BMW - generalna tema
- Kornjaca Rade
- Postovi: 3913
- Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
- Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
- Lokacija: Bg
Re: BMW - generalna tema
Meni je previse vojno-lovacka boja
Re: BMW - generalna tema
Koliko dugo se ceka sad na isporuku RS ? I da li je dodatno cekanje za boju po posebnom izboru ?Markoni napisao: 22 Okt 2024, 17:42 Prisustvovao sam poručivanju Audija RS6 u ovoj boji. Bukvalno je pisalo Audi RS6 BMW Competition Urban Green.
Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Re: BMW - generalna tema
Nemam pojma. Ovo je bilo pre godinu i po dana.
Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk
Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk
Re: BMW - generalna tema
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: BMW - generalna tema
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: BMW - generalna tema
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32104
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: BMW - generalna tema
Posetite www.garaza.rs !
Re: BMW - generalna tema
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: BMW - generalna tema
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: BMW - generalna tema
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Diskutabilan kvalitet Bmw automobila
Ima problema i sa BMW 116, benzincem 1593cm3, gasi se motor
"Zašto se povremeno gasi BMW 116 2012. godište, benzin,1598 cm3, 136 KS?"
Postoji više mogućih razloga zbog kojih se vaš BMW serije 1 (model 116i, godište 2012, benzinski motor 1.6 l “N13” sa 136 KS) povremeno gasi tokom vožnje ili na leru. U nastavku su najčešći uzroci, kako ih prepoznati i koje korake preduzeti da biste problem što brže otklonili.
1. Problemi sa senzorima obrtnog broja (Crankshaft/Camshaft Position Sensor)
Simptomi:
Naglo gašenje motora bez prethodnih obaveštavanja (kao da je “nestalo iskre”).
Ponekad se pojavljuje “cekajuće” gašenje (motor radi nekoliko sekundi, pa stane).
Lampica “Check Engine” može treperiti ili se uključiti na kratko, ali se potom može i sama ugasiti.
Zašto se dešava:
Senzor položaja radilice (CKP) i/ili senzor položaja bregaste osovine (CMP) šalju signale DME-u (elektronskoj kontrolnoj jedinici motora) o tačnom trenutku ubrizgavanja i paljenja.
Ako ventilacijska jedinica (koja je zadužena za precizno određivanje pulsa iz osovine) “zatopli” ili se prljavština nataloži, signali postaju neprecizni ili se gube. DME tada u nekom trenutku ne dobija validne podatke i “bezbednosno” gasi motor.
Rešenje / Dijagnostika:
Povežite se OBD-II skenerom (sa BMW-specifičnim protokolom) i proverite da li postoji greška P0335–P0340 (neslaganje ili gubitak signala sa CKP/CMP senzora).
Ako su greške vezane za te senzore – promena senzora je relativno brza i jeftina (cena senzor-pumpa se kreće oko 70–100 € po komadu, u zavisnosti od dobavljača).
Pre zamene, proveriti konektore senzora (da nisu korodirani ili labavi), i da li im je kabl neoštećen. Često je dovoljno dobro očistiti kontakte i manje pomeranje, ali u praksi je u 60–70 % slučajeva najbolje odmah zameniti senzor.
2. Problemi sa dovodom (ispuhom) vazduha i sistemom kontrole vrednosti usisa
Simptomi:
Motor se gaši na leru ili pri malom broju obrtaja.
“Gasanje” može biti praćeno naglim padom broja obrtaja (npr. sa ~800 obr/min naglo na 0), neravnom ili klimavom vožnjom dok ne stane.
Dodatno, može se javiti pucanje iz izduvnih cevi prilikom prestanka ubrizgavanja.
Glavni “osumnjičeni”:
Prljav MAF (Mass Air Flow) senzor: Kako se vremenom na mrežici senzora skupljaju čestice ugljovodonika, senzor ne meri tačno zapreminu protoka vazduha i DME može „pogrešno“ izračunati količinu goriva.
Neispravna leptir-ventil (Throttle Body) jedinica: Na 1.6 N13 motoru leptir se elektronski kontroliše. Ako se “zapuši” (nagomilaju se uljne naslage / karbonski talog), signal poterbe vazduha ne prati zahtev gas-pedale, što može dovesti do naglog zastoja.
Vakuumska (usisna) curenja: I najmanji vakumski curak između usisne grane i kućišta leptir-ventila može izazvati neregularan rad i gašenje motora. Obično se javlja na spoju gumenih creva, pakni ili puknute usisne grane.
Rešenje / Dijagnostika:
Provera MAF senzora:
Skinuti MAF senzor, očistiti specijalnim sredstvom za čišćenje MAF senzora (nikada WD-40 ili slično!). Pustiti da se potpuno osuši.
