TNG vs Benzin
- Ji 4Tze
- Postovi: 8232
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: TNG vs Benzin
Neki motori su malo noviji konstrukcijski od 80ih kao taj u Putnu pa mogu i manje da troši a da ima više snage.
Boringly average, but also perfect for school run mums
- zdushan
- Postovi: 2146
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: TNG vs Benzin
Tako je. Mnogi to nisu u stanju da shvate.
-
- Banned
- Postovi: 1259
- Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
- Lokacija: Srb
Re: TNG vs Benzin
mesane voznje meni trosi oko 9 l plina,na auto putu uz gazenje od 10-12,Dok na na magistrali ako vozim ko po jajima potrosnju koju sam najnize imao bila je 7,2.Sve mereno od cepa do cepa.

Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
Re: TNG vs Benzin
Skoro svaki automobil predje navedene visoke kilometraze i promeni vise vlasnika pri tome. I taj koji ti kupis sa 0km i prodas sa 150.000km ce opet neko kupiti i voziti dalje, pa ga proda itd, sve dok je auto funkcionalan a to zna da bude i 500.000+km.djole77 napisao:Govoriti o automobilima koji su presli"Boga-oca" i verovatnoci njihovih kvarova je aposlutno apsurdno jer to sve zavisi od slucaja do slucaja(kako je ko odrzavao svoj automobil).
Ja sam mislio da uporedjujemo odrzavanje automobila istog segmenta slicne kubikaze i konjaze od 0 predjenih km pa sve do nekih 150000-200000km....posle toge je vec sve polako za zamenu i tu je vise faktor srece u pitanju.
Verovatnoca kvarova zavisi mnogo i od same konstrukcije motora i nije ista za sve a za istu predjenu kilometrazu i iste uslove koriscenja.
Odrzavanje novog automobila od 0-150.000km ne postoji za vlasnika jer je to obicno u okviru garantnog roka. Posle toga nije nista za zamenu ni polako ni brzo i nema tu mnogo uticaja faktor srece koliko ima faktor nastavka redovnog odrzavanja onda kada treba.
U okviru garancije neki proizvodjaci pri prodaji automobila uracunaju i placeno unapred odrzavanje do tih na primer 150.000km.
Pre 250.000km ne treba ocekivati nikakav nagli prelaz iz ispravnog u neispravno stanje, bitan kvar niti havariju ali se troskovi kumulativno sabiraju, i kako sam naveo nisu isti troskovi odrzavanja plinskog i dizelskog motora pocevsi od 0km pa nadalje.
Verovatnoca odredjenih kvarova je merljiva i poznata za manje vise svaki motor i kvar i to nije nikakva slucajnost koja zavisi od slucaja do slucaja vec je pravilo. A utvrdjuje se statisticki na bazi velikog uzorka iz prakse tokom eksploatacije vozila.
Svako gorivo ima svoje prednosti i mane za odredjeni nacin eksploatacije i potrebe vlasnika. Ionako cena goriva najvise zavisi od politike otimanja drzave koja je promenljiva sa cime se menja i prednost (u ceni kostanja) jednog goriva u odnosu na drugo.
@dragan, za navedene uslove plinas/ benzinac ima dosta siri radni opseg obrtaja, moze da razvije vecu snagu i time visu max brzinu, cesto je i elasticniji, mnogo manje buke i vibracija. Kako god okrenes dizel je inferiorniji u svemu osim po potrosnji broja litara.
Plinas trosi dosta vise litara od dizela i po tome je jako los, ali tu je i faktor cene litre goriva koji tu razliku skoro dovodi u priblizno jednaku situaciju pri cemu ostaju sve pomenute prednosti plinskog motora.
Ekologiju da zanemarimo, mada ce i to jednog dana kod nas biti od uticaja pa ce plinasi moci da se vozi po gradu a dizeli samo van gradova ili uz placanje takse za ulazak u grad (kao sto negde ima takvih resenja).
