Kočni sistemi - opšta diskusija

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj »

Morse napisao: 19 Feb 2022, 21:26
ljubitelj napisao: 19 Feb 2022, 08:06
Ne slažem se sa procenom da može da ostane iszolovana tečnost u posudi u odnosu na tečnost u sistemu, pogotovu kod ABS vozila jer tečost kruži tokom korišćenja sistema sa jedne strane a sa druge jer ako ostane stara tečnost u cevima prilično brzo se voda proširi i na posudu tj tečnost u njoj.
Slično kao što se mastilo kada se sipa samo jedna kap u delić neke posude vrlo brzo proširi na celu zapreminu.
Ako se zameni (neposredno) pre merenja, nema načina da se tek tako kontaminira tečnost u posudi,
Slažem se, u tom izolovanom slučaju odmah po zameni u posudi još nema razmene tečnosti kroz sistem.
Ali kada se normalno vozi auto i koriste kočnice, kontaminira se i tečnost u posudi samo je pitanje posle koliko ciklusa pritiskanja kočnica i koliko aktivacije ABSa ( a on se aktivira radi provere pri svakom paljenju auta na vrlo kratko).

Poenta je da nezavisno od tehničkog pregleda redovno održavanje kočnica smatram veoma bitnim, toliko bitnim da je meni ta zamena kočione tečnosti već godinama ritual koji se ne propušta.
Jednostavnim ne želim rizik tog tipa da ima previše vlage i posledično mogučćeg otkaza kočnica.
Da se ja pitam, to merenje vlage na tehničkom bio uvrstio u prioritet, dalelko važnije od toga da li rade podizači prozora ili slično što je danas povod za pad na tehničkom a mislim da je sporedno.
lami
Reactions:
Postovi: 3556
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Registracija vozila

Post od lami »

U ovlascenom imaju jasno definisane servisne intervale sta mora da se radi, ako nisu odradili, to je njihov propust. Ja kad zakazujem uvek me pitaju koji je po redu servis, koliko km i na osnovu toga kazu sta sve treba da se menja.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока

Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3783
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Registracija vozila

Post od Dare4x4 »

Ljubitelju, hoćeš da kažeš da pri otpuštanju pedale nešto povuče ulje nazad i tako oslobodi točkove? :o
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7522
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od dag81 »

Mislim da je pobrkao nesto. Istina preko dijagnostike se moze izliftirati sam ABS modul, ali sumnjam i ceo sistem, logikom nekom nemoguce je izliftirati sistem u jednosmernom vodu do tockova.

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj »

Dare4x4 napisao: 20 Feb 2022, 09:20 Ljubitelju, hoćeš da kažeš da pri otpuštanju pedale nešto povuče ulje nazad i tako oslobodi točkove? :o
Naravno, to je osnova sadejstva rada kočionih klješta i pločica.
Povlačenjem ulja, nema pritiska ulsed otpuštanja pedale, oslobadjaju se pločice da ne pritiskaju disk i tako se oslobode točkovi.


Pa vidi prosto je, ulje nije stišljivo. Kada pritisneš pedalu ulje iz posude ide u cilindar čeljusti i tamo pomera klip pri čemu se povećava zapremina u samom cliindru.
kada otpustiš pedalu kočnice klip se vraća unazad i smanjuje se zampremina ulja u cilindru.
To ulje je otišlo gde...naravno nazad u posudu jer je svuda osim te posude sistem zaptiven.

Kod sistema gde postoji ABS dodatno u hidro jedinici je pumpa koja bukvalno usisava ulje iz čeljusti i prebacuje nazad u posudu.

Kada dijagnostikom ručno aktiviraš pumpu pedala kočnice se podigne, osetiš pod nogom jako i jasno.
Kada kočiš u vožnji pa se aktivira ABS osećađ takodje na pedali kako se podiže (radi pumpa) i spušta (ne radi pumpa) pedala, jedino je to jako brzo pa deluje da vibrira.