Posle čišćenja izbrisati sve greške iz DME-a OBD-II skenerom i probna vožnja – ako se prvi simptomi ne ponove, možda je to bilo dovoljno.
Ako je MAF u potpunosti neispravan (uobičajeno oko 150–200 € sa ugrubo 50 € rad servisa), treba ga zameniti.
Čišćenje i kontrola leptir-ventila:
Leptir-ventil treba skinuti, otvoriti i lagano prebrisati (bez skidanja mehaničkih delova unutar sklopa).
Moguće je i “resetovanje” (adaptacija) leptira posle čišćenja – neke BMW radionice koriste ISTA dijagnostički softver da ponovo “nauče” položaj leptira, mada na pojedinim servisima/kod majstora može da se uradi i ručno putem OBD konektora.
Ako je netačnost velika (mekani deo gume ušao u motor ili je oštećen, karbonski talog deformisao prolaz), neophodna je kompletna zamena (oko 250–300 € sklop + rad).
Provera vakuumskih creva i pakni:
Vizuelna provera svih gumenih creva od usisne grane prema regulatoru pritiska goriva, kolo za recirkulaciju (CCV/PCV), vakum ventile na kočionom busteru itd.
Stručnjak može “duvati” zrak kroz creva pod pritiskom da otkrije curenje.
Menjaju se sve oslabljene ili popucale gumenjare (osobito nakon 7–8 godina starosti kreću da pucaju, pa uvlače nečistoće).
3. Visokotlačna pumpa za gorivo (High-Pressure Fuel Pump) i greške u dovodu goriva
Simptomi:
Gašenje motora pri naletima većeg potrošnje goriva (npr. pri ubrzanju ili pri kočenju motorom).
Nekad se javlja “kašljanje” (kao da motor “guši” kad mu ne stigne dovoljno goriva).
U retkim slučajevima može se desiti da pri nižoj količini goriva (npr. kad je rezervoar skoro prazan) pumpa ne može dovoljno visokim pritiskom da isporuči, pa motor ugasi.
Zašto se dešava:
Na N13 motoru, visokotlačna pumpa (HPFP) radi na pritisak od oko 10-15 bara. Ako jezgro pumpe, klipnjača ili neki ventil zakvače karbonske nanose ili sitne nečistoće iz rezervoara, pumpa ne može da proizvede potrebni pritisak, pa DME signalizira grešku i ugasi ubrizgavanje.
U ekstremnim slučajevima može se čuti i tup zvuk iz pumpe, čak i dok stojite pored nje (kod starijih modela ponekad manifestuje “zujanje”).
Rešenje / Dijagnostika:
OBD skener će prijaviti grešku tipa P0088 (fuel rail/system pressure too high), P0191 (Fuel Rail Pressure Sensor Range/Plausibility) ili P0190 (Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Malfunction).
Servisno otvaranje sistema (provera filtera goriva, creva i samog modula pumpe) – u slučaju da je filter zapušen, treba ga zameniti (20–30 €).
Ako je oštećena samo membrana pumpe ili ventil, ponekad je moguće servisno zameniti samo taj deo, ali je procedura složenija. U praksi, puno servisa preporučuje ugradnju nove pumpe (cena originalnih delova: 300–400 € + rad).
4. Problemi sa sistemom paljenja (bobine, svećice, dovod struje)
Simptomi:
Motor naglo “izdahne” bez treptaja lampica, naročito pri opterećenju.
Neravnomerno napajanje svećica može prouzrokovati “poskakivanje” (mikropucanje) u vožnji, praćeno naknadnim gašenjem.
Povremeno, pri hladnom startu, motor radi neujednačeno pa se može sam ugasiti dok se ne zagreje.
Zašto se dešava:
Bobine paljenja (trigger coils) na ovim motorima mogu “odumreti” nakon 100.000 km, jer podložne vibracijama i temperaturama.
Svećice (BMW koristi specifične tipove nikl-iridijum svećica) vremenom gube elektrode, pa nastaje slab iskrenj, što DME detektuje i pokušava da kompenzuje dovod goriva, ali ako saldo “kao bezbednosna mera” prepozna previše neusklađen rad, gasi motor.
Loši kontakti (kablaž, konektori na DME, oslabljeni pinovi) takođe mogu “pretvoriti” normalan rad u prekid struje.
Rešenje / Dijagnostika:
Pregledajte sve četiri (ili više, zavisno od verzije motora) bobine na vizuelne znake pregrevanja ili plavkaste mrlje. Bobine obično koštaju oko 50–60 € po komadu.
Svež set svećica (oko 100 € za četiri svećice, originalne) menja se otprilike svakih 60–80 000 km.
Proveriti kablove i konektore – dobro ih očistiti, zaštititi kontakt sprejem i učvrstiti. Ako su oslabljeni pinovi, zameniti celokupnu sabirnicu (udarni drajver za bobine), što je skuplje (oko 200–250 € + rad).
Uvek brišite i testirajte kodove P0300–P0304 (pucanje na cilindrima), P0351–P0354 (greška bobine paljenja) i P0300 (nasumični propusti). Ako se pojavi samo selektivno (npr. samo cylinder 1 puca), verovatno je do te konkretne bobine ili svećice.
5. Električni/uzemljenje (Battery & Alternator, Ground Points)
Simptomi:
Ponekad motor “iskače” posle kraćeg perioda rada na leru (npr. kad ste zaustavljeni na semaforu).
Lampice na instrument tabli mogu kratko zablesnuti ili se posle gašenja motora pojaviti lampe za ABS/Traction Control (što znači da je DME bio “oslabljen”).
Posle ponovnog paljenja, može se čuti “greška u komunikaciji” (npr. sporadično pucanje u konekciji između računarske jedinice i motora).
Zašto se dešava:
Slab akumulator (ispod 11 V dok motor radi) ili pokvareni alternator (ne puneći dovoljno, ispod 13,8 V pri stabilnom radu).
Gubitak mase (loši spojevi “uzemljenja” na haubi, kotačićima, bloku motora) – ovo može da uzrokuje “prenaponske” ili “ispodne” signale na ECU i da DME ugasi ubrizgavanje i paljenje kao “preventivu” da ne dođe do većeg kvara.
Rešenje / Dijagnostika:
Izmerite napon akumulatora pri ugašenom motoru (trebao bi biti oko 12,6 V) i pri paljenju/leru (treba biti barem 13,8–14,4 V). Ako se ne postiže, promeniti alternator ili remenicu.
Proverite sve “ground” tačke:
Masu sa šasije na motor (nedaleko od prednje leve strane motornog bloka).
Masu sa akumulatora na šasiju (ispod haube).
Masu motora na karoseriju (najčešće ispod menjača).
Dobro očistiti obe krajnje tačke (skinuti stare završetke, nasuniti nove, poprskati sprej za zaštitu kontakata).
Ako je kabl od akumulatora udaljio/korodirao, zameniti kompletan kabl (oko 50–80 €).
6. Softverski (DME) problemi i VANOS sustav
Simptomi:
Motor gubi snagu iznenada (često ispod 2 000 obr/min).
Čujemo škripanje ili “klikanje” u predelu usisnih kanala (karakterističan znak Vanos problema).
Lampica “Check Engine” se upali, a analiza grešaka pokazuje kodove vezane za vanos (npr. P0011, P0014, P0016).
Zašto se dešava:
VANOS solenoidi (elektromagneti za varijabilno upravljanje fazom bregaste osovine):
Kod motora N13 problemi sa proporcionalnim ventilom (pomalo izobličen talogom, ne može da reguliše ulje po pritisku) dovode do neočekivanog ugašenja, naročito kad se motor brže hladi (na hladno).
Softverski update:
Neki primerci iz 2011–2012. godišta su imali “ranu” verziju mapiranja u DME-u, pa se dešavalo da pri određenom broju obrtaja/regime uhvati softverski “bag” i motor ugasi. BMW je kasnije izbacio servisni update (reflashing DME) koji je u velikom broju slučajeva rešio sporadično gašenje.
Slab motorni ulje (niski nivo ili neadekvatan tip):
Ako je nivoi ulja niska (“check oil” lampica se ponekad ne uključi odmah), VANOS nema pritisak, pa ne pomera bregaste na pravo vreme i DME gasi ubrizgavanje da ne bi dodatno oštetio.
Rešenje / Dijagnostika:
Proveriti u radu kod kodova P00xx vezanih za VANOS i odsustvo snage, npr. P0011 (BME/VANOS – previše napredna faza), P0014 (previše nazadna faza), P0016 (neslaganje signala).
Ako postoji logička softverska greška, odvesti automobil kod BMW dijagnostičkog servisa (BMW Star Diagnostik/ ISTA) da se uradi reprogramiranje (dme re-flash). Obično je besplatno ako je još uvek pod fabričkom garancijom ili u nekoj od servisnih akcija.
Proveriti nivo i kvalitet motornog ulja (poželjno BMW Longlife 01 ili (LL-04), viskoznost 5W-30 ili 5W-40 prema specifikaciji). Ako je ulje duže vreme nepromenjeno (preko 20 000 km), može biti pregusto ili preterano razređeno (karbonskim naslagama) i ne stvara dovoljan pritisak u VANOS-kanalima.
7. Ostali uzroci
Temperaturna sonda (Coolant / Intake Air Temperature Sensor):
Ako je senzor temperature vazduha pokvaren, DME može smatrati da je motor hladan (ili pregrejan) i pogrešno dozirati smešu, što može dovesti do gašenja na leru.