Re: TNG vs Benzin
ok, sasa, evo ti mi izracunaj onda - bord kako znas pokazuje potrosnju benzina i kad imas ugradjen plin. meni je u poslednjih skoro 30.000km na ovom autu odstupanje potrosnje na plin u ukupnom proseku u odnosu na bord bilo 15tak posto. bord je prilikom ove voznje pokazao 5,5l, koliko mislis da je bila potrosnja plina? ako ti kazes da je moguce da je bord pokazao 50posto pogresno i da je bila 8l, evo ja cu prihvatiti...Saša napisao:Pazi Dragane, nema tu "jedva iznad 6l plina, neka bude i 6,5l", potrošnja je stvar koja se da prilično precizno izračunati, na dve decimale iza zareza. Meni ovo govori da ti u stvari nagađaš "šacometrijskom metodom" kolika je potrošnja. Ja potrošnju gasa kod Punta (a koji ima 1.2 motor) recimo nisam nikad uspeo da spustim ispod 6.5 litara, ma ni na tih 6.5...A i kada je bila tu oko 7 litara ili malo iznad - to je bila jako mučna i spora vožnja (i to na otvorenom) praktično ispod ograničenja na putu i na 2000 rpm ili manje... I meni zvuči neverovatno da bilo koji 1.6 motor može da troši 6 ili 6.5 litara gasa. Biće pre da je ta cifra 8 ili više...
jos jedna stvar, dok je bio samo na benzin, bord je pokazivao tacno u decilitar, nema mnogo veze sa ovim, ali da spomenem kad vec pricam o bordu...
kad si spomenuo potrosnju kod tebe, iskreno i ja sam bio iznenadjen potrosnjom plina u kliju 2 1.4 16v kojim sam pre toga presao na plin 50-60 hiljada km. isto tako, mislim da mi je najmanja zabelezena na otvorenom bila oko 6,5l. ali je zato prosek bio ipak nizi od fokusovog...doduse, tu sad sigurno igra i to sto je u razlicit motor ugradjen i potpuno razlicit uredjaj...
sto se tice snage, fokus je definitivno ima manje na plinu nego na benzinu, i to je veci nedostatak nego na kliju. poredim maksimalnu snagu, ili priblizno maksimalnu snagu kroz maksimalnu brzinu koju auto moze da postigne. fokusu na plin fali oko 10kmh, dok je klio isao 5-6kmh sporije. moguce je da je mapa drugacija i da je to onemogucavalo da klio trosi manje. ukupni prosek na kliju je bio par dl manji nego kod fokusa...
na cistoj magistrali automobili mogu, bar sto se tice mog iskustva jako malo da trose...kacio sam davno slike rs-a koji je sa 2.0b , skoro 200ks i 1200+kg na cistoj magistrali pokazao 6,8l uz prosek brzine od 62kmh na predjenih 81km magistrale, ako treba okacicu opet. jedini faktor koji nije bio pod kontrolom taj dan je vetar...
sta bi tek rekao na to da 328i pri 120kmh trosi po bordu 6l, a pri 100kmh 5l, mereno na ravnom, autoput, u dva suprotna smera da se iskljuci vetar...letnje 225 gume na 18 cola felnama...
- Saša
- Postovi: 14323
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: TNG vs Benzin
Bordu nemoj ništa da veruješ (ni potrošnju benzina ne pokazuje tačno, a kamoli gasa). Recimo, ako zaviriš u moju temu o Puntu tamo sam jednom napisao da mi je bord ispisao potrošnju od 4.8 l (benzina) i ja se sav obradovao kako ću imati rekordno nisku potrošnju, a kasnije se ispostavilo (metodom od čepa do čepa) da je potrošnja u stvari bila 7.6 litara gasa. Zato ti lepo isprazni rezervoar do nule, neka zapišti pa onda pravac na pumpu, napuni pa isprazni/potroši ga do daske dok opet ne zapišti, pa lepo količinu gasa koju si sipao podeli sa pređenom kilometražom i pomnoži sa 100... I onda ćeš da vidiš stvarnu potrošnju... To dodavanje 15% na ono što je pokazao bord je vrlo diskutabilna "metoda"... 

Re: TNG vs Benzin
NeXt je cini mi se poodavno objasnio najbolju metodu merenja potrosnje TNGa.
Plovak - par stotina km - ponovo plovak na istoj pumpi i istom pistolju u sto kracem periodu
Plovak - par stotina km - ponovo plovak na istoj pumpi i istom pistolju u sto kracem periodu
Re: TNG vs Benzin
Lako je njemu "u što kraćem vremenskom periodu" kad zbog posla mesečno izbaci kroz auspuh koliko neko za godinu dana.
Re: TNG vs Benzin
uvek sipam plin tako sto predjem oko 400km pa uspem pun, nekad i vise, tj ispraznim ceo rezervoar... racunajuci s tim koliko sam presao uradio sam to preko 50 puta, i svaki put je odstupanje manje vise isto, izmedju 10 i 20 posto, a vrlo cesto bas oko 15. tako da te price da sam omasio za pola nikako ne mogu biti tacne... u to mogu da se opkladim u sta god hoce sa kim god, kad god, slobodno
@velja -
prosek brzine pri onom "spornom" merenju je bio oko 60-65kmh...
u ukupnom merenju u pocetku prvog citiranog posta prosek je brzo pao kad sam krenuo preko fruske gore, dok potrosnja nije jer se vozilo dosta u 3. i 4., to treba imati u vidu. da sam nastavio magistralom 80 u 5. brzina bi bila prosek iznad 80kmh, a ukupni prosek potrosnje ispod 8l... sto je nadam se dovojan pokazatelj da uz prosek od 60 i kusur kmh cistom magistralom bez brda i dolina
moze da trosi koliko sam vec rekao...
viewtopic.php?f=31&t=140&start=1455

@velja -
dragan napisao:Ja danas napravio fokusom jednu mesovitu voznju, ukupno presao 170km, prosecna potrosnja po bordu 7l, pr. brzina 74kmh, prosecna potrosnja po pistolju plina 8,2l. Usuto pre odlaska i po povratku istog dana na istom mestu i cak na istom pistolju, pa mislim da greska punjenja minimalna...
Sastav voznje oko 80km autoputa sa prilicno konstantnih 130kmh po cajgeru, 60km magistrale sa 80-90kmh u najvisem stepenu prenosa, i 30km naseljenog mesta i lomatanja po fruskoi gori pri brzinama 30-70kmh, u 3. i 4. brzini pretezno...
Pri polasku nasut plin u j. gagarina, vozeno kroz gagarina do sava centra 40-60kmh, zatim autoputem do zmaja oko 90-100kmh, posle toga do rume 130kmh ( po satu, znaci nesto preko realno 120kmh ), osim stajanja na naplatnu. Kod naplatne kod rume je pokazao prosek brzine tacno 100kmh i bord potrosnju 8l ( znaci realno oko 9,3l plina )... Kazem zbog onoga "vozio sam sve vreme tom i tom brzinom", koja je uvek realno manja nego sto se misli... Iskren da budem i ja sam bio iznenadjen, mislio sam da ce prosek biti visi...
