Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
U tvom slučaju čuvaj se dilatacije vremena, ipak je to das auto!
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Moment naravno. Lamela prvo prokliza negde u području max obrtnog momenta kad je pri kraju (ili kad je remapiran motor, tvoj slučaj).mr.Big napisao:Konzilijum mi nije dao odgovor.
Kad potopim gas u mom remapiranom nj.v.Golfu TDI, da li da strepim zbog divlje snage ili nenormalnog momenta sile. Šta od to dvoje može da mi uništi menjač, lamelu, zamajac, trap, asfalt itd.
Recite mi, smirite me - ČEGA DA SE PLAŠIM, SNAGE ILI MOMENTA !!!
![]()
Tapatalk HD
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ne radi mi to. Samo dodaješ još jednu brigu. Možda sratnem samog sebe na parkingu posle vožnje...nikaragva napisao:U tvom slučaju čuvaj se dilatacije vremena, ipak je to das auto!
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
To ako ne prokliza lamela. :-D
Tapatalk HD
Tapatalk HD
-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
1.Zakon odrzanja energije vazi u svakom slucaju i to sam ti objasnio kada sam ti pricao o radu klipa i kako se pretvara u obrtni momentLaki021 napisao:Da rezimiram sta sam naucio u ovoj temi:
1. Zakon odrzanja energije u poznatom obliku ne vazi! U njega treba ubaciti i obrtni moment jer je i to energija. (Da se prekrstim i levom i desnom).
2. Zakon akcije i reakcije vazi iskljucivo u statici, cim pocne kretanje vise ne vazi. (Taman kad sam mislio da ne moze gore od tacke 1 ono izleti ovo...)
3. Zakoni fizike su drugaciji u statici i kinematici, cim pocne kretanje postaju vazeci zakoni iz nekog drugog univerzuma.
Mislim da si pokusao i perpetuum mobile da proguras, al ostavicu to na tome da se nismo razumeli...
Sve u svemu epska kolicina besmislica.
Cisto da ne padne nekom na pamet da proguta ono sa Nm momenta kao Dzulima, samo razmislite da ti jeste tako da li bi se moment onda oznacavao sa Nm ili jednistavno sa J tj dzulima, posto je to vec nekima isto. Da zanemarim sta su vektori a sta skalari, to je vec previse.
A vidim sad si i za ubrzanje konacno shvatio (al nemoj priznati!!!), sad to vazi samo u toj brzini bez saltanja(koga to zanima).... skoro pa neprimetan prelaz...
2.Zakon akcije i reakcije uvek vazi, samo sto TI ne razumes da kad se kreces konstantnom brzinom tada postoji ravnoteza sila pogona i otpora, a i to ti je receno...
3.Ovo necu komentarisati jer je neverovatna budalastiona
Vidi, neznas ti ni sta je vektor ni sta je skalar, ne znas ni za diferencijalni racun ni za bilo sta jer ni na jedno pitanje mi nisi odgovorio. To sto ovde zamlacujes ljude je posebna prica, a tek sto lazes je posebna stavka. Gde si ti ono doktorirao? Na koju temu? Zasto nisi oborio bilo koju od jednacina koju sam ti napisao?
I za kraj, pitacu te jednu, malu, zivotnu stvar...Kad placas struju, placas potrosene kWh...A sta u stvari placas?
ENERGIJU...Zasto to nije prikazano u J ili ni to nije u J? Mozda je i to vektor? Objasnio sam ti, ili pokusao...
A sad posto ja ne znam, objasni ti meni, jer ja ono sto nisam znao, pitao sam te, a pred ovoliko svedoka ti ni na jedno pitanje nisi odgovorio...Kako se ono elektricna energija na koju je spojen elektromotor pretvara u koristan rad, odnosno obrtni moment?A sta je to, doktore, obrtni moment? A hoce li se vratilo obrtati ako na njega okacim teg mase m? Koja je razlika izmedju statike i dinamike a dinamike i kinematike?Objasni nama, obicnim smrtnicima...Ti sto sve znas, ipak si doktorirao...

Zasto se nesto obrce? Ulozis snagu i obrce se? Jel?



BRAVO, MAJSTORE...






Skoro se nisam ovako nasmejao...Hvala ti, ulepsao si mi dan...




- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Nije me bilo neko vreme, pa da se ukljucim u temu, doduse malo kasno jer je svasta vec ispisano.
Cak sam video da je spominjano da je obrtni moment nebitan, kao i da su ks nebitne.
Obrtni momenat jeste najbitniji, dok je snaga samo proizvod obrtnog momenta, da banalizujem, motor "pravi" obrtni momenat, koju u odnosu na broj obrtaja motora isporucuje odredjenu snagu, a snaga je ta koja vas pokrece.
Kada se porede te 2 velicine, najbitniju stvar svi zaboravljaju, a to je broj obrtaja motora.
Evo par kalkulatora da svako moze za sebe da pravi poredjenja i da vidi koje su velicine u pitanju, takodje i formule koje se koriste su date u dnu sajta.
obrtni u ks.
http://ncalculators.com/electrical/torq ... ulator.htm
ks u obrtni.
http://ncalculators.com/electrical/hors ... ulator.htm
Kada se porede recimo c220cdi od 170ks i 400nm i bmw 184ks i 380nm, imamo jednu zanimljivost, a to je da mercedes ima malo vise KS na manjim obrtajima, dok bmw ima vise obrtnog na vecim obrtajima.
Mercedes ima 400NM na 2000rpm sto znaci da tad razvija 152ks, dok bmw sa 380NM na 2000rpm razvija 144.7ks, ali
na 4000rpm kada mercedes ima 170ks on ima tek 223.2NM, dok bmw sa 184ks na 4000rpma ima 241.6NM.
Takodje se iz toga moze videti da turbodizeli razvijaju veliki procenat svoje snage (cca 80%) vec na 2000rpm, te odatle mitovi da turbodizeli imaju vise snage nego sto zapravo imaju, da idu bolje i slicno, jer se uglavnom porede sa atmosfercima koji u tim obrtajima nemaju ni 30% snage, te je jasno zasto turbodizeli caruju u medjuubrzanjima iz srednjih obrtaja.
Cak sam video da je spominjano da je obrtni moment nebitan, kao i da su ks nebitne.
Obrtni momenat jeste najbitniji, dok je snaga samo proizvod obrtnog momenta, da banalizujem, motor "pravi" obrtni momenat, koju u odnosu na broj obrtaja motora isporucuje odredjenu snagu, a snaga je ta koja vas pokrece.
Kada se porede te 2 velicine, najbitniju stvar svi zaboravljaju, a to je broj obrtaja motora.
Evo par kalkulatora da svako moze za sebe da pravi poredjenja i da vidi koje su velicine u pitanju, takodje i formule koje se koriste su date u dnu sajta.
obrtni u ks.
http://ncalculators.com/electrical/torq ... ulator.htm
ks u obrtni.
http://ncalculators.com/electrical/hors ... ulator.htm
Kada se porede recimo c220cdi od 170ks i 400nm i bmw 184ks i 380nm, imamo jednu zanimljivost, a to je da mercedes ima malo vise KS na manjim obrtajima, dok bmw ima vise obrtnog na vecim obrtajima.
Mercedes ima 400NM na 2000rpm sto znaci da tad razvija 152ks, dok bmw sa 380NM na 2000rpm razvija 144.7ks, ali
na 4000rpm kada mercedes ima 170ks on ima tek 223.2NM, dok bmw sa 184ks na 4000rpma ima 241.6NM.
Takodje se iz toga moze videti da turbodizeli razvijaju veliki procenat svoje snage (cca 80%) vec na 2000rpm, te odatle mitovi da turbodizeli imaju vise snage nego sto zapravo imaju, da idu bolje i slicno, jer se uglavnom porede sa atmosfercima koji u tim obrtajima nemaju ni 30% snage, te je jasno zasto turbodizeli caruju u medjuubrzanjima iz srednjih obrtaja.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
E Zex nisi ni svestan koliko to tragicno izgleda dokle god je tebi moment isto sto energija i dokle god je tebib10Nm obrtnog 10 Dzula 
Takodje nenkontas slicnost statike i ravnometnog kretanja.
Meni se cini da si ti studirao nesto tipa 8-10 god sa prosekom 6.5-7, na to mi tvoje pisanje ukazuje, a sad si zbog te diplome toliko nabedjen da je to neverovatno... Inace ja nisam ni citao one romanske gluposti od dokaza (kao ni vecinu zadnjih postova) da je M = E, jednistavno 2+2 ne mogu biti 5 pa ma koliko se neko ubio da to dokaze...
Za one koje zanima kilovat cas zapravo jeste vrednost u dzulima, samo da bi se lakse razumelo i pisalo je izrazeno tako kako jeste, a jedan kWh je 3,6 000 000 J.
To je ekvivalentno tome da se nafta pridaje u barelima a ne litrama...