Greška se vidi kao kod P0113 (Ambient Air Temperature Sensor) ili P0117/P0118 (Engine Coolant Temperature Sensor).
Greška u DME napajanju (sigurnosni prekidači, releji):
Kod starijih automobila može ispasti neki od releja (npr. DME relay) koji napajaju elektroniku motora. Ako rele zaglavi ili prekidač loše kontaktira, napajanje se gasi, pa motor stane “na mrtvo”.
Provera u rele/ osigurač kutiji (nalazi se ispod haube, obično levi deo motornog prostora).
Poseban slučaj: “vatrena čađ” (Exhaust Gas Recirculation – EGR):
Čak i na benzinskim motorima N13 ponekad zna da se zapuši EGR ventil (sistem vraćanja izduvnih gasova). Ako ventil zakaže u potpuno otvorenom položaju, dolazi do “rich” smeše i neravnomernog rada, pa motor može stajati.
Rešenje je čišćenje EGR-a (oko 100–150 € rad + čišćenje), a kod nekih entuzijasta postoji tendencija da se EGR kompletno blokira (tzv. “delete kit”), ali to nije fabrički preporučeno rešenje i u nekim zemljama može biti nelegalno zbog ekoloških propisa.
Šta prvo proveriti i kako nastaviti
Pokrenite OBD-II dijagnostiku
Svaki put kad se motor ugasi, preporuka je da odmah (koliko god je to moguće) povežete dijagnostički interfejs (čak i jeftini bluetooth OBD-II Wi-Fi adapter) i očitate trenutne kodove grešaka.
Zapišite ih (ili snimite listu) i proverite da li se ista greška javlja svaki put. Ako je to npr. P0335 (Crankshaft Position Sensor Circuit Malfunction), odmah se fokusirajte na taj senzor.
Proverite redovne servisne intervale
Uverite se da su svećice i bobine zamenjeni ako je kilometraža prešla oko 60 000–80 000 km (ako niste sigurni, jednostavno ih fizički proverite po starosti i izgledu).
Osim toga, menjajte filter goriva i filter vazduha po BMW preporuci (obično na svakih 30 000 km).
Ako do sada nikada niste čistili MAF ili leptir, učinite to – često je baš to najjeftinije rešenje.
Obratite pažnju na konkretnu situaciju gašenja
Desi li se isključivo na leru (npr. stajaći na semaforu)?
Ili se gasi pri promeni opterećenja (npr. naglo kočenje motorom ili ubrzavanje)?
Ako je samo na leru, najčešće je do sistema kontrole vazduha (MAF, throttle body, klapne vazduha) ili do greške u zračnim curenjima.
Ako je pri ubrzavanju, češće je do dovoda goriva (HPFP, filteri, sensori, visoki pritisak) ili do sistema paljenja.
Obratite se kvalifikovanom majstoru / BMW servisnoj radionici
Ukoliko sami niste sigurni u dijagnostiku, preporuka je posetiti ovlašćeni BMW servis (ili barem radionicu specijalizovanu za BMW), gde mogu:
• Povezati automobil s ISTA dijagnostikom (tzv. “BMW star” program), koja daje preciznija očitanja i smernice.
• Uraditi test tlaka u gorivnom sistemu (benzinska crpka, filter, visokotlačna pumpa) i očistiti/otkloniti sve nedostatke.
• Ažurirati (re-flash) DME softver ako postoji novija verzija (često rešava povremene zastoje na modelima od 2011.–2013.).
• Proveriti i očistiti VANOS solenoide, a po potrebi i zameniti o-ringove ili ventil.
Zaključak
Povremeno gašenje vašeg BMW 116i (2012, 1.6 l, 136 KS) može biti uzrokovano gotovo isključivo jednim (ili kombinacijom) od navedenih problema:
Neispravan senzor položaja radilice/bregaste osovine
Zapušen ili neadekvatan dovod vazduha (MAF, leptir, usisni vakuum)
Kvar visokotlačne pumpe goriva ili filtera
Oštećene bobine paljenja / istrošene svećice
Problemi sa električnim napajanjem (akumulator, alternator, uzemljenje)
Softverski DME bag i/ili VANOS problеmi
Manje verovatni, ali ipak mogući: EGR, temperaturna sonda, releji DME napajanja
Kao prvi korak, obavezno očitajte OBD-II kodove odmah kada se problem dogodi. Zatim očistite MAF i leptir-ventil, proverite stanje baterije i osigurača, i—ako je moguće—zamenite najkoretnije “potrošne” delove: svećice i bobine paljenja. Ako se problem i dalje javlja, preporučujem da automobil odvedete stručnjaku koji će, pomoću BMW-ove dijagnostičke opreme, tačno locirati kvar i izvršiti odgovarajuću popravku."