Eto, mozda predetaljno, al danas sam se malo dublje bavio potrosnjom...
podvukao sam najbitnije delove...nadam se da sad shvatas da ne pricam napamet...dragan napisao:zaboravih da dodam, klima je u odlasku bila ukljucena sve vreme, u povratku nije uopste, dakle, pola puta pod klimom pri nekih recimo 35 napolju...
nisam primetio znacajno povecanje potrosnje pri ukljucivanju iste ( skoci na par sekundi pa padne ponovo ), niti pri iskljucivanju iste, reda par decilitara pri 130kmh ( 2-3dl )... pri radu u mestu kad se klima ukljuci da duva na pola, potrosnja u leru sa 0,8-0,9l/h skoci na 1,2-1,3l/h...sto mu dodje oko 2dl povecanje potrosnje na autoputu, ako se moze tom logikom racunati...
prosek brzine pri onom "spornom" merenju je bio oko 60-65kmh...
u ukupnom merenju u pocetku prvog citiranog posta prosek je brzo pao kad sam krenuo preko fruske gore, dok potrosnja nije jer se vozilo dosta u 3. i 4., to treba imati u vidu. da sam nastavio magistralom 80 u 5. brzina bi bila prosek iznad 80kmh, a ukupni prosek potrosnje ispod 8l... sto je nadam se dovojan pokazatelj da uz prosek od 60 i kusur kmh cistom magistralom bez brda i dolina

viewtopic.php?f=31&t=140&start=1455
Re: TNG vs Benzin
Eto, mislio sam da je objasnjavao onaj ljubitelj macaka 

Re: TNG vs Benzin
evo nisam bio lenj da nadjem jos jedan zanimljiv podatak, citiracu ga iz teme -
dakle, opet odstupanje ispod 20 posto, nekih 17-18, koliko je i odstupanje izmedju 5,5l i 6,5l koje sam racunao, cak i dlaku manje...
trojanac i djijuliju, radi se o motorima 1.6b sa 110ks u hondi civic i meganu 2, jako slicna potrosnja i isto zapazanje da sa porastom brzine preko 120-130kmh potrosnja nesrazmerno raste...
nadam se da sam sasi i djoletu77 bar malo argumentovao svoju izjavu o potrosnji ovog automobila...
u protivnom se nikako ne mogu sloziti da su n/a benzinci elasticniji nego turbo dizeli, imaju veci radni opseg obrtaja, ali im ni takoreci redukovani menjac u odnosu na td ne donosi niti vise nm na tocku niti bolju elasticnost. govorimo naravno o motorima slicnih zapremina i namene, n/a ekstremi sa visokom specificnom snagom se ne racunaju...
viewtopic.php?f=2&t=947&start=135dragan napisao:mali update - bili smo na putovanju, obisli prag i bratislavu...
...
sve u svemu, za nedelju dana predjeno nesto preko 2 hiljade km, najvise 900km u komadu uz dve 5tominutne pauze i sipanja goriva.
...vecinom je bila voznja autoputem, koja je prijatna na putnih 120-130kmh, preko toga vec i ne na duze staze.
malo sam se bavio ciframa ( imao sam i vremena) -
odstupanje brzinomera na zimskim gy ug7+ 205/55 r16 je tacno 5 posto i linearno je. zanimljivo je da sam probao odstupanje borda ( recimo prosecne brzine ) od navigacije i gotovo da ga nema, dok kazaljka koja pokazuje trenutnu brzinu gresi 5 posto.
evo sta hocu da kazem uz neke cifre potrosnje ( ukupna potrosnja po bordu posle nekoliko sipanja je bila 8l, a po pistolju 9,4l ) -
pri konstantnoj brzini po kazaljci-cajgeru od 80kmh posle vise kilometara bord i navigacija su pokazali isti prosek od 76kmh. uz to je prosecna potrosnja po bordu bila 5,2l sto znaci da je neka realna potrosnja plina bila oko6l.
pri 100kmh po cajgeru prosecna brzina 95kmh, potrosnja pri toj brzini 6,4l benzina ili oko 7,5l plina.
pri 120kmh po cajgeru prosecna brzina 114kmh, potrosnja 7,5l po bordu, tj oko 8,7lplina ( +/- 2dl recimo )
pri 140kmh prosecna brzina 133kmh, a potrosnja je bas nesrazmerno skocila - 9,8l po bordu ili 11-11,5l plina...