Ulje se povlači nazad usled pomeranja klipa koje obavlja O gumica specifične konstrukcije koja mehanički deluje da "vraća" klip kada više nema hidraulikog pritiska..

Evo kako to funkcioniše https://youtu.be/hD2z1P5qMUY?t=199
Jedan od kvarova čeljusti je upravo to da se ne vraća klip, obično usled korozije i prljavištine, poznato kao "brake pads drag".
Bilo samog klipa, bilo glavljenja pločica koje ne klize lepo.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24706
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od dragvorl »

Upravo u crevu koje vodi do samog klipa posle ABS ventila je minimalna izmena fluida, pomeranje klipa pri kocenju je vrlo malo, tipa desete milimetra, samim tim i protok fluida. Oznaceno tacno na slici iz mog prethodnog posta.
Inace na samom klipu nije O ring (kruznog poprecnog preseka), nego pravougaonog, upravo on vraca klip u pocetni polozaj.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3783
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Registracija vozila

Post od Dare4x4 »

Slažem se sa @dragvorl .

Sasvim je sigurno da nema nikakvog prinudnog povlačenja nazad ulja ili klipova u kleštima ili ne daj Bože udaljavanja pločica od diska.
Ja ovde završavam polemiku i izvinjavam se zbog skretanja sa teme...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od ljubitelj »

Lepo sam napisao specifične konstrukcije jer ne znam kako se tačno zove baš taj oblik O gumice koji se koristi.
Niko nije ni rekao da je veliki protok fluida iz i ka posudi. Jasno je da postoji stalan proces širenja vode kroz ceo sistem i stoga je merenje na tehničkom sasvim adekvatno i potrebno.
Stoga se ne radi samo izmena tečnosti u posudi već se ispušta/ispira kočiona tečnost kroz ceo sistem.

Vraćanje klipa i tečnosti je osnova rada, da nema toga ostao bi blokiran točak. Na klipu se jasno vidi prikaz tog procesa koji se dešava pri svakom ptitiskanju i otpuštanje pedale, sa ili bez ABS svejedno.
Korisnikov avatar
zdushan
Reactions:
Postovi: 2112
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od zdushan »

Ljubitelju, napisao si ranije da tečnost "kruži ", I onda se držiš ko pijan plota iste priče...
Ne kruži.


Sent from my SM-A715F using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od ljubitelj »

Voda iz posude, cirkuliše, proširi se, raširi se, pomeša se, kruži,....nazovi kako god misliš kroz ceo sistem upravo zbog toga što kočiona tečnost ne miruje a sama voda se savršeno izmeša sa kočionom.
I to je problem zbog koga se i meri sadržaj vode u tečnosti jer isti procenat vlage bude i u kočionoj koja je neposredno u dodiru sa klipom/u čeljustima.

To sam napisao zašto je važno to merenje i stojim iza toga, pokazano u praksi milion puta da se voda svuda "probije" iako je naizgled sistem zatvoren.
Morse
Reactions:
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od Morse »

Jedno pitanje - da li neko zna šta u specifikaciji kliznih šrafova za kočiona klješta predstavlja oznaka "D"? Konkretno, za moj auto Frenkit preporučuje 810045 komplet, sa specifikacijom D: 10, H1=87 / H2=90, a u radnji mi preporučuju 809004 koji imaju specifikaciju D: 9, H1=87 / H2=90. Ne bih se igrao sa kočnicama, pa rekoh možda neko zna, na netu ne nalazim objašnjenje. Hvala unapred za bilo kakav info!

EDIT: Našao sam na Ebay-u :D u pitanju je prečnik (diameter, logično), tako da ću ipak tražiti 10mm.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20535
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od Heinz »

D je spoljni nazivni prečnik.
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15376
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od pedja »



Samo kočnica bajo!

Ni po ravnom nije bolji, samo kočka nešto.

TapaT

Odgovori