"Zašto se povremeno gasi BMW 116 2012. godište, benzin,1598 cm3, 136 KS?"
Postoji više mogućih razloga zbog kojih se vaš BMW serije 1 (model 116i, godište 2012, benzinski motor 1.6 l “N13” sa 136 KS) povremeno gasi tokom vožnje ili na leru. U nastavku su najčešći uzroci, kako ih prepoznati i koje korake preduzeti da biste problem što brže otklonili.
1. Problemi sa senzorima obrtnog broja (Crankshaft/Camshaft Position Sensor)
Simptomi:
Naglo gašenje motora bez prethodnih obaveštavanja (kao da je “nestalo iskre”).
Ponekad se pojavljuje “cekajuće” gašenje (motor radi nekoliko sekundi, pa stane).
Lampica “Check Engine” može treperiti ili se uključiti na kratko, ali se potom može i sama ugasiti.
Zašto se dešava:
Senzor položaja radilice (CKP) i/ili senzor položaja bregaste osovine (CMP) šalju signale DME-u (elektronskoj kontrolnoj jedinici motora) o tačnom trenutku ubrizgavanja i paljenja.
Ako ventilacijska jedinica (koja je zadužena za precizno određivanje pulsa iz osovine) “zatopli” ili se prljavština nataloži, signali postaju neprecizni ili se gube. DME tada u nekom trenutku ne dobija validne podatke i “bezbednosno” gasi motor.
Rešenje / Dijagnostika:
Povežite se OBD-II skenerom (sa BMW-specifičnim protokolom) i proverite da li postoji greška P0335–P0340 (neslaganje ili gubitak signala sa CKP/CMP senzora).
Ako su greške vezane za te senzore – promena senzora je relativno brza i jeftina (cena senzor-pumpa se kreće oko 70–100 € po komadu, u zavisnosti od dobavljača).
Pre zamene, proveriti konektore senzora (da nisu korodirani ili labavi), i da li im je kabl neoštećen. Često je dovoljno dobro očistiti kontakte i manje pomeranje, ali u praksi je u 60–70 % slučajeva najbolje odmah zameniti senzor.
2. Problemi sa dovodom (ispuhom) vazduha i sistemom kontrole vrednosti usisa
Simptomi:
Motor se gaši na leru ili pri malom broju obrtaja.
“Gasanje” može biti praćeno naglim padom broja obrtaja (npr. sa ~800 obr/min naglo na 0), neravnom ili klimavom vožnjom dok ne stane.
Dodatno, može se javiti pucanje iz izduvnih cevi prilikom prestanka ubrizgavanja.
Glavni “osumnjičeni”:
Prljav MAF (Mass Air Flow) senzor: Kako se vremenom na mrežici senzora skupljaju čestice ugljovodonika, senzor ne meri tačno zapreminu protoka vazduha i DME može „pogrešno“ izračunati količinu goriva.
Neispravna leptir-ventil (Throttle Body) jedinica: Na 1.6 N13 motoru leptir se elektronski kontroliše. Ako se “zapuši” (nagomilaju se uljne naslage / karbonski talog), signal poterbe vazduha ne prati zahtev gas-pedale, što može dovesti do naglog zastoja.
Vakuumska (usisna) curenja: I najmanji vakumski curak između usisne grane i kućišta leptir-ventila može izazvati neregularan rad i gašenje motora. Obično se javlja na spoju gumenih creva, pakni ili puknute usisne grane.
Rešenje / Dijagnostika:
Provera MAF senzora:
Skinuti MAF senzor, očistiti specijalnim sredstvom za čišćenje MAF senzora (nikada WD-40 ili slično!). Pustiti da se potpuno osuši.
Posle čišćenja izbrisati sve greške iz DME-a OBD-II skenerom i probna vožnja – ako se prvi simptomi ne ponove, možda je to bilo dovoljno.
Ako je MAF u potpunosti neispravan (uobičajeno oko 150–200 € sa ugrubo 50 € rad servisa), treba ga zameniti.
Čišćenje i kontrola leptir-ventila:
Leptir-ventil treba skinuti, otvoriti i lagano prebrisati (bez skidanja mehaničkih delova unutar sklopa).
Moguće je i “resetovanje” (adaptacija) leptira posle čišćenja – neke BMW radionice koriste ISTA dijagnostički softver da ponovo “nauče” položaj leptira, mada na pojedinim servisima/kod majstora može da se uradi i ručno putem OBD konektora.
Ako je netačnost velika (mekani deo gume ušao u motor ili je oštećen, karbonski talog deformisao prolaz), neophodna je kompletna zamena (oko 250–300 € sklop + rad).