mislim da je na ovo poslednje dosta uticala slabija energetska vrednost plina... sva merenja su tokom visesatne voznje autoputem, uz dvoje u autu i pun rezervoar i gepek, bez vidljivog vetra i po horizontalnom putu...
tako da ove potrosnje sto spominju trojanac i djijuliju, po meni su skroz korektne...
dakle, opet odstupanje ispod 20 posto, nekih 17-18, koliko je i odstupanje izmedju 5,5l i 6,5l koje sam racunao, cak i dlaku manje...
trojanac i djijuliju, radi se o motorima 1.6b sa 110ks u hondi civic i meganu 2, jako slicna potrosnja i isto zapazanje da sa porastom brzine preko 120-130kmh potrosnja nesrazmerno raste...
nadam se da sam sasi i djoletu77 bar malo argumentovao svoju izjavu o potrosnji ovog automobila...
nadam se da mislis na motore iste konstrukcije, prvenstveno n/a i n/a, a turbo i turbo...?ljubitelj napisao:@dragan, za navedene uslove plinas/ benzinac ima dosta siri radni opseg obrtaja, moze da razvije vecu snagu i time visu max brzinu, cesto je i elasticniji, mnogo manje buke i vibracija. Kako god okrenes dizel je inferiorniji u svemu osim po potrosnji broja litara.
u protivnom se nikako ne mogu sloziti da su n/a benzinci elasticniji nego turbo dizeli, imaju veci radni opseg obrtaja, ali im ni takoreci redukovani menjac u odnosu na td ne donosi niti vise nm na tocku niti bolju elasticnost. govorimo naravno o motorima slicnih zapremina i namene, n/a ekstremi sa visokom specificnom snagom se ne racunaju...
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10694
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: TNG vs Benzin
Evo malo brojki iz zivota.
Peugeot 206 1.4 16V TNG - pre dve nedelje sam vozio do potpunog praznjenja gasnog rezervoara, sto bi susedi rekli plinske boce, potom sam na Euro Petrolu sipao 52l gasa i do danas, kada se oglasio pi-pi alarm, presao 578 km. Racunica kaze 8.99 l/100km. Po nekoj proceni na osnovu kazaljke na tabli i momenta kada se upalila sijalica rezerve, potrosio sam oko 5l benzina. Ako je i vise, nije znacajno vise. Sve je bila voznja u gradu sa vise kracih voznji u toku dana i sa sve samo ne ekonomicnim stilom voznje.
Sent from my HTC One V

Peugeot 206 1.4 16V TNG - pre dve nedelje sam vozio do potpunog praznjenja gasnog rezervoara, sto bi susedi rekli plinske boce, potom sam na Euro Petrolu sipao 52l gasa i do danas, kada se oglasio pi-pi alarm, presao 578 km. Racunica kaze 8.99 l/100km. Po nekoj proceni na osnovu kazaljke na tabli i momenta kada se upalila sijalica rezerve, potrosio sam oko 5l benzina. Ako je i vise, nije znacajno vise. Sve je bila voznja u gradu sa vise kracih voznji u toku dana i sa sve samo ne ekonomicnim stilom voznje.
Sent from my HTC One V
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32338
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: TNG vs Benzin
Ma mora to više. Nas si našao da mažeš!
Evo ja obećavam da ću jedan dan uraditi test potrošnje TNG-a u Civicu 1.6 110KS u optimalnim uslovima vožnje. Zvaću i Dragana da mi se pridruži, a može i još neko. Sve će biti dokumentovano i detaljno evidentirano, pa ćemo videti šta kažu brojke.









Evo ja obećavam da ću jedan dan uraditi test potrošnje TNG-a u Civicu 1.6 110KS u optimalnim uslovima vožnje. Zvaću i Dragana da mi se pridruži, a može i još neko. Sve će biti dokumentovano i detaljno evidentirano, pa ćemo videti šta kažu brojke.
Posetite www.garaza.rs !