Takodje nenkontas slicnost statike i ravnometnog kretanja.
Meni se cini da si ti studirao nesto tipa 8-10 god sa prosekom 6.5-7, na to mi tvoje pisanje ukazuje, a sad si zbog te diplome toliko nabedjen da je to neverovatno... Inace ja nisam ni citao one romanske gluposti od dokaza (kao ni vecinu zadnjih postova) da je M = E, jednistavno 2+2 ne mogu biti 5 pa ma koliko se neko ubio da to dokaze...
Za one koje zanima kilovat cas zapravo jeste vrednost u dzulima, samo da bi se lakse razumelo i pisalo je izrazeno tako kako jeste, a jedan kWh je 3,6 000 000 J.
To je ekvivalentno tome da se nafta pridaje u barelima a ne litrama...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
ajde , posto vec ne mozete da se pobijete ko ljudi, evo koga ne mrzi da barata stopericom -
http://www.youtube.com/watch?v=UIwZ_85SF2c
max moment je 215nm na 5500rpm, max snaga 197ks na 7250rpm...
posto je u istoj brzini ( stepenu prenosa ), koga ne mrzi neka izmeri da li je po obrtomeru krace ( posto je kruta veza u istom prenosu, analogno je sa brzinom, tj njenim prirastom ) vremena kretanje kazaljke recimo od 5300-6300rpm ( opseg koji zahvata tacku max momenta ) ili u opsegu 6300-7300rpm ( gde je tacka max snage )?
naravno, ovu racunicu dodatno komplikuje veci otpor vazduha pri kretanju u drugom opsegu nego u prvom...
sto se mene tice, u praksi, ako zelim max ubrzanje kroz vise stepeni prenosa necu nikad menjati brzine pre rpm max snage. kako neko lepo pomenu, menjac je proracunat da isprati ovakvu konstrukciju motora, i kad saltas na rpm max snage, osim iz 1. u 2., ni u jednom momentu obrtaji ne padaju ispod rpm max. momenta...
dakle, prosto, sto se mene, i kapora i slicnih tice, salta se uvek oko rpm max snage i drze se rpm izmedju max momenta i max snage...
kako je kod turbo motora nemam preveliko iskustvo da pricam u praksi, znam da je situacija malo drugacija, ali ne bih da ulazim u to...
edit - evo, kad u 2. presaltam na nesto iznad rpm max snage, obrtaji u 3. padnu na nesto iznad rpm max momenta. obrtaji su stalno u tom polju kroz sva sledeca saltanja do 6. brzine...
http://www.youtube.com/watch?v=kiWWxmukt6E
http://www.youtube.com/watch?v=UIwZ_85SF2c
max moment je 215nm na 5500rpm, max snaga 197ks na 7250rpm...
posto je u istoj brzini ( stepenu prenosa ), koga ne mrzi neka izmeri da li je po obrtomeru krace ( posto je kruta veza u istom prenosu, analogno je sa brzinom, tj njenim prirastom ) vremena kretanje kazaljke recimo od 5300-6300rpm ( opseg koji zahvata tacku max momenta ) ili u opsegu 6300-7300rpm ( gde je tacka max snage )?
naravno, ovu racunicu dodatno komplikuje veci otpor vazduha pri kretanju u drugom opsegu nego u prvom...
sto se mene tice, u praksi, ako zelim max ubrzanje kroz vise stepeni prenosa necu nikad menjati brzine pre rpm max snage. kako neko lepo pomenu, menjac je proracunat da isprati ovakvu konstrukciju motora, i kad saltas na rpm max snage, osim iz 1. u 2., ni u jednom momentu obrtaji ne padaju ispod rpm max. momenta...
dakle, prosto, sto se mene, i kapora i slicnih tice, salta se uvek oko rpm max snage i drze se rpm izmedju max momenta i max snage...
kako je kod turbo motora nemam preveliko iskustvo da pricam u praksi, znam da je situacija malo drugacija, ali ne bih da ulazim u to...
edit - evo, kad u 2. presaltam na nesto iznad rpm max snage, obrtaji u 3. padnu na nesto iznad rpm max momenta. obrtaji su stalno u tom polju kroz sva sledeca saltanja do 6. brzine...
http://www.youtube.com/watch?v=kiWWxmukt6E
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ma samo da se vrti. 

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
ma kavi da se vrti, ako ne potegne od 1200rpm, ne valja 

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Onda prelazim na MAN-a. on povlaci sigurno. 

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ja bih se pre svega plašio vozača koji je potopio gas u nj.v. Golfu TDI. Taj će ti sve uništiti.mr.Big napisao:Konzilijum mi nije dao odgovor.
Kad potopim gas u mom remapiranom nj.v.Golfu TDI, da li da strepim zbog divlje snage ili nenormalnog momenta sile. Šta od to dvoje može da mi uništi menjač, lamelu, zamajac, trap, asfalt itd.
Recite mi, smirite me - ČEGA DA SE PLAŠIM, SNAGE ILI MOMENTA !!!
![]()

Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
i ja kazemdragan napisao:ma kavi da se vrti, ako ne potegne od 1200rpm, ne valja



Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Meni ovde nista nije jasno.
Zasto je obrtni momenat bitniji od ks kad generalno auti sa vise ks bolje ubrzavaju?
M3 ima relativno mali obrtni momenat u odnosu na snagu u ks a recimo 335 koji sam vozio ima manje ks a vise NM ako se dobro secam, dva identicna auta, jedan ima vise ks a drugi vise NM i ovaj s vise ks je brzi. Kako onda NM mogu biti bitniji od KS?
Zasto je obrtni momenat bitniji od ks kad generalno auti sa vise ks bolje ubrzavaju?
M3 ima relativno mali obrtni momenat u odnosu na snagu u ks a recimo 335 koji sam vozio ima manje ks a vise NM ako se dobro secam, dva identicna auta, jedan ima vise ks a drugi vise NM i ovaj s vise ks je brzi. Kako onda NM mogu biti bitniji od KS?