Provera vakuumskih creva i pakni:
Vizuelna provera svih gumenih creva od usisne grane prema regulatoru pritiska goriva, kolo za recirkulaciju (CCV/PCV), vakum ventile na kočionom busteru itd.
Stručnjak može “duvati” zrak kroz creva pod pritiskom da otkrije curenje.
Menjaju se sve oslabljene ili popucale gumenjare (osobito nakon 7–8 godina starosti kreću da pucaju, pa uvlače nečistoće).
3. Visokotlačna pumpa za gorivo (High-Pressure Fuel Pump) i greške u dovodu goriva
Simptomi:
Gašenje motora pri naletima većeg potrošnje goriva (npr. pri ubrzanju ili pri kočenju motorom).
Nekad se javlja “kašljanje” (kao da motor “guši” kad mu ne stigne dovoljno goriva).
U retkim slučajevima može se desiti da pri nižoj količini goriva (npr. kad je rezervoar skoro prazan) pumpa ne može dovoljno visokim pritiskom da isporuči, pa motor ugasi.
Zašto se dešava:
Na N13 motoru, visokotlačna pumpa (HPFP) radi na pritisak od oko 10-15 bara. Ako jezgro pumpe, klipnjača ili neki ventil zakvače karbonske nanose ili sitne nečistoće iz rezervoara, pumpa ne može da proizvede potrebni pritisak, pa DME signalizira grešku i ugasi ubrizgavanje.
U ekstremnim slučajevima može se čuti i tup zvuk iz pumpe, čak i dok stojite pored nje (kod starijih modela ponekad manifestuje “zujanje”).
Rešenje / Dijagnostika:
OBD skener će prijaviti grešku tipa P0088 (fuel rail/system pressure too high), P0191 (Fuel Rail Pressure Sensor Range/Plausibility) ili P0190 (Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Malfunction).
Servisno otvaranje sistema (provera filtera goriva, creva i samog modula pumpe) – u slučaju da je filter zapušen, treba ga zameniti (20–30 €).
Ako je oštećena samo membrana pumpe ili ventil, ponekad je moguće servisno zameniti samo taj deo, ali je procedura složenija. U praksi, puno servisa preporučuje ugradnju nove pumpe (cena originalnih delova: 300–400 € + rad).
4. Problemi sa sistemom paljenja (bobine, svećice, dovod struje)
Simptomi:
Motor naglo “izdahne” bez treptaja lampica, naročito pri opterećenju.
Neravnomerno napajanje svećica može prouzrokovati “poskakivanje” (mikropucanje) u vožnji, praćeno naknadnim gašenjem.
Povremeno, pri hladnom startu, motor radi neujednačeno pa se može sam ugasiti dok se ne zagreje.
Zašto se dešava:
Bobine paljenja (trigger coils) na ovim motorima mogu “odumreti” nakon 100.000 km, jer podložne vibracijama i temperaturama.
Svećice (BMW koristi specifične tipove nikl-iridijum svećica) vremenom gube elektrode, pa nastaje slab iskrenj, što DME detektuje i pokušava da kompenzuje dovod goriva, ali ako saldo “kao bezbednosna mera” prepozna previše neusklađen rad, gasi motor.
Loši kontakti (kablaž, konektori na DME, oslabljeni pinovi) takođe mogu “pretvoriti” normalan rad u prekid struje.
Rešenje / Dijagnostika:
Pregledajte sve četiri (ili više, zavisno od verzije motora) bobine na vizuelne znake pregrevanja ili plavkaste mrlje. Bobine obično koštaju oko 50–60 € po komadu.
Svež set svećica (oko 100 € za četiri svećice, originalne) menja se otprilike svakih 60–80 000 km.
Proveriti kablove i konektore – dobro ih očistiti, zaštititi kontakt sprejem i učvrstiti. Ako su oslabljeni pinovi, zameniti celokupnu sabirnicu (udarni drajver za bobine), što je skuplje (oko 200–250 € + rad).
Uvek brišite i testirajte kodove P0300–P0304 (pucanje na cilindrima), P0351–P0354 (greška bobine paljenja) i P0300 (nasumični propusti). Ako se pojavi samo selektivno (npr. samo cylinder 1 puca), verovatno je do te konkretne bobine ili svećice.
5. Električni/uzemljenje (Battery & Alternator, Ground Points)
Simptomi:
Ponekad motor “iskače” posle kraćeg perioda rada na leru (npr. kad ste zaustavljeni na semaforu).
Lampice na instrument tabli mogu kratko zablesnuti ili se posle gašenja motora pojaviti lampe za ABS/Traction Control (što znači da je DME bio “oslabljen”).
