Stranica 259 od 260
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 25 Jun 2025, 10:33
od ivke74
Nisam znao da mora da se redovno servisira klima i dopunjava freon i menja ulje. Mislio sam ako dobro radi ne dirati ništa. Filter kabine sam menjao na svakom servisu i svake druge godine dezinfekciju ventilacionih odvoda sa sprejom za čišćenje. Ok čim stignem vozim ga u servis. Za sada voziću drugi auto sa ispravnom klimom. Hvala
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 25 Jun 2025, 11:07
od Arogan
Ja ne znam kakvo je ovo divljanje cena,
- prvi servis klime (samo ulje i freon) imao sam 2015. za 1.700 din,
- drugi servis (isto samo ulje i freon) imao sam 2020. za 2.000 din (bilo je 2.500 ali mi je uleteo neki popost),
- treći servis sam hteo ove godine, ali košta 4.500 din ?!, sada je već leto odmaklo, a klima, ajde da kažemo, hladi, odložiću servis za sledeće proleće ...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 25 Jun 2025, 11:46
od Bax
Ja moje klime ne diram ako rade, a rade....
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 25 Jun 2025, 22:48
od dag81
Leto odmaklo, a tek pocelo.
Cena freona skocila duplo, zato je i cena otisla gore.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 25 Jun 2025, 22:57
od Bax
Zato se i servis odlaze

Ja sam planirao isto da osvezim freon na Puntu, ali klima opet, radi, a onaj servis koji sam nameracio, se preselio....
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 26 Jun 2025, 10:26
od Heinz
Pa radi, a ako radi sa 50% gasa radi lošije. Šta se dešava sa uljem, kompresorom?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 26 Jun 2025, 10:34
od elMaestro
Ne znam kako je kod Punta, ali na pojedinim autima neće ni da uključi kompresor ako nema freona.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 26 Jun 2025, 10:39
od Bax
Heinz napisao: 26 Jun 2025, 10:26
Pa radi, a ako radi sa 50% gasa radi lošije. Šta se dešava sa uljem, kompresorom?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Nista spec evo rade vec 15 godina, i da sam menjao svake godine i da rikne, rekli bi mi opet matoro je to, sta ocekujes....
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 26 Jun 2025, 19:55
od ivke74
Zamena gasa i ulja 500g na Puntu 4600din gas R134 kaže majstor auto godišnje gubi 3% do 5% gasa. Puntić dosta izdržao 16 godina. Ujedno pitao za Audi koliko je servis klime zamena gasa i ulja on koristi gas R1234yf isto 500g cena 19000din. Nisam ni znao da ima više vrsta freona i da je tolika razlika u ceni.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 26 Jun 2025, 20:24
od Bax
Jel ti bolje hladi nego pre crkavanja?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 26 Jun 2025, 20:30
od ivke74
Da bolje hladi , za sedam dana otićiću ponovo u servis da proveri da li negde curi gas.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 26 Jun 2025, 23:49
od Heinz
Bax, izmeri temperaturu na izduvu ventilacije.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 27 Jun 2025, 19:28
od Arogan
Evo moje merenje:
- prvo sam se uverio da mi je unimer ispravan, senzor unimera sam stavio ispod retrovizora, odmah pored originalnog senzora auta i pokazao mi je identičnu temperaturu koo što pokazuje auto, 30 stepeni, dok je na telefonu 29 stepeni što je OK jer sam bio na 8 km od centra grada, ne mora da bude baš potpuno ista temperatura plus sunce/hlad ...
- zatim sam postavio senzor unimera u ventilacioni otvor, upalio kola
u leru i pustio klimu,
ali da uvlači spoljni vazduh, temperatura je padala do 8 stepeni, zatim je 8 stepeni trajalo 30-tak sekundi, zatim se temperatura na kratko popela do 12-13 stepeni i osetio se blagi miris buđi (kao par sekundi kad se ugasi klima ali i dalje radi ventilacija pa prepostavljam da kompresor ima neku zaštiti da povremeno prekida rad). Posle nekoliko sekundi ponovo je caknuo kompresor i temperatura se ponovo spustila do 8 stepeni, nestao je miris buđi i to je trajalo opet 30 sekundi i tako u krug.
- zatim sam krenuo u vožnju i pustio da
recirkulira vazduh (to već nisam mogao da snimam, nemam 4 ruke

). Dok se vozi, temperatura padne na 6 stepeni i to traje sve do semafora. Zatim, dok stoji, opet se oseti miris budji i temperatura se popenje na kratko na 12 stepeni, a zaim opet cakne kompresor i sputi se na 6 stepeni ako recirkulira vazduh. Dakle dok se vozi izgleda da kompresor mnogo duže radi nego dok se stoji na semaforu, kada se ugasi na svakih 30-tak sekundi. Takođe, temperatura je manja za 2 stepena u ventilacionom otvoru ako recirkulita već ohlađeni vazduh u odnosu ako svež (vruć) vazduh ulazi s' polja.
ZAKLJUČAK:
- Da je cena "malog servisa" klime 2-2.500 dinara, bilo bi vreme da se uradi,
- Pošto je cena 4.600 dinara, a klima radi kako tako, ništa neću da diram, da je ne ureknem
Šalu na stranu, da je spoljna temperatura bila 40 stepeni umesto današnih 30, verovatno bi merenja bila drugačija, a kompresor bi duže neprekidno radio na ler gasu ....
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 28 Jun 2025, 17:22
od ivke74
Ipak problem na hladnjaku u samom dnu sa desne strane pusta ulje i freon, video sa ultraljubicastom lampom fluroscentnu mrlju . Klima radila citava dva dana mora ponovo sledece nedelje kod majstora.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 28 Jun 2025, 18:56
od dag81
Bitno da si nasao gde je. Sad jos da imas srece da nije onaj hladnjak od 100€, posto ima 2 tipa.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk