uporedimo prednosti voznje 60kmh sa 50kmh, ustanovimo koliko to kosta (da li ce biti vecih guzvi, koliko ce ljudi vise vremena provoditi u prevozu...) i na kraju da se donese konacna odluka o ogranicenju...
Ne smete se ni preterivati pa previse ici ni na stranu sigurnosti, uzmite na primer struju. U evropi se koristi napon 230V, nije uopste sporno da bi na naponu od 12V bilo daleko manje nastradalih od strujnog udara, medjutim, kada se sve odvaze, izracuna koliko bi vise kostalo da je napon 12V umesto 230V ili nekom jos visem, na kraju se sve to nekako uzme u obzir i odredjeno je da je neki najbolji odnos izmedju troskova i sigurnosti (broja nastradalih) na 230V (u americi 110V). Jeste strasno ali na kraju se i ljudski zivot svodi na odredjenu cenu, nema drugog nacina da se ukalkulise...
Re: Ne brže od života!
Sta ja imam da ih cuvam, vozim svoju voznju, ne prolazim na crveno i ne slecem na pesacku stazu sa kolima... Zasto oni ne vode racuna sami o sebi, sigurno je lakse pesaku da stane na crveno nego meni da silujem kocnicu zato sto je on lud... Vecina udesa sa biciklistima i pesacima se desava zato sto upravo oni ne obracaju paznju... Posmatrao sam ih pre neki dan na bulevaru, idu oni preko pesackog, a da se ni ne osvrnu levo ili desno da li ide auto, u krajnjoj liniji, zbog njih samih treba da se brinu bez obzira sto je pesak na pesackom zakon... Kako za mene i za sve vas postoji semafor i put kojim se mozemo kretati, tako i oni trebaju da vode racuna o semaforima, prelazima i da ne pretrcavaju bulevare...Sloba napisao:Čitao sam pre par godina o ovome. Iako običan čovek na prvu loptu ne vidi svrhu u smanjivanju gradske brzine sa 60 na 50 km/h, nauka kaže se tako može sačuvati veliki broj pešaka i biciklista, pre svih.samo polako napisao:Ograničenja za grad a i ostale delove puta su tu zbog kočenja.
Nije isto kočiti sa 50km/h i 60km/h da ne pričamo o većim brzinama.
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Re: Ne brže od života!
Na to pitanje sledi redovan odgovor, sta ako ti malo dete istrci (naravno slozicemo se da dete od 3god ipak nije krivo ako to uradi)... U principu dobro pitanje, ali na kraju se opet sve svodi na verovatnocu...
Takodje, niko nece namerno da ga udari auto, tako da ako se nasao pred autom to je definitivno uradio slucajno, te svakako ne treba da nastrada zbog toga(greske se desavaju ma koliko pazili)...
Takodje, niko nece namerno da ga udari auto, tako da ako se nasao pred autom to je definitivno uradio slucajno, te svakako ne treba da nastrada zbog toga(greske se desavaju ma koliko pazili)...
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Ne brže od života!
Pa ko kaže da imamo obavezu da nekoga čuvamo?Sta ja imam da ih cuvam, vozim svoju voznju, ne prolazim na crveno i ne slecem na pesacku stazu sa kolima... Zasto oni ne vode racuna sami o sebi
Niko!
Samo ako udariš pešaka u prekršaju snosićeš odgovornost, to kaže zakon, možda će te gristi savest a možda i ne, pa ti sad vidi.
Ako pak smanjiš brzinu velike su sanse da se to ne desi i da nastaviš dalje.
Poslednja izmena od samo polako u 30 Maj 2012, 15:08, izmenjeno 1 put ukupno.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10683
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Ne brže od života!
Na kraju se sve svodi na ono što je Laki napisao u predhodnom postu, što bi se moglo nazvati i optimizacija sistema. Naravno, i sa 45 km/h su manje povrede u odnosu na 50 km/h, sa 30 km/h još manje i tako redom, ali negde se crta mora podvući kako bi saobraćaj ostao funkcionalan organizam. Istraživanje ne govori o tome da svako treba da vodi računa o sebi i drugima i.t.d. već da se razlika u ograničenju brzine može izraziti brojem života, rebara, butnih kostiju i.t.d. Nebitno je čijom krivicom je dolazilo do nesreća. Samo odnos brzine sa povredama.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24661
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ne brže od života!
U Americi su jos niza ogranicenja, u gradu 30mph, sto je manje od 50 km/h. Kad sam bio u Californiji primetio sam da se izuzetno postuju ogranicenja po gradu, pesacima se bez pogovora staje, ponekad cak cekaju da se pesak skroz skloni sa kolovoza i tek onda krecu. Na velikim autoputevima koji povezuju gradove se tolerise malo preko limita, oko 10-15 mph.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money