Posle ponovnog paljenja, može se čuti “greška u komunikaciji” (npr. sporadično pucanje u konekciji između računarske jedinice i motora).
Zašto se dešava:
Slab akumulator (ispod 11 V dok motor radi) ili pokvareni alternator (ne puneći dovoljno, ispod 13,8 V pri stabilnom radu).
Gubitak mase (loši spojevi “uzemljenja” na haubi, kotačićima, bloku motora) – ovo može da uzrokuje “prenaponske” ili “ispodne” signale na ECU i da DME ugasi ubrizgavanje i paljenje kao “preventivu” da ne dođe do većeg kvara.
Rešenje / Dijagnostika:
Izmerite napon akumulatora pri ugašenom motoru (trebao bi biti oko 12,6 V) i pri paljenju/leru (treba biti barem 13,8–14,4 V). Ako se ne postiže, promeniti alternator ili remenicu.
Proverite sve “ground” tačke:
Masu sa šasije na motor (nedaleko od prednje leve strane motornog bloka).
Masu sa akumulatora na šasiju (ispod haube).
Masu motora na karoseriju (najčešće ispod menjača).
Dobro očistiti obe krajnje tačke (skinuti stare završetke, nasuniti nove, poprskati sprej za zaštitu kontakata).
Ako je kabl od akumulatora udaljio/korodirao, zameniti kompletan kabl (oko 50–80 €).
6. Softverski (DME) problemi i VANOS sustav
Simptomi:
Motor gubi snagu iznenada (često ispod 2 000 obr/min).
Čujemo škripanje ili “klikanje” u predelu usisnih kanala (karakterističan znak Vanos problema).
Lampica “Check Engine” se upali, a analiza grešaka pokazuje kodove vezane za vanos (npr. P0011, P0014, P0016).
Zašto se dešava:
VANOS solenoidi (elektromagneti za varijabilno upravljanje fazom bregaste osovine):
Kod motora N13 problemi sa proporcionalnim ventilom (pomalo izobličen talogom, ne može da reguliše ulje po pritisku) dovode do neočekivanog ugašenja, naročito kad se motor brže hladi (na hladno).
Softverski update:
Neki primerci iz 2011–2012. godišta su imali “ranu” verziju mapiranja u DME-u, pa se dešavalo da pri određenom broju obrtaja/regime uhvati softverski “bag” i motor ugasi. BMW je kasnije izbacio servisni update (reflashing DME) koji je u velikom broju slučajeva rešio sporadično gašenje.
Slab motorni ulje (niski nivo ili neadekvatan tip):
Ako je nivoi ulja niska (“check oil” lampica se ponekad ne uključi odmah), VANOS nema pritisak, pa ne pomera bregaste na pravo vreme i DME gasi ubrizgavanje da ne bi dodatno oštetio.
Rešenje / Dijagnostika:
Proveriti u radu kod kodova P00xx vezanih za VANOS i odsustvo snage, npr. P0011 (BME/VANOS – previše napredna faza), P0014 (previše nazadna faza), P0016 (neslaganje signala).
Ako postoji logička softverska greška, odvesti automobil kod BMW dijagnostičkog servisa (BMW Star Diagnostik/ ISTA) da se uradi reprogramiranje (dme re-flash). Obično je besplatno ako je još uvek pod fabričkom garancijom ili u nekoj od servisnih akcija.
Proveriti nivo i kvalitet motornog ulja (poželjno BMW Longlife 01 ili (LL-04), viskoznost 5W-30 ili 5W-40 prema specifikaciji). Ako je ulje duže vreme nepromenjeno (preko 20 000 km), može biti pregusto ili preterano razređeno (karbonskim naslagama) i ne stvara dovoljan pritisak u VANOS-kanalima.
7. Ostali uzroci
Temperaturna sonda (Coolant / Intake Air Temperature Sensor):
Ako je senzor temperature vazduha pokvaren, DME može smatrati da je motor hladan (ili pregrejan) i pogrešno dozirati smešu, što može dovesti do gašenja na leru.
Greška se vidi kao kod P0113 (Ambient Air Temperature Sensor) ili P0117/P0118 (Engine Coolant Temperature Sensor).
Greška u DME napajanju (sigurnosni prekidači, releji):
Kod starijih automobila može ispasti neki od releja (npr. DME relay) koji napajaju elektroniku motora. Ako rele zaglavi ili prekidač loše kontaktira, napajanje se gasi, pa motor stane “na mrtvo”.
Provera u rele/ osigurač kutiji (nalazi se ispod haube, obično levi deo motornog prostora).
Poseban slučaj: “vatrena čađ” (Exhaust Gas Recirculation – EGR):
Čak i na benzinskim motorima N13 ponekad zna da se zapuši EGR ventil (sistem vraćanja izduvnih gasova). Ako ventil zakaže u potpuno otvorenom položaju, dolazi do “rich” smeše i neravnomernog rada, pa motor može stajati.
Rešenje je čišćenje EGR-a (oko 100–150 € rad + čišćenje), a kod nekih entuzijasta postoji tendencija da se EGR kompletno blokira (tzv. “delete kit”), ali to nije fabrički preporučeno rešenje i u nekim zemljama može biti nelegalno zbog ekoloških propisa.
Šta prvo proveriti i kako nastaviti
Pokrenite OBD-II dijagnostiku
Svaki put kad se motor ugasi, preporuka je da odmah (koliko god je to moguće) povežete dijagnostički interfejs (čak i jeftini bluetooth OBD-II Wi-Fi adapter) i očitate trenutne kodove grešaka.
Zapišite ih (ili snimite listu) i proverite da li se ista greška javlja svaki put. Ako je to npr. P0335 (Crankshaft Position Sensor Circuit Malfunction), odmah se fokusirajte na taj senzor.
Proverite redovne servisne intervale
Uverite se da su svećice i bobine zamenjeni ako je kilometraža prešla oko 60 000–80 000 km (ako niste sigurni, jednostavno ih fizički proverite po starosti i izgledu).
Osim toga, menjajte filter goriva i filter vazduha po BMW preporuci (obično na svakih 30 000 km).
Ako do sada nikada niste čistili MAF ili leptir, učinite to – često je baš to najjeftinije rešenje.
Obratite pažnju na konkretnu situaciju gašenja
Desi li se isključivo na leru (npr. stajaći na semaforu)?
Ili se gasi pri promeni opterećenja (npr. naglo kočenje motorom ili ubrzavanje)?
Ako je samo na leru, najčešće je do sistema kontrole vazduha (MAF, throttle body, klapne vazduha) ili do greške u zračnim curenjima.
Ako je pri ubrzavanju, češće je do dovoda goriva (HPFP, filteri, sensori, visoki pritisak) ili do sistema paljenja.
Obratite se kvalifikovanom majstoru / BMW servisnoj radionici
Ukoliko sami niste sigurni u dijagnostiku, preporuka je posetiti ovlašćeni BMW servis (ili barem radionicu specijalizovanu za BMW), gde mogu:
• Povezati automobil s ISTA dijagnostikom (tzv. “BMW star” program), koja daje preciznija očitanja i smernice.
• Uraditi test tlaka u gorivnom sistemu (benzinska crpka, filter, visokotlačna pumpa) i očistiti/otkloniti sve nedostatke.
• Ažurirati (re-flash) DME softver ako postoji novija verzija (često rešava povremene zastoje na modelima od 2011.–2013.).
• Proveriti i očistiti VANOS solenoide, a po potrebi i zameniti o-ringove ili ventil.
Zaključak
Povremeno gašenje vašeg BMW 116i (2012, 1.6 l, 136 KS) može biti uzrokovano gotovo isključivo jednim (ili kombinacijom) od navedenih problema:
Neispravan senzor položaja radilice/bregaste osovine
Zapušen ili neadekvatan dovod vazduha (MAF, leptir, usisni vakuum)
Kvar visokotlačne pumpe goriva ili filtera
Oštećene bobine paljenja / istrošene svećice
Problemi sa električnim napajanjem (akumulator, alternator, uzemljenje)
Softverski DME bag i/ili VANOS problеmi
Manje verovatni, ali ipak mogući: EGR, temperaturna sonda, releji DME napajanja
Kao prvi korak, obavezno očitajte OBD-II kodove odmah kada se problem dogodi. Zatim očistite MAF i leptir-ventil, proverite stanje baterije i osigurača, i—ako je moguće—zamenite najkoretnije “potrošne” delove: svećice i bobine paljenja. Ako se problem i dalje javlja, preporučujem da automobil odvedete stručnjaku koji će, pomoću BMW-ove dijagnostičke opreme, tačno locirati kvar i izvršiti odgovarajuću popravku."
- TheWickerMan
- Postovi: 11119
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: BMW - generalna tema
Kakvi su ovo botovi i odgovori sa ChatGPTa?
Re: BMW - generalna tema
Samo da nije MultiAir ...
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Re: BMW - generalna tema
covek ima problem i odgovor a mi majstori da izanaliziramo odgovor i kazemo sta je tacno problem.
- TheWickerMan
- Postovi: 11119
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Diskutabilan kvalitet Bmw automobila
Isključivo jedan, ili kombinacija.BMW116 napisao: 31 Maj 2025, 16:39 Povremeno gašenje vašeg BMW 116i (2012, 1.6 l, 136 KS) može biti uzrokovano gotovo isključivo jednim (ili kombinacijom) od navedenih